Keresés

Részletes keresés

Dénes Balázs Creative Commons License 2011.09.24 0 0 377021

És azért sem haragudnának, ha a nagyrabecsült forgalom biztosítaná a közös peronos átszállást... működött egy ideig, de aztán most is az a legfontosabb, hogy a bakter kevesebb váltót dobjon, mint kell. Mert ami most van ebből a szempontból (a jelenlegi vágányzári menetrendet nem figyelve, ahol "féltökű" a csatlakozás), az botrányos. Ki lett hisztizve az IC-k "ugratása" Szegeden, és még ez sem megy... állam az államban, itt is...

Előzmény: 1047 005-2 (377019)
1047 005-2 Creative Commons License 2011.09.24 0 0 377020

1.Módosítás:percért

Előzmény: 1047 005-2 (377019)
1047 005-2 Creative Commons License 2011.09.24 0 0 377019

Több az,mint 52 km.

 

 

Azért a szoros menetidőkön nem ártana lazítani.

 

 

Szegeden csatlakozásnál nem haragudnának az utasok + 2 perért.

 

 

A milliméter papíron indíts el egy páratlan tehervonatot sg rendezőről egy páratlan személy után!Mennyi lesz a menetideje Félegyházáig?Mennyiszer kell megállnia?

 

 

Miért csak Kkfháza-Kkd között?

Előzmény: benbe (377011)
kacsa! Creative Commons License 2011.09.24 0 0 377018

Micsoda forgóváz!

Előzmény: hmsoft (377016)
1047 005-2 Creative Commons License 2011.09.24 0 0 377017

Felújítás nem volt,némi karbantartás,ami bizonyos részen inkább ártott,mint használt.

Előzmény: koller andor (377002)
hmsoft Creative Commons License 2011.09.24 0 0 377016

Asszem jól látszik, hogy a vasút járműves vonatkozásai is nem-függetlenek:

(A hölgyek kiállítók voltak, egy másik cégtől (nem a mozdony gyártójától és nem is a gazdájától), és valóban érdekelte őket a termék.)

 

hm

akóR Creative Commons License 2011.09.24 0 0 377015

Szerintem is :-))

Kb. 56 km.-t kell megtenni fél óra alatt..., az mennyi ?

 

Egyébként alapból / a pálya oldalról /, esélytelen a 120.., de ha már szóba jött :-))

Előzmény: Törölt nick (377014)
Törölt nick Creative Commons License 2011.09.24 0 0 377014

Ajjaj, ezt azért még gondold újra.

Előzmény: benbe (377013)
benbe Creative Commons License 2011.09.24 0 0 377013

Szatymaz és a kétvágányú rész között lehet kb. tíz perc a menetidő. Ha oda akarod rakni az IC-keresztet, akkor 25 percet kell húznod a menetidőből Kiskunfélegyháza és Szeged között. Ehhez 156 km/h-s átlagsebesség kell Szeged és Kiskunfélegyháza közé.

Előzmény: akóR (377012)
akóR Creative Commons License 2011.09.24 0 0 377012

Ott a 120-nak egy volna a jelentősége :

Sem Kistelek, Szatymaz meg főleg nem képez olyan mennyiségű utast / vg.zári menetrendben meg sem álltak /, amiért kell ez a két megállás.

 

S akkor nem kellene IC kereszt Szegedig, Legfeljebb  a rendezői két vágnyban, hozna 13 perc minuszt a menetidőben !  S rögtön nem lenne gond, ha a csabai vonat lógna 8 - 10 percet!

Előzmény: benbe (377011)
benbe Creative Commons License 2011.09.24 0 0 377011

Nem is azzal van gond.

 

Általános fékúttávolság, sorompók behatási pontjai, ilyesmik. Gyakorlatilag a tljes biztber. külső teret lehetne újjáépíteni, újratervezni, és az egész vonalat újraengedélyezni.

 

Mindezt azért, hogy 52 kilométert elméletileg 5 perccel gyorsabban tegyen meg a vonat.

 

Azonban ez a gyakorlatban max. 3-4 perc lenne, hiszen V43-assal a 100->120 km/h gyorsulás nem pillanatok műve, és van közben két megállás is.

 

Ráadásul az a 3-4 perc nem javítja a menetrend stabilitását sem, hiszen IC-kereszt Kiskunfélegyházán van, a személy meg vár, amennyit kell, mindegy. A tehervonatok óriási száma sem indokolja a sebességnöveléssel való kapacitásbővítést.

 

Ami sokkal hasznosabb lenne a napi forgalomban a 120-ra gyorsítás helyett, az például egy rövid kétvágányú szakasz berakása Kiskunfélegyháza elé (mondjuk 2 km). Sebességnövelés a Nyugati és KÖKI között. Zugló négyvágányos állomássá bővítése (a vonal maradhat kétvágányú). Cegléd-Nagykőrös második vágány.

 

De csak legutolsó sorban a Kiskunfélegyháza-Kiskundorozsma 120 km/h.

Előzmény: Rangun (377010)
Rangun Creative Commons License 2011.09.24 0 0 377010

Azért a 100-és 120 között nincs nagy különbség, az alföldön az ívkorrekció sem kerül nagyon sokba, sőt, lehet, hogy arra szükség sem lett volna.

Előzmény: Törölt nick (377008)
nazareth Creative Commons License 2011.09.24 0 0 377009

A világrekordot Ausztráliában tartja egy ércszállító tehervonat: 8 db. GE AC6000 mozdonnyal vittek el egy 682 ércszállító kocsiból álló szerelvényt 275 km távolságon. A vonat 7,3 km hosszú és 82.200 tonnás volt. Itt egy 8 perces videó róla, nem túl változatos :)

Előzmény: Törölt nick (377006)
Törölt nick Creative Commons License 2011.09.24 0 0 377008

Azért mert nem átépítve lett. Inkább valami rehabilitációnak, vagy felújításnak nevezhető, amit csináltak.

Az átépítés kicsit komolyabb időbe és pénzbe került volna valószínűleg...

Előzmény: Rangun (377007)
Rangun Creative Commons License 2011.09.24 0 0 377007

Mért nem 120-ra építették át, csak nem a nehéz alföldi terepviszonyok miatt?

Előzmény: koller andor (377002)
Komlósfecskés Creative Commons License 2011.09.24 0 0 377005

Az 1909 - es sínek vannak a pályában,

 

Bizony, és ezek a sínek nem használtan kerültek oda (mint a legtöbb ilyen korúnál szokásos), hanem Szőregig még mint a Monarchia Bécs - (Marchegg) - Báziás fővonalának átépítésekor kerültek oda. Tudnának mesélni :)

 

Lehet, hogy a Maros felé megvannak a sínek is, de ott már benőtte a töltést a növényzet

 

Nincs ott már semmi, csak hídfők, pillérek, töltés. Az Apátfalva  - Magyarcsanád szakaszt már 1932-ben lezárták, átépítés miatt már a volt kiágazás helye sem azonosítható Apátfalván. Magyarcsanádon viszont megvan még a volt felvételi épület, illetve onnan a Maros gátig jól járható, látványos a töltés.

Előzmény: GOLAZ111 (376997)
B-L!NT Creative Commons License 2011.09.24 0 0 377004

Sziasztok! Ha van kedvetek egy készülő diplomamunkában segíteni, mutatnék egy névtelen kérdőívet, ami az utazási szokásaitokra kíváncsi.
https://docs.google.com/spreadsheet/viewform?formkey=dEdsZEphVkNRRVFmTmVKbW4tNFZVV2c6MQ
Köszi annak, aki kitölti!

keszekusza76 Creative Commons License 2011.09.24 0 0 377003

http://iho.hu/hir/flortoles-a-tizennegyediken

Szép a cikk,de más probléma adná a sztorit.(az 5.vg. melletti védőnél váltófelvágás....)

koller andor Creative Commons License 2011.09.24 0 0 377002

Megtörtént, nem is olyan régen. Ezért lehet 100-al menni.

Előzmény: GOLAZ111 (377001)
GOLAZ111 Creative Commons License 2011.09.24 0 0 377001

Igen, sejtettem, hogy ez lehet az ok.

:)

De azért Szeged - Kiskunfélegyháza között kicsit fel lehetne újítani a pályát. 

Előzmény: 1047 005-2 (377000)
1047 005-2 Creative Commons License 2011.09.24 0 0 377000

"A 140 - es Kiskunfélegyházáig egészen egyben van, utána már bizony lassabban mentünk "

 

 

Mivel onnantól kisebb a pályára engedélyezett sebesség.

 

 

 

Előzmény: GOLAZ111 (376997)
GOLAZ111 Creative Commons License 2011.09.24 0 0 376999

Budapest - Apátfalva retúr. Ez most 7780 forint. Kb. 2 - 3 éve lett volna 5000, csak közben van egy válság is és vasúti utasok többsége árérzékeny. Ugyanakkor a hivatalosan kimutatott költségekhez viszonyítva nem nagyon számít a különbség.

Előzmény: schlumberger (376998)
schlumberger Creative Commons License 2011.09.24 0 0 376998

5000 - honnan hová?

Előzmény: GOLAZ111 (376997)
GOLAZ111 Creative Commons License 2011.09.23 0 0 376997

Tegnap tényleg ingyen lehetett utazni, a forgalmi engedéllyel. Persze mindenki csak a saját autója forgalmijával utazhatott ingyen.

Az leszámítva, hogy Nyugati - Zugló között találkoztam 2 nemhiábaszületettel, akik a hagyományaikat őrizték. Ebben az esetben nem nagy sikerrel, de nem ártana, ha az illetékesek jobban figyelnének.

A 140 - es Kiskunfélegyházáig egészen egyben van, utána már bizony lassabban mentünk és döcögött a vonat rendesen.

Újszeged a szokásos felejtetlen élmény, de utasból kevés van. Az 1909 - es sínek vannak a pályában, de már eléggé madzagvasút jellege van az egésznek. Szőreg állomás elég nagy, viszonylag jól is néz ki, forgalom nincs rajta. Később a pálya jobb, de az állomások lepukkantak utas még kevesebb van. Az apátfalvi híd maradványaihoz télen érdemes menni, mert most legeltettek és lezárták a mezőt. Van előtte egy kis ártéri híd maradványa is. Lehet, hogy a Maros felé megvannak a sínek is, de ott már benőtte a töltést a növényzet. A közúti híd maradványait meg lehet nézni a partról, ez nyugatabbra van.

Szeged és Békéscsaba között Szergej is jár 2 kocsival. Ezt sajnos nem tudtam, csak állomás előtt hallottam, hogy milyen furcsa hangja van a Csörgőnek. Aztán induláskor a szomszéd vágányra érkezett egy Szergejes személy.

Összességében szerintem egész jó a MÁV, a balatoni vonatokhoz képest mindenképpen. Csak kicsit drága. Mondjuk 5000 forint lenne a reális a mai viszonyok között.

ajm Creative Commons License 2011.09.23 0 0 376996

Te vitted oda a gigantot, én meg mentem rá rezsiben és tovább vittem+

Előzmény: Soldato (376977)
zsitvica Creative Commons License 2011.09.23 0 0 376995

Sorsára hagyhatja idén a MÁV-ot és a BKV-t a kormány

 

2011. szeptember 23., péntek,

 

Szerző: hvg.hu

 

 

A költségvetési és világgazdasági folyamatok miatt nem kizárt, hogy a MÁV és a BKV konszolidációja nem, vagy csak részben valósul meg az idén - közölte tegnap online sajtótájékoztatóján Banai Péter Benő, a Nemzetgazdasági Minisztérium helyettes államtitkára.

 

A kormány tegnap közölte az államháztartási hiányra vonatkozó adatokat, amelyből kiderült, a tervezett idei hiány 1184 milliárd forint lesz.

 

A tájékoztató apró betűs részéből azonban kiderül, hogy az elszámolt kiadások közül hiányzik egyrészt a MÁV és BKV konszolidációjára szánt körülbelül 400 milliárdos összeg, az Európai Bíróság elmarasztaló ítélete esetén felmerülő áfa-visszafizetés, illetve a ppp-programok kivásárlási költsége is - mutatott rá a Napi Gazdaság pénteki számában.

 

Ezek beszámításával az év végi pénzforgalmi hiány végül több száz milliárddal is meghaladhatja a kitűzött 1184,2 milliárdos hiánycélt, az pedig, hogy a BKV-ra és MÁV-ra szánt összegeket is kihagyták a számításból, azt is jelentheti, hogy a vállalatok konszolidálása végül kimarad az idei tervekből, Banai Péter Benő ugyanis elmondta, a kormány felülvizsgálja korábbi döntését.

40 62 001-5 Creative Commons License 2011.09.23 0 0 376994

26-27-28-án ha jól olvastam a Beograd kap egy szép kis 12-s előtagot: Cegléd-Kiskunf.háza-Kiskunhalas fele kerül

40 62 001-5 Creative Commons License 2011.09.23 0 0 376993

bocs...igazad van, kapkodtam....27-s lesz a nyerő, ami terel a 3/4-re

Előzmény: István Gyuri (376992)
István Gyuri Creative Commons License 2011.09.23 0 0 376992

M63 010: Miért nem arra megy, amerre én írtam?

Mert nem megoldható, már leírtam, hogy a királyvágány kapacitása minimális, és utána, pláne csúcsidőben, a Kő-Teher-Városligeti elág., illetve a Rákosrendező-Rp-Újpest szakaszokra sem hiányzik ez a plusz vonat. KöKi-nél dettó a helyzet, a legkihasználtabb részre paszíroznál be vonatot. Nyilván az is fontos cél, hogy az útvonal nagy részén ne változzon a menetrend (Ksztmiklós-Tass és Palota már fix pont a határátlépések letárgyalt idejei miatt), illetve valahol az orosz hálókat is fel-, illetve le kell sorozni, na most Kőfelsőn a vgz. kellős közepén megint nem túl szerencsés ez.

A Királyvágány rendszeres forgalomba bevonása még a szintén időről-időre felmerülő Fradin kereszül menő S-bahn rendszernél is megvalósíthatatlanabb...

 

Onnan legalább lenne metrókapcsolat (KöKi) , vagy ráhordás a metróra vagy a belvárosba. (37-es villamos a Blahára)

Rákosról nincs elég vonat be a Keletibe? Arra ráadásul még a menetjegye is érvényes lesz az utasnak...

 

keszekusza76: Szerelvényvonat mind a kettő,Komárom küldi Győr meg nem fogadja:)

A 9345-ről visszamenő szerelvényt sem viszi ezek szerint? Az szép... Azt azért még a fél hatos "csoport" előtt lefogadhatná, aztán félre állhatna vele... Bár, ha nem telik a dolgozó ideje rajta, akkor ÍGy az egyszerűbb (de utána meg bezárják, illetve erősen korlátozzák a forgalomszabályozás lehetőségét Ács-Komárom között).

 

Elég gyengére sikerült a hirdetmény!

Én inkább átlagosnak nevezném... Ez sem dicséret persze.

 

Legalább Fradiból vagy Rákosról biztosítanának csatlakozást a Keletibe a komoly hirdetményükön, akár azon feltüntetve is!

A második oldalon ott van a rákosi csatlakozás (igaz konkrét időadatok nélkül).

 

Érdekes lesz Keletiben a kettő kocsis(háló)Avalára felszálló utasok tömege:)

Szerintem ez nem lesz meghirdetve, Keletiből Belgrádba nappal nem mennek hálókocsis utasok, azt csak ki fogják vinni "szerelvénymenetként" Rákosra. De ez persze csak a tippelésem.

 

40 62 001-5: Nem jól gondolod....a 21.számú váltót cserélik ki, így nem tudnak a körvasútra menni az érintett vonatok

nem hinném, hogy a 21-es, az a "rendezői" lírában van, szerintem inkább a 23-as angol vagy a 27-es egyszerű váltóé lesz a nyerő szám :)

Előzmény: M63 010 (376987)
gunji jackdaw Creative Commons License 2011.09.23 0 0 376991

Ha jól tippelem ezt nem nekem szeretted volna írni :)

Előzmény: 40 62 001-5 (376958)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!