A gyakorlati részeket előttem leírták. (autópályadíj, menetidő, stb.) Én mégis rábeszélnélek a Bosznián át történő autókázásra. Konkrétan az autópálya unalmas egyhangúsága helyett a boszniai táj szépsége mindenért kárpótól. Még úgy is, hogy lehet azért lenne arra időigényesebb, mert jónéhány helyen megállnál bámészkodni. Ne vedd el magadtól ezt az élményt. Hisz, ahogy itt a fórumon a mondás járja: "Az utazás a nyaralás része." :)
300 000 ezer forint körüli összegről lett volna szó, de ettől függetlenül, amikor kiderül a jelentős különbség, a meghirdetett és a tényleges árfolyam között, én az egyedi árfolyam kérése helyett... már csak a zavarásért kérek elnézést.
Bocs egy kicsit értelmetlen lett: Ha a tervezhetőbb menetidő számít, akkor autópályán körbe. Boszniánál a határok lehetnek az előre nehezen kalkulálható plusz időveszteségek.
Nekem ugyanez a tapasztalatom, amit a legolcsóbbnak adott a kereső és a saját oldaluk, ott nem annyi volt az annyi. Még így is relatív olcsók ezek a pénzváltók, de többször is előfordult, hogy nem volt kuna vagy más ami épp kellett volna, így kerestem egy drágább pénzváltót, ahol meg volt. Egyébként kp-t nem szoktam felvenni külföldön, ahol lehet kártyával fizetek, de valamennyi készpénz is kell, ha valahol nem lehet.
Két évvel ezelőtt vettem a fáradságot, és egy viszonylag nagyobb összegű kuna vásárlás ürügyén felkerestem, a
említett weboldal által legolcsóbbnak ajánlott pénzváltót, ezek általában Bp belvárosi fiókok.
A helyszínen kiderült ,hogy bizony magasabb a tényleges ár, mint a weboldalon meghirdetett, de a kis hölgy unott arccal csak annyit közölt, hogy ez ennyi.. - ki van írva.
Ezzel részemről be is fejeztem a kuna váltogatást.
Annyit sikeült kideritenünk, hogy Fazana-ból megy át hajó, meg hogy horror áron lehet idegen nyelvű túrákra befizetni.
Ami érdekelne, azok a dino lábnyomok és valami gyerekbarát tengerpart, de egyszerűen semmi info nincs arról, hogy a szigeten belül van-e bármilyen közlekedési eszköz az idegenvezetős, turista terelgetős megoldásokon kívül.
ez egy rendkívül amatőr cikk egy gazdasági újságírótól sajnos. és meg is érdemli ;-)
(bank, kártyatípus és a kártya-számla alapján elég sok mindentől függ, milyen költségei vannak a külföldi kártyahasználatnak. ráadásul erről már annyi gazdasági és utazási cikk szólt konkrét számítási példákkal. Jó lett volna, ha legalább leírja, hogy visa kártyával történt ez, az mc meg ugye eur/kn váltáson megy át.)
Még jó, hogy pénzt nem vett fel, mert akkor még több hülyeséget írhatott volna le anélkül, hogy legalább leírja az okokat, ami elvárható lenne tőle.
A kártyakibocsájtó társaságok bozonyos tranzakció típusoknál mentesítik az elfogadóhelyeket a PIN kód kérésétől, például azért, mert a folyamatos kártyahasználat mellett a kód beütögetés jelentősen korlátozná a kapacitást. Ekletáns példa erre az autópálya. Ilyenkor olyan egyedi PIN nélküli limitet adnak, hogy pld. az autópálya teljes hosszának fizetése személyautóval. kamionnál már valószínűleg kérne PIN-t. /Egykor dolgoztam bankban és a kártyabiztonságis kolléga is beosztottam volt./
Sziasztok ! Arra keresem a választ , hogy hazafelé Lucko-nál , hogy tudta jóváhagyó kód nélkül lehúzni a pénzt a kártyáról, a fizetőkapu automata, az összeg 257 Kuna volt. ( Ploce - Lucko )
Az automatán nem is láttam kód beütési lehetőséget, de mondjuk sok időm nem is volt a keresgetésre, mert miután bedugtam a bankkártyát és a autópályán kapott mágneskártyát, azonnal nyílt a sorompó.
Az egy dolog, hogy így villám gyorsan haladt a sor, de a bankkártyán van egy 5000 és egy 10000 Ft-os kód / limit a különböző vásárlásokra. ( ~11312 Ft volt a tényleges levonás )
Korábban Boszniában 104 KM-es tankolásra kérte a kódot.
Azt már csak mellékesen jegyzem meg, hogy így max 2-3 perccel lassabb az átjutás mint ENC-vel.
Kedd du. hazafelé: Luckó bankkártyás rész, nulla perc várakozás. Utána jegy húzás 0 perc, majd fizetésnél 5 autónyi várakozás. Határ előtt :Neten megnéztem a határinfót - Letenye (M7) 30 percet-, régi átkelő 15 percet írt. A régit választottam. 1 autó volt előttem és folyamatosan, simán ment az átkelés.