Keresés

Részletes keresés

Frankie64 Creative Commons License 3 napja 0 0 104696

Üdv!

A műhelyperces videókban van szó a fúrókról, gépekről amit használ.

Előzmény: DennisVT (104694)
sr1 Creative Commons License 4 napja 0 0 104695

a 13-as PVC cső nem fér be kisebb furatba. 

Előzmény: DennisVT (104694)
DennisVT Creative Commons License 4 napja 0 0 104694

Igen, én is a 16ost láttam, de elég nagynak tűnt elsőre. Próbáltam a vízszigetelős srác videóiból lelesni, de nyilván nem lát 2-4 mm-t a szemem, hogy 12 v 14 v 16 :)

Előzmény: Frankie64 (104693)
Frankie64 Creative Commons License 4 napja 0 0 104693

Üdv!

Igen! A videókon mindenki 12-s furatokat mutat, viszont amit találtam weber útmutatót, abban 16-s van írva, a 25-s natúr, hagyományos kisméretű téglába fúrtam 21 cm mély furatokat, és így fogyott el a 24 m-re 20 tubus krém. 8 cm-s furattávolságot próbáltam tartani, hogy elég sűrűn legyen. 

 weber.tec 946 : Injektálás > Épületszigetelés | Weber Magyarország

 

 

Előzmény: DennisVT (104691)
DennisVT Creative Commons License 4 napja 0 0 104692

Köszi!

Előzmény: sr1 (104690)
DennisVT Creative Commons License 4 napja 0 0 104691

Még 1 kérdés:)

16os lyukat fúrtál, ugye?

Előzmény: Frankie64 (104687)
sr1 Creative Commons License 4 napja 0 0 104690

szerezz be sima szilikátátot, azt gravitációs be lehet injektálni. 

Ha betartod a technológiát, amit ha érdekel, akkor le tudok írni, kb. az esetek 80% hatásos az utólagos vízszigetelésre. 

Be kell szerezni egy zsákos vakolatot, ami teljesen parátáeresztő, hogy a beavatkozás felett a fal ki tudjon jól szellőzeni. 

40-50 cm falakig elég egy oldalról injektálni.    

https://www.kemikalrt.hu/public/dokumentumok/szilikofob_injekt_termekismerteto.pdf

Pont így kell kivitelezni. 13mm pvc csőveket használunk és kis tölcséreket a gravitációs módszernél. 

Amikor kiszárad, egy térhalót képez, gömbök összeérnek, még vegyes kő-tégla falaknál is működik. 

Előzmény: DennisVT (104686)
Csuklósbusz Creative Commons License 5 napja 0 0 104689

Köszönöm szépen!

Előzmény: sr1 (104670)
Frankie64 Creative Commons License 5 napja 0 0 104688

Hú! Ez még korán volt nekem, kicsit zagyva lett :) Szóval jánház.  

Előzmény: Frankie64 (104687)
Frankie64 Creative Commons License 5 napja 0 0 104687

Üdv!

A jánház helyi lerakatába mentem, be ők adták hoztak össze egy értékesítővel, és utána oda érkezett meg a rendelés, a 24 tubus 230 volt akkor, + a furatok lezárásához a habarcs 15 e. 

Most nyilván mások már az árak.

Előzmény: DennisVT (104686)
DennisVT Creative Commons License 6 napja 0 0 104686

Üdv! 

Hol tudtad beszerezni azt a weber falinjektáló terméket? Látok itt-ott, de nem sok mindent ad ki a gugli.

Köszi!

Előzmény: Frankie64 (104676)
Csokis Creative Commons License 6 napja 0 0 104685

Csak egy tipp, majd a nálam okosabbak megköpködik.

Csinálj egy "nem tökéletes" rétegrendet. Döngölt föld, homok, rá egy tégla burkolat. Akkor ugyan fel fog jönni a pára, nem lesz alatta dohos, és ezt a párát ki kell szellőztetned a házból, de nyaralónál ez -szerintem- megoldható. Cserében nem fog a falaidba felmenni ugyanez a pára, és nem jársz úgy, mint sokan, akik lebetonozták a vályogház szobáit, aztán néztek, miért kezdtek vizesedni az addig száraz(nak tűnő) falak. 

Előzmény: DennisVT (104680)
jobHUNTER Creative Commons License 6 napja 0 0 104684

prokoncept-el épített már itt vki házat? mennyivel volt drágább mint a tégla+szigetelés? prokoncept weboldalán nem találok árat...

Frankie64 Creative Commons License 2025.09.14 0 0 104683

Én tavaly decemberben csináltam a sajátomat, és már teljesen szárazak a falak. Igaz én levertem a teljes vakolatot, megcsináltam a teknőszigetelést ahogy tudtam, de eddig elégedettek vagyunk az eredménnyel. 

Sok munka, mindig nehezebb javítani mint jól megcsinálni, de még szerintem olcsóbb mint jelenlegi árakon újat építeni.

Előzmény: Töck Jenő (104679)
Frankie64 Creative Commons License 2025.09.14 0 0 104682

igen, de az bitumenes szigetelő lemez, és kell rá beton réteg. De ha van hely és megfelelő a szerelőbeton minősége, nincs széttöredezve, repedezve akkor ez a megoldás. 

Jó olvasgatást!

Előzmény: DennisVT (104680)
Töck Jenő Creative Commons License 2025.09.14 0 0 104681

Ha nem tudsz csinálni a fal külső síkjától a másik fal külső síkjáig érő FOLYAMATOS, MEGSZAKÍTÁS NÉLKÜLI szigetelést az nem fog tökéleten szigetelni. Kidobott pénz, már van egytökéletlen házad. Ha magadnak csinálod.

Előzmény: DennisVT (104680)
DennisVT Creative Commons License 2025.09.14 0 0 104680

Köszi! 

Látom, amit a sorstárs irt, hogy nincs a Mapeinek ilyen kenhető cucca, de ő kapott megoldási javaslatot is, ami ugyan megemelné a padlószintet, de nálunk ez beleférne. Ezen majd agyalok, meg átgondolom a kivitelezését.

Olvasok tovább:)

Előzmény: Frankie64 (104676)
Töck Jenő Creative Commons License 2025.09.14 0 0 104679

A fal injektálása nem rossz, de nem örök életű.

Előzmény: Töck Jenő (104678)
Töck Jenő Creative Commons License 2025.09.14 0 1 104678

Hiába csinál tökéletes rétegrendet a padló alá ha a falak altt nincs szigetelés, sz:rt sem ér, kidobott pénz. Egyetlen JÓ megoldás  van, sok apró lukat fúrni és egy rúd dinamitot minden lukba. Ez a legolcsóbb JÓ megoldás. El lehet vágni szakaszosan a falakat és alászigetelni úgy hogy a fal alatti szigetelés összeépíthető legyen a padló alattival, de ez sem oécsó. Ha marad egy rés a fal és a padló között akkor a nedvesség kiröhögi a rétegrendet. Valamivel később fog elázni, de el fog ázni.

Előzmény: Frankie64 (104676)
Frankie64 Creative Commons License 2025.09.14 0 0 104677

Üdv Mindenkinek!

Benne vagyok a felújításban és kellene építenem egy lépcsőfordulót. 

Ebbe a sarokba kellene egy kb 60 cm magas, és 120-140 cm mély. A világos szürkével festett részre kerülne, és szemből lenne két lépcsőfok. Még nincs meg az aljzat szigetelés, és beton, és 13 cm még a jelenlegi szinthez. 

Én arra gondoltam, hogy ytong téglából alakítom ki, és hálózás után a padlóval megegyező kerámia lappal burkolom.

Működhet ez? 

Előre is köszönöm a tanácsokat!

Szép napot! 

Frankie64 Creative Commons License 2025.09.14 0 0 104676

Üdv!

Előrebocsájtom nem vagyok szakember, de éppen benne vagyok egy felújítós buliban. Egy '78-ban épült nyaraló alsó szintjét csinálom, félig pince. A kiindulási alap rosszabb volt, mert a 4 részre osztott terület 4 féle, rosszabbnál rosszabb burkolattal volt megcsinálva. Én biztos, hogy feltörném az aljzatot, és csinálnék egy rendes rétegrendet, nem a házat dózerolnám el. Nagyon drága az iparos munka, és legtöbb nem kimondott szakmunkát meg lehet csinálni házilag. Ha gondolod nézz be az  Utólagos vízszigetelés - Index Fórum topikba. Az én történetem ott van képekkel, és más hasznos információk is a témában. 

Egyébként ott írta egy sorstárs nem olyan régen, hogy a mapeinek nincs semmilyen kenhető vízszigetelése felszálló talajpára ellen.

  

Előzmény: DennisVT (104673)
DennisVT Creative Commons License 2025.09.14 0 0 104675

Tudom, h ez lenne a tökéletes megoldás, de ez most nem kivitelezhető több okból sem. Az egyik a pénz. Van most pár millió forint, amit valami megoldásra tudok szánni, de nincs soksok millió egy bontásra, elszállításra, új építésre.

Tudom, hogy tökéletes megoldás ennyiből nem lesz, az érdekelne, hogy van-e valami utólagos, használható, de természetesen nem hibátlan megoldás.

Előzmény: jobHUNTER (104674)
jobHUNTER Creative Commons License 2025.09.14 0 0 104674

minek? sz*rból nem fogsz tudni házat építeni. dózer és építs egy újat (akár u.a. avval a tervvel). hidd el pénzbe és időbe is jobban ki fogsz jönni!

Előzmény: DennisVT (104673)
DennisVT Creative Commons License 2025.09.14 0 0 104673

Sziasztok!

Szóval örököltünk egy kis nyaralót, de mint kiderült elég hányaveti módon épült talán 1975-80 körül, és a későbbi felújítások sem voltak túl szakszerűek, így a következő a probléma:

A talajpára felszivárog egy ilyen misungos aljzaton át a gipszes (ezt rakták le nem is olyan nagyon rég egy felújítás során) aljzatkiegyenlítőbe ami persze megszivta magát, aminek következtében a parketta felszedése után egy ilyen dohos penészes aljatkiegyenlítő fogadott.

Van egy burkolónk, akivel egyelőre annyiban maradunk a probléma megoldása kapcsán, hogy felszedjük ezt a gipszes kiegyenlítőt, kerülne a misungos aljzatra valami kenhető vízzáró/párazáró réteg, arra egy jobb (nem gipszes) aljzatkiegyenlítő, majd arra egy SPC padló.

Mit gondoltok arról, hogy ez mennyire segítene a problémán, van-e kimondott ajánlatotok, hogy mi legyen ez a felvitt víz és párazáró anyag, vagy van-e valami teljesen más megoldási javaslatotok, azon kívül, hogy kiásni az egészet és rendes rétegrendet csinálni bithumenes vízszigeteléssel, vagy azon kívül, hogy bontsuk le a házat és építsünk újat.
Olyan 25 nm-ről van szó jelen esetben. Ezt burkolnánk újra.

A falak sem az építészet remekei, de ott 4 éve történt egy körbeinjektálás, ennek ellenére épp a talaj és a (külső) falak találkozásánál tűnik legrosszabbnak a helyzet. A belső válaszfalak mellett sokkal jobb.

Előre is köszi a komoly válaszokat!:)

sr1 Creative Commons License 2025.09.09 0 1 104672

Ok. Vegyél 8x8-as fa gerendákat párnafának vagy 10x5-ös pallókat, szárazát.

Műanyag dübeleket nem használj a rögzítésre, mert nem fognak tartani. 

Szerezz be olyan fém dübelt, aminek a feje süllyesztett.  Fúrd át fa fúróval a 8x8 párnafákat, 80-90 centin egy rögzítés elég.

 Készíts palló ékeket. A dübeleket fúrd le, de ne húzd meg teljesen. Egy hosszú víz mértékkel, vagy szintező lézerrel állítsd be a párnafák síkját ékeléssel és utána húzd rá a dübeleket. 

Amikor kész  a váz, vegyél egy 50mm polifoam ragasztható szalagot, amit gipszkarton mennyezetek szeléséhez használnak.  Ragaszt rá a vázra.  

Ha erre a vázra felcsavarozol egy 18-as pozdorja lapot, akkor soha nem fog recsegni a padló. 

Talán érdemes lenne egy bitumenes membrán is az alzatra, talajpára miatt.  

 

  

 

 

Előzmény: Zozi79 (104671)
Zozi79 Creative Commons License 2025.09.07 0 0 104671

Hogy befejezzem (?) a történetet: azt nem írtam eddig, hogy ez a szoba egy hozzáépítés a házhoz, és 2 lépcső vezet le hozzá. Azt találtam ki, hogy az ajtót feljebb hozom egy lépcsővel (félig-meddig már kész), és így most lesz, ha minden igaz, 16 cm-em... Nem egyszerű, mert a házat is és a szobát is derékszögtagadók építették még a vízmérték feltalálása előtt, de így azért talán elboldogulok.

 

Köszönöm még egyszer a tanácsokat!

Előzmény: sr1 (104663)
sr1 Creative Commons License 2025.09.07 0 1 104670

1. Köztes szelemen keresztmetszete kicsi. 

2. A két székállás között nincs kötőgerenda.

3. A szarufák és a köztes szelemenek között a horgolás túl kicsi, és úgy látom, hogy nincs semmi biztosítás a szarufa és a köztes szelemen között. A csomópontba be kell építeni egy 50x50x2.5 horganyzott vinklit.

4. A székállás kimerevíti a tetőt hosszába és meggátolja a szarufák lehajlását, valamint stabilizálja a tető háromszögét.

5. A tető súlya és a kombinált hó-szél terhelés még mindig a talpszalemenre és az a falakra. Úgyhogy a székállás beépetése  nem oldotta meg a koszorú hiányát.

 

Szerintem le kellett volna bontani a tetőt. A szarufákat fel tudták volna használni, talán minden fa anyagot.  

A talpszelemenket kicserélni 15x25-keresztmetszetűre és beépíteni közéjük csapolással hat darab 15x15 gerendát, ez összeköti a talpszelenek- ezek folytonosítani is lehet, feles csapolással.

Az új talpszeleneket lefúrni a fi16-as menetes szárakkal, beragasztva 30cm a tartófalakba is.   

A szarufákat visszaszerelni, 3x3-as horgolással, 8x220-as szerkezeti csavarral rögziteni és palló fogópárakat szerelni minden szarufapárra. 

Beépíteni a fogópárak közé két -három fél métes gerendát- a szarufák vastagságába, a kifordulás elkerülése végett.   

 

  

 

 

 

 

 

  

Előzmény: Csuklósbusz (104669)
Csuklósbusz Creative Commons License 2025.09.05 0 0 104669

Megvalósult a tető megerősítése fedélszékkel:

https://ibb.co/G3BxwYYh
https://ibb.co/gb1LQ3XW
https://ibb.co/3xt0YkV
https://ibb.co/BVmMxgsS
https://ibb.co/zVCpq5g0
https://ibb.co/n8LQzLWq
https://ibb.co/jvY84mcN

https://ibb.co/gLMRYwjb



Szerintetek a fentiek segítenek abban, hogy esetleg nincs koszorú a házon, illetve a talpszelemen alulméretezett? 

Előzmény: Csuklósbusz (104557)
autó Creative Commons License 2025.09.04 0 0 104668

Üdv., lakkbenzin higítót (Styro flow) használhatok zománcfestékhez (Trinát)?

Köszönöm!

sr1 Creative Commons License 2025.09.02 0 0 104667

 Ha ennyire fontos Neked.az a hőhíd,  akkor kitolod az ablakokat a fal külső síkjába. Ha leverik a vakolatot  és kicsavarják a  rögzitő csavarokat és kivágják a habot, ékkel ki lehet úgy tólni, hogy nem lesz semmi sérülés rajta. Kivül a falra veszel ragasztós párafékező szalagot és ráhúzod a falra és az ablaktokra.is. Akkor a hőszigetelés vastagsága az ablakok külső felén is annyi lesz mind a falon és nem jeletkezik hőhid. A belső spalétra felrasztasz tűzzálló gikszkarton  lapot és egy új hálós élvédöt glett és festés , és  kicseréled a belsö ablapárkányt. 

Előzmény: MZ/Y (104666)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!