Keresés

Részletes keresés

Friczy Creative Commons License 1 órája 0 0 65139

A videót megnézve mindkettőt büntetném. A bringásnak tök felesleges volt visszamennie, ilyenkor legyinteni kell egyet és továbbmenni.

Előzmény: padisah (65134)
Friczy Creative Commons License 1 órája 0 2 65138

Ha több járműnek csinálsz parkolóhelyet a belvárosban, akkor több jármű lesz az utakon is a belvárosban -> nagyobb dugó.

Előzmény: padisah (65137)
padisah Creative Commons License 3 órája 0 0 65137

A tömegközlekedésnek szimmetrikusan kellenek a sávok, hiszen mint írtad, vissza kell vinni a járművet. Az aszimmetrikus kapacitás csak akkor kellene, ha nagy parkolókapacitás lenne a két végén. Viszont a belvárosi végén nincs.

A tömegközlekedésnek nincs szüksége a plusz sávnak, arra az egyénileg közlekedőknek van szüksége, akár autóval akár bringával mennének, ebből most nyilván az autós plusz sáv a reális és amire akut igény lenne. De egy komolyabb kerékpáros bővülés esetén már az utak szélein kialakítható 1-1 kerékpár sáv kevés lenne.

 

A járművek tárolására a belvárosban mindig is megvolt és most is megvan az igény, tehát ezek kialakítása felé kellene lépni. Az egyéni közlekedés szabályozókkal történő visszaszorítása helyett.

Előzmény: halaloszto (65136)
halaloszto Creative Commons License 5 órája 0 1 65136

a bubi inherensen alkalmatlan ingázás kiszolgálására, mert az időben eltolva, alternálva, a városból ki/be mozgó emberek a napszakon belül mindig egy irányba vinnék a gépet

 

Egyetértünk.

 

ezt csak a saját jármű tudja megoldani, amit viszont akkor tárolni kell hol a város belsejében, hol meg a lakóövezetekben

 

Egyáltalán nem muszáj a saját jármű, csak hasznos ha a szállított személyek és a kerekek számának aránya minnél nagyobb. 

Maradva a bringánál, a lakóövezetekben a tárolás egyéni probléma, megoldható. A város belsejében viszont nem egyértelmű hogy elfér. 

Ezért vannak a hibrid rendszerek. A lakóhelytől a (kötöttpályás) tömegközlekedésig bringa. Az intermodális izében nagy bringatároló. Onnan a célig tömegközlekedés, a belvárosban is tömegközlekedés. Mivel a bringával rövidet mész, nem izzadsz meg. A bringa haszna az, hogy a behordó kötöttpályához nem kellenek ráhordó járatok, mégis viszonylag ritkára lehet csinálni a megállókat.

 

a tömegközlekedés annyiban megoldja ezt a problémát, hogy a járművet a fizetett sofőr visszavezeti üresen (persze akkor pocsékolja az energiát)

***************

 

ezt felismerve tök indokolt lenne olyan utakat csinálni, ahol a középső két sáv napszaktól függően irányt vált, reggel befelé van 3 sáv és kifelé 1, este kifelé van 3 sáv és befelé 1 sáv

A tömegközlekedésnek szimmetrikusan kellenek a sávok, hiszen mint írtad, vissza kell vinni a járművet. Az aszimmetrikus kapacitás csak akkor kellene, ha nagy parkolókapacitás lenne a két végén. Viszont a belvárosi végén nincs.

Előzmény: padisah (65132)
halaloszto Creative Commons License 5 órája 0 0 65135

És pontosan ezért nem lehet lehet cél. Kapacitás kérdés, de akkora kapacitást, ami mérhető közlekedési hatással járna, nem lehet megvalósítani. Egy adott vasúti megállótól ha mondjuk napi 2000 utast elvinnél, az már valami lenne, de kellene hozzá 2000 bubi, és 2000 dokkoló. Teljesen irreális.

 

Persze van aki próbálkozik, és kiüríti a dokkolót, ha meg későn ér oda akkor koppan. 

Előzmény: ÁsítóSárkány (65131)
padisah Creative Commons License 6 órája 0 0 65134

https://index.hu/belfold/2021/10/20/video-kopes-utesvaltas-rugdosodas-lett-a-kerekparos-es-a-buszsofor-vitajabol/

 

az előzményeket nem tudjuk, feltehetően a buszsofőr szorította le a bringást, általában ez a konfliktus forrása (visszautalnék a buszsávban engedélyezett kerékpáros közlekedés problémájára)

 

a videót megnézve én a buszsofőrt büntetném meg mert nyilvánvalóan provokálta a bringást, akinek egyébként az ő korábbi (vélelmezett) cselekményének a sértettje volt, a bringás meg kb a már megkezdett fizikai támadásra válaszolt ügyesebben, tehát még a verést se ő kezdte

 

megint sikerült az intézéményrendszernek igazság helyett a mundér "becsületét" védeni, csak azért kap a bringás pénzbüntetést mert neki nincs egyenruhája, nem közalkalmazott stb

padisah Creative Commons License 22 órája 0 0 65133

hogy ontopik is legyek

 

kerékpáros ingázáshoz elsősorban az autós parkolóházak mintájára keréktároló házaknak kellene létrejönnie, ahol a (saját tulajdonú) kerékpárokat mind az elemektől, mind a többi embertől védve le lehet zárni

 

Ennek a hátulütője, hogy akkor megszűnik a háztól-házig bringázás, és megint rágyalogolni kell a tárolótól munkahelyig. Nekem sokáig szerencsém volt, mert az irodához erről gondoskodott, és volt egy helység csak a bringáknak fenntartva, amit belépőkártyával lehetett csak nyitni.

 

A tároláson kívül a kerékpározás következménye hogy megizzadunk rajta, és a munkakezdés előtt jó dolog egy zuhany. Tehát a belső kerékpáros tárolóhelységhez tartoznia kellene zuhanyzónak is ahol ezt meg lehet tenni.

 

 

Előzmény: padisah (65132)
padisah Creative Commons License 22 órája 0 0 65132

kb ugyanezt írtam

a bubi inherensen alkalmatlan ingázás kiszolgálására, mert az időben eltolva, alternálva, a városból ki/be mozgó emberek a napszakon belül mindig egy irányba vinnék a gépet

 

ezt csak a saját jármű tudja megoldani, amit viszont akkor tárolni kell hol a város belsejében, hol meg a lakóövezetekben

 

a tömegközlekedés annyiban megoldja ezt a problémát, hogy a járművet a fizetett sofőr visszavezeti üresen (persze akkor pocsékolja az energiát)

***************

 

ezt felismerve tök indokolt lenne olyan utakat csinálni, ahol a középső két sáv napszaktól függően irányt vált, reggel befelé van 3 sáv és kifelé 1, este kifelé van 3 sáv és befelé 1 sáv

Előzmény: halaloszto (65130)
ÁsítóSárkány Creative Commons License 23 órája 0 0 65131

Ez több minden kérdése.
Elsősorban kapacitásé (hány kerékpár van és hol hány dokkolóhely). A napon belüli ingázók jó eséllyel visszafele visszaviszik a bringájukat.

Amúgy a városon belüli ingázók jó eséllyel elég más viszonylatokat használnak, mint a vonatról váltók, illetve keresztbemozgások is előfordulnak (ha nem is pontosan ugyanazon gyűjtőpontok között),

 

Amúgy ha napközben ránézel a térképre, a fejpályaudvarok közvetlen környékén kb. ez történik már most is, ott látni szürkét.

Előzmény: halaloszto (65130)
halaloszto Creative Commons License 25 órája 0 1 65130

Lehetne, de a belvárosi leosztásával egyértelműen nem erre szánták. 

 

Ha tömegek használnák a bubit vonat+bringa üzemmódban, akkor reggel a csúcsban az összes bringát bevinnék a városba a vasútállomásról, és nem tudnád még a csúcs közben egy második körre kihozni őket. Este dettó. Logisztikailag szerintem nem reális az ilyen felhasználása.

Előzmény: ÁsítóSárkány (65128)
altenberger Creative Commons License 27 órája 0 0 65129

"de ezek szerint nem az ő autóról átcsábításuk a cél."

 

A Bubi a klasszikus "last mile"-ra jó, tök mindegy, hogy az előző mérföldeket(kilométereket) mivel teszed meg. Ezért is kell a metróállomások közé is bubi dokkolókat telepíteni!

 

Az Üllői úttal délre párhuzamos kiépítés is hasznos, a Népligettől vagy a Nagyvárad tértől kis utcákban jöhetsz be. Ilyesmi kellene Kelenföldről is.

Előzmény: ÁsítóSárkány (65123)
ÁsítóSárkány Creative Commons License 1 napja 0 0 65128

A bubi az autó alternatívája leginkább a helyközi közlekedésről (MÁV-Start, Volánbusz) modalitást váltva lehet.

Előzmény: halaloszto (65127)
halaloszto Creative Commons License 1 napja 0 0 65127

Jól látod. A bubi nem az autó alternatívája, hanem a 4 megállót villamosozásé. Pláne a 2+2 megállós átszállásos utazásoké. Nem kiegészíteni, hanem egy újabb szintre emelni. Ha kiegészíteni akarnánk, akkor vennénk még buszt, meg hosszabbítanánk villamost.

Előzmény: ÁsítóSárkány (65123)
ÁsítóSárkány Creative Commons License 1 napja 0 0 65126

oké, ez idő lesz, nem egyik napról másikra várjuk :)

 

A Szentlélek tér, Zugló viszont mára tényleg ordítóan hiányzik...

 

Megjegyzem ránéztem a térképre, és melyik állomások üresek? A fejpályaudvar közelében lévők tipikusan... nem véletlenül...

 

Szóval a külvárosi bővítésnél érdemes a vasútállomások meg főbb tömegközlekedési csomópontoktól indulni. És persze a gyűjtőpont-sűrűség gyérebb lesz, mint a belvárosban, az is rendben van.

Előzmény: altenberger (65125)
altenberger Creative Commons License 1 napja 0 0 65125

Szerintem külvárosi, helyi "Bubi"-k IS kellenének, pl. Köki környéke, Kőbánya-alsó környéke, Örs környéke.

altenberger Creative Commons License 1 napja 0 1 65124

"Kőbánya alsó is adná magát"

 

Még az Orczy téren sincs! Előbb az "adná magát".

 

Viszont a kelenföldi vasútállomáshoz már van közel Bubi állomás.

A Szentlélek téri állomás is ordítóan hiányzik.

Előzmény: ÁsítóSárkány (65121)
ÁsítóSárkány Creative Commons License 1 napja 0 0 65123

Szóval az a cél, hogy a Bartók Béla úton a villamos meg busz meg négyes metró mellé a bicikli is legyen választható?

Az anyagi ösztönzők és földrajzi adottságok miatt vannak rések az összes többi modalitással, és ingázóknak ilyen módom még meg is érhetné az autó helyett, de ezek szerint nem az ő autóról átcsábításuk a cél.

Előzmény: halaloszto (65122)
halaloszto Creative Commons License 1 napja 0 0 65122

"Rákospalota-Újpesten és áttekerne az északi vasúti összekötő hídnál Budára"

 

Ez egy nagyon-nagyon atipikus városi kerékpáros közlekedési szituáció.

A hálózatnak, aminek a bubi is része, a szokásos, tömeges szituációk kiszolgálása a célja, és ez így helyes. 

 

Ha lenne bubi állomás a hévnél Budán, és a kutya nem használná, akkor meg az lenne a baj.

Előzmény: ÁsítóSárkány (65121)
ÁsítóSárkány Creative Commons License 1 napja 0 0 65121

Az lenne a szegénységi bizonyívány, ha ott nem lenne.

Hiáaba ér el a hálózat egész közelbe, nincs pont Zugló vasútmegállónál sem... Kőbánya alsó is adná magát (de akár felső is)

És akkor még csak a belváros közvetlen közeléről beszéltünk, Etele tér meg KöKi szóba se került... vagy az, hogy leszáll valaki a váci vasútvonalról Rákospalota-Újpesten és áttekerne az északi vasúti összekötő hídnál Budára stb.

 

Előzmény: Friczy (65120)
Friczy Creative Commons License 1 napja 0 0 65120

Valamint a Déli, Keleti, Nyugati pályaudvaron.

Előzmény: ÁsítóSárkány (65114)
altenberger Creative Commons License 1 napja 0 0 65119

"Rendszerint többet használom alkalmanként, mint fél óra."

 

De miért?

Moziba jársz vele?

 

Mondjuk Te tudod, nekem mindegy. Én hét és fél metró megállót kényelmesen megteszek vele 25 perc körül.

 

A Donkey-nek vannak olyan csomagjai, hogy havi 7000 ezerért 12 órát lehet nálad, 5000 ezerért 1 órát, 9000 ezerért akár hét napot. Ehhez képest a Bubi olcsóbb. A percdíjas megoldást még nem próbáltam, villamosként használom: dokkolóban leadom és sétálok az úti célomig. Autóval sem lehet mindig pont az úti cél előtt parkolni! Sőt még a taxiból és érdemes néha a túloldalon kiszállni! Tehát nekem egy kis séta nem probléma.

Előzmény: XNC (65111)
halaloszto Creative Commons License 1 napja 0 1 65118

Az sportnak hívják, nem közlekedésnek :D

 

Viccet félretéve, azért ilyen a díjszabás, hogy ne tartsd magadnál a bringát amíg elintézed a dolgod.

Előzmény: XNC (65117)
XNC Creative Commons License 1 napja 0 0 65117

Pl. ha valaki közel lakik az állomáshoz, akkor azt is megteheti; hogy ugyanoda tér vissza.

Előzmény: halaloszto (65112)
padisah Creative Commons License 1 napja 0 0 65116

a 7-es busz nagyot tud ám füstölni, és minden megállóban ezt teszi induláskor

Előzmény: dhpage (65115)
dhpage Creative Commons License 1 napja 0 0 65115

inkább a bringás dugót szagolom, mint a dízel krahácsokat, amik nagyobbat füstölnek mint egy 7-es busz.

Előzmény: nemfizikus (65106)
ÁsítóSárkány Creative Commons License 1 napja 0 0 65114

Nekem személy szerint más gondjaim vannak vele, amely részben a főleg belvárosi pontoknak köszönhető...

A vasúttal az intermodalitás viszont amennyire elnéztem, összevissza Rákosrendezőnél és Ferencvárosnál van meg, puff neki...

Előzmény: Friczy (65110)
padisah Creative Commons License 1 napja 0 0 65113

pár évvel ezelőtti cikkben az szerepelt hogy 1 ilyen bringa 330 ezer forintba kerül

azt is el tudom képzelni, hogy tényleg olcsón adják, és bevállalják vele a veszteséges üzemeltetést

vagy elkérik az árát a bérlőktől is, és akkor nekik is drága, de maga a bicaj drága a dokkolókkal és a személyzettel akik üzemeltetik

Előzmény: Friczy (65110)
halaloszto Creative Commons License 1 napja 0 0 65112

Félóránál hosszabb időre nehéz bubit használni, mert a két legtávolabbi állomás között lehet van egy órányi távolság, de az az extrém eset.

Előzmény: XNC (65111)
XNC Creative Commons License 1 napja 0 0 65111

Én másképp számoltam.

Rendszerint többet használom alkalmanként, mint fél óra.

És lehet olcsóbban is venni bicajt.

Előzmény: Friczy (65107)
Friczy Creative Commons License 1 napja 0 0 65110

Nyilván nem pótolja a saját kerékpárt, megvannak a korlátai, nekem pl. egyáltalán nem felel meg. De pont azzal jönni, hogy drága, nevetséges. A régi modellben valóban túlárazott volt, a mostaniban egyáltalán nem.

Előzmény: Friczy (65109)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!