Sziasztok én csak annyit szeretnék hozzáfűzni az elmúlt két év eseményeihez, hogy lassan már befejezhetnék a dögölj meg Ferrarizást a forma 1-ben, mert kezd kissé unalmas lenni. Jó autót kellene építeni és versenyezni kellene a mi örömünkre. Vonatkozik ez pofa nélkül minden csapatra és versenyzőre.
Szerintem nagyon meddo ez a vita MS körül.Én nem
vagyok oda érte, de nem fogok ellene drukkolni -
csak egyszeruen másoknak szurkolok: pl.Minardi(!).
Kár összehasonlítani MS-t és Senna-t, mert alig
versenyeztek együtt, talán egy-két futamot.
Az pedig egy kicsit kevés.
Miért van az, hogy valakit csak imádni vagy utálni lehet a F1-ben? Inkább szurkoljon mindenki a saját kedvencének.Ja, és mindenki izguljon azért,hogy ne járjon senki úgy, mint mondjuk
Petersen, Paletti vagy pl. Senna.(R.I.P.)
Nagy figyelemmel olvasom tudósításait a F-1 futamokról. Nem értem ,hogy a Kanada-i futam eredményeivel miért nincsenek aktualizálva a táblázatok, valamint a Kanada-i nagydíj Még nem kiválasztható, mint megtörtént esemény.
Rozalinda :
Senki sem szorította ki Sennát. Az akkori autó nagyon pocsék volt. Schumi azt használta ki. Hill az év végére így is meg tudta szorítani. :-))
Rozalinda :
Bevallom, hogy én sohasem "köpködtem" Schumit. De emberileg nem tetszett nekem sohasem. Elismerem, hogy a JELENLEGI mezőnyben ő a legjobb, na de ne hasonlítgassa maga magát Sennához. Hasonlítsák mások. Kissé nagyképűen nyilatkozott a Barcelonai futam elött. Így nagyon örültem annak, hogy csak az 5. lett. :-))
Nos ebben tenyleg van valami,de amikor tenyleg a VB cimert viaskodtak,azert tortent egy s mas a palyan.De figyelemre melto,hogy mikor tavaly Silverstone-ban Schumi-nak balesete volt,akkor Hill volt az egyik,aki meglatogatta a korhazban.
Schumit megvertek???Ezt nem tudtam,na gyorsan utana nezek.
Azért én nem felejteném el, hogy Hill és Schumi csak a pályán voltal ellenfelek. És az egész viszályt köztük a sajtó próbálta felfujni. Utálom ezért a magatartásért az ujsaágírókat. Valaki nyilatkozik valamit, és teljesen másképp adják ki az ujságban. Ilyen pl a tegnapi Blikk főcíme: A szerelői verték meg Schumit.
Na ha ezt valaki elsőre nem érti félre annak külön tiszteletem. És a sok hozzá nem értő, aki csak teljesen laikusként nézi a dolgokat, az be is veszi azt amit az ujságok írnak.
És félre ne értse senki és Schumi-rajongó vagyok, de a a Forma-1-ben mióta látom, nekem a Ferrari a szivem csücske, bárki ül is benne. Ez hogy a német beleült, csak dupla öröm nekem. :)
Nos nem tagadom,en is Schumi rajongo vagyok.
Latom vannak itt olyanok,akik Senna rajongok voltak,es hat most nehez nekik elviselni,hogy van meg Sennahoz hasonlo kivalo pilota,mint Schumi.
Egy valamit senki ne felejtsen el:
1994-ben ki volt aki megszorongatta az akkor nagy VB Sennat???
A kis Michael Schumacher.Schumi akkor meg neve senki versenyzo volt, de mar akkor vetelytarsa volt Senna-nak.
Igen,nagykepu Schumi,de van is mire.Talan Senna nem volt nagykepu?De igen.
Talan Senna nem csinalt sportszerutlen dolgokat,de igen.Hat akkor meg?
Aki Senna rajongo volt,az miert kopkodi meg Schumit??Senna sem volt kulonb.
Szerintem Schumi az egyik legjobb pilota.Es eddig meg senki nem emlitette a kis Buttont.
Nem semmi,amit az a kisfiu csinal,lehet meg egyszer vetelytarsa lesz Schuminak.
Amugy Schumi disznosagairol csak annyit,hogy partner kell hozza.Hill es Vill boy az volt.
Latta mar valaki Schumit es Hakkinent osszeverekedni a palyan???
Nem,Mika nem az a verekedos fajta,es Schumi ezt latva nem csinal vele szemben disznosagokat.Vagyis a ket pilota nagyon sportszeruen viselkedik egymassal,es kolcsonosen tisztelik egymast.Ezt mutatja a tavalyi evvegi buli is ,ahol egyutt iszogattak.
Barrichello jo pilota,de azert Irvinet is erdemes megemliteni,hisz sokat segitett Schuminak,es nagyon jo masodpilotaja volt a Ferrarinak.Az mas kerdes,hogy a vegen Irvine megunta a masodhegedus szerepet,de ez DC-re is igaz,neki is elege van abbol,hogy a McLaren-nel Mika az elso szamu kedvenc.Es azert DC-nek is elismeres,hogy miutan lezuhant kedden a repulogepe,elotte meghalt ket ember(ebbol az egyiknek a felesege varandos volt),ezek utan vasarnap masodik lett.Van idegrendszere az biztos.
Es hat azert akik azt mondjak,hogy nincsenek jo kis elozesek,akkor bizonyara vakok,mert nem lattak mult vasarnap Barcelonaban a versenyt,amikor is egymas mellett volt harom pilota a palyan:Schumi,kis Schumi es Barrichello.Szerintem szep jelenet volt,bar eleg hatborzongato.
4es: Szerintem nincs igazad a párhuzammal kapcsolatban. Hill jóval a 30-as évei után lett F-1-es versenyző. Míg Mika Schumacherrel majdnem egy idős. Ráadásul Mikának még volt egy élet-halál tusája is jó néhány éve. F-1-es kocsiban. És másnap már megkérdezte, hogy mikor versenyezhet legközelebb. :-))
Észrevettem egyébként azt, hogy akit Ayton Senna javasolt(hívta rá mások figyelmét) a Formula-1 be való belépésre, most azok (Schumacher kivételével) vannak az F-1 élvonalában. Mika Hakkinen, David Coulthard, Rubens Barichello. :-))
bocs, egy kicsit későn reagálok, de most vettem észre: "Mansell, Prost visszavonult (bár az igaz, hogy a végén már nem voltak igazán jók)"
Mindketten világbajnokként vonultak vissza... igaz Mansell visszajött pár futamra, de az már semmi nem volt.
Milyen igaz, a jo autot is tudni kell vezetni ... Legjobb pelda a nehai Senna, aki (nem tudom melyik evben) 6.ba beragadt sebessegvaltoval, becsipodott derekkal is vegigcsinalta a brazil futamot. Nem rontott be a boxba, nem vagta foldhoz a kormanyat es ment el sirni a bokrok moge ...
Schumacher ugyeben meg annyit, hogy nagyon rossz az a kep, ami atjon a tv-n, foleg a nemeten. Neha nem fer ra az arca a kepernyore :))) Biztosan nem a legszerenyebb, de azert van mire nagykepunek lenni. De o peldaul hanyszor ment vegig versenyeken, ugy, hogy valami nem mukodott...
Hakkinen ügyben igazat adok az előttem szólónak, de azt megjegyezném, hogy a jó autót is tudni kell vezetni. Egyébként párhuzamot látok Hill és Hakkinen között: mindketten közepes szintű pilóták, de szorgalmuknak és kitartásuknak köszönhetően (mégha szinte verhetetlen kocsival is) világbajnokok lettek.
Schumacher kiváló képességű pilóta, de emberileg...
Szerintem a legjobb pilóta Villeneuve.
Indoklás: Indyben és F1-ben is már a második évében bajnok lett. Utóbbi csak a csapatonbelüli hierarchia miatt (Hill) nem nyert már 96-ban.
98-óta gyengébbnél gyengébb kocsijai miatt értékelhetetlen a teljesítménye.
Kedvenceim: Schumi, Villeneuve, Barrichello.
Mára totál megváltozott a F1, itt senki se bizonyíthat látványosan a hiperbiztonságos, előzésre többnyire alkalmatlan pályákon - de ennek jó oldala is van. A képességek jobban megbújnak és a sorok közül kell kiolvasni, hogy ki a a legjobb. Különben Schumi ellenfanoknak üzenem, hogy egyáltalán nem őt, hanem Hakkinent istenítik mostanság agyba - főbe. egy olyan pilóta, aki kilencvenakárhányadik futamára bír először első lenni - nekem kicsit gyanús. Talán igazuk van azoknak, akik szerint Mikát az alatta dübörgő gép jutatta a csúcsra.
Én Barrichello fan vagyok.
Szerintem most, hogy ütőképes autó van a segge alatt megkockáztatható az a kijelentés, hogy akár világbajnok is lehet. Bár, szó ami szó ott van az a koszos Schumacher, nem szeretem, nem igazán szinpatikus a figura bár, hazudnék ha azt mondanám hogy nem tud versenyezni.
A Hakkinen meg a Coulthard valószínű idén már lejárt lemez lesz, már elegem van a Hakkinen önelégült fejéből, mert mikor még 1-2 VB az övé, jó, legyen, akkor még bírtam is, de mostmár ez is olyan "kiafaszagyerek" stílusú lett hogy fujj.
Mindegy, ez az Én véleményem, Barrichello rulez!
Szevasztok!
Off
Kérem a Társaságot, hogy akinek vannak F1GP2 pályákhoz jó beállításai, az küldje el magánba, mert egyszerűen képtelen vagyok megverni a gépet ász fokozaton!
Igaz, hogy nem lehet Sennat és Schumit közvetlenül összehasonlítani, de ennek ellenére Sennat sokkal többre tartom, mint Schumit. Miért? A körülmények miatt, amiben versenyeztek. Nezd meg Senna milyen mezőnyben érte el eredményeinek nagy részét. Piquet, Prost, Mansell, hogy tényleg csak a legnagyobbakat említsem. És még ebből a névsorból is ki tudott tűnni. Míg Schumi egy "űrben" érte el eredményeit. Mansell, Prost visszavonult (bár az igaz, hogy a végén már nem voltak igazán jók), Senna meghalt. Akkor Schumi teljesen ellenfél nélkül maradt. Egyedül Hill és Coulthard ült olyan kocsiban, amivel megszoríthatták volna, de akkor még egyikük sem volt olyan szinten, hogy erre képesek legyenek.
Azért is lett volna jó ha Senna nem hal meg (azon kívűl, hogy a kedvencem volt, meg egyébként se jó ha egy versenyző meghal), mert legalább láthattuk volna mit kezd vele Schumi. Az biztos, hogy nem lenne 3-szoros világbajnok. Egy pár évig még ellettek volna egymással. Schumi előbb utóbb biztos megverte volna Sennat (itt most egy konkrét futamra gondolok, hanem VB-re), de amíg Senna abban a Williamsban ült nem valószínű. Legalábbis felváltva nyertek volna egy pár évig.
Ütközések: az igaz, hogy a versennyel jár, de nem mindegy hogy adják elő azt.
Ennyi!
Üdvözlöm az új F1 topicot. Úgy néz ki itt nem csak a 99-es eseményekről lehet ugatni, ez örömteli.
1. Ütközés témában: szerintem a versenyek során mindig is napirenden voltak az ütközések. Elég csak megnézni a motor grand frix versenyeket, hogy az utóbbi években hány esetük volt. Szóval nem csak az F1-ben próbálnak így dönteni a versenyzők. Valahol szerintem benne van a pakliban.
2. A Senna vs. Schumacher meccsől: butaság összehasonlítani őket. Senna is vérbeli versenyző volt, aki mindent a sikerre tett fel, ha kellett, akár még ütközött is a győzelem érdekében. Ebben tehát hasonlítanak egymáshoz. A versenyzői kvalitásukat meg megint csak nehéz összevetni, mert a pályájuk különböző szakaszában találkoztak, és ráadásul az autójuk is teljesen különbözött.
Nos ennyi volt szerény véleményem.
Mindenben igazad van.
Még egy kis kiegészítés a 90-es suzukai ütközéshez: Senna szerete meg a pole-t, de ennek ellenére az előnytelenebb oldalra tették az első rajtkockát. Ezt nehezményezte is, de nem csináltak semmit a rendezők. Valószínüleg ebben is J. M. Balestre keze volt, aki akkor az FIA elnöke volt. Senna előre megmondta, hogy nem fog fékezni az első kanyarban, amiért kedvezőtlenebb helyzetbe hozták a rajtnál. Egyébként az ötközésnék Prost hátsó kerekénél előbbre volt Senne első kereke, tehát a mai szabályok értelmében Prost volt a hibás.
Ahogy elnézem eléggé haldoklik már a téma, de hátha elolvassa valaki.
1. Az ütközésekről: a Senna-Prost féle ütközések picit más előzmények után játszódtak le. Kukaca és figuramatyi elfeletkezik arról, hogy 1990-ben (és nem 1989-ben) Senna nem "csak" azárt ment neki Prostnak, hogy világbajnok legyen. Nagy szerepe volt benne annak, hogy ha jól emlékszek (és jól emlékszek) 1989-ben pont Prost volt az aki Sennat letolta a pályáról, szintén Suzukában. Akkor a versenybíróság, miután Senna visszajött a pályára és megnyerte a futamot elvette tőle a győzelmet, és evvel az esélyt, hogy világbajnok legyen. Úgyhogy volt egy kis tüske Senna szemében. Egyébként Prostnak csak minimális esélye volt arra, hogy világbajnok legyen '90-ben.
Másik különbség, hogy Senna legalább beismerte, hogy direkt ment neki Prostnak. Schumi sumák meg nem.
2. Sennanak több alapja volt magát "istennek" tartania. Ő legalább valamire való csapattársakkal küzdött, és általában megverte is őket.(kiv. a fent említett 89-es évet). Schumi-nak még egy normális csapattársa sem volt. Akik eddig voltak, azoknál a fél mezőny gyorsabb, nem csak Schumi. MOst talán Barrichelo, de szerintem mire beleszokik a csapatba, Schumi tovább áll.
Egyébként én is elismerem, hogy jó pilóta Sumák, de nem annyira mint mondják. Nem egyedül emelkedik ki a mezőnyből. Sennahoz meg nem is lehet hasonlítani.
Ennyi!
Akkor ha jól értem, Schuminak semmi köze ahhoz, hogy a Benetton se Schumi előtt, se utána nem tudott labdába rugni, vissza esett egy középmezőny szintre. Valószínűleg az sem az Ő érdeme, hogy az egyébként két évtizede középmezőnyben nyögdécselő Ferrari Schumi érkezése után hirtelen egyik napról másikra a legjobb csapatok ellenfele tudott lenni. És valószínűleg az is az események véletlen egybeesése, hogy Hakkinen F-1 legjobb pilótává a McLaren-Mercedes az F-1 legjobb autójává válása egy időpontra datálódott.
Lehet hogy van sok sumak képességu pilóta csak azt nem tudom mi az elozési impotencia oka a jelenlegi f-1 ben. Sajnos csak tényleg sumak mer és tud elozni fej fej mellett.