Keresés

Részletes keresés

-Smiley- Creative Commons License 2020.10.26 -4 1 464013

Kőszeg dettó. Nemsokára felújítás, de nem hogy bevinnék a központba. (akár csak Esztergom) 

Előzmény: Lovrin (464008)
Atis57 Creative Commons License 2020.10.26 -3 3 464012

Szia!

Nem ártana megállót létesíteni a Miskolcon a BAZ Megyei Kórháznál az is dobna az utasszámon.? ? ?

 

Lehetne , csaka Kórháznak nincs hátsó bejárata ! S mivel körbe van épitve igy kb 2km  gyalogút lenne.

A kórház kazánháza ,gazdasági udvara  miatt nem valószinű a bejárat megnyitása!--hacsak a "fényestekintetű" személyesen nem szólna .

 

 

Előzmény: f_k (464009)
f_k Creative Commons License 2020.10.26 -2 0 464011

Sajnos a Csörgő alapból nagy étvágyú.

Ehhez nem kell külső "közreműködés" se.

Egy motorvonat mindig gazdaságosabb csak dízelből kevés van hadra fogható, az Usgyik közül is fogynak nem mind dolgozik, Dezsőknél szintén.

Előzmény: uJohng (464007)
Unatkozó rendszergazda Creative Commons License 2020.10.26 -3 0 464010

Mégpár Tram-train szerelvény, és akár drót alatt, akár anélkül villamosként tovább a belvárosba?

Előzmény: f_k (464009)
f_k Creative Commons License 2020.10.26 -4 2 464009

A bánrévei deltáért is kár , Miskolc felé menetidőcsökkenés lehetne ha meglenne ,távkezelten máshol is működtetnek hasonlót, a hosszabítás ésszerű csak Magyarországon nem divat városközponti megállóhelyet létesíteni. Bz helyett legalább 100 km/h sebességre alkalmas jármű kéne talán egy hibrid motorvonat. Nem ártana megállót létesíteni a Miskolcon a BAZ Megyei Kórháznál az is dobna az utasszámon.

Előzmény: Lovrin (464008)
Lovrin Creative Commons License 2020.10.26 -4 0 464008

Ózd esetében amit meg kellene lépni az a vonal meghosszabbítása kb. 1 km-rel a városközpont irányába, nagyjából a volt kisvasút nyomvonalán. A szükséges terület még rendelkezésre áll, de előbb-utóbb be fog épülni. Önmagában a villamosítással nem lenne sokkal előrébb a vonal, ha a jelenlegi kieső helyen marad az állomás. 

Előzmény: f_k (464004)
uJohng Creative Commons License 2020.10.26 -4 4 464007

M41 esek sokat fogyasztottak.

Bz jóval kevesebbet evett ( különbség 1-1,5liter/km), Bánrévén se Ózdon se kellett körbejárni.

A körüljárás is azért volt mert leégett egy 41 es. ..

Kb. 400 millió Ft többletköltség volt M41 esek üzemeltetése.

Komoly fegyelmik meghurcolások voltak azért ha egy M41 es norma felett fogyasztott, ha tehették lezártak kifuttattak ahol csak lehetett...

 

 

 

Szerintem a Csörgőkből ott erősen vándorolhatott le a gázolaj a kannákba.

 

 

A Bz-t már rizikós levenni, mert lehet már nem ér haza a szolgálatból... 

Előzmény: f_k (464004)
zjakabfi Creative Commons License 2020.10.26 -4 2 464006

f_k Creative Commons License 2020.10.25 -2 2 464005

Önmagát gerjesztő leépülés.

A sok vágányzár a sok üzemzavar nem tett jót.

BDV -k sűrűn lerobbantak amikor idekerültek.  Hatvanban az átépítéskor 9 hónapig  át kellett szállni stb.

A helyi közlekedés meg a helyközi buszok nem mindig csatlakoztak, Mezőkövesden volt olyan amikor 30-40 percet kellett várni gyalog meg 2,5-3 km nem kis táv az 35 -40 perc gyaloglás nem mindenki lakik az állomás közelében.

Előzmény: uJohng (464002)
f_k Creative Commons License 2020.10.25 -4 1 464004

M41 esek sokat fogyasztottak.

Bz jóval kevesebbet evett ( különbség 1-1,5liter/km), Bánrévén se Ózdon se kellett körbejárni.

A körüljárás is azért volt mert leégett egy 41 es. ..

Kb. 400 millió Ft többletköltség volt M41 esek üzemeltetése.

Komoly fegyelmik meghurcolások voltak azért ha egy M41 es norma felett fogyasztott, ha tehették lezártak kifuttattak ahol csak lehetett...

Bz csak 2012  15 után lett elég pl Szilvásvárad felől csak 4 gép szabadult fel...

Ha anno az ózdi vonalat villamosítják és a Ózdi Kohászsti Üzemek nem arra a sorsra jut akkor nem ez lett volna...

Előzmény: M41 2175 (463998)
uJohng Creative Commons License 2020.10.25 -9 4 464003

hát ha azt a kérdést tennéd fel hogy Egerbe vagy Borsodba akarnék e utazni Budapestről..... 

Előzmény: M41 2175 (464000)
uJohng Creative Commons License 2020.10.25 -9 0 464002

Gondolom magától épült az le..... Ha nem utaznak...

Előzmény: M41 2175 (464000)
M41 2175 Creative Commons License 2020.10.25 -8 3 464000

Nah ezt értem csak azt nem Borsodban miért kell leépíteni szándékosan a személyszállítást több vonal esetében is 2010 óta

Előzmény: Divrotcé (463992)
M41 2175 Creative Commons License 2020.10.25 -9 3 463999

Be se kellett volna vezetni az egri órásütemet

Káros döntés volt

Előzmény: sosiforda (463997)
M41 2175 Creative Commons License 2020.10.25 -6 2 463998

az ózdinál is szerelvényfordulóra meg a géphiányra hivatkoztak mikor 2010 ben ketté szedték a vonalat 6 évig

Előzmény: sosiforda (463997)
sosiforda Creative Commons License 2020.10.25 -1 2 463997

A szerelvényfordulóra hivatkoznak, hogy azért majd csak decembertől.  

 

Meg a kassai Ic-k bevezetése, ez tiszta sor.

 

Csak az nem, hogy miért nem ezzel egyidőben - decemberben- lett bevezetve az egri órás ütem és emaitt a s.újhelyi közvetlen vonatok elvágása, hanem sürgősséggel már október 25-tól

Előzmény: uJohng (463991)
Divrotcé Creative Commons License 2020.10.25 -2 2 463996

Ilyen egyszerű.

 

Igenis. És minden egyes módosításnál is kilincseljen majd? Ja, hogy most is ezt teszi?

Előzmény: uJohng (463993)
uJohng Creative Commons License 2020.10.25 -2 0 463995

Ja, ahhoz már kéne tudni valamit..... 

Előzmény: _Nyuszi (463994)
_Nyuszi Creative Commons License 2020.10.25 -4 7 463994

Van az az ember, akinek az a dolga, hogy megírja.

Van az az ember, akinek az a dolga, hogy rugdossa azt, aki nem írja meg.

...

(Hosszan folytatható.)

 

És akkor más írjon, ingyen? Ott van az a sok okos ember a nagyházban, meg a másikban, tolják össze a buksijukat és alkossanak valami jót..

Előzmény: uJohng (463993)
uJohng Creative Commons License 2020.10.25 -5 2 463993

-Irjon meg egy szabályzatot , ott a közlekmérnök diplomája

-Kilincseljen vele a megfelelő helyeken. 

 

Ilyen egyszerű.

Előzmény: Divrotcé (463992)
Divrotcé Creative Commons License 2020.10.25 -3 8 463992

Az úgy van, hogy mindenkit érdekel valami. Van, aki a miskolci igazgatóság összes vasútvonalának összes menetrendjét szeretné összegyűjteni, és van, aki egy átlátható, önellentmondásoktól mentes személyszállítási szabályrendszert szeretne látni.

Előzmény: M41 2175 (463988)
uJohng Creative Commons License 2020.10.25 -2 0 463991

A szerelvényfordulóra hivatkoznak, hogy azért majd csak decembertől.  

 

 

 

Előzmény: sosiforda (463986)
M41 2175 Creative Commons License 2020.10.25 -3 0 463990

Pont erről beszéltem az előbb miért nem a valósproblémákkal foglakozik

Tisztelet bro!

Előzmény: gabor144 (463936)
M41 2175 Creative Commons License 2020.10.25 -6 2 463989

Még nem lopott és hazudott eleget.

2010 óta megtanultam hogy semmit nem lehet elhinni nekik a másik pedig mint mondtam azért is nagy hazugság mert lessz IC kapcsolat nekikés?

De a jelenlegi förmedvény legnagyobb vesztese Borsod

Mind azért hogy teljesen felesleges óránkénti egri vonatokat kreálljanak.

A 80 vonal nem csak újhelyből vagy kövesdből vagy pestből áll

Előzmény: sosiforda (463986)
M41 2175 Creative Commons License 2020.10.25 -5 2 463988

Nem csak nem vagyok olyan debil hogy mindenbe csak azért is a hibát keressem és ilyen értelmetlen baromságokkal bombázzam a startot mint muurolaa

Egy átlagos pont nem fog ilyen marhasággal foglalkozni

A másik kreált hülyeség helyett inkább valós problémákkal kellene foglalkozni pl a 80 vonal

Előzmény: kihúzóvágány (463975)
M41 2175 Creative Commons License 2020.10.25 -2 1 463987

Ez kicsit hasonlít kisértetiesen a 92 ózdi esetére 2010-ben

Szerintem itt is mint akkor komoly utasvesztés lessz az átszállósdi ára

Előzmény: sosiforda (463986)
sosiforda Creative Commons License 2020.10.25 -4 2 463986

 

Annak mi lehet az oka, hogy a kétóránéknti gyorsos időszak és a kétóránkénti IC-s időszak között lesz két hónap csak egy közvetlen vonatos időszak?

 


Ennek az okát még nem olvastam sehol.

Mindenesetre már nagyon biztatják a mezőkövesdieket a decembertől ott 2 órnként megálló IC-kkel:

 

http://www.mezokovesd.hu/index.php?action=showart&id=6597

 

"Továbbra is megmarad a Mezőkövesd-Budapest közvetlen utazás lehetősége, a MÁV változtatása decembertől minőségibb és komfortosabb közlekedést eredményez – tájékoztatott Tállai András miniszterhelyettes, térségünk országgyűlési képviselője. 

 

Számos fejlesztés mellett változásokat is bejelentett a napokban a MÁV, mely több szempontból is érinti régiónkat, ezen belül Mezőkövesdet. Vonalfelújítások, jegyárcsökkentések, továbbá utasbarát szolgáltatások bevezetése mellett első ütemben bő egy hónapos átmeneti időszak kezdődött október 25-én, vasárnap, melynek értelmében decemberig átszállással, mégis változatlan, vagy akár rövidebb menetidő mellett lehet Mezőkövesdről Budapestre vonatozni. 

Mint Tállai András országgyűlési képviselőtől megtudtuk, ezt követően újra el tudunk jutni a fővárosba közvetlen, átszállás nélküli vasúti közlekedéssel városunkból, mivel az év utolsó hónapjától kezdve a Budapest-Miskolc között 2 óránként közlekedő intercitykre Mezőkövesden is fel tudunk majd szállni.

– Mezőkövesd közlekedési kapcsolata a megyeszékhelyekkel, illetve a fővárossal kiemelten fontos, nemcsak a diákok, a családok, hanem a turisták szempontjából is. A Magyar Kormány azon törekvése, hogy a közösségi közlekedés minőségét fejlessze, az utazások feltételei színvonalasabbak legyenek, Mezőkövesd tekintetében újabb pozitív változásokat eredményez: a MÁV illetékeseinek tájékoztatása alapján decembertől az eddigi 2 óránkénti közvetlen budapesti elérés megmarad, csak egy gyorsabb, kényelmesebb és minőségibb szolgáltatáshoz jutnak a térségben élők. Az október 25-től beinduló füzesabonyi átszállásos lehetőségek is szintén elérhetőek lesznek a jövőben – mondta el Tállai András.

Összességében tehát továbbra is biztosított lesz a közvetlen és minőségi budapesti vasúti közlekedés városunkból, emellett új, az IC vonatokra ráhordó autóbuszjáratok indítását is tervezik. Az illetékesek az átmeneti időszakra a lakosság türelmét kérik, és hangsúlyozták, a várható fejlesztésekről és a pontos menetrendről a közeljövőben részletes tájékoztatást fognak nyújtani."

Előzmény: gabor144 (463907)
hmsoft Creative Commons License 2020.10.24 -1 2 463985

Mást egyelőre nem írhatnak hivatalosan, hiszen az utasítási háttér (még) nem változott. (Ezzel szemben pl. a kombájnos meg villamosos projektjük esetében lehetnek bátrabbak, mert ott kisebb hatókörű, rugalmasabb szabályozás érvényesülhet.) A tíz mozdonyon ott van a mv., de mégis más a helyzet, mint kint a vonalon, a tömegesen alkalmazott USzAVP (és változataik) megoldásoknál. Utóbbiak az automatizáltsági besorolás szerint inkább GoA2-esek. Hiszen megengedhető, hogy pl. ha egy állomásközben, valamelyik vágányon pft. munkák zajlanak, az ún. elektronikus térkép emiatt ne frissüljön, így viszont az állomásközben nincs automatikus járművezetés, hanem a mv. maga tartja be az előírt, pl. 40 km/h korlátozást a munkaterület miatt. Ezzel szemben teszem azt, a tíz Cognitive Pilot-os mozdony egyik üzemeltetési területén, Cserepovec rendezőn (is) az a mondás, hogy a mv. az istenért ne akarjon belenyúlni egészen addig, amíg a gép rendben végzi a dolgát. Ha mindebből idővel összeáll egy tartós, üzemszerű állapot, akkor a 3-as szint teljesül - és lehet továbbmenni a 4-esre. Legalábbis elvileg. Aztán hogy mikorra és mi sikeredik belőle - meglátjuk. (Egyébként érdekes ez a "4D radarnak" nevezett cucc. Jópofa, ahogy egy drapéria mögötti árnyalakot a 4D radar képes folyamatosan követni, a lidar viszont csak akkor, amikor az árnyalak már egészen közel van, és sokkal határozottabb mozgásokat végez. A drapériával egyébként egy kiadós esőt emulálnak - mármint igazolva, hogy a lidar esőben nem ér sokat, a 4D radar viszont akkor is tűrhetően lát.)

hm

Előzmény: r1232 (463984)
r1232 Creative Commons License 2020.10.24 -2 0 463984

És ha már mesterséges intelligencia: a Cognitive Pilot és az RZsD közös, embermentes járművezetési projektje ígéretesen halad.

 

Az angol nyelvű szöveg alapján ez csak segítő rendszer, nem önvezető.

Előzmény: hmsoft (463983)
hmsoft Creative Commons License 2020.10.24 -1 4 463983

A Szinara (Uráli Mozdonyok) bemutatta a "teljesen lokalizált Gránit", vagyis a 2ESz6a projektet. Az első változat valóban a 2ESz10-hez hasonló, Bo'Bo' szekciókból álló, 25 tonna tengelyterhelésű, 120 km/h legnagyobb üzemi sebességű, 3 kV= feszültségnemű, tehervonati gép, egyelőre kétszekciós kivitelben. Lenne továbbá egy 25 kV~ feszültségnemű változat, valamint egy csökkentett (23 tonnás) tengelyterhelésű, 140 km/h legnagyobb üzemi sebességű, kétfeszültségű gép is, konténeres irányvonatokhoz. A prototípust 2021-ben építik meg, a tanúsítási eljárást 2022-ig remélik végigcsinálni. Újdonság a vontatómotorok vonóerőszabályozásában a szlip öntanuló alakítása, de hogy az öntanulás pontosan mire terjed ki és miként fog működni, egyelőre nem részletezték, minden esetre a mesterséges intelligencia ide is betette a lábát.

És ha már mesterséges intelligencia: a Cognitive Pilot és az RZsD közös, embermentes járművezetési projektje ígéretesen halad. Egyelőre GoA3 szint a cél, tehát a masiniszta teljes száműzése a vezetőállásból (GoA4) még nem időszerű. Továbbá, amin kísérleteznek, az nem vonali forgalom, hanem tolatómozdonyok automatizálása (ám az nem csak a gurítón, hanem a teljes szolgálat alatt). A megoldás kiinduló követelményei nagyjából olyanok, amit Lovrin fórumtárs vázolt már nemegyszer, tehát megkísérelni az automatizálást a meglévő, pályamenti eszközök felhasználásával. A mozdony két végén kamera-komplexum és radar található, amelyek közeli, közepes és nagy távolságokat pásztáznak. Igyekeznek felismerni a jelzők jelzésképeit, a vágányok közt bóklászó polgárokat (és megtippelni, hogy merre fognak menni a következő időpillanatban), az útbaejtett kitérők tényleges állását. Jelenleg az RZsD hálózatán tíz tolatómozdony üzemel AI-módban, öt különböző helyen, és egyelőre nem csináltak kalamajkát. A Cognitive Pilot ügyvezetője jelezte, hogy a COVID-helyzet hatására a világban nagymértékben felgyorsultak az övékéhez hasonló fejlesztések. Azért remélem, nem arra gondolt, hogy mindmeghalunkmindmeghalunk, és a mozdonyok majd kedvükre poroszkálnak, megszabadulva a masinisztáktól, utasoktól, fuvaroztatóktól, akikkel csak a baj van...

hm

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!