Köszönöm:) Már elég rég csinálom, kb 2-hete. munka mellett persze. Bontottam, vakoltam, szigeteltem. Meg a csempe. elég is volt. És még ott a fugázás:)
Üdv ! Szép lett ,grat ! :-) Annyit ha nálam készült volna ,akkor nem mennyezetig csempéztem volna ,hanem valahol az ablakot teteje felett kicsivel v eseteleg elvágólag az ablak spallettával(ablakmélyedés) ,de ez persze izlés kérdése !:-)
Sajnos eleg alaposan at nezni a fogadofeluletet, ne legyenek malo reszek, jol ki kell mosni egy eross vizborotvaval, majd szardas utan ra lehet huzni egy
glettvassal.
Olvasd el a zsakon a hozzadott viz mennyiseget, azt be kell tartani, +5fok felett lehet hasznalni,
Sajnos a billenő garázskapunk alatt a garázs aljzata nincs vízszintben, van benne egy "gödör". A kapu alsó gumitömítése így nem zár az aljzatbetonhoz. A gumi és a beton közötti rés 0-3 cm közötti. Milyen anyaggal lehetne ezt a hézagot kiegyenlíteni? Csak a kapu alatti ~10-20 cm-es sávban szeretném kiegyenlíteni (5-10 cm a kültér felöl és 5-10 cm a beltérben), így egy kis bukkanó lenne a kapu alatt.
Én most építettem be Velux-ot, nagyon kigondolt, a beépítő keret is egyszerűen felrakható, magamnak be tudtam építeni. A Roto-t néztem a testvéremnél, engem nem győzött meg.
Szia Köszönöm a segítséget. Amiket leírtál az nem túl bíztató ezek szerint jó esély van rá ,hogy le szakadhat a födém idővel vagy talán ennyire nem nagy a baj repedések csak elvétve láthatóak lehet azért is mert a mennyezetet lehálózták. Próbáltam födém lehajlást mérni kb 1 cm-el volt kissebb a belmagasság a helyiségközepén mint a tartófalaknál.
Abban az időben még nem uralkodott el az Eurocode. A "G" gerenda pedig a nagyobb teherbírásúak közé tartozik, semmi sem indokolta a kettőzést. Az alábbi problémákkal lehet számolni:
- A szulfát megevett mindent
- A BH tálca (ha az van benne) 1 db sovány lepkére van méretezve
- Ha a falköz olyan, hogy kétféle teherbírású gerenda van abban a méretben akkor biztos, hogy a gyengébb van beépítve.
Egyébként a "G" gerenda teherbírása nagyobb mint az "E" gerendáé. Ez főleg hosszú "E" gerendákra igaz. De mivel lágyvasbetétes ezért a lehajlása is nagyobb valamivel.
A "G" gerenda az mára már kimebt a divatból, mert lágyvas betétes. A teljes megnevezése pl. (hasból) G-54-26. A "G" betű jelenti azt, hogy "G" gerenda, az első szám dm-ben a falköz, pl(54 =5,4m) az utolsó a therbírás tízszeresse. Pl. 26 az 2,6 tm. A "G" gerenda a nagyobb teherbírású gerendák közé tartozik. Vannak hosszúságok amiket kétféle teherbírással gyártottak. Én nem a "G" gerendától félnék, hanem a salakfeltöltéstől. Ha szulfátos akkor megeszi a betont is meg a vasat is.
Pontosan ezt egy statikus tudja megmondani. Nyilván függ a hó állagától és vastagságától, ami alakulhat a benapozottság illetve az attika falak elhelyezkedésétől és a lejtéstől függően sokféleképpen.
De ha eddig is elbírta és nincs nagy lehajlás illetve repedések akkor nem hinném, hogy nagyon aggódni kellene ezen.
Pont nemrég olvastam ebben a témában vissza a fórumon és volt egy fórumtárs akinek 6.0 m fesztávon szintén gerenda kettőzés nélkül volt ennél nehezebb rétegrend zárófödémen és a viszonylag normálisnak számító gerendával párhuzamos repedések mellett a béléstestek között is repedések jelentek meg a födémen.
Szia köszönöm a segítséget, Ezen már nem szeretnék felújítani semmit . A falköz egyértelműen 5.6m illetve 4.9 m a ház másik felén .Vajon elbírja még a hó súlyát vagy már problémás lehet? Erről a G gerendáról nem hallottam még . Az emeleten ráadásul ugyan ez a fesztáv van amin van kb 8m hosszan 15cm vastag válaszfal ráterhelve vagy ez alatt elképzelhető hogy van valami plusz vasalás a födémben mert az emelet közti födémnél gyanús lehet a betontálcás megoldás ugyanis egy bontás alkalmával salak feltöltést találtam a beton alatt .
Ezek szerint sikerült vegyíteni az épületben a kefnis és betontálcás megoldást lehet hogy az emelet közti födémet beton tálcás ra csinálták a felsőszint zárófödémét meg kefnisre. A gerenda kiosztásból gondolom hogy a kefnis a nagyobb teherbírású.
sok múlik a gerendák közti távolságon ( ha tálcás akkor 1m, ha előregyártott béléstest akkor 60 cm) és azon, hogy készült-e felbeton a födémre.
Egyébként a felsorolt rétegrend kb. 350 kg/m2. Ezt én már nem növelném ha felújítás a cél hanem mindenképp lefele szedegetnék róla anyagot és egy korszerűbb rétegrenddel lehetne könnyíteni a födémen és megoldani a szigetelést.
Falköz egyébként nem 5,4 méter inkább? 5,6 ra nem gyártottak feszített "E" gerendát.
Ha tényleg 5,6 akkor valószínűleg G gerenda amely nem feszített így a teherbírása is kisebb.
Egy meglévő kb 40 éve épült lapostetősház födém terhelhetőségére lennék kiváncsi. A födém feltételezhetően e gerendás kefnis ,ha jól láttam a gerendák nincsenek duplán rakva 5.6 m a fesztáv a födémen található kb 10cm vastagságban salak feltöltés ennek a zárása kb 5-6cm beton amin többréteg bitumenes lemez van felette 20cm eps 2 réteg bitumenes vízszigetelés ami kb 5-6 cm vastagságban van terítve kulé kaviccsal. A kérdésem az ,hogy ezek ismeretében mennyi hóterhelést bírhat ez a födém?
10 cm széles szarufák tengelye között 1,0 m, így jön ki a 90 cm fesztáv.
De egyébként ezt csak a hullámpala felfogatásokból és az eresz tartókból következtettem ki, valójában előfordulhatnak szerintem 5 cm eltérések simán hisz a hullámpalának nem volt elvileg követelmény a nagyon pontosan kimért szarufa távolság. De igen ez is megfontolandó lehet.
Egyébként OSB borítást kap az attika fal is belül/felül szóval oda egész sok hullót el lehetne használni.