Szerdán, életemben először kis vitorlás hajóra szállok, hogy kipróbáljam ezt is. Bevallom, hogy a vitorlázásról annyit tudok, hogy műanyag hajó, vitorlák, szél és rengeteg kötél...
Esetleg tudtok ajánlani olyan oldalt, ahol röviden össze van foglalva, hogy mire kell figyelni az elején? Valami olyan oldalt keresek, ahol a teljesség igénye nélkül egy kezdő átláthatja, hogy melyik kötelet mikor kell meghúzni.
Nyilván az ember aki kivisz, rengeteg éve vitorlázik, de minthogy nem az anyanyelvemen fogja az instrukciókat kiadni, kicsit félek és előre fel szeretnék készülni. És bár tengeren lesz, mégis egy védett öbölben, tehát ez olyan tengeri vitorlázás, ami nem igazán az. :D
A minap olvastam (azt hiszem, hogy friss hír volt), hogy borultak egy nagyot, ráadásul hosszában fordult át a hajó. Remélem azért jól vannak! Próbálom nyomon követni az eseményeket.
Rakonczay Viktória és Gábor, egy fiatal házaspár nekivág az egy évre tervezett földkerülő vitorlázásnak. Indulásuk előtt utoljára találkozhatsz velük, ahol röviden beszámolnak arról, hogy milyen útra számítanak, milyen megpróbáltatások várnak rájuk, valamint egy vitorlavászonra mindenki felírhatja a nekik szánt jókívánságait.
Gyere hozdd el kabaládat, írj a vitorlavászonra július 29-én, 11 órákor a Nemzeti Színház kertjében, a hajóorrában (1095 Budapest, Bajor Gizi park 1.), ahol Szerednyei Béla és Fa Nándor is elbúcsúztatja Vikit és Gábort!
Kedves Hajósok!
2010 máj. 24-én egy hetes adriai-vitorlázásra indulok, Sukosanból. Van még szabad kabin, ki tart velem. A hajó új Bavaria 42-es.
adriavitorlazas@freemail.hu
Nyaralás különleges fajtája egy klasszikus fa vitorlás hajón Görögország partjainál Korfu, Paxos szigeteknél. Vitorlázás élményét élje át gyönyörű környezetben a Jón tenger csodálatos vizein élővilágának közvetlen közelében.
Tudom, hogy szinte csak érintőlegesen kapcsolódik e topik tematikájához, de talán nem szentségtörés felhívnom a figyelmet egy új, a vitorlázás egy másik ágával foglakozó topikra, ami kifejezetten a jollék a tőkesúlyos hajókétól eltérő vitorlázási technikájával, felszereléseivel és egyéb a jellegből fakadó sajátságos trükkjeivel foglakozik. Nem konkurálni kíván e topikkal, hanem kiegészíteni.
Vigyázz a sapkádra! Az enyémet elvitte a szél. (Igaz ez a Jón-tengeren történt.)
Belépésnél senki se kérte a mittudoménmilyen illetéket (100 euro),kifelé meg nagy balhé lett belőle. Vagy 2 óra veszekedés után tudtunk eljönni. Minden befizetésről megőrizni a papírt! Horgonyzásnál-kikötésnél több helyről beszerezni a meteót,beleértve főleg a várható hullámzást,és hallgatni a józan eszedre! Meg kell tudni,merre mennek a nagyhajók! Nehogy éjjel 1kor tülköljenek föl,mert nem tud kikötni a komp 1 akkora kikötőben,ahová szemmel láthatóan be se fér. Hallgass a kikötőmesterre.
Engedélyt kérek a fedélzetre (vagyis ide a topicba) lépni.
Segítséget kérek: valaki tudna nekem 3 hétre kölcsönadni egy "Heinkell: Greek Water Pilot"-ot? Horvátországban már hajóztam néhány hetet az elmúlt években, az ahhoz szükséges irodalmakkal, térképekkel már rendelkezem, de most irány Görögország!
Minden egyéb Égei-tengeri jótanácsot is örömmel fogadnék!
Most már van, igaz charter hajóra vonatkozóan, amit Szlovéniában béreltünk. Onnan ki is kellett léptetni és bármely horvát kikötőben beléptethető, ahol van vám. Szinte minden olyan helyen van, ahol marina is (legalábbis az Isztrián.) A hajó papírjai kellettek és az utasok útlevelei (vagy igazolvány). Adtak egy nyomtatványt, amit ki kellett tölteni, ez utaslista. A hajóra nem jöttek fel, mi mentünk a fülkéhez. Határőr emberke ki sem jött abból. Aztán el kellett menni a kikötői kapitányságra (pár méterrel arrébb) és lebélyegezték az okmányokat. Kijentkezéskor ugyanez. Mindez pénzbe nem került (a szlovén chartercég e költséget magára vállalta), az ügyintézési idő 10-15 perc. Sorban nem álltunk ezért, nem volt tömeges ki- vagy bejelentkezés.