Pont ez benne a legjobb, hogy nem csak sebzése van :)
- Amennyiben úgy találod el, hogy nem vett észre*, egyszerűen meghal, az összes életerejét lesebzi egy találat!
- nem véd ellene a páncél (a bőrdzseki kis mértékben igen, de semmi más!)
Az instant kill miatt már a játék elején nagyon halálos (elsősorban éjszaka), de a játék során csak egyre jobb lesz: ahogy az ellenfeleknek egyre jobbak a páncéljaik, egyre több golyó kell beléjük, a vége felé pl. két teljes sorozat egy FAMAS-ból... De dobókésből mindig elég egy :)
Az én harcosaimnál mindig van 2-4 darab, ha egy kis éjszakai razziára van lehetőség, nincs jobb fegyver!
*mivel az AI-nak ilyen 'kaptár-tudata' van (ha egy ember lát téged, akkor az összes tudja hol vagy) ezért senki nem láthat, és senki nem láthatja meg a kést sem. Éjszaka nem gond.
Nappal néha lehet úgy járni, hogy a célpont nem lát, de valaki akit nem látsz pont felé bambul, és észreveszi a kést. ilyenkor nincs instant kill, csak sebzés. (amúgy 10-20 között sebez ilyenkor, de erőtől és távolságtól függ)
a késdobálós technika kurva jól működik csak kell egy stealth / throw tulajdonságú karakter és
Szerintem throwing nélkül is jól működik _alap játékban_
WildFireben egyszerűen annyival több ellenfél van, hogy nem találsz senkit egyedül.
Város elfoglalásnál meg n 4-5 fős bandákba vannak beosztva, amit nem lehet lekéselni, mert valamelyik közbevág...
zárnyitás szükséges, de nem az elejétől fogva (arra később, ha jól emléxem egy magyar gyereket, Barry-t ócsóért fel lehet bérelni), viszont az ajtók 99%-át erővel is lehet nyitni
Sima JA2ben igaz, WildFire-ben nem.
Mindenképp kell egy zárnyitó, mert a támaszpontokon a katonák szekrényei - amiben jó cuccok vannak - a raktárak, a ládák, minden be van kulcsolva. Először vittem egy erős embert pajszerral, de nem bírt végigmenni az összes záron, mert a kimerültségtől összeesett...
ahhoz hogy a rugdosás vagy pajszer sikerüljön, erő kell. ha nincs meg, nem fog a strength emelkedni, mert nem sikerül neki kinyitni. a dobókéseléssel mekkorát lehet ütni?
a késdobálós technika kurva jól működik csak kell egy stealth / throw tulajdonságú karakter és folyamatosan dobókést kell használnia (egy adott fegyver néhányszori _folyamatos_ használata után azzal az adott fegyverrel jobban fog bánni a karakter), és éjszaka kell nyomulni.
én az elején 2 karakterrel indítottam, és ebből az egyik ilyen volt, piszkosul belejött a késdobálásba, igaz ehhez kellett egy kicsit tápolni a keselyűkkel is
zárnyitás szükséges, de nem az elejétől fogva (arra később, ha jól emléxem egy magyar gyereket, Barry-t ócsóért fel lehet bérelni), viszont az ajtók 99%-át erővel is lehet nyitni (rugdosni kell) amivel jól lehet tápolni a karaktert (strength)
- sima JA2höz képest Wildfire-ben létszükséglet egy robbantó és egy zárnyitó (Barry robbantása 2 város és 2 SAM site után 88ról 94re, zárnyitása 46ról 78ra ment fel...) - kevésbé működik a késdobálós taktika. sok ellenfél, sok fegyver. Mondjuk így jobbakat 'dobnak' úgyhogy más taktika jobban működik: valami jó hely elfoglalása, az ellen fő erejének kinyírása - általában jó ötlet becsalni őket valami 'U' felállás közepébe - majd 3-4 fős keresőbrigádok a lesben álló ellenfelek kiiktatására.
Mivel az ellenség előszeretettel rejtőzik el olyan helyekre, ahonnan tuti ő kezdeményez (pl. az ajtó mellett áll, ha belépsz, lelő), sokkal több gránátot - mini vagy frag - kell használni.
Hát ez a WildFire egyre jobban tetszik. Nagyon dúrva szektorokat csináltak a készítők!
Az eddigi legkeményebb, Chitzena SAM:
Maga az állomás egy kis szigeten van, körben tenger. A szigetre egy híd vezet, mindkét végén két-két őrposzt van, emeleti lőállással, homokzsákokkal. A szigeten körben fal, aknazár van, és térdig érő víz (a fal mellett rögtön víz van). A tengerpart is el van aknásítva...
Egy teljesen elvetélt (roham szemből) és egy részsiker (belopakodás szemből, késeléssel, siker, de 4 halott a csapatban) után megtaláltam a megoldást :)
- Barry felszed aknákat egy sávban a tengerparton - hárman minimál felszereléssel végigúsznak a térkép déli szegélyén - a térkép délnyugati felén van egy rész, ahol nem fal, hanem drótkerítés van, ott partramászás - miután (itt volt egy reload, mert már az agyvizem felforrt) nem vett észre a keresőfény, bejutottam, és felmásztam az őrtoronyba. - az udvaron egybegyűlt 12 embernek nem tett jót az RPG-7 :D
A Cambria melletti SAM site könnyebb volt, mivel ott nincs körbe víz, pedig azt többen őrizték.
És valamivel nehezebb is. Több ellenfél van, meg 'érdekes' helyeken.
Pl. Chitzena kikötőjében van olyan, hogy a tetőn vannak mesterlövészek, de pl. Kingpinnél is. A területek sokkal részletesebbek, több ház van, és több akadály.
(volt egy olyan, hogy a ház tetején a mesterlövészt homokzsákok védték. érdekes volt kiszedni)
Chitzena felé menet átmentem San Mona-n, és már látom hogy Kingpin-t csak nehézfegyverekkel lehet lezúzni (de a Cadillac-jét azért elhoztam :D).
Ja, meg ha feltörsz egy házat, akkor megtámadnak a zsaruk :)
Amit észrevettem, hogy itt már az elején szükség van
- robbantási szakértőre (sok csapdás ajtó, több aknamező)
- egy magas (50+) leadership-es fickóra (a bányász a főkaraktert elhajtotta a búsba, de Thor 52es leadershippel meggyőzte hogy dolgozzon a csapatomnak)
- meg nem árt egy zárnyitó sem (az egyik barakkban annyi zárt ajtó volt, hogy mire Thor végigért a pajszerral, teljesen kimerült és elájult)
Én is tervezem, hogy kipróbálom, de előtte még bele kell melegednem egy kicsit:) Mondjuk most ez az ironman jó iskola, leszoktatja az embert az elkapkodott döntésekről...
Többek között sokkal több katonája van Deirdannának, a katonák fele elite, és 5-el több AP-juk van. Experten a legkisebb csapat 6 fős, insane-n 12, experten 60%-os az alert esélye támadás kezdésekor, insane-n 80, és maga Deirdanna se lesz olyan lágyszívű, mint egyébként.
A normál JA2 gold tons of guns szerintem kell. Van négy puska (SKS, Mini-14, Dagunov, meg egy amcsi mesterlövész puska) kb. 12-13 fajta gépkarabély meg 3 golyószóró, összesen 5 fajta lőszerrel, ez így hasznos, pláne hogy szeretem az AK-74-et :)
Az 1.13 'normal' ehhez képest tesz be kábé 5 gépkarabélyt (mind 5.56 lőszerrel) meg egy .50es nehézpuskát, a barett-et.
Az szerintem simán kezelhető mennyiség.
Az 1.13 tons of guns-t én is kikapcsoltam, engem is zavart.
1.: én szeretem a rengeteg fegyvert, főleg, hogy ez nehezít is a játékon. 2.: éjjel is sokkal intelligensebb az AI, rengetegszer próbálnak a hátamba kerülni, ilyesmi. 3.: nem kötelező használni. 4.: ezt sem kötelező, ha zavar, simán dobd a szemetesbe. 5-6, az előzőekből értelemszerű.
Az a baj, hogy a buszra nem lehet elővételben jegyet venni, mert csak 'igény esetén' indul, és így oltári nagy tolakodás meg tömeg van. Persze egy próbát megér.
Mondjuk anyázom is Gaskót, meg még pár tízezren az biztos...
1) alap a tons of guns, ez nem szimpatikus. túl sok a fegyver, érdemi különbségek nélkül. ez nekem egy nagy mínusz. nagyjából ez a fő ok, hogy miért fogok visszatérni a korábbi verzióhoz. 2) AI nyílt terepen nappal nagyon erős. nem nyílt terepen vagy nem nappal, ugyanolyan gyengusz, mint az alap verzióban. tetőre már mászik, de ez kevés. 3) remek opció, hogy a halottak szerkóját felveheted, csak könnyűvé teszi a játékot. 4) az a lehetőség, hogy a cuccot azonnal (nyomott áron) eladhatod, szintén. pláne kombinálva a feljebb levő lehetőséggel. 5) az tök jó, hogy jelzi a találat valószínűségét. az is, hogy a line of sight csak a ténylegesen belátott területre vonatkozik, ha az ellen neked háttal van, nem veszed észre. ez így önmagában jó lenne, ha ne lenne tons of guns a default. :) 6) a drassen counterattack miatt dúskáltam a fegyverekben meg a jobb eszközökben, ha nincs az hogy mindenki eldob mindent, akkor is valszeg sok jó cuccot szerezhettem volna. maga az ellentámadás is paradox módon ezért könnyűvé teszi a játékot. kivédeni expert szinten sem volt nehéz.