Ha van egy építményed a télikerten és nem nagy a légtér, vastag nylon fólia 2 rétegben és két 2.5KW-os hősugárzó felemeli 15 fokra a hőmérsékletet. De létezik gázas hősugárzó is, az egy 40nm-es szobát úgy kifűt, hogy trikóra vetközöl benne.
Sziasztok, kerámia vagy greslap lerakásához milyen hőmérsékletűnek kellene lenni az aljzatnak? Télikertet burkolnék, de nem tudom, hogy bele merjek-e kezdeni ilyen időben. Jelenleg 5-6 fokos az aljzat, nem tudom, ha fűtenék valami elektromos hősugárzóval, mennyit emelkedne a hőmérséklete. A lábazat egyébként szigetelve van, kivéve a lépcsőnél. Ott hidegebb is.
"kettő hetes beton már elérte a szilárdságának legalább a 80 % -át. nem kel már se takargatni, se locsolni."
A két hetet a hideg időtartam levonásával kell érteni. Másrészt ha takarom és locsolom az biztosan nem árt, fordítva meg nem igaz. A magadét is így csinálod?
2 hete volt betonozva nálunk terasz (15cm vastag vasbeton) - túl meleg nem volt azóta, általában olyan 5 fok körül. Nem látom hogy "szomjas lenne" - ha locsolom nem issza a vizet, elég párás is az idő.
Viszont jön a fagy - kell ezt nekem még takargatnom, vagy ilyen idős korában ez már nem feladat?
Méregettem éjszaka, nincs érdemi különbség a kinti és a padlástér levegőjének páratartalma között. Viszont mintha a padlás levegője kb. 2 fokkal mindig melegebb lenne, mint kint, ez okozhat páralecsapódást az üvegen a mostani 0 fok körül.
Egy-két állítható lábat nem tudsz beszerelni a bútor alá ? Heafele 637.30.941. Ez arra való, hogy a masszív szekrény szokliból állítani lehessen belülről, fel kell csavarozni a szoklira belülről és amikor fel kell tenni az ajtót ezekkel lehet függőbe állítani a testet.
Ez síman elbír 200kilót, ha teszel rá két kontraanyát is, de anélkül is 130 kilót.
Ennek a szekrénynek a feneke egy masszív fából készült csapol ráma, min 100-120mm széles, ami kivülről fel van öltöztetve egy profilos karimával. Tapogasd ki alúlról, ott kell legyen.
Kiékeled a szekrényt, fúrsz egy lyukat belülről a fenéken keresztűl, beteszed ezt a támaszt alulról (leengeded a szekrenyt a lábaira) és felülről egy csavarfúzóval megspanolod- utánna meghúzod a kontrákat, így átvesz valamennyi súlyt a lábról.
Asszem be tudod építeni úgy, hogy ne is látszodjon. Az U alakú sajtolt lemez 60mm magass. A csavar M10x100.
Attól függ, hogy akarnak-e dolgozni vagy nem! Megfelelő keverőgép mérettel meg lehet csinálni 1 nap alatt.
Szeptemberben 3-an 1/2 8-tól 13h-ig megkevertünk 6m3 betont amit egy 90 cm magas teraszra feltalicskáztam egyedül a kőműves pedig lejtbetont csinált belőle.
Úgy látom, hogy ilyen 160-200 literes betonkeverők vannak, annyival világosítsatok már fel, hogy pl egy ilyen 200 literes keverő gondolom nem tud 200 liternyi betont, tehát 0.2m3-t megkeverni, hanem mennyit? Kb felét?
Illetve mennyi adagot tud egy betonkeverő 1 óra alatt produkálni? Laikusként hasamra ütök és azt mondom, hogy meglapátolják, keveri a gép, kiürítik a talicskába, ez kb negyedóra, tehát mondjuk 4 kör/óra?
Ha a lehajlás a merőleges a click irányára akkor nincs baj, de lehajlást idővel felveszi amúgy is a parketta és idővel beül a helyére. A baj inkább ha középen van mélyebb rész mert a click nem szereti ha nem lefelé hanem felfelé kezd két lap elhajlani, mert szétakadhat, de ahhoz már elég nagy hiba kell.
Akkor ez a kis lesüllyedés esztétikai hibán kívül nem jelent mászaki gondot? Hogy szétmennek a klikkek, kinyílik az illesztés stb... Valamennyi mm lehajlást tolerál a klikk elvileg...
Hmm, itt kicsit trükkös a helyzes, mert szobák közötti régi padlószint különbséget itt szárazpadlóval hoztunk ki. Szóval az aljzatbetonon van persze padlókiegyenlító, majd 300-as lábazati XPS 30mm, erre ragasztott nútos 25mm OSB teherelosztónak. Bár brutál masszívnak tűnt a szárazpadló, lehet, hogy a falnál az is érzékenyebb, mint máshol. Illetve lehet, hogy ott a padlókiegyenlítésben is lehetne anomáliák.
No, de ha ennyi lehajlást még kibírnak a klikkek hosszútávon is, akkor pusztán a látvány annyira nem feltűnő szerencsére. Direkt úgy fotóztam, hogy látszódjék, nagyon nem venni észre amúgy...