És azért sem haragudnának, ha a nagyrabecsült forgalom biztosítaná a közös peronos átszállást... működött egy ideig, de aztán most is az a legfontosabb, hogy a bakter kevesebb váltót dobjon, mint kell. Mert ami most van ebből a szempontból (a jelenlegi vágányzári menetrendet nem figyelve, ahol "féltökű" a csatlakozás), az botrányos. Ki lett hisztizve az IC-k "ugratása" Szegeden, és még ez sem megy... állam az államban, itt is...
Szegeden csatlakozásnál nem haragudnának az utasok + 2 perért.
A milliméter papíron indíts el egy páratlan tehervonatot sg rendezőről egy páratlan személy után!Mennyi lesz a menetideje Félegyházáig?Mennyiszer kell megállnia?
Szatymaz és a kétvágányú rész között lehet kb. tíz perc a menetidő. Ha oda akarod rakni az IC-keresztet, akkor 25 percet kell húznod a menetidőből Kiskunfélegyháza és Szeged között. Ehhez 156 km/h-s átlagsebesség kell Szeged és Kiskunfélegyháza közé.
Sem Kistelek, Szatymaz meg főleg nem képez olyan mennyiségű utast / vg.zári menetrendben meg sem álltak /, amiért kell ez a két megállás.
S akkor nem kellene IC kereszt Szegedig, Legfeljebb a rendezői két vágnyban, hozna 13 perc minuszt a menetidőben ! S rögtön nem lenne gond, ha a csabai vonat lógna 8 - 10 percet!
Általános fékúttávolság, sorompók behatási pontjai, ilyesmik. Gyakorlatilag a tljes biztber. külső teret lehetne újjáépíteni, újratervezni, és az egész vonalat újraengedélyezni.
Mindezt azért, hogy 52 kilométert elméletileg 5 perccel gyorsabban tegyen meg a vonat.
Azonban ez a gyakorlatban max. 3-4 perc lenne, hiszen V43-assal a 100->120 km/h gyorsulás nem pillanatok műve, és van közben két megállás is.
Ráadásul az a 3-4 perc nem javítja a menetrend stabilitását sem, hiszen IC-kereszt Kiskunfélegyházán van, a személy meg vár, amennyit kell, mindegy. A tehervonatok óriási száma sem indokolja a sebességnöveléssel való kapacitásbővítést.
Ami sokkal hasznosabb lenne a napi forgalomban a 120-ra gyorsítás helyett, az például egy rövid kétvágányú szakasz berakása Kiskunfélegyháza elé (mondjuk 2 km). Sebességnövelés a Nyugati és KÖKI között. Zugló négyvágányos állomássá bővítése (a vonal maradhat kétvágányú). Cegléd-Nagykőrös második vágány.
De csak legutolsó sorban a Kiskunfélegyháza-Kiskundorozsma 120 km/h.
A világrekordot Ausztráliában tartja egy ércszállító tehervonat: 8 db. GE AC6000 mozdonnyal vittek el egy 682 ércszállító kocsiból álló szerelvényt 275 km távolságon. A vonat 7,3 km hosszú és 82.200 tonnás volt. Itt egy 8 perces videó róla, nem túl változatos :)
Bizony, és ezek a sínek nem használtan kerültek oda (mint a legtöbb ilyen korúnál szokásos), hanem Szőregig még mint a Monarchia Bécs - (Marchegg) - Báziás fővonalának átépítésekor kerültek oda. Tudnának mesélni :)
Lehet, hogy a Maros felé megvannak a sínek is, de ott már benőtte a töltést a növényzet
Nincs ott már semmi, csak hídfők, pillérek, töltés. Az Apátfalva - Magyarcsanád szakaszt már 1932-ben lezárták, átépítés miatt már a volt kiágazás helye sem azonosítható Apátfalván. Magyarcsanádon viszont megvan még a volt felvételi épület, illetve onnan a Maros gátig jól járható, látványos a töltés.
Budapest - Apátfalva retúr. Ez most 7780 forint. Kb. 2 - 3 éve lett volna 5000, csak közben van egy válság is és vasúti utasok többsége árérzékeny. Ugyanakkor a hivatalosan kimutatott költségekhez viszonyítva nem nagyon számít a különbség.
Tegnap tényleg ingyen lehetett utazni, a forgalmi engedéllyel. Persze mindenki csak a saját autója forgalmijával utazhatott ingyen.
Az leszámítva, hogy Nyugati - Zugló között találkoztam 2 nemhiábaszületettel, akik a hagyományaikat őrizték. Ebben az esetben nem nagy sikerrel, de nem ártana, ha az illetékesek jobban figyelnének.
A 140 - es Kiskunfélegyházáig egészen egyben van, utána már bizony lassabban mentünk és döcögött a vonat rendesen.
Újszeged a szokásos felejtetlen élmény, de utasból kevés van. Az 1909 - es sínek vannak a pályában, de már eléggé madzagvasút jellege van az egésznek. Szőreg állomás elég nagy, viszonylag jól is néz ki, forgalom nincs rajta. Később a pálya jobb, de az állomások lepukkantak utas még kevesebb van. Az apátfalvi híd maradványaihoz télen érdemes menni, mert most legeltettek és lezárták a mezőt. Van előtte egy kis ártéri híd maradványa is. Lehet, hogy a Maros felé megvannak a sínek is, de ott már benőtte a töltést a növényzet. A közúti híd maradványait meg lehet nézni a partról, ez nyugatabbra van.
Szeged és Békéscsaba között Szergej is jár 2 kocsival. Ezt sajnos nem tudtam, csak állomás előtt hallottam, hogy milyen furcsa hangja van a Csörgőnek. Aztán induláskor a szomszéd vágányra érkezett egy Szergejes személy.
Összességében szerintem egész jó a MÁV, a balatoni vonatokhoz képest mindenképpen. Csak kicsit drága. Mondjuk 5000 forint lenne a reális a mai viszonyok között.
Sorsára hagyhatja idén a MÁV-ot és a BKV-t a kormány
2011. szeptember 23., péntek,
Szerző: hvg.hu
A költségvetési és világgazdasági folyamatok miatt nem kizárt, hogy a MÁV és a BKV konszolidációja nem, vagy csak részben valósul meg az idén - közölte tegnap online sajtótájékoztatóján Banai Péter Benő, a Nemzetgazdasági Minisztérium helyettes államtitkára.
A tájékoztató apró betűs részéből azonban kiderül, hogy az elszámolt kiadások közül hiányzik egyrészt a MÁV és BKV konszolidációjára szánt körülbelül 400 milliárdos összeg, az Európai Bíróság elmarasztaló ítélete esetén felmerülő áfa-visszafizetés, illetve a ppp-programok kivásárlási költsége is - mutatott rá a Napi Gazdaság pénteki számában.
Ezek beszámításával az év végi pénzforgalmi hiány végül több száz milliárddal is meghaladhatja a kitűzött 1184,2 milliárdos hiánycélt, az pedig, hogy a BKV-ra és MÁV-ra szánt összegeket is kihagyták a számításból, azt is jelentheti, hogy a vállalatok konszolidálása végül kimarad az idei tervekből, Banai Péter Benő ugyanis elmondta, a kormány felülvizsgálja korábbi döntését.
Mert nem megoldható, már leírtam, hogy a királyvágány kapacitása minimális, és utána, pláne csúcsidőben, a Kő-Teher-Városligeti elág., illetve a Rákosrendező-Rp-Újpest szakaszokra sem hiányzik ez a plusz vonat. KöKi-nél dettó a helyzet, a legkihasználtabb részre paszíroznál be vonatot. Nyilván az is fontos cél, hogy az útvonal nagy részén ne változzon a menetrend (Ksztmiklós-Tass és Palota már fix pont a határátlépések letárgyalt idejei miatt), illetve valahol az orosz hálókat is fel-, illetve le kell sorozni, na most Kőfelsőn a vgz. kellős közepén megint nem túl szerencsés ez.
A Királyvágány rendszeres forgalomba bevonása még a szintén időről-időre felmerülő Fradin kereszül menő S-bahn rendszernél is megvalósíthatatlanabb...
Onnan legalább lenne metrókapcsolat (KöKi) , vagy ráhordás a metróra vagy a belvárosba. (37-es villamos a Blahára)
Rákosról nincs elég vonat be a Keletibe? Arra ráadásul még a menetjegye is érvényes lesz az utasnak...
keszekusza76: Szerelvényvonat mind a kettő,Komárom küldi Győr meg nem fogadja:)
A 9345-ről visszamenő szerelvényt sem viszi ezek szerint? Az szép... Azt azért még a fél hatos "csoport" előtt lefogadhatná, aztán félre állhatna vele... Bár, ha nem telik a dolgozó ideje rajta, akkor ÍGy az egyszerűbb (de utána meg bezárják, illetve erősen korlátozzák a forgalomszabályozás lehetőségét Ács-Komárom között).
Elég gyengére sikerült a hirdetmény!
Én inkább átlagosnak nevezném... Ez sem dicséret persze.
Legalább Fradiból vagy Rákosról biztosítanának csatlakozást a Keletibe a komoly hirdetményükön, akár azon feltüntetve is!
A második oldalon ott van a rákosi csatlakozás (igaz konkrét időadatok nélkül).
Érdekes lesz Keletiben a kettő kocsis(háló)Avalára felszálló utasok tömege:)
Szerintem ez nem lesz meghirdetve, Keletiből Belgrádba nappal nem mennek hálókocsis utasok, azt csak ki fogják vinni "szerelvénymenetként" Rákosra. De ez persze csak a tippelésem.
40 62 001-5: Nem jól gondolod....a 21.számú váltót cserélik ki, így nem tudnak a körvasútra menni az érintett vonatok
nem hinném, hogy a 21-es, az a "rendezői" lírában van, szerintem inkább a 23-as angol vagy a 27-es egyszerű váltóé lesz a nyerő szám :)