Én szerintem érdemes a nappal átellenes oldalra ülni, mert szembenaposan mindig rosszabb a láthatóság, pláne, ha még az ablak is elkezd jégvirágosodni.
Kivétel a napkelte meg a nyapnyugta, mert az értelemszerűen a napos oldalról a szebb.
De az sem mindegy, hogy a "látnivalók" melyik oldalra esnek.
Ha a flightradaron végignézed, hogy a legutóbbi 7 napban milyen útvonalon ment a járat, jobban képet kapsz arról, hova érdemes ülni. Persze nincs rá garancia, hogy a te járatod is pont ugyanazt az útvonalat fogja repülni.
Mondjuk amikor az ablakban láttam az Ararátot, vagy a Kilimandzsáróra menet éjjel a Dél Keresztjét, nappal oda meg a Kilit és a Merut, amit meg akartam mászni, akkor nem volt mindegy, hogy melyik oldalon ülök. :-)
Már nagyon-nagyon régen voltam itt, de a régiek jól ismernek, :-)
Mit szólnátok a jó idő beköszöntével, egy -régimódi - topictalihoz, ahol
terveim szerint, a "régiekkel" is lehetne találkozni (pl Újlaki, Badó, Hammster, Dattis, Trikó, Zöpö, neofrix baszmacs ...stb)
A "bátrak" még szimulátorozhatnának is A320 esetleg piper szimulátor, illetve megnézhetnénk a kiállított gépeket
is szakszerű tárlatvezetéssel, a park ismert hajózóival (illetve Bado L410, reseller pl helik. Az L410-et azért nem vállalöm be mert a Badó úgyis jobban ismeri :-) ).
Ha érdekel benneteket, tavasszal elkezdem a szervezést, Balázsnak már említettem.
E hét elején láttam egy katonai gép formációt áthúzni, tán a Duna fölött, észak felé, én az Újbuda központ villamosmegállójából néztem.
Elöl repült egy vezérgép, mögötte V alakban a többi, sugárhajtású, de látszólag nem Gripenek voltak. Ahogy tőlem észak-nyugatra lehettek, piros-fehér-zöld füstöt engedtek, aztán elfordultak úgy 20 fok irányba, és eltűntek a távolban.
Ritkán járok már ide, nem tudom mennyire tehető fel a kérdés (választ kapok-e)
Tegnap Tökölről felszállt egy HA-JAJ lajstromú Jak-18 (Fligthradaron látható volt). Elgondolkodtam ezt a repcsit véletlenül nem az egykori MiG-29-es pilóta (VGY) ült benne vajon?
Mintha korábban ezzel a repcsivel láttam volna képeken, persze tévedhetek de valaki tudhatja
Mivel egy vén fing vagyok :-), vannak repülős élményeim, de jó régiek és kizárólag ( sajnos ) csak mint utas.
Az első: Bátyám fizette Brüsszel-Bécs- Bp utat, ami egy B-707-sel volt, de az ment tovább Entebbébe, én meg egy DC-9-cel haza.
Másodszor befizetett Spanyolba és oda-vissza A-300-zal repültünk.A pilóta fülke ajtaja nyitva volt, előre lehetett menni és egy sztyuvi kettesével engedte be az emberkéket.
Aztán jó néhány Ibusz,Coopturist stb utak Tu-154 és 134-gyel.
Egyszer Szilveszter Berlinben ( kelet ), majd hazaút egy IL-18-sal.Esti repülés volt, csak úgy csaptak ki a lángnyelvek a hajtóművekből.Leszállás tök ködben, de úgy látszik volt megfelelő cucc ehhez a gépen.
Aztán egy Budapesti Nemzetközi Vásáron 500 Ft-ért MD-500 ( azt hiszem ) sétarepülés az első ülésen,kb 15-20 perces.
Még volt egy B-737-200 és egy Fokker valahányas.
Érdekes, ma már nem szívesen ülnék gépbe, klausztrofóbiám lehet, zavarna a kis hely, ablak nem nyitható !!
Különleges kötelékkel, díszelgő áthúzással búcsúzunk a 97 esztendős korában, 2020. december 30-án elhunyt Frankó Endre nyugállományú főhadnagytól, aki a legendás 101. Puma Honi Légvédelmi Vadászrepülő Osztály utolsó, harcban is bevetett pilótája volt.
A tervezetten háromgépes Gripen kötelék, január 23-án szombaton - temetésének napján - helyi idő szerint 11:30-kor száll fel a kecskeméti repülőbázisról.
Gripenek a Csepel-sziget északi csücskénél várakoznak a légtérben 12:10-12:19 között, majd a Duna fölött, mintegy 1000 láb - kb 300 méter magasan haladnak kötelékben egészen az Árpád-híd budai hídfőig (12:20), ahonnan északi irányba elhagyják a város légterét.