Keresés

Részletes keresés

ÁsítóSárkány Creative Commons License 1 napja 0 0 64999

A magam részéről egy FFP3 szűrővel oldanám meg azt a szakaszt :)

Előzmény: Friczy (64996)
kombi Creative Commons License 2 napja 0 0 64998

Általános megfigyelés, hogy az előzetes időtervezés mindig sikeresnek mondható. :) 

 

A végrehajtás.. no az tényleg más tészta, mivel szeretem -es sajnos tudom- eltökölni az időt, tehát nem a tervezéssel, hanem legtöbbször a kivitelezéssel akadnak a gondok.

 

Ilyenkor bizony  rendszeres az útvonal egyszerűsítése,(ekkor jön képbe pl Déli pu esetén a Margitsziget helyett a Nagykörút, korábban az Alagút használata ) a magasabb sebesség, illetve rövidebb menetidő érdekében előfordulhat alternatív  színkiértékelés (elsősorban a nulla forgalmú kereszteződések lámpáinál) és, gyakorlatilag természetes velejáró ilyenkor az időtrabló fékezés helyett a pályaudvarra való becsapódás, illetve a vonatra felkapaszkodás utáni nagyfokú lihegés is :)

 

Persze ezeknek a legtöbbszöri, kora hajnali durchmarsoknak is megvan a maga szépsége, az alig ébredező, szinte forgalommentes városban tulajdonképpen nagyon is jó átbringázni.

Előzmény: Friczy (64997)
Friczy Creative Commons License 2 napja 0 2 64997

Tervezés kérdése. Az indulási időé :)

Előzmény: kombi (64994)
Friczy Creative Commons License 2 napja 0 0 64996

A levegő minősége miatt nem szeretek ott menni. Elszívó ide vagy oda, eléggé füstös.

Előzmény: kombi (64992)
XNC Creative Commons License 3 napja 0 0 64995

Ezek szerint vannak ott valamiféle felfestések??

Amikor még én jártam arra, semmi sem volt.

 

Amúgy nem nehéz feltekerni, könnyedén megtettem azt a távot.

Előzmény: kombi (64992)
kombi Creative Commons License 3 napja 0 0 64994

Amíg volt Lánchíd, nálam általában a Déli pu felé menet jött képbe az Alagút. Namost ott általában az volt a kérdés, hogy két-három perc az Alagútban, vagy inkább még egy vagy két óra a Déliben a következő vonatig.. ;) 

Előzmény: ÁsítóSárkány (64993)
ÁsítóSárkány Creative Commons License 3 napja 0 0 64993

nem feltétlen ott a gond... levegőminőség?

Előzmény: kombi (64992)
kombi Creative Commons License 3 napja 0 0 64992

Felfelé nincs gond az Alagútban, felfelé jóval szélesebb a sáv mint lefelé. A busz kivételével minden kényelmesen elfér melletted... :) 

 

 

Előzmény: Friczy (64989)
megré felügyelő Creative Commons License 3 napja 0 0 64991

melyiket akarja használni

ez most is így van!

a szpídesek nem zötykölődnek a járda melletti kerékpársáv soxor csapnivaló útburkolatán.

a járdázók meg nem akarják vállalni a soxor keskeny úttesten elcsapatás kockázatát.

ha olyan a környék,  inkább behúzódok a járdára, nem akarok egy sor lenni a hírekben.

Előzmény: padisah (64971)
ÁsítóSárkány Creative Commons License 4 napja 0 0 64990

Azért a vár teljes kikerülése is csak 900 méter plusz lenne az Alagúthoz képest (bármelyik irányba), a Clark Ádám tértől számolva... jobb lenne a Margit-hídnál.

Előzmény: Friczy (64989)
Friczy Creative Commons License 4 napja 0 0 64989

A Lánchíddal nincs bajom, de az Alagútban nem szívesen mennék, pláne felfelé.

Előzmény: ÁsítóSárkány (64988)
ÁsítóSárkány Creative Commons License 4 napja 0 0 64988

Na igen, hiányzik a Széchenyi Lánchíd, marad a melyik ujjamba harapjak dilemma.

Előzmény: Friczy (64987)
Friczy Creative Commons License 4 napja 0 1 64987

Na a Margit-híd-Déli sem egy igazán jó útvonal szerintem. Egyrészt a budai felső rakparti kerékpárút úgy, ahogy van, rossz, másrészt a hivatalos útvonal a Széna tér felé (Kacsa utca) szintén hibás nyomvonal, és onnan még át kell jutni a Délihez, ehhez képest inkább bevállalom az Erzsébet-hidat (forgalomtól függően a déli járdán vagy az úttesten).

Előzmény: altenberger (64986)
altenberger Creative Commons License 4 napja 0 0 64986

"Örs vezér tere felől a Délibe"

 

Én a Városligeten és a Margit hídon keresztül mennék, plusz 2 km, de szebb útvonal. Nálam az Erzsébet híd, csak Budáról Pestre játszik.

Előzmény: Friczy (64981)
altenberger Creative Commons License 4 napja 0 0 64985

"eljutok a Kiskörútig, onnan viszont csak a Kossuth Lajos utca a lehetséges útvonal, a belvárosi kis utcákon át esélytelen."

 

Nem egészen, a Vitkovics Mihály utca folytatása egy átjáróház! (Károly krt. 22.)

Nekem az Erzsébet hídon történő áthaladás nem túl szimpatikus, főleg Pestről Budára az északi oldalon. Budáról Pestre a déli oldalon jobb. (Természetesen (?) a híd járdáján, a gyalogosokra, fotósokra ügyelve!)

Előzmény: Friczy (64981)
ÁsítóSárkány Creative Commons License 4 napja 0 0 64984

Azért belvárosi utcasűrűség nem olyan gyakori vidéken... Szóval, igen, mindenki más is ezt tette, de Budapesten messze felismerhetőbb volt (vagy legalább kellett volna legyen) az elejétől fogva, hogy ez téves irány.

Előzmény: Friczy (64982)
ÁsítóSárkány Creative Commons License 4 napja 0 0 64983

Jól látod, próbáltam a töréspontok számát minimalizálni, és ennél nehéz jobbat...

(ha esetleg tudtok olyan passzázsról az adott környékeken, ahol törés nélkül lehetne kerékpárutat átvezetni a házak alatt, szóljatok...)

 

De a fő probléma az adott útvonalakkal egyáltalán nem a töréspontok, hanem a jelenlegi elsőbbségi viszonyok a keresztező utcákkal.

 

Ha csak 7-8 töréspont lenne, és igyekeznének azokon csillapítani, az egész elviselhető lenne.
A töréspontok egy része a nagy sugárutak keresztezésénél van, ott egyszerűen meg lehet oldani a dolgot. De máshol sem feltétlen extrém nehéz, eddig próbálkozás sem volt rá...

 

Ami a hálózattá összeállás hiányát illeti, teljes mértékben egyetértek.
Ebben amúgy az is benne van, amikor hiányoznak a kerékpárútról a használható le- és felkanyarodási lehetőségek. Sajnos bőven akad ilyen...

 

Előzmény: Friczy (64981)
Friczy Creative Commons License 4 napja 0 0 64982

A járdán bringázásról annyit, hogy ez vidéki településeken legalább annyira gyakori (vagy még gyakoribb is), mint Budapesten, nem kéne Demszkyre kenni, ő csak ugyanazt tette, mint mindenki más (rosszul).

Előzmény: ÁsítóSárkány (64975)
Friczy Creative Commons License 4 napja 0 0 64981

Jó ez a link és a terved. Tökéletesen illusztrálja, hogy miért nem lehet normálisan alternatív útvonallal kikerülni a Nagykörutat. Mindkét alternatív nyomvonalban van 7-8 töréspont. Persze megfelelő forgalomszervezéssel biztos lehetne javítani rajta, hogy ezeken a pontokon a kerékpáros könnyen áthaladjon, de jelenleg sajnos nem ez a helyzet. És pont ugyanez az ábra sugárirányban is, hiába vannak itt-ott használható kerékpáros infrastruktúrák, nem érnek össze. Topológiai szempontból sem. Pl. ha én át szeretnék menni az Örs vezér tere felől a Délibe, akkor egyrészt elég komoly kerülőt kell tenni, hogy eljussak a Keletiig (a Kerepesi úti bringasáv nem ér el az Örsig), utána viszonylag könnyedén a Wesselényi utcán át eljutok a Kiskörútig, onnan viszont csak a Kossuth Lajos utca a lehetséges útvonal, a belvárosi kis utcákon át esélytelen.

Előzmény: ÁsítóSárkány (64975)
Friczy Creative Commons License 4 napja 0 0 64980

ramtre filter ON

Előzmény: ramtre (64964)
ÁsítóSárkány Creative Commons License 4 napja -1 0 64979

A szembesávos kerékpársávnál nyilván kultúrális változás kell, ami nem megy egyik napról a másikra. De ettől még nem kell azonnal feladni.

 

A kis utcákban valóbanen nem kerékpárút kell.

Ott a következők kellenek:

- zsákutca csak kerékpáros továbbhaladási lehetőséggel (betontömb) ami mellett csak a kerékpáros fér el
  és/vagy

- mozgó oszlop, ami kiszűri, csak az a gépjármű jusson be, aki nagyon indokolt (tömegközlekedés, mentő, tűzoltó...)

- egyirányúsítás kivéve kerékpár, szembe kerékpársávval vagy nyommal úgy, hogy a kerékpár tudjon egyenesen haladni, más nem

- és ezt követően védett út elsőbbséggel.

 

Na ettől lehetne kerékpáros infrának nevezni. A jelenlegi állapotában persze, hogy nem. És jelen állapotában az ajánlott útvonalnak sincs sok értelme, ha annyival gyorsabb akár a nagykörút... ott nem kell minden sarkon jobbkezet adj.


A parkolók megszüntetése előtt jópár teremgarázst kellene építeni --  ahhoz meg ingatlan kell, amire ki adja a pénzt -- és/vagy a jelenleginél jóval jobban kiszorítani a gépjárműforgalmat, de nem ilyen drasztikus lépésekben, mert az összeugraszt és visszafele sül el.

Előzmény: padisah (64976)
jee_c Creative Commons License 4 napja 0 0 64978

"családi házak helyett tömbházak, lakások, irodaházak,"

Ezt reálisan hogyan lehetne Budapestre átvezetni? Főleg annak a tükrében, hogy hatalmas népesség kiáramlás van az aglomeráció irányába.

A tömgeközlekedés nyomatása jó ötlet.
Igazából még az önvezető autók hozhatnak majd nagyobb változást (önvezető kisbuszok, amik program és real time igények alapján járnak ad-hoc útvonalakon, és így szerint visznek el embereket A-ból B-be). Ilyen robot kisbuszból lehetne sok, nyilván elektromosaknak kellene lenniük, és neten, realtime lehetne kérni utat a kezdő, és érkezési pont megjelölésével. Szép kis programozói feladat egy ilyen rendszert optimálisan vezérelni, de nem megoldhatatlan.

Előzmény: padisah (64976)
altenberger Creative Commons License 4 napja 0 1 64977

"A magam részéről sokkal inkább alternatív kerékpáros útvonalakban gondolkodnék, és a kis utcákból próbálnék kerékpáros főutat kialakítani."

 

Van egy tök jó tengely az Árpád híd térségéből a Petőfi híd pesti oldaláig: Visegrádi u. - Nagy Ignác u. - (itt egy kis zavar!) Szabadság tér - Október 6. u. - Bécsi u. (kicsit szűk) - Kecskeméti u. - Ráday vagy Lónyay u. 

Félórán belül járható, szabályosan!

 

 

Előzmény: ÁsítóSárkány (64970)
padisah Creative Commons License 5 napja 0 0 64976

A járdán bringázás egy-két kivételtől eltekintve a Demszky-éra agymenése volt, nem kellene visszamenni oda.

Azóta sem lettek átalakítva

Esetleg kifejezett turisztikai céllal egy-egy rövidebb kerékpárút, ami tekeregve mutatja be a környéket a kis utcákon, amit amúgy más alig használ.

A kis utcákban nem kell kerékpárút, idő és pénz pocsékolása az aszfaltra rajzokat festetni, amikor enélkül is legális ott bringázni. A szembesvávos bringázás meg megint konfliktusforrás, párszor mentem így bringával, de soha nem volt elég hely, inkább én álltam félre, és az egész kínos volt.

 

A magam részéről valami ilyesmi alternatívára gondolnék (részben ex has, lehet finomítani): https://goo.gl/maps/wsunjbcJTxJPzcfN9

Ha valami ilyesmi útvonalon meglenne az, hogy kerékpárral elsőbbséget kapsz a nagy sugárutak (meg a Szent István korút) kivételével, más meg nem bír rajta folyamatosan haladni (troli, busz persze kivétel, ha valahol épp közös a szakasz), az már bőven bőven előrelépés lenne.

 

Ezt ki lehet táblázni, mint javasolt útvonal, de eleve legális ott bringázni, tehát ezt nem lehet kerékpáros infrának nevezni. Annak az lenne a lényege hogy a főforgalmat bonyolító főútvonalakat kíséri, vagy annak a része. (Én a magam részéről el szoktam tévedni ezekben a kis utcákban, meg jönnek a labrintus táblázások.)

 

Én a Nagykörúton úgy csináltam volna kerékpársávot, hogy a parkolók megszüntetésével. Ez egyszerre hat abba az irányba, hogy kevesebb lesz a szélső sávban a zavaró tényező, a parkoló autók miatt, másrészt kevesebb lesz az oda irányuló gépjármű forgalom is. Tehát az autós forgalom a meghagyott két sávban gyorsabb és folyamatosabb lehet. Az árufeltöltésekről kell értelmes és betartható szabályt hozni, mert a Múzeum körúton meg a Deák térnél, a taxi droszt is ezek rendre ráparkoltak a kerékpársávra, és tojtak arra nagy ívben hogy a bringás az életét kockáztatja, meg mennyire feltartja.

 

Szerintem az a döntés hogy autós sávot vegyenek el teljesen tudatos, és az autó és autós ellenes ideológia szerves része. Bemondta a főépítész is hogy mostantól a kompakt város a cél, minnél kisebb legyen, ne terjeszkedjen ki, családi házak helyett tömbházak, lakások, irodaházak, a lakosok meg tömegközlekedjenek, autó nuku. (A38 hajón volt egy meetup ahol ezt élőben hallgattam)

 

 

Előzmény: ÁsítóSárkány (64975)
ÁsítóSárkány Creative Commons License 5 napja 0 0 64975

A járdán bringázás egy-két kivételtől eltekintve a Demszky-éra agymenése volt, nem kellene visszamenni oda.

 

A kivételek: ahol hosszan nincs se kereszteződés, se sok kapu. Ilyen a belvárosban kb csak a rakpart... A külső kerületekben akadhatnak ilyen részek, meg az agglomerációban is (pl. Dunakeszin a lóversenypálya mellett elmegy, de csak ott)

Esetleg kifejezett turisztikai céllal egy-egy rövidebb kerékpárút, ami tekeregve mutatja be a környéket a kis utcákon, amit amúgy más alig használ.

 

Hosszútávon egyetértek veled, de ez szerintem hosszútávú cél, nem most elérhető jó eszköz a nagykörút esetében, most csak színtiszta felesleges konfliktusforrás, ha valamire eszköz, az a divide et impera.

A magam részéről valami ilyesmi alternatívára gondolnék (részben ex has, lehet finomítani): https://goo.gl/maps/wsunjbcJTxJPzcfN9

Ha valami ilyesmi útvonalon meglenne az, hogy kerékpárral elsőbbséget kapsz a nagy sugárutak (meg a Szent István korút) kivételével, más meg nem bír rajta folyamatosan haladni (troli, busz persze kivétel, ha valahol épp közös a szakasz), az már bőven bőven előrelépés lenne.

 

Előzmény: padisah (64971)
ÁsítóSárkány Creative Commons License 5 napja 0 0 64974

Prrsze, régóta hiányik a kerékpáros infrastruktúra  -- na nem pont a nagykörútról, hanem egyáltalán a környékéről is! Volna alternatíva.

Az autós sávok elvétele nagyon előkészítetlen durrbelebumm ötlet volt.

 

Kis utcák forgalmi rendjének átszabása szerény véleményem szerint legalábbis a belátható jövőben messze megvalósíthatóbb lenne, és ahol laknak, ott az ot lakók talán még örülnének is, hogy nem autós átjáróház a környék. (A kereskedők közül lehet, hogy némelyek nem lennének annyira elégedettek egy autós labirintussal, persze.)

 

Előzmény: padisah (64972)
XNC Creative Commons License 5 napja 0 0 64973

"én az egyéni közlekedést favorizálom a tömegközlekedéssel szemben"

 

Ezzel nem vagy egyedül........   :))

Előzmény: padisah (64971)
padisah Creative Commons License 5 napja 0 0 64972

a nagykörúton például nagyon régóta hiányzott a kerékpársáv, igazából ezt még nem használtam, mert kiköltöztünk zöldövezetbe, és ritkán jövök vissza a belváros felé, akkor sem bringával

 

de ahogy a hírekből tudom, ezt nem a parkolás hanem egy autós sáv rovására alakították ki, ami miatt generálódik a konfliktus, dugul 

Előzmény: padisah (64971)
padisah Creative Commons License 5 napja 0 0 64971

én az egyéni közlekedést favorizálom a tömegközlekedéssel szemben, tehát azért ülök bringára, hogy ne kelljen buszozni, nem azért hogy ne kelljen autózni

ezért az összes olyan megközelítést, ami az autósok kárára (és ezzel automatikusan konfliktusossá tenni a kerékpárosokkal a viszonyt) old meg kerékpáros közlekedési problémákat

 

tehát például kifejezetten ellenszenvvel viseltetek az erzsébetvárosi labirintus kialakításával kapcsolatban, ez nagyon sok szempontból kontraproduktív

van autóm és jogosítványom is, és elég sokat autózok is, mostanában főleg

 

a kerékpárosokat inkább a gyalogságtól kell szerintem elválasztani, nem a normál városi közúti forgalomtól, és ez alól a gyorsforgalmi utak képeznek csak kivételt, ahol valóban nem lenne szerencsés a 70-es tempó + két sáv mellé még biciklisávot is felfesteni, de kb minden egyéb főútvonalon ezt kellene tenni

 

ezzel párhuzamosan az egyéb kerékpáros igények kiszolgálására engedni a járdán bringázást, vagy maradjanak kerékpárutak, de ne legyen kötelező azt használni, hanem mindenki a saját tudása,állóképessége, céljai és a kockázatviselő képessége mértékében eldönti melyiket akarja használni

 

Előzmény: ÁsítóSárkány (64970)
ÁsítóSárkány Creative Commons License 5 napja 0 0 64970

Amúgy szerény véleményem szerint meglehetősen fantáziátlan a főváros, hogy a nagykörúti és külső körúti kerékpáros infrastruktúrát erőlteti.

 

A nagykörúton egy halom fejlesztés (M0NY vagy legalábbis M10+1133+M100, belvárosi mellékutcák lassú de következetes sétálóutcává alakítása ...) után sok év múlva lehet is értelme, csak nagyon nem most.

A külső körúton a 70-es sebességkorlát miatt erős fenntartásaim vannak, a szintbeni kereszteződések kiváltása, esetleg részbeni kiváltása részbeni megszüntetése mellett ha kifejezetten hosszú szakaszokon nincs szintbeni kereszteződés, akkor kerékpárútnak akár lehet értelme, de a kapuk forgalma akkor is gond lesz...

 

A magam részéről sokkal inkább alternatív kerékpáros útvonalakban gondolkodnék, és a kis utcákból próbálnék kerékpáros főutat kialakítani.

Minél egyenesebb olyan útvonalra gondolok, ami elsőbbséget kap a legnagyobb sugár- és körutak kivételével mindenki mástól, de ügyes átalakításokkal (szembe egyirányúsítások, zsákutca kivéve biciklivel betontömbök, buszjárat esetén mozgóoszlop stb.) elérve, hogy a kerékpárosokon, tömegközlekedésen, megkülönböztető jelzést használó járműveken kívül senki ne tudjon két egész saroknyit egy irányba haladni, de a kerékpárosok igen, ráadásul elsőbbséggel.

A legjobb lenne mindezt 30-as zónákban, igaz ehhez a Forgalomszabályozási Műszaki Szabályzathoz (20/1984. (XII. 21.) KM rendelet is hozzá kellene nyúlni).

Előzmény: padisah (64966)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!