Elég rosszfelfogás az. Hogy ha kifizetik? ki. Ha nem nem. Én úgy tudom hogy a szakikat kézről-kézre adják. De aki ilyen gyors meggazdagodást akar. Annak előbb-utóbb nem szólnak. Kár ezt csinálni szerintem. Mert gusztustalan.
A 150-ezer lenne reális arra a kiskuka tárolóra. 324-ezres ajánlat nagyon sok. Sajnos rengeteg szaki van, aki ezt csinálja a megrendelőkkel. De fogadni merek hogy ha kellene csinálni 324-ezerért a tárolót. legalább a fele dolog ki lenne hagyva amit beírt a költségvetésbe. Csak hogy haladjon a dolog.
Hát ez az. Annyira kijön, hogy a költségkeretbe már bele se fér, nekem. Azért még próbálkozom, holnap jön egy másik szaki felmérni és ajánlatot adni. Hátha.
Aztán ha vele se tudok megegyezni, akkor azt a néhány kisebb hibát valami cementes dologgal javítom és az egészet hasonló színű homlokzat festékkel átfestem. Az anyag színre keveréssel együtt kb. 30 ezerből kijön, én meg magamnak ingyen szoktam dolgozni.
Akkor így kell majd még egy kis tereprendezés, hogy szép legyen a gödör :)
Vasalatot mindenképp teszünk bele. Megfogadom a tanácsot és legalább 8/200/200as vasat teszünk bele. Lehetőleg alul és felül is. Köszönöm a tanácsokat!
Mit akarsz 60 cm magasan zsaluzni? A sódernak nem kell annak a gödör oldala a zsaluzata. Ha kell zsaluzni az a vb. lemez oldala. A C16/20-24-FN beton az jó, de vas azért nem ártana bele. (szélszívásra hiába van jól tömörítve a sóder!!!) A betonvas alárendelt helyen átm. 6mm-nél, komolyabb helyen (pl. itt) átm.8mm-nél de inkább átm. 10mm-nél kezdődik. Lehet valamit spórolni, vagy bejön vagy nem ha egy soros a vasalás, én átm.8/200/200-as vasalást tennék bele alul, fölül. Teheted középre is, de úgy csak a negyedét tudja a vas a széléhez képest.
A megadott ár alapján valahogy én is így látom. Annak ellenére, hogy beszéltünk róla, hogy akkor csinálnák amikor a közelben csak egy pár utcával arrébb van egy nagyobb munkájuk is.
Ez normál esetben 2 napos munka, jó esetben nem egymást követő napokon (párásabb, hidegebb időjárás esetén nem szárad meg a háló ágyazása 1 nap alatt).
Szakit 50e, segédet 30e ft költséggel szoktam számolni naponta.
Erre jön az anyag, az egyéb költségek és az adózatlan vállalkozói haszon.
Nyilván érdemes több helyről árajánlatot kérni, akkor kb kialakul egy képed a környékeden szokásos árakról.
Köszönettel vettem első hozzászólásodat ebben a topicban. Sokat segítettél. Nem ismerem az árakat, azért érdeklődöm itt. Brutto 27.500 Ft/nm az egységár ha visszaosztom. Ekkora felületet ilyen áron anyaggal munkadíjjal kétszer beburkolnak csempével vagy járólappal, ezért tartom indokolatlanul soknak. Tapasztalt szakemberek véleményére vagyok kíváncsi.
Köszönöm a hozzászólást és a tanácsokat. C20-16os beton lesz az, csak elírtam. Úgy gondolom, hogy valóban FN-es kéne, könnyebb eldolgozni. Dilatációra nem gondoltam, nem is említették.. ennek akkor utána járok, hogy miként és hogyan is kéne megoldani.
A könnyűszerkezetes garázs azért lenne 7x7es, hogy beférjént a 2 autó, legyen bőven tároló hely a sok szerszámnak és lomnak, valamint a végébe egy kisebb műhely részt tervezek ahol majd szabadon tudok barkácsolgatni, nem kell mindig a teraszra pakolni a hegeszteni, farigcsálni valót :) Ezért lenne szükség arra, hogy egy "kisteherautót" is elbírjon, mert rendes bramac tetőcserép megy fel rá, annak is azért lesz súlya, meg hát magának a fa szerkezetnek is.
Védőcső ki van tekerve a ház oldalánál, a szigetelés alatt jön le külön csatornában a szgép hálózat és a villamos hálózat. Ezt föld alatt be tudom vinni a garázshoz is. Akkor elengedem a PVC-t, azt azért gondoltam talán jobbnak, mert könnyebb egy 100-150es pvc csőben kábelt fűzni mint egy 2x 90fokban megtört gégecsőben. A fa szerkezet bekötése a betonba ilyen dübeles alapcsavarokkal történik majd. Igaz, hogy drágább, de egyszerűbb mint a vasat mm pontosan beleköttetni a betonba.
A szakzsargon hibákért és kijavításokért bocsi és köszi :)
1 kérdésem van a zsaluzatot illetően. Több helyen láttam, hogy nagy (50-60cm-t) vastag OSB lapokkal zsaluztak. Viszont alapvetően ugye zsaludeszkákkal oldják meg ha nem kell olyan magasat zsaluzni. Ebben az esetben kerülendő a vastag OSB és vegyek inkább Zsaludeszkának való pallókat a fatelepen és azokat 60cm magasságig fogassam össze? Úgy számolom ha 10cmes egy palló akkor 6dbot összefogatni nagyjából 30m hosszan talán költségesebb mint a 6db OSB lap meg a támasztó ékek.
Lenne egy kérdésem. A mellékelt fotón látható, hogy az éléskamra átrendezése során egy súlyos polc a felső szinten nem került be a helyére és leesett ami az ablakpárkány jobb szélét megrepesztette. A párkány fa és be van élfóliázva. Kérdés az, hogy piros X-el jelölt rész összekötve egy vonallal, ott dekopírral levágva és újra fóliázva jó megoldás lenne-e?
Asszony szerint kell egy új, ki kell vésni a keretet, stb. stb. De szerintem nem kell.
Egy hossz és egy keresztirányú dilatáció elég. A betonba nem víz kell, hanem plasztifikátor, akkor is folyik, csak nem reped. Locsolni nagyon hasznos, az lenne a legjobb ha állna rajta a víz, minimum két hétig.
Ha én készíteném, akkor elég lenne 20 cm vastag kavicságy és max. 15 cm vastag beton. Nekem.
Az a beton elég nagy felület, így bele kell tenni un. 'dilatációkat', ez nem más mint tervezett repedés.
Az osztás mennyi legyen ?
Mondjuk a 7 m harmadolva , tehát úgy 2,3m. Az egész 9 mezőből állna.
A körbe zsaluzást pallókkal oldanám meg. Megfelelő kitámasztással.
Tömörítésre alapvibrátort, betonra a pumpás betont, olyant amit majd ajánlanak.
Földnedves - nem földnedves. Tény hogy az a beton ami kevés vizet tartalmaz tömörebb, így szilárdabb is, de a mixer csak folyósat hoz, így azt rendelek majd. Könnyebb bedolgozni, főleg a tetejét lehúzni.
Egy könnyűszerkezetes garázsnak pont elég az általam preferált méretek. A csöveknek valami szennyvízcsartorna csövet választanák. pl. 120 -as átmérővel.
A zsaluzatot kb 3-4 nap múlva bontanám, megjegyezve , hogy a beton nem szárad, hanem köt és szilárdul.
Az első 8 órában köt és azután az idők végezetéig szilárdul. De 28 napos korára eléri az elképzelt sziárdsűéá 95 % át. A 4 nap után is legalább a szilárdságának a 40 % -a megvan. Csupán az élekre kell vigyázni úgy 8 -10 napig.
Nagyjából napi kétszer locsolnám az első héten, majd ritkábban.
Megjegyzem, hogy felénk inkább a nyitott kocsi beálló a divat. Gyalult gerendákból, kezelve.
Nem kell engedély és oda telepítem ahová akarom.
Általában a közterülethez minél közelebb.
Úgy általában a környéken nem betonoznak, hanem térkőveznek. Ez szegély közé kavics ágy és térkő. A vastagság nagyjából 30 cm össz. és az autók nem süllyednek el.
Az a gyanúm, hogy ekkora betont vagy dilatáltatni kell, vagy úgy vasalni, hogy a zsugorodásból származó erőket a vasalás fölvegye. 20 cm-es egybevasalt beton kisebb teherautót is elbírhat. Jön a meleg (?), egy hét locsolás kevés lesz. A könnyűszerkezetes garázst be kell kötni a betonba, különben elviszi a szél. Lehet dübellel utólag, vagy betonvassal betonozáskor. (az utóbbi az olcsóbb és nehezebb)
Garázsba 150-es PVC nem az igazi. Nyilván oda is kell vinni valahogy a tyúkbelet, annak is kell védőcső. Korrekt ha a védőcső az alaplemez alatt körül van betonozva (min. 15 cm) ha a kiállás PVC az törik.
Az a 22/16-os beton az milyen? Ilyenről még nem hallottam. FÖLHÍVOM a FIGYELMET, hogy minél KEVESEBB vízzel készül a beton (földnedves), annál jerősebb lesz és annál kevésbé reped.
Tanácsot, útmutatót szeretnék kérni a szakavatottaktól. Könnyűszerkezetes garázs építésre adnám a fejem. A szerkezetet ács/asztalos barátunk bevállalta, nekünk "csak" az alapot kell megoldanunk.
Itt próbálok spórolni a munkadíjon és jómunkás ember létünkre családdal megoldani a dolgot. A család többi tagja kb képben van a műveletekkel, de én is szeretnék tisztán látni, és kikérni rutinos szakavatott építkezők véleményét egy 7x7es lemezalap készítésével kapcsolatban.
A nagyjábóli tereprendezés megvan, bobcates barátunk a múltkor a föld feltöltés során kihagyott nekünk egy nagyjából 8x8as részt ahol majd a garázs alapja lesz. Azt már tudom, hogy 40cmes kavicságy és 20cmes lemezalap kell a garázsnak 22/16os betonból. Ezt majd pumpás autó fogja hozni, mert kb 20m3-t nem fogunk tudni keverővel lekeverni elég gyorsan.
A kérdésem az lenne, hogy ilyen esetben hogy kéne zsaluzni a kavicságyat és a betont? a 8x8as részbe kiszintezek és kimérem a 7x7es alapnak készülő részt. Ha mondjuk vágok 60cm széles 18as OSB lapot és azzal építek egy keretet teljes egészében a kavicsnak és az arra jövő betonnak az működhet? Első körbe jönne 20cm kavics amit békával vagy lapvibrátorral tömörítenénk, majd arra megint 20cm tömörítve. Aztán nagyobb kövek majd arra rá a vasrács háló és jöhetne a pumpás beton. 3-4 nap után ha megszáradt a beton elbontjuk a zsalut és jöhet 1 hét napi 2x locsolás. Ja azt kihagytam, hogy 150es PVC csőből terveznék egy kiállást az elektromos/LAN hálózatnak. Ilyenkor simán beteszem az L alakba beállított PVC csövet a kavicságyba és fúrok egy lyukat az OSB-n és majd a "föld" alatt elviszem csatornában a házhoz kábeleket? Az úgy működhet?
Másik kérdésem, hogy hogy szokták megoldani, hogy a bobcat be tudja szórni a kavicsot a 7x7es körbezsaluzott részbe? 1ik oldalról nem kéne bezárni, hogy ott ki-be tudjon járni mikor meg már kb fel van töltve majdnem teljesen akkor lezárjuk az utolsó oldalt is a zsaluval?
Kavicságynak milyen kavicsot érdemes hozatni? mekkora szemcse méretet?
Előre is köszi ha írtok némi jótanácsot és választ a kérdésekre :)
"Egy embernek? Az egy kicsit morbid lenne:) 45-50 ezer??"
Miért mennyinek kellene lenni egy vállalkozó árbevételének ?
30 eft netán 25 eft ?
Nos egy vízrendszer telepítésén vagyunk túl. Konkrétan egy leválasztás és bővítés utáni ikervízmérő kiépítésén.
Egy lakásból lett kettő annó, 15 évvel ezelőtt.
Az ikervízmérő lényege : egy vízaknában két külön vízmérő, mind a két tulaj szerződik a víz és csatorna szolgáltatóval. A mérőtől két független nyomó vezeték. hossza 40 fm.
A műveletek : mind a két fél szerződik a vízszolgáltatóval, ez maga fél év.
Azután a vízszolgáltató megszemléli a terepet, megnézi a fogadó vizaknát és bizonyos követelményeket támaszt.
Így az akna méret 0.8 x 1,2 m, a mélység legalább 1,2 m, vb. fedél 600 x600-as acéllemez búvó nyílás , az akna feneke 100 mm es beton, az egyik sarkában 300 x300 -as un. zsomp, szikkasztásra. És egy acéllétra lejáró. Plusz a meglévő vízvezetékbe egy vízminta vételi lehetőség / T idom, közcsavar , golyóscsap /. Ráadásnak az akna belsejét le kellett vakolni. A második mérő csonkját kivezetni az aknából.
Ha mindez kész jön a MEÓsuk és átveszi az aknát, kiírja a telepítésre a munkalapot a művek dolgozóinak. Mindez nekik 63 eft. Maga az akna átalakítás ami kőműves - ács és betonozási munka saját projektben létesült kb. egy hónap.
Jöttek a Vízművesek kb. 2 hónapra és egy jó másfélóra alatt elvégezték a szerelési munkát / T idom , könyök, kettő csap a mérő előtt, kettő utána, a régi és az új mérő és az aknától egy egy másfél méterre abba maradt vezeték csonk.
Innen a megrendelő végezteti a munkákat.
/35 fm árok kiásás, 5 fal áttörés , nagyjából kemény kubikos munka, egy fiatal ember 100 eft ért elvégezte.
Géppel ennyiért nem jönnek ki, vagy ha kijönnek is nincs köszönet benne. Meglévő vezetékeket nem kerülgetnek... volt ilyen gáz és csatorna, két helyen is. na meg az ő tarifájuk 150 lett volna.
És ezután jött az igazi vízvezeték szerelő .
Megszerelte a 40 m vezetéket.
Ez állt : a meglévő csonkra való rácsatlakozás, a cső lefektetése, egy aknában az egyik lakás lekötése, egy másik aknában a vezeték szét ágaztatása, és végül be a pincébe, ott egy golyóscsap előtt a meglévő vascsőre való rácsatlakoztatás.
Közben a z újonnan vezetett csőnél egy kerti locsóló csap telepítése ( leágazás, fagycsap ürítési lehetőséggel ).
Az elvezető szennyvíz vezetékbe, ami már megvolt, egy tisztító beépítése ( Y elágazás, 2 db. áttolóidom és egy fedődugó. )
Ezeket a munkákat egy bő műszak alatt elvégezte. Igaz felmérte, az anyagot beszerezte és rendelkezett szerszámokkal, szaktudással és erővel.
A munkadíja 90 eft, az anyag 60 eft volt.
Mondjuk az anyagon keresett kb 30 -t, de hát ez volt.
Tehát összegezve :
vizakna kőmíves munka -átalakítás + anyag - 100 eft,
Korábbi ajánlatok : 20 eft /fm, az 800 ef lett volna. A másik más szám. ( a csúcs egy magabiztos telefonos ajánlat -- 45 eft /fm -- az kb. másfél milla, sőt több. Na gondoltam az anyádnak szereld meg )
De a lényeg : egy ajánló /ajánlattévő, se akarta kifejteni, hogy mi van a vállalásában és mi nincs.
Amúgy egy teljesen új aknával való vízbekötés az utcai fővezetékről tendál az egy millához !
sr1-nek igaza van, valaki bele fog esni az árokba. Az én javaslatom az, hogy szegélykő, a földet kiásni a híd túlsó végéig annyira, hogy a kerítés még megálljon (szakaszosan akár), zsalukő támfal 3 oldalon, a kiásott föld helyére sóder és utána vagy beton vagy térkő.