Keresés

Részletes keresés

Orbi Creative Commons License 1999.09.20 0 0 37
Nekem is hasonló gépem van, vettem hozzá egy 8MB-os Voodoo 2-t, és eddig bejött, de most már a procicsere is halaszthatatlan. Szerintem vegyél egy erős procit (P3 600 v. celeron 433), az szerintem jobban megoldaná a problémáidat. (viszont sokkal ddrágább)
mikhazij Creative Commons License 1999.09.20 0 0 36
Saby!
Voodoo2 ket fajta jott ki:
8M RAM-mal es 12M RAM-mal.
A Voodoo2 egy uj tulajdonsaga volt, hogy ket kartyat is lehetet rakni a gepbe es a ketto egyutt mukodott a munkaban (Ez az SLI).
Ket gyartot tudok, akik csinaltak OnBoard SLI-t (egyetlen kartyara integraltak a ket V2 karta csipjeit es RAM-jait. A ket gyarto: Hercules es a Quantum3D.
Nekem van egy ilyen kartyam. Quantum3D Obsidian2 X-24 (24M). Ebben volt egy 16M-as valtozat is.
A 24 megas tudja az 1024-et is. A 12 sem tudja, mert hiaba 12M-a de a kulonbozo csipeknek megvan osztva (3 csip van).
Amugy a Quantum eladosorba kerult!
Udv: Miki
Saby Creative Commons License 1999.09.20 0 0 35
Skeleton: kossz, persze ezt azert en is ki tudom szamolni. 1024x768-as kep 16bit szinnel = 1.5MB, nemigaz? Ez tobb mint 10szer belefer a 16M-ba. A texturakat viszont nemtom... 512x512x16-os textura az gyakori/realis? Mert abbol tenyleg nem sok fer be 16M-ba es a legtobb kartyanak mostanaban ennyi van, ugye?
Eddig azt hittem hogy egy 16M-s kartyaval siman lehet 1024x768-at jatszani 16bit szinnel, vagy tevedek ezek szerint? Vagy lehet hogy a Voodo2-t amit Arty ajanlott nem lehet 16M-val kapni, csak kevesebbel? Jo par eve nem kovettem ezeket a dolgokat, szoval tenyleg nem tudom - ha valaki megosztana velem ezeket a trivialitasokat az igen jo lenne. Kossz.
skeleton Creative Commons License 1999.09.20 0 0 34
Saby: A 3d kártyák memóriájá nem úgy működik kihasználás szempontjából, mint a 2d-s kártyáké. Egy kis tech. info Pl.
a memóriába kell beraknia a texturát, ami nem más, mint a felület minták. Egy-egy újabb program a szebb kidolgozottság miatt nagyobb texturákat helyez ebbe a memóriába. Képzeld el, hogy egy 512x512-pixeles 16 bites textura az 512 KB-ot foglal el a memóriából.Ráadásul egy textura mintát több méretbe is tárolnak, ha jól tudom, a számítások megkönnyítése miatt. A másik fontos dolog, hogy mielőtt ezek a kártyák megjelenítenék a képet a láthatósági számításokhoz z-buffert használnak. Ez a z-buffer nem más, mint egy memória rész, mérete arányosan nő a felbontással. És akkor még van az a memória rész, ami az épp megjelenített képet tartalmazza. Nézd csak meg, hogy mekkora helyet foglal a HDD-n egy 1024x768-as kép 16 biten, ami nincs tömörítve mint a jpeg, pl egy bmp.
Nos,talán ezért kell akkora memória.
Persze már pl az S3 SAVAGE a texturát tömörítve tárolja, így nem foglal akkora helyet, bár ettől a kártya nem feltétlenül lesz gyorsabb.

Saby Creative Commons License 1999.09.20 0 0 33
Arty: egyebkent miert nem tudja a Voodo2 1024x768-at? Lehet belole kapni 16MB-s PCI-s verziot, es ha igen az miert nem eleg? Kosssz.
Saby Creative Commons License 1999.09.20 0 0 32
Arty: koszi a valaszt, korulnezek hogy mit lehet kapni. Ha megis felfejlesztem a CPU-t is, mondjuk egy AMD K-2 300 -ra (tobbet nem bir meghajtani az alaplap es azt mar vegkepp nem akarom cserelni mert akkor uj haz+tap is kell) - akkor miben valtozna a helyzet? Akkor is a V2 vagy a Banshee a jo valasztas?
Arty Creative Commons License 1999.09.20 0 0 31
Saby: ha tényleg (tényleg?) nem akarsz a gépeden fejleszteni, akkor videokártyából ilyen gépbe a v2 való. Sajnos az nem tud 1024*768, viszont ilyen gépben is türhető a sebessége. Az 1024*768ra megoldás lehet egy Voodoo Banshee. Az megy 1024*768ban, de sok játék lasabb vele. A TR2 nem tartozik ezek közé....
Arty Creative Commons License 1999.09.20 0 0 30
Saby: ha tényleg (tényleg?) nem akarsz a gépeden fejleszteni, akkor videokártyából ilyen gépbe a v2 való. Sajnos az nem tud 1024*768, viszont ilyen gépben is türhető a sebessége. Az 1024*768ra megoldás lehet egy Voodoo Banshee. Az megy 1024*768ban, de sok játék lasabb vele. A TR2 nem tartozik ezek közé....
skeleton Creative Commons License 1999.09.19 0 0 29
Sziasztok!

Magus: az www.aspect.hu-n találsz némi útbaigazítást.

Hozzászólásom célja, hogy némileg útbaigazítást adjak a kezdőknek, bár lehet, hogy más is szívesen veszi a tanácsomat.
A 3dfx kártyák alap felülete a Glide, mivel ez az alap 'program nyelvük' itt a leggyorsabbak. A d3d-t a kártya másodlagosan tudja. Az opengl-t pedig csak teljes képernyős üzemmódba.
A 3dfx-en kívül a többi fejlesztő ,pl:az nvidia d3d-re fejlesztette ki elsősorban a kártyáját, tehát itt nyújtja a legjobbakat. OpenGl-t ablakos és teljes képernyős módban is tudja.
Hozzászólásommal nem akarom egyik kártyát sem szídni, sem dícsérni. A lényeg, hogy aki ablakos módban szeretne opengl-es progikat használni, az ne 3dfx-t vegyen!
Érdekes egyébként, hogy a progragyártók között van olyan, aki elsőnek glide-ra fejleszt a d3d-vel szemben, pedig az lenne a windows játék felülete.

Saby Creative Commons License 1999.09.19 0 0 28
Hello,
Egy oreg gepen van otthon, TX512KB alaplap/Pentium 166MMX / 32MB SDRAM / PCI S3 VirgeDX/GX 2MB videokartyaval.
Namarmost a Tomb Raider II-t szeretnem nagyfelbontasban jatszani (mondjuk 1024x768) de nyilvan igen lassu. Hardverrel D3D-n keresztul csak 512x384-es felbontassal elvezheto (kb. 15-20 fps). Szoftverrel (Core Design Soft 3D) jo meg 640x480-ban is (kb. 15fps) de afolott mar nem.

Elso gondolatom hogy uj videokartya kell tobb memoriaval, de mivel nincs AGP az alaplapon csak PCI johet szoba, mondjuk egy PCI-os Savage4 8MB-tal?

Kerdeseim:
- eleg-e a videokartyat cserelni, vagy gyenge lesz utana a proci is?
- egy PCI-os videokartya kb. ugyanolyan gyors mint az AGP-s megfeleloje? (alig lehet mar PCI-ost kapni, miert?)
- kell-e a 16MB-s kartya, vagy 8M-val is jol fog futni a TRII ?

Koszi a hozzaszolasokat.

magus Creative Commons License 1999.09.06 0 0 27

hallo mindenkinek!
melyik a legjobb TNT2 driver asus v-3800-hoz
DDQ2 Creative Commons License 1999.08.30 0 0 26
Greg5 : En frissen installalt w98-ra tettem fel a viperamat a gyari driverekkel, siman ment ,majd rainstallaltam az uj Diamond drivereket aminek a verzioszama 4.10.01.0255.
Nem kell semmi masik vid. driver.Megy az anelkul is.
Xikita Creative Commons License 1999.08.30 0 0 25
Srácok ti jelentitek nekem az utolsó reménysugarat!

Van egy Woodoo 2 -es kártyám, és mint amatőr nam tudok egy pár dolgot.
Pl: A következő opciókat mikor kell bekapcsolni, mit jelentenek, mire jók?

Disable Scanline Interleaving (SLI)
Disable Synchronization (V-Sync)
Force mipmap dithering
Force triple color buffering
Limit texture memory to 2 MB
Enable automatic mipmapping
Force trilinear texture filtering
Disable automatic antialising

Ha lehet részletesen magyarázzatok.
És a végére még egy furcsaság. Amikor bekapcsolom a gépet, remeg a kép, majd 3 perc mulva rendbejön. A Woodoo2 -nek be kell melegedni? Amíg nem volt(3dfx), ez a hiba sem fordult elő.

greg5 Creative Commons License 1999.08.27 0 0 24
Lenne 1 keresem hozzatok. Hogyan kell Viper 55venes 16megás kártyát telepiteni ideálisan. Olyan borzalmakat hallottam, hogy az eredeti meghajtoprogi suxx, es hogy eloszor egy másik videokártyaprogit kell telepiteni, majd azt felülirni... tud valaki segiteni?

greg5

stoneman Creative Commons License 1999.08.26 0 0 23
Tud vki vmit a Savage 4-ről 32Mb rammal?
magus Creative Commons License 1999.08.26 0 0 22
tapasztalatbol, nem mindig elég, mert elrakja a win
Tomoka Creative Commons License 1999.08.26 0 0 21
Az miért jó? Win98-am van, teljesen 32 bitre formázott rendszer. Nem elég WinCommander-ben kitörölni a cuccokat?
magus Creative Commons License 1999.08.25 0 0 20
tomoka DOS-bol töröld a glidet
Tomoka Creative Commons License 1999.08.25 0 0 19
Ez a sötét gondolat már bennem is fölmerült... Van abban valami, amit mondasz, mert korábban egy Voodoo1 figyelt a vasban. Amilyen láma vagyok, a problémával való kínlódásom során találtam is glide*.* file-okat a rendszerben, de óvatoskodásból nem töröltem le őket. Azt hittem, az uninstall leszedi, ami nem oda való...
Arty Creative Commons License 1999.08.25 0 0 18
Tomoka: szvsz éppen hogy van a gépeden glide2x.dll, keress rá, és töröld le ha van!
Tomoka Creative Commons License 1999.08.23 0 0 17
Ja, és van valakinek ötlete, hogy a dobozos ASUS-hoz adott Turok2 miért lép ki Glide-os dll.-t hiányolva indítás után??! Tudtommal ez a game d3d-t is támogat, másként mit is keresne egy TNT2 kártya dobozában?...
Tomoka Creative Commons License 1999.08.23 0 0 16
Hali, tudna valaki küldeni nekem magánba egy friss, ropogós ASUS V3800 drivert? Csak céges net-em van, s nem akarok - nem is szabad - itt félórákat töltögetni. Ki tud segíteni?... Hálám örökké üldözné...
kikic Creative Commons License 1999.08.21 0 0 15
HA VALAKIT ÉRDEKEL AKKOR A www.apronet.com -RA FELTETTEM EGY CSOMÓ CUCCOT NAGYON JÓ ÁRAKON! Proc, modem, CD-D, printer, patron, stb. Nézzétek meg a ma reggel feltett cuccokat!
Pá!
Cifu Creative Commons License 1999.08.21 0 0 14
Erről nem a Creative, és nem az ASUS tehet, a detonator pont igy viselkedik, és mivel mindkettő gyár drivere detonator alapú...
el-robo Creative Commons License 1999.08.21 0 0 13
Teny, hogy az ASUS korrekt. En peldaul sosem tuttam teljesen eltavolitani a videokartya driveret.:)))))
Ugyanezt egyebkent megtette a Creative is, a legutobbi beta driverben a 2.04-es Detonator volt benne.
Cifu Creative Commons License 1999.08.20 0 0 12
Az ASUS-nak van egy olyan jó szokása, hogy az Nvidia referencia driver kijövetele után max. 1-2 hét és már ugyanez ASUS-ban is élvezhető. SZVSZ ASUS 2.08-ast használok, gond nincs vele (az 1.0-val azért volt...).
Ellenpélda a Diamond :)
Cuc Creative Commons License 1999.08.20 0 0 11
Hello

Akit érdekel: érdekes leírás található a SharkyExtreme oldalon a Voodoo4-ről (új technológiák meg miegymás).

Spring. Creative Commons License 1999.08.20 0 0 10
Sziasztok!

Hallottatok már a Glaze 3D-ről? A fejlesztők 2000 első negyedévére ígérik, és állításuk szerint 1200, illetve 2400 Mtexel/sec lesz a két változat teljesítménye. csekkoljátok a website-jukat!

kinos Creative Commons License 1999.08.19 0 0 9
Nekem is ujdonsag meg az Asus v3800-as kartya. Az nvidia honlapjarol letoltott detonator meghajtot hasznalom hozza (pl. www.nvidia.com). Egyelore csak a legjobbakat tudom mondani.
el-robo Creative Commons License 1999.08.19 0 0 8
Asus TNT-rol, nemi rafizetessel sikerult upgradelni egy Creative TNT2, 16 Mb-os kartyara.
Meg vagyok elegedve vele, raadasul tegnaptol 150/200-on jaratom, eddig meg birja...
Nyughatatlan lelek reven, kiprobalnek egy v3500-ast, egy kicsit meghuzgalva:-)))

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!