- az autópályakapuk sok embert foglalkoztatnak, főleg olyan, kisebb helyeken fontos ez, ahonnan egyébként elvándorolnak az emberek. Persze ez egy ostoba formája a foglalkoztatásnak, de ha már alkalmazol több száz (ezer?) embert, akkor nem egyszerű egyik napról a másikra az utcára tenni őket.
- gyakorlatilag egyetlen autópályájuk van (az ország alakja miatt), így minden turista arra az egy autópályára zúdul. Nincs alternatíva, és eddig mindent meg is tettek, hogy nagyon ne is legyen (pl. Bosznián keresztül). Pl a Gradiskai csatlakozást ott húzzák, ahol tudják már évek óta. Svilajnál sem ment egyszerűen.
Most itt is ez lesz, mert a MOL koncesszió miatt szopás lesz leadni a hűtőket, egyebeket. Az egyik ismerősöm már sorompókat akar szerelni az erdei bejáratához.
nah ezt pont akartam én is írni hétvégén, csak elfelejtettem:)
szóval sokat segítene ha a turnusok szétoszlanának a héten, csak gondolom ha szombaton mész, akkor a tulajnak nem kell szabit kivenni, hogy gyorsan kitakarítson meg ágyat húzzon stb, kolléganőmnek Balcsin van, azért ő is pöszén nézne, ha szerdán kéne lebumliznia elszámoltatnia :)
Vannak helyek, ahol el lehet ettől térni, de sajnos valóban ez a jellemző. Mi ezért (is) szeretjük a vonatot, mivel Splitben az állomás környéki szállásadók jóval rugalmasabbak, alkalmazkodnak a vonatokhoz, és nem ragaszkodnak a szombati váltáshoz.
talan az egyes ponton lehetne sokat javitani. szepen, fokozatosan atallni a _csak sombaton valtuk_-rol a hetkoznapokra. a kulfoldieknek ez semmi problemat nem jelentene, total mindegy, hogy mikor veszi ki a ket hetveget. en pl. amugy is kiveszek meg 1-2 napot, hogy regeneralodjak a gyar elott. a masik pedig politika, egy hatalmas fasssssssag a torvenalkotoktol. egyszeruen felfoghatatlan.
a meglatasom szerint ket alapveto dolog osszejatszasa okozza ezt a problemat.
1. szombati turnusvaltas. eleg szerencsetlen, de igy alakult ki. nekunk az elmult kb 8 evben talan egyszer sikerult ugy foglalnunk (mindig ugyanoda megyunk), hogy kiessenek a szombatok. ez hatalmas elony! de nyilvan nem tudsz beletrollkodni az elozo meg az utanad jovo nyaralo idopontjaba, ergo fix a szombat.
2. autopalya hasznalat. eddig volt(illetve van) a kapus megoldas. hitvany, szar, fosadek, semmire sem valo. erre itthon valahogy rajottek a fomuftik, es bevezettek a heti, havi, eves matricat (most allitolag jon valami napi, horor aron). es, lam, tessek, horvat kollegank a mediterran temperatummal kitalaltak a jelenlegi megoldas csimborasszojat. ugyanugy sorba fogsz allni a kapuknal mint eddig.
Nyilván sok minden elhatározás kérdése. Nálunk soha nem én miattam indultunk későn, ha rajtam múlna már reggel 8-kor indulnánk, de tényleg vannak olyan esetek amikről nem tudhatunk. Mo még istenes hely, de ahogy írtam lengyelektől, csehektől nem 2 óra az út. És igen, amit írtál az se mindegy honnan jössz visszafelé. Dubrovnikből nem indulhatsz el este 6-kor, még Mo-ra sem. Ahol kisgyerek van, ők tutira már szeretnének 8-ra hazaérni. Ugyanakkor pl kérdés, hogy este 6-7-kor hány horvát jön haza, mert gondolom ők meg azt az időpontot nézték ki, még Zadarból is 3 óra alatt röhögve hazaérsz Zágrábba.
Meg az sem mindegy, hogy honnan indulsz. Lefelé menet Pestről, Pécsről, vagy Fehérgyarmatról, visszafelé meg Vela Lukáról, vagy Crikvenicáról. Kevésbé szerencsés esetben, nem korán kell indulnod, hanem későn (este, vagy éjszaka).
most ertunk haza. losinj indulas 4.30-kor. kompnal varakozas kb 40 perc, cserebe 4-ek voltunk, igy a komp elejen alltunk. kikoteskor egy rendorauto, egy taxi, egy taxi szeru mikrobusz, meg egy munkas mikrobusz olt elottunk. a rendorauto kivetelevel gyorsan eliminaltam a tobbi ballasztot, ugyhogy rijeka felett az autopalyara elsonek ertem. ott egy gyors tankolas. luckonal az emc kb fel perc volt, de a sorok sem voltak meg veszesek, nehany 100m. a tobbi jott siman. 4:30-12:45, amiben volt kb 50 perc varakozas a kompra, illetve 40 perc kompolas. ez mar barati. a balaton csucsketol budaorsig folyamatos sor, kb 2-esben mindenki (kiveve csaknoriszt, aki ezt is 5-osben teljesiti), olyan 20km/oraval. nem lennek a helyukben. aki csak a mai napra megy, az kb fehervarnal dobhat egy hatast a zasszonynak, hogy a mai napozas mar megtortent, megyunk haza csirkepaprikast fozni uborkasalataval.
egyetertek. talan nem bonyolult a lorinek iszapban epitkezni, de van az a penz, amiert peneszedik a pofaja. cserebe sziklaba nem egyszeru utat huzni. a minap lattam.
Hát,Észak-Dalmáciában ahova 20 éve járunk,ha építkeznek a hegyoldalban,akkor pár vésőfejes markoló napi 8 órában hosszú hónapokig csak vés.A követ innen pl.el kell vinniük,és ha kőlapok kellenek mondjuk valamit burkolni,akkor a nem messze lévő telephelyen megveszik,ott sincs ingyen.Kerti sütőt se lehet akármilyen kőből csinálni.
Az,hogy rátolják az élő fákra a köveket,az nagy idiótaság.Sok gyönyörű helyen,pl.Zrmanja-szurdok,ócskavasak,hűtőgépek lógnak a fákon☹️
Igazából a szigeten, Mastrinkában. Vasárnaptól, vasárnapig. 3 felnőtt, első emelet, tengerre néző terasz. Gyakorlatilag vízparton. Apartmens Janja. , 831€
(nem mondtam, hogy egyszerű, de az ilyen projekt legnagyobb költsége az anyag, és a logisztika. Munkaerő költség alig van, gépidő ami még jelentős. Így nagyon nem mindegy, hogy minden kaicsot 50-100 km-ről kell szállítani, vagy ott van helyben.)
Itt láthatod, ahogy a helyben kitermelt követ megőrlik ott helyben, a felesleget meg konkrétan rátolják a fákra bokrokra. Az egész egy elképesztő tájrombolás, nálunk ez elképzelhetetlen lenne:
Ez a jelenleg folyó legnagyobb ilyen projekt a térségben (Bosznia, Pocitelj híd)
Szerettem volna egy magyar kőművessel (miért magyar? mert helyiek szinte mind Németországban, Ausztriában dolgoznak és csak pihenni járnak haza) kerti tűzhelyet csináltatni Korculán (most egy randa beton van). Amikor arról volt szó, hogy honnan lesz a kő, nem tudta megérteni, hogy az ott csak van, sőt a szomszédok kezet csókolnak neki, ha elviszi a kertjükből. Mindenáron azt akarta, hogy rendeljek oda egy raklappal. Ha ott elmondod, hogy itthon az OBI-ban kilóra adják a követ, infarktust kapnak.