Keresés

Részletes keresés

barcomp Creative Commons License 45 perce 0 0 90865

Úgy érti.... 

Előzmény: Beer Monster (90864)
Beer Monster Creative Commons License 2 órája 0 0 90864

Úgy érted, hogy a vas valóban összerántja a megszilárdult betont??

 

Nem hidasra zsaluzzák eleve?

Előzmény: Töck Jenő (90854)
Palási Creative Commons License 8 órája 0 0 90863

Jó, de az ellenléc az valahogy kimaradt .

 

  " szarufa padlóval történő erősítése vagy egyenítése, amennyiben szükséges ,nincs különösebb problémája egyiknek sem. Raknánk fel tetőfóliát, cseppentőlemezt, új lécezést, a cserepet (soproni nagyobb részben) mosás után visszaraknánk."

 

 Valahogy így :  szarufa javítás, fertőtlenítés, rá a tetőfólia  erre rá az ellenléc, ami a szarufa felett van, majd lécezés és a cserepezés.-

 A többit majd más !

Előzmény: tibormandli (90771)
tibormandli Creative Commons License 11 órája 0 0 90862

Üdv fórumozók!

 

Ebben az ügyben tudna valaki segíteni?

 

http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=151322890&t=9004917

 

Köszönöm!

iszp Creative Commons License 12 órája 0 0 90861

hangszigetelés ügyileg egy fostalicska. vésni lehet, de csak óvatosan. az ytongról nem nyilatkozom mert nem lájkolom:D de mindig van lejjebb.

Előzmény: sylvanus67 (90855)
Házas Ember Creative Commons License 13 órája 0 0 90860

Ha szét tudod szedni, akkor biztosan befér egy Octavia kombi csomagterébe. Mi 3 hete vettünk egy pontosan ilyen betonkeverőt, egy kb. 110x110x70 cm-es dobozba volt becsomagolva (de kisebb helyre is be lehet rakni)

 

Előzmény: hogy-hogy (90837)
Házas Ember Creative Commons License 13 órája 0 0 90859

Köszi mindenkinek a tanácsot. Ez a mészhomok tégla jó lenne (a válaszfalnak azért tartania kellene mosdókagylót, stelázsit, kondenzációs kazánt), de 15 cm-es vastagságban már drágább, mint az ytong.

 

A fagyapotot bekedvenceltem, jó lesz a tetőtér beépítéséhez.

barcomp Creative Commons License 15 órája 0 0 90858

A listaárak... (kb. a nettó áron lehet ténylegesen megvenni mezei vevőként).

 

 

Előzmény: barcomp (90857)
barcomp Creative Commons License 15 órája 0 0 90857

A 10 cm vastag fagyapot tábla nekem bevált közfalnak, hálózva+glettelve.
https://pim.knaufinsulation.com/files/download/heraklith-c_2017_05.pdf

 

Nem olcsó, de cserébe...

Haladós, fűrésszel méretre vágható, csavar- és szög tartó, könnyű vésni.

 

(rendelésre hozták 3 nap alatt)

Előzmény: Házas Ember (90852)
gabo011 Creative Commons License 18 órája 0 0 90856

A Silka HML 100NF 250-300.- Ft/db és 15db/m2 az anyagszükséglete. Tehát 3750-4500/m2 az ára. Nagy valószínűséggel jobb lesz válaszfalnak az Ytong-nál és a kerámia téglánál is. :-)

Előzmény: Házas Ember (90852)
sylvanus67 Creative Commons License 18 órája 0 1 90855

mert mért nem érne?

 

 

aztán próbálj PTH válaszfalat vésni, meg ytongot: hétvégén csináltam, az ytong a kezemben kis túlzással szétmállott (5 cm-es volt)

Előzmény: iszp (90853)
Töck Jenő Creative Commons License 19 órája 0 0 90854

Igen 

Előzmény: Beer Monster (90851)
iszp Creative Commons License 27 órája 0 0 90853

10n+f 450ft körül van. mondjuk, annyit is ér.

Előzmény: Házas Ember (90852)
Házas Ember Creative Commons License 28 órája 0 0 90852

Visszamentem januárig, de nem találtam falazásról topikot, ezért itt kérdem meg.

 

Belső, nem teherhordó válaszfalak falazásához mi a legolcsóbb falazóanyag?

 

15-ös ytong ára darabonként ~790 ft, több, mint 8 db kell egy négyzetméter falba, szóval négyzetméterenként 6500 ft lenne a fal :-(

 

12.5-ös ára ~750 ft, azzal se vagyok sokkal beljebb. Van olcsóbb falazóanyag, vagy kezdjek barátkozni az ytong árakkal?

Beer Monster Creative Commons License 28 órája 0 0 90851

Ez a szöveg azt sejteti, hogy a gerenda attól hidas, hogy a feszítés leoldásakor összerántja a vas az alsó réteget.

Töck Jenő Creative Commons License 1 napja 0 0 90850

Most esett le. Itt félreértés van! A feszítő pad hosszú és egyszerre több gerendát gyártanak. De nem úgy kell elképzelni, hogy egyben legyártanak 70 métert aztán ha jön valaki akkor levágnak neki annyit amennyit kér! Megvan a gyártási terv, a tervezett gerendahosszaknak megfelelően beszerelik a vasalást. A beszerelt vasalásnak MEGFELELŐEN vágják el az előre megtervezett helyeken, nem ötletszerűen akárhol!!!

Előzmény: Töck Jenő (90849)
Töck Jenő Creative Commons License 1 napja 0 0 90849

Hol van ebben szó a vágásról, mert én nem találtam?

Előzmény: Nigel77 (90848)
Nigel77 Creative Commons License 1 napja 0 0 90848
Előzmény: jarokelo (19856)
quckyy Creative Commons License 1 napja 0 0 90847

Több szempont is van, ami miatt sokszor nem így működik.

Ha egy nagy projektnél túlrendel a kivitelező, legyen 100 raklap helyett 130, akkor azt a 30 raklapnyi anyagot tárolni kell, amíg valakinek el tudja adni, ez költség. A telepre vagy közvetlen az építkezésre szállítani szinte teljesen mindegy, azt mindenképp fizetni kell. A gyár sem tud egy kamionnál több cserepet egyszerre felpakolni egy kamionra, így meg lehet velük egyezni, hogy ma szállítasz egy kamionnal, jövő héten még egyet. Ha lepakolnak egy telepen és utána szállítják tovább, akkor az dupla költség, amit ki kell fizetnie a végső megrendelőnek és elég húzós ára van sokszor, tehát ezért is drágább lehet, mint a kereskedő.

A kereskedő, ha folyamatos rendelései vannak cserépre, akkor sokkal többet ad el mint a kivitelező. A kivitelezőnek, ha mondjuk két csapata van, akkor havi 2-3-4db tetőre való anyagot vesz jó esetben. A kereskedő ennek sokszorosát el tudja adni, így jobb árat kap a gyártól.

A kivitelező hiába szerződik le egy gyárral, ha a megrendelő másik gyár termékét szeretné. Attól a gyártól nem hiszem, hogy spec árat fog kapni egy tetőnyi anyagra, tehát a kereskedő jóval olcsóbb ajánlatot fog adni. 

A kivitelezők közül sokan, szeretnek az anyagon is vastagon keresni, tisztelet a kivételnek. Ha hiper-szuper ára van, mondjuk 10%-al jobb mint a kereskedőnek, és rátesz 20% hasznot, máris drágább lesz. 1 milliós cserép rendelésnél a 10% az egy megrendelőnek 100 000ft különbséget jelent, ami azért elég tetemes. Ha nem tesz rá akkora hasznot és ugyan annyiért adja mint a kereskedő, biztos tőle fogja rendelni a megrendelő.

Fűtésszerelésnél is létezik tételes anyagkiírás, amiben a pontos típusa szerepel a termékeknek. így nincs mellébeszélés, hogy nem ugyan arról az anyagról van szó. Egy sárgaréz szűkítő, toldó mindenhol ugyan az.

 

Előzmény: sr1 (90841)
Laja73 Creative Commons License 1 napja 0 0 90846

Ja ez vmi örökzöld? :)

Köszi! Csak úgy bele a vasat a közepébe vagy szokás befúrni a régibe?

Bár nem az én kerítésem de elvileg át tudok menni zsaluzni.

Előzmény: murray (90844)
szigma1 Creative Commons License 1 napja 0 0 90845

A valóság nem úgy működik ahogy Te elképzeled.

 

Előzmény: sr1 (90841)
murray Creative Commons License 1 napja 0 0 90844

valami vasat rajál bele. az a baj hogy a másik szomszéd oldalra tudsz deszkát rakni a beton köré? 

a vasalás témája.. :-)

Előzmény: Laja73 (90843)
Laja73 Creative Commons License 1 napja 0 0 90843

Sziasztok elég szar a kép, de tán latszik, drótkerítés alap leomlott, kell ebbe vas feltétlenül? Vagy mit szoktak még, esetleg megfúrni a régit itt-ott? Most van időm de csak beton van, bolt nincs. Köszi előre is!

 

Palási Creative Commons License 1 napja 0 0 90842

Leszereled a lábakat, akkor valószínűleg szállítható.

 Anno én 2 db. vasbakot szállítottam    Wartburggal.... az autó csodájával . A csomagtartóban.

Előzmény: hogy-hogy (90838)
sr1 Creative Commons License 1 napja 0 0 90841

Nade, azt magyarázom, hogy egy céges kivitelező, aki nem a tegnap kezdte, már legalább 5oo tetőt fedett le.

Van évente 3 nagy munkája (pl. templom), amire kap egy projekt árat a cserépre, azon az áron leszerződi a szükséges mennyiség háromszorosát (hiszen a gyárnak eladó). Egy tüzépen nincs hely se letenni 1o kamion cserepet. Úgyhogy mindenképpen egyenesen a gyárból szállítja le egy telepre az elkövetkező munkákhoz szükséges mennyiséget, ott átpakkolja a daruskocsikra.

Tehát a kivitelező nem a tüzéptől veszi, hanem azt megkerülve, saját logisztikával vagy (egy csak cserepeket forgalmazó) hivatalos nagykereskedő logisztikájával. 

Nagyobb munkánál nem is lehet egyszerre kiszállítani a cserepeket, mert nincs hova letenni. Úgyhogy ez csak így működhet.  

Rátesz x százalékot és még mindig olcsóbb 1o%-al, mind a mit egy egyszeri vásárló megkaphat. 

Ugyanez a helyzet bármilyen más építőanyaggal, ha egy kivitelező folyamatosan nagyobb mennyiséget vásáról.  

Ez jó fűtésszerelő cég megveszi egy házhoz szükséges anyagot egyszerre. Kazánt, bojlert, vezérlést, csöveket és a tartozékait, csapokat, szivattyúkat, fűtőtesteket, akár a fürdőszoba berendezéseket is, mert egyszer kell elmenni a forgalmazóhoz a listával, az le kell számlázni és szerre kiszállítják.  A cégnek van hitele is (évek során minden forgalmazó felajánlja- mert meg kell fogja a ügyfelet), ha meg tudja jól szervezni, tőkét se kell betegyen a buliba, ha a megrendelők időben fizetnek. A fel nem használt anyagokat visszaviszi a és sztornozzák, még arra se kell odafigyelni, hogy 1o könyökkel többet vesz egy típusból. Így pár nap alatt meg tudja csinálni az alapszerelést és mehet egy másik munkához, aztán visszatér és befejezi a többit. De egyszerre van 1o munkája. 

Meg se fordul a fejébe a megrendelőnek, hogy vegye meg az anyagokat, hiszen nem is ért hozzá. 

Mit tudja ő, hogy milyen sarokcsapot, vagy csövet kell oda szerelni? A fűtéssszerelő, hogy vállalhat garanciát a munkájára, mindenféle kétes minőségű anyaggal? Azon kivül a munkájához hozzátartoznak a nyomáspróbák is, épeszű szerelőcsapat nem fog vesződni napokat, hogy keresse meg 1oo illesztésnél az esetleges hibát. 

Szóval teljesen másképp kéne működjön az egész folyamat, mint ahogy itt olvasom. 

Előzmény: quckyy (90821)
quckyy Creative Commons License 2 napja 0 0 90840

Nekem 120 literes a keverőm és Octávia kombim van. Lemértem a keverőt, 135cm magas ha lefele van hajtva a dob, a motortól előre 115cm. A csomagtartót most nem tudtam lemérni, de a szélessége 100cm körül van. 50-60kg egy ilyen keverő üresen. Meg se próbálnám bepaszírozni a csomagtartóba. Az autót garantáltan összecseszed, és szinte tuti, hogy be se fér. Bérelj egy utánfutót, vagy kérj meg egy ismerőst a szállításhoz. 

Előzmény: hogy-hogy (90837)
murray Creative Commons License 2 napja 0 0 90839

utánfutóra szoktam csak felcibálni. ha be is fér az autó nem köszöni meg.  én hagynám. 

 

Előzmény: hogy-hogy (90837)
hogy-hogy Creative Commons License 2 napja 0 0 90838
hogy-hogy Creative Commons License 2 napja 0 0 90837

ilyen 130 literes betonkevero befer egy skoda oktavio kombiba? Kerlek ne tippeljetek, hanem olyan irjon aki ismeri a 130 literes pontos meretet

*Steve Creative Commons License 2 napja 0 1 90836

Miért csúnyán írod a nevem nagyarcú?

Előzmény: barcomp (90835)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!