Most, hogy a röszkei országhatárig ér el az M5-ös a szegedet ekerülő szakasza ingyenes. Tehát Szeged észak és szeged dél között, valamint a a szeged dél és az országhatár közötti szakasz ingyenesen járható. Ja, a legközelebbi étterem, panzió, kemping, benzinkút, szeged dél csomópontban van!!!!
December 10-én ünnepélyesen átadják az M5-öst Szegedtől Félegyházáig. De meg tudná mondani valaki, hogy mikortól lehet ráhajtani? Segítsetek, mert 10-én mennénk Pestre, így nem tudjuk, hogy melyik úton induljunk el a reggeli órákban!
Szerintem előbb-utóbb beperelik ezt az embert...
(a kamera felvétele bizonyíték lesz!)
A bíróság által megállapított tartozást, pedig meg kell fizetzni. Ha kell, a házát is elárverezik.(Bp-i parkolási tartozásnál is volt már rá példa)
Egyik barátmonál nem volt pénz, viszont nagyon esett a hó. Kiskunfélegyházáról ment Kecskemétre (ott lakik), lesz ami lesz alapon, az autópályán. A fietőkapunál, vagy negyed órát sz@rakodtak vele(a sor persze állt). Forgalmi, jogsi, személyi másolat... Majd kiküldtek neki otthonra egy csekket a pályadíjx2-ről, merthogy az egyik a "büntetés"...
Inárcs felé egyre rosszabb az út, éjjel már szinte kész életveszély, sokhelyütt akkorák a kátyúk.
Sokszor elgondolgozom, hogy nem az AKA "szponzorálja"-e ezen útakadályok kialakítását.
Én is támogatok minden elképzelést, ami a jelenlegi tarthatatlan helyzeten javítana.
Volt már részem pár "húzós" forgalmi helyzetben a régi 5-ösön, de az Inárncs-Újhartyán közötti szakaszon is.
Úgy hallottam, hogy az AKA kapukat tervez felállítani Inárncs-hoz is. Eredetileg ui. azért nem tettek oda kaput, mert az előzetes számításaik szerint oly kicsi lett volna ott a forgalom, hogy nem érte volna meg kaput építeni, ill. üzemeltetni.
A friss adatok szerint viszont állítólag napi kb. 3000! személygépkocsi használja ezt a kitérőt.
Van egy vásárhelyi vállalkozó, aki polgári engedetlenségi mozgalmat csinál, azaz mindig átlóg a kapun.
Ha sokan csinálnák, nagy visszhangja lehetne.
Bár állítólag most tárgyalnak velük, talán meg tudnak egyezni, bár biztos sok adóforintba fog kerülni nekünk:(
Támogatok minden kezdeményezést, ami az M5-ösön kialakult állapotok megváltoztatásához vezet.
Tavaly kéthetente egyszer mentem el rajta Kecskemétig, ezzel több, mint 100.000-et költöttem rá. Az uticélom mindig Szeged volt, de ha megengedtem volna magamnak azt a luxust, hogy végigmenjek rajta, akkor kb 150 ezret költhettem volna rá.
Idén viszont - a drasztikus februári áremelésnek köszönhetően - nem fogom ennyiből megúszni.
Beszélgettem olyan szegedi vállalkozóval, aki 500-600 ezret költött tavaly az M5-re. Inkább nem ad az alkalmazottainak fizetésemelést, de nem hajlandó életveszélyben autózni a régi 5-ösön.
A GKM pedig mélyen hallgat, megoldási tervezetnek egyelőre nyoma sincs.
(Idén többet kell arra mennem, eddig 70 ezret adtam az AKA-nak)
És közben kb. 25km kerülöt teszünk. :-))
Tiszta üzlet ... csak nem nekünk akik Budapest - Szeged között "közlekedünk" (talán ezt a XXI. században annak azért nem nevezhetjük).
A városokat elkerülő szakaszok nem fizetősek! Sem Budapest elött 15km, sem Kecskemét 12km, sem Kiskunféegyháza 5km.
Szóval mennyi forint egy kilométer M5-őn utazás???????????
De látom az alapitvány ötlete nem hatot meg "senkit". ;-)
"Budapestről indulva Inárcsnál, a 35-ös kilométerkőnél lehet díjfizetés nélkül lehajtani az autópályáról. Korábban, Ócsánál, a 30-as kilométernél díjfizető kapu van, de Inárcsnál - nincs. A 43-as kilométerkőnél elhelyezkedő kaput az ingyenes 5-ös úton lehet kikerülni, majd Lajosmizsénél (62-es kilométerkő) ismét visszatérhetünk. A 90-es kilométerkőig, a Kecskemét-Dél leágazásig újra ingyen autózunk; itt újra váltanunk kell az 5-ös útra. De csak átmenetileg. A 108-as kilométerkőnél, a Kiskunfélegyháza-észak feljárónál visszatérve újra kicseleztük a fizetőkaput.
Az M5 autópálya 114 kilométeres teljes hosszából így 69 kilométert (!) ingyen használhatunk.
Tudtommal egy cm-t nem építettek, csak szedik a pénzt, de nem csak tőlünk, még az állam is fizet. Nem semmi.
Közben az 5-ös út mentén lakók joggal tiltakoznak, mert jól megnőtt a forgalom.
Azt gondolom, össze kell fogni, mert a kormányoknak nem érdeke ezt rendezni, az érdekvédelmi szervezetek (pl. Autóklub) elég tehetetlennek tűnnek (vagy csak a saját kicsi ügyleteikkel vannak elfoglalva).
Jó példa a szerencsére hamar tönkrement M11-es esete. Egyszerűen mindenki bojkottálta Európa akkori legdrágább nyúlfarknyi szakaszát. Ezt kéne az M5-össel is, de tudatosan, szervezetten, és úgy, hogy az 5-ös út mentén lakók is benne legyenek, hogy hónapokig vagy 1 évig kicsit nagyobb lesz a terhelés, de utána elzavarhatnánk ezeket a maffiózókat az autópályáról, és ott is lehetne matrica.
Nem tudja valaki hozzáértő megmondani, hogyan állnak a franciákkal a tárgyalások autópálya ügyben? Lesz megegyezés még az idén? Nagyon durva árak vannak arrafelé... Így Kecskemét is el van zárva Budapesttől amíg ez nem változik, mert az 5-ös út kritikán aluli és nem is fejlesztik.
hogy is van ez? még életemben nem jártam arra...
néztem a aka.hu-n a díjszabást de nem értem, ha végig akarok menni, akkor az oszlopban lévő összes összeget ki kell fizetni???
Így van, sokan nem ismerik ezt a trükköt! Hozzátenném, hogy a lentebb leírt módszer Bp-Kecskemét viszonylatban működik.
Kevin!
Próbáltad már visszafelé is? Azt hiszem ott nincsen ilyen "kishurok" út.
A 34-es kilométernél lévő OMV-kútnál ingyen lehet lehajtani, majd Kakucson és Újhartyánon keresztül vissza tudsz jutni a 42 km-hez. Kb. 5 perccel hosszabb igy az ut (meg 1 kilométerrel), de 1350 helyett 710 forintot fizetsz.
Budapest felől az utolsó ingyenes kihajtó az Ócsai. Utána a Kecskeméti elkerülő (Lajosmizsétől) ingyenes, majd utána újra fizetős. Ezért szedik le kétszer az embert. Ócsától Kecskemétig 1350, Kecskeméttől Kiskunfélegyházáig 550 az ára. Saját autóval soha nem mennék rá.Annyit nem ér az egész. Azon a 120 km-en kicsit vehemensebb autózással max.25-30 percet nyersz vele. A fizetéssel annyi mintha duplán fogyasztana a gép...
Hát hogy mettől meddig azt én sem tudom, pedig az elmúlt napokban oda-vissza mentem rajta Budapesttől végig. Egyszer levettek tőlem 1350-et, majd 550-et. Erre számíts! Viszont jó kevesen voltak rajta! :o)