Következni nem következik, de ugyanolyan genyóság. Mind a kettő erős szükséglet. Abban meg gondolom egyetértünk, hogy nem a vasúttársaság feladata a leszoktatás, mint ahogy a nyelvoktatás sem. Milyen jó lenne, csak angolul lehetne beszélni a kalauzzal. Értelme volna ugyan, de ez pontosan annyira feladata a mávnak, mint a leszoktatás (nem mintha leszoktatásnak lehetne nevezni, inkább kiéheztetésnek, eredménye, hogy az állomáson tuti két szál cigi az alap)
Repülőn nincs dohányzás - és nem csak az egy órás utakon. Volt szerencsétlenségem az utóbbi időben többször is nemdohányzóként beállított dohányzó kocsikban ülni. Mire kikeveredtünk belőle mindenünk bűzlött :(((
Majd akoor szüntessék be, ha mondjuk 70 km-t nem 6 óra alatt tesz meg egy vonat. Mert pl. mondják, hogy Európábansok vonaton nincs dohányzás, de csak azt felejtik el, hogy ott sokszor harmad idő alatt megtesznek ugyanakkora távot, meg pl. van Internet a vonatokon stb.
Ezt a fórumot '99 óta nem használták. Most ünnepélyesen leírom a véleményemet:
Nem kell dohányzó kocsi! Aki még mindig képes az egészségét károsítani a cigarettával, az legalább annyit tegyen meg, hogy legalább a vonaton nem füstöl!
Namármost a dohányzó kocsik átalakítása nemdohányzóra rendben is volna, de már a jó ég tudja hányszor láttam csupa nemdohányzó kocsiból összeállított IC-t. Akkor most melyik nemdohányzót füstöli tele a nagyérdemű?
Vegyünk egy példát: IC 709 (Szegedről Budapestre).
Kocsiösszeállítás:
Mozdony + 1.osztály, nemdohányzó + Étkezőkocsi, nemdohányzó + 2.osztály, dohányzó + x db 2.osztály, nemdohányzó.
A 2.osztályú nemdohányzó kocsiból a valóban nem dohányzó, egészségét rendkívüli módon féltő kedves utasnak ahhoz, hogy eljusson az étkezőkocsiba, át kell hatolna a 2.osztályú dohányzó kocsin. Ki érti ezt a logikát?
Szerintem nem ezért: Hanem a nemdohányzó részre mindig átment a füst. Főleg akkor, amikor az összes dohányzó utas, egy kocsiszakaszban volt összezsúfolva. Bár még olyant nem hallottam, hogy a dohányzó hely elfogyott volna, miközben nemdohányzó meg lett volna még. (2. o.)
Szombathely felé gyakori a 2 másodosztályú kocsiból álló IC.
Amikor legutóbb mentem, akkor 3 vagy 4 másodosztály volt. Amiben én ültem, az 75%-os kihasználtságú volt. A dohányzó kocsi meg 10%-os.
Tök egyszerű.Ki kell cserélni a kocsikat!(Lehet,hogy ezt már mondták)Ugyanis szerintem inkább az a tarthatatlan álapot,hogy egy tíz kilométeres út alkalmával sikerül az embernek úgy összekoszolnia magát,hogy az őrület.Jobb érzésű emberek vigyáznak arra,hogy ne érjenek hozzá semmihez.Szégyen,hogy ilyen dzsuvában kell utazni,lényegében kilométerenként annyiért,amennyiért egy IC-n(természetesen nem vettem figyelembe a pótjegyet).A MÁV vezetőket fel kéne egyszer ültetni a BP Déli-Pusztaszabolcsi vonatra,hátha észbekapnak.
A dohányzó-nemdohányzóval kapcsolatban annyit,hogy azt valóban egyszerű lenne megoldani.
Üdv
Helló kedves mindenki! Az én megoldási javaslatom a következő volna:támogatom,az elkülönítést,helyes ötlet,de az IC-ken azért van egy teljes dohányzó kocsi,mert időközben rájöttek,hogy fél kocsi nem elég.Ez pedig nem a 2. osztályú kocsik fele,nem indulhatunk ki pusztán az egerszegi IC-ből,ami köztudottan a legrövidebb kocsiszámú az országban.Viszont 3 éve utazom rendszeresen vonaton,és megfigyeltem egy dolgot:a legtöbb kedves utas nem tanult az iskolában piktogramot olvasni,hogy mi a különbség a sima 1-es és kettes,meg az alatta lévő jel közt.Ezek legtöbbször ugyanazok az emberek,akik fagyival szállnak fel a buszra,és akik ott sem kapcsolják ki a mobilt,ahol erre felszólítják őket.Magam is tolerálom a nemdohányzókat,de csak kölcsönös alapon
Szal az IC-ken megtörtént. Kezdetnek nem rossz...
Csak legyen folytatás! Megtörtént. Most már a többi vonalon is. De nics benne köszönet!
Tavaly nyártól, Szhely és Bp között az összes kocsi nemdohányzó, egy kivételével, ahol maradt a 70%:30%-os arány.
Viszont az idei évtől, ebből a kocsiból tisztán dohányzó lett! Mivel a vonaton, a pénteki és a vasárnapi csúcsforgalmat leszámítva gyakran csak két másodosztályú kocsi közlekedik, így azok fele dohányzó! Ezáltal sok nemdohányzó utas ide kap helyjegyet, így kénytelen cigarettafüstöt szívni.
Inkább legyen az egész vonat füstmentes!
A Szhely-Bp távolság 2ó 45p. Csornán van 10 perc, mozdonycserére. (Cigarettaszünet.)
Így csak 1ó 45p-et kellene egyhuzamban, cigaretta nélkül kibírni.
Ezt javasolnám Miskolcra is, és minden olyan helyre, ahol a menetidő 2 óránál rövidebb, vagy van hosszabb tartózkodás.
Bocs kedves nemdohányzók! Nem hinném, hogy a MÁV tette volna mindezt! Rendszeresen találkozom ilyen módon megrongált dohányzófülkékkel a vonatokon. Ha tényleg nincsen hely a nemdohányzóban, az sem ok az ilyen önkényes átalakításokra! Ettől nem lesztek jófejek, csak még bunkóbbak, mint a dohányosok. Szerintem ezt nem a feldühödött antinikotinisták tették. Inkább azok, akiknek az úttörő koruk óta gyakorolják a színesfémgyűjtés mesterdségét. :(
Az aluminiumból készült hamutartók begyűjtéséért, a felvásárlóktól már megkaphatják egy-két doboz cigi árát.
a hozzászólas nem kifejezetten neked szólt, sőt inkább kifejezetten nem neked, hanem úgy általában azoknak, akiket jellemeztem is néhány szóval. nem az a gond, hogy valaki füstöl (én is szoktam még, amikor sörözök), csak abból lehet gond, (ahogy te is mondtad), hogy hol és hogyan teszi. mint ahogy nekem sem jutott eszembe soha, hogy rágyújtsak míg mondjuk valaki eszik, én is elvárok néhány alap dolgot (éppenséggel fel is lehetne sorolni, milyen körülmények között nem illik, bár valszeg már felsorolták párszor)
trooper
Szó nincs róla, hogy az arcodba, ruhádra fújom a füstöt!
SZVSZ. (amíg nem sért senkit) A DOHÁNYZÁS MAGÁNÜGY.
A hozzászólásom első felét nem hiszem, hogy figyelted. Nem állítom hogy a dohányosoknak bárhol joguk lenne füstölni. (Pl. iskolák, stb.)
Helyesnek tartom, hogy ott KÜLÖN dohányzóhelyet alakítottak ki, minek kivételével TILOS a dohányzás. Én is bunkónak tartom azokat az embereket, akik pl. a buszmegállóban szívnak egy mély slukkot, majd a járműre fellépve annak zárt terében fújják ki.
A dohányzás (is) olyan mint bármi más. Lehet kulturáltan is művelni, vagy lehet bunkó módon is (lásd fent). Ez azonban a dohányzó egyén saját hozzáállásán múlik. Ha pedig oda mégy, ahol rágyújthatnak, akkor ne morogj, ha füstüs leszel.
nos, én meglehetősen sokat utazok vonaton (sajnos olyan helyeken is, ahol nincs ic). öt évig dohányoztam, három hónapja nem teszem. viszont amíg tettem addig is inkább a nemdohányzó kocsikat preferáltam, és jól kibírtam cigi nélkül (vagy ha nem akkor irány a dohányzószekció füstölni. aki oda ül annak már úgyis mind1).
szerintem a széválasztás egy sirály megoldás. kát, hogy csak az ic-ken van. még szerencse, hogy a hagyományos vonalakon általában van hely az első osztály nemdohányzó fülkéiben (ami általában kemény fél kocsi). a többi olyan szinten van, mint egy nyilvános klotyó a VIII.ker.-ben. műbőr ülés rulez, ráadásul az utóbbi 20 évben nem csak a felújításuk maradt el, de a tekarításra sem fordítottak sok időt. (igaz múltkor hasonló állapotok voltak az egyik ic-n is, de valszeg azt azért legalább pár napon belül kitakarították)
na mind1. mind a két probléma ugyanannak a sara. azoknak a dohányosoknak pedig, akik mellveregetve adják elő, hogy ők bizony dohányosok és joguk van bárhol füstölni: milyen képet vágnál ha ciánspray-t fújnék az arcodba? vagy csak neked van jogod mérgezni?
trooper