Keresés

Részletes keresés

iteiva Creative Commons License 2012.10.23 0 0 3291

Elég gyenge befejezés; személyi okok?

 

 

Öngyilkos lett. Még 2003-ban.

Ez elég jó befejezés?

Előzmény: Törölt nick (3169)
dude78 Creative Commons License 2012.07.18 0 0 3290

Nevetni fogtok, de Laár András valóban spirituális/tudatosság-szint fejlődés útjára lépett. Utána lehet nézni, pl. fbookon.

Előzmény: hangado (3286)
dude78 Creative Commons License 2012.07.18 0 0 3289
miki_ng Creative Commons License 2011.06.27 0 0 3288

A trilógia elemzései:





Még néhány érdekesség:
M1, amikor Neo beszáll a kocsiba, a hídnál, háta mögött grafiti: Bank is Wrong

M2, amikor Smith (Ésa. 54,15) bekopog a lázadókhoz, a falon grafiti: Zsoltárok 25,19:
Lásd meg ellenségeimet, mert megsokasodtak, és gyilkos gyűlölséggel gyűlölnek engem.

http://biblia.jezusert.com/index.php?valasztas=karoli&konyv=19&resz=25

Egyebek:
http://matrix-explained.com/symbolism_in_the_matrix.htm

Törölt nick Creative Commons License 2011.02.21 0 0 3287

Piros és kék kapszulából lehet választani! Imádom a kedvenc filmem!

Előzmény: wrm (3279)
hangado Creative Commons License 2011.02.14 0 0 3286



divaoni01 Creative Commons License 2011.02.14 0 0 3285

UPDATE: Keanu Reeves az Entertainment Weekly-nek megcáfolta a hírt, állítása szerint még Londonban sem járt mostanában, nemhogy előadást tartott volna. Sajnos további információk nincsenek.

:(((((

Előzmény: Se7en (3284)
Se7en Creative Commons License 2011.01.27 0 0 3284

Na talán sikerül kicsit helyrerázni a Mátrix hírnevét. Várom!

Előzmény: divaoni01 (3283)
divaoni01 Creative Commons License 2011.01.25 0 0 3283
Nevem Viktor a takarító Creative Commons License 2011.01.15 0 0 3282

ööö nem tudom, milyen adás volt tegnap.

 

Erre viszont emlékeztem.

Előzmény: wrm (3281)
wrm Creative Commons License 2011.01.15 0 0 3281

..., és a piros vezetett "Alice csodaországába". (Megnéztem én is a tegnapi adást.) 

Előzmény: Nevem Viktor a takarító (3280)
Nevem Viktor a takarító Creative Commons License 2011.01.12 0 0 3280

kék és piros.

Előzmény: wrm (3279)
wrm Creative Commons License 2011.01.12 0 0 3279

Tudja valaki fejből, hogy milyen színű bogyók közül is kell választania Neonak az elején?

Olcsolab Creative Commons License 2010.09.02 0 0 3278
Forrás:
http://pillepillango.blogspot.com/2009/12/platon-es-matrix-cimu-film.html

Platón és a Mátrix című film összehasonlítása - Filozófia beadandó

2009. november 19-én írtam, filozófia órára. Forrásnak a Wikipédia Platón és Mátrix cikkeit és Platón: Állam című művét használtam (plusz a Mátrix című filmet). Ötöst kaptam ^^ Aki szintén Aszódra jár a PSG-be, és Kárpáti Tanár Úr adja fel neki ezt a feladatot, az ne nagyon puskázzon az én dogámból, különben félő, hogy egyest kap :P A plágium amúgy is csúnya dolog.

"Platón és a Mátrix című film összehasonlítása

(az örök közös pont :P)

Platón (Kr.e. 427-347) ókori görög filozófus, Szókratész tanítványa, Arisztotelész mestere. Alfred North Whitehead szerint az egész európai filozófia nem más, mint egy sor Platónhoz fűzött lábjegyzet.

A Mátrix című filmet (1999) Andy és Larry Wachowski rendezték, több platóni gondolatot, elméletet is felfedezhetünk benne.

Először vegyük Platón kétvilág-elméletét, más néven a barlang-elméletet. Eszerint az örökké változó világ, amiben mi emberek élünk, csak gyenge utánzata az ideák világának, a tökéletes világnak, amely időtlen, örökké való és változatlan. A mi világunk érzékszerveink által megismerhető, míg ezzel ellentétben az ideák világát csak gondolkodás útján ismerhetjük meg.

Platón elmélete szerint a démiurgosz az, aki az anyagot az ideák mintájára formába önti, egyfajta „kézműves-isten”, aki az ideák világa és az érzéki világ között létezik. Alkotásai hol jobbra, hol rosszabbra sikerednek. Ez a hibázási lehetőség a Mátrixban is megjelenik, mikor Neonak déjá-vu érzése támad, mert két ugyanolyan macskát lát egymás után elhaladni. Ám nem csak hasonlóak a macskák, hanem ugyanarról a macskáról van szó mind a két esetben. Ez pedig jelzi, hogy hiba történt a Mátrixban.

A barlang-elmélet a kétvilág-elmélet szemléltetése egy egyszerű, könnyen felfogható példával:

Ha egy ember kikötözve él, úgy, hogy a fejét sem tudja semerre mozgatni, és csak a barlang falára vetődő árnyékokat látja, minden bizonnyal azt fogja gondolni, hogy azok az árnyékok képezik a valóságot. Ám ha valaki őt eloldozná, és kényszerítené arra, hogy járjon és forgassa a fejét, hogy körülnézzen, rádöbbenne, hogy amit eddig valóságnak hitt, az csak halvány utánzata az igazi valóságnak.

Platón ezt az elméletét az Állam című művében mutatja be, Szókratész és Glaukón párbeszédén keresztül.

A Mátrix című filmben is megfigyelhető ez a kétvilág-elmélet. Az első világ nem más, mint „az agyunk által értelmezett elektromos jelhalmaz” (Morpheus), ez azonban csupán csak szimuláció, egy álomvilág, a barlang-elméletbeli árnyjátéknak felel meg; ez maga a Mátrix. A második világ, amibe Neo a piros kapszula bevétele után csöppen pedig a „valóság sivataga” (Morpheus). A Mátrixban bemutatott két világ ellentétes Platón két világával. Míg a Platón által leírt emberi valóság csak sivár utánzata az igazi valóságnak, addig a Mátrixban pont, hogy az igazi valóság sivár, és az utánzat a kellemes. Platón elmélete szerint a tudás a boldogságot hozza el, egy jobb világot ígér, míg a Mátrix szerint a tudás fájdalmas, hiszen egy gyötrelmesebb világot hoz el. Ahogy Cypher is megfogalmazza: „a tudatlanság áldásos”.

Bár Platón elmélete egy jobb világot ígér, annak a világnak a megismerése is fájdalommal jár: „… ha valamelyiküket feloldanák, s kényszerítenék, hogy hirtelen álljon fel, forgassa körül a nyakát, járjon és nézzen a tűz felé; s ha mind e mozdulatok közben fájdalmat érezne (…) nemde fájna a szeme…”

Ez pedig a Mátrixban is megjelenik. Mikor Neo eszméletére ébred, első kérdése az, hogy miért fáj a szeme, mire Morpheus a következőt válaszolja: „Mert még sosem használtad.” Ez a válasz szó szerint és átvitt értelemben is felfogható. Hiszen Neo valóban akkor használja először a szemeit, mivel egészen addig gépre volt kötve, aludt, és álmában élte az életét. Viszont átvitt értelemben is igaz, hiszen attól kezdve lát igazán, látja meg a valóságot.

Természetesen, mint ahogy az Platón elméletében is megfogalmazódik, a „felszabadított” (a Mátrix esetében Neo) is kételkedik, nem akarja elhinni azonnal, hogy ez a valóság. Platón művében ezt így olvashatjuk: „Nem gondolod-e, hogy zavarban lenne, és azt hinné, hogy az előbb látott dolgok sokkal igazabbak voltak, mint amelyeket most mutatnak neki?” De bizony; zavarban volt Neo is. De végül felszabadult a béklyói alól, és szép lassan megszokta az új világot. Megismerjük viszont a Mátrixban a másik oldalt is, ahogy Platónnál is. Azokat, akik üldözik a „felszabadultakat”. „S ha valaki aztán megpróbálná a többieket feloldozni s felvezetni, s ezt valamiképpen kézre keríthetnék és megölhetnék, nem ölnék-e meg?” Ahogy Glaukón válasza is az, hogy „Feltétlenül.”, úgy a filmben is ez történik. Az ügynökök és a polipok ezeket a „felszabadítókat” és „felszabadultakat” üldözik, és ha tudják, meg is ölik őket.

A második elmélet az anamnézis-elmélet, szoros összefüggésben van a kétvilág-elmélettel. Eszerint rendelkezünk velünk született tudással, amely az ideák világából származik, és ezekre életünk során, tanulás révén visszaemlékezhetünk. Ez a tudás a lelkünk tudása, mivel Platón szerint a lélek homogén szubsztancia, mely az ideákhoz hasonlóan nem változékony; a lélek az ideák világában létezik, a földi élet számára börtön; ezt Platón két szóval fejezi ki: szóma (test) egyenlő széma (sír, a lélek sírja).

A Mátrixban ez úgy jelenik meg, hogy Neo élete során mindig is érzett valami furcsát, egy „szilánkot” az agyában – Morpheus megfogalmazása szerint – és a válaszra csakis tanulás, azaz visszaemlékezés útján találhat rá.

Ehhez az elmélethez csatolható az az idézet is, ami az Orákulum ajtaja felett található: „Ismerd meg önmagad!”, és a Benned rejlő lehetőségeket, a szunnyadó tudást. Hiszen Te vagy az egyetlen, aki erre képes vagy, ahogy csak Te érezheted azt is, hogy szerelmes vagy, csak Te érezheted igazán, mire vagy képes – ehhez viszont ismerned kell saját magad.

Ide kapcsolódik Platón államelmélete is, mely szerint három rendbe sorolhatóak az emberek: uralkodók, őrzők és földművesek. Az uralkodók csakis filozófus-királyok lehetnek, akik hosszú képzésen esnek át, mielőtt uralkodni kezdenének. A platóni képzés 5 lépcsőből áll: elemi nevelés (zene, költészet, testnevelés), tudományos képzés (matematika, csillagászat, harmóniatan), dialetikus képzés (filozófia), gyakorlati tevékenység az államban, végül a kormányzás átvétele. Neo, mint kiválasztott, egyértelműen az uralkodói rendbe sorolható. Az ő feladata megsemmisíteni a Mátrixot és felszabadítani az embereket. Ehhez azonban először magát kell felszabadítania, a saját elméjét, és hosszú képzésen részt vennie. Mivel az idő sürget, Neo képzése felgyorsul, míg talán készen sem áll a feladatra, amikor mégis megpróbálja teljesíteni azt. „Gyakorlati tevékenységét” igen hamar elkezdi, és szép lassan visszaemlékezik lelkének tudására, megtanulja felszabadítani az elméjét, és olyan gyorsan küzdeni, ahogy csak egy Smith ügynök képes. Célja a teljes szabadság, egy olyan világ elérése, ahol minden lehetséges. És ez sikerül is neki, megtanulja alakítani a Mátrixot, ahogy ő szeretné, míg a halálból is képes visszajönni, a golyókat pedig megállítani. A film említ egy előző felszabadítót, aki szintén képes volt arra, amire Neo. Felvetődik a kérdés, hogy vajon nem Neo volt-e ez a felszabadító, egy előző életében, és annak az emlékeire visszaemlékezve tanulja meg ismét a Mátrix irányítását?

Platón államelméletében az őrzők a külső-belső védelemről gondoskodnak. Ezekkel azonosíthatjuk az ügynököket, illetve a polipokat. Az ügynökök a belső, a polipok a külső védelemről gondoskodnak. Az ő világuk a platóni államformák közül a zsarnokságot jeleníti meg. A gépek az embereket energiaforrásnak (Duracell elemnek) használják fel, termesztik őket, a holtakat pedig a „szent cél érdekében” cseppfolyósítják, és a folyadékkal az élőket táplálják.

A Nabukadonozor legénysége bár csupán néhány emberből áll, egy mini-társadalmat alkotnak, „államformájuk” a platóni tökéletes államforma: az arisztokrácia, melyben Morpheus a filozófus-király, az ő helyébe lép később Neo, felkészítője Trinity és Morpheus, az őrzők Dozer és Tank (két zioni, „igazi” ember, csatlakozók nélkül), a többiek pedig egyszerű „földművesek”, dolgozók. Közülük válik ki Cypher, a dicsőségre vágyó ember, aki kisebbségi komplexusban szenved, ezért megpróbálja megdönteni az arisztokráciát, ám elbukik.

A platóni és a mátrixi világnézetnek egy nagyon fontos középpontja van: a tudat, az értelem. Platón nézete szerint az ideák világát csakis gondolkodás útján, az ész útján érhetjük el, a Mátrixban pedig a tudatunkkal tudjuk alakítani a Mátrixot kényünk-kedvünk szerint. Ha az agyunkkal elhiszünk valamit, akkor az megtörténik.

Platón lélek-elmélete szerint a lélek 3 részre tagolható: ész, bátorság és vágyakozás. A lelket pedig mint fogatot képzelhetjük el. Az ész a kocsihajtó, a bátorság az engedelmes ló, a vágyakozás pedig az önfejű ló. Ezt az elméletet is követi a film. Az eszünk az, ami irányít, ami képes a Mátrixot megváltoztatni, ami szabaddá tesz minket, de ehhez elengedhetetlen a bátorság is (Ahogy például bátorságból megy vissza Neo Morpheusért.), a vágyakozás viszont csak elterel minket az utunkról. A vágyakozás Cypherben dominánssá válik, ő az, aki visszavágyik a Mátrixba és gazdag akar lenni, mondjuk színész, és finomakat akar enni – akkor is, ha tudja, hogy ez mind csak szimuláció. Ez a vágyakozás majdnem pusztulásba dönti az egész Nabukadonozort, ám végül a bátorság, az engedelmes ló győz az önfejű felett.

Bár a vágyakozás az, ami majdnem pusztulásba dönti a hajót, Mouse mégis ezt mondja: „ha lemondunk a vágyainkról, épp attól fosztjuk meg magunkat, ami emberré tesz”. A mátrixi világnézet épp ezért egy kicsit talán emberközelibb – akkor is, ha egy utópikus világban játszódik – mint a platóni világnézet. Az emberi természetet sokkal jobban ábrázolja, mint Platón idealista felfogása. Vegyük példának azt, ahogy az emberek az első Mátrixra reagáltak. Az első Mátrixot ugyanis a gépek tökéletesre tervezték, bánat és szenvedés nélkül; ezt azonban az emberek képtelenek voltak elfogadni, folyamatosan fel akartak belőle ébredni, ezért alkották meg aztán a gépek a második – a filmben szereplő – Mátrixot. Kérdéses tehát, hogy az emberek képesek lennének-e elfogadni az ideák világát, ami tökéletes? Nem csoda, hogy a mátrixi „való világ” nem egy tökéletesebb világ annál, mint amit addig ismertünk, hanem még sokkal rosszabb. Onnan csak felfelé vezethet az út.

A Mátrix című film bár ihletődött Platón elméleteiből, mivel a története egy fiktív, sci-fi világban játszódik, így bizonyos kérdéseket másképp old meg. Például: Bár a tudat felszabadításával tudják alakítani a Mátrixot, mégsem tudnak abból pusztán tudati úton kiszabadulni, szükségük van a mátrixi vonalas telefonokra (kicsit groteszk szituáció), a gépekre vannak utalva."
tgunda Creative Commons License 2010.08.14 0 0 3277
Kiegészítőleg az egész Matrix jelenség történetéhez, ami valószínűleg nem közismert, de érdekelheti azokat, akik szeretnek mélyebben belemászni a filmtörténetbe.

A Matrix ötlet tulajdonképpen jóval korábbi az 1999-es filmnél. A BBC örökéletű Doctor Who sorozatának az 1976-os The Deadly Assassin (http://en.wikipedia.org/wiki/The_Deadly_Assassin) epizódjában szerepel az Idő Lordok szuperszámítógépe, szintén Matrix néven, amiben benne van az összes Idő Lord tudata, és a mostani Matrix filmhez hasonlóan be lehet lépni a benne levő virtuális világba és harcolni a gonosz ellen. Technikailag persze az egész 1976-os színvonalon készült, CG nélkül, de az alapelv nagyon hasonló.
Törölt nick Creative Commons License 2010.08.12 0 0 3276
Pedig jó kis film.
Előzmény: uhu20 (3274)
uhu20 Creative Commons License 2008.12.03 0 0 3274
Én minden évben dolgozatot íratok belőle....:)

Ami érdekes, hogy a mai 17-08 évesek jellemezően NEM látták a filmet. Sokan igen, de a többség nem.

Azaz a Mátrix kultuszfilm, de csak 1-2 generációé: nem örökítődik át úgy, mint a Star Wars vagy a Star Trek.
Törölt nick Creative Commons License 2008.12.02 0 0 3273

A 13. emelet a transzcendens témát messze jobban kidolgozta. Három szint is volt. A testek is részei voltak a szimulációnak. A lélek kiszabadulása a magasabb szintre egészen ötletes volt.

 

Mint film, természetesen a Mátrix volt jobb. Jó karakterek, szektás fíling. Minden volt. Áruló (Cypher), főellenség (Smith), néni (Orákulum), hős (Neo), csaj (T.), vezér (M.), tökéletes sztori.

chlodvig2 Creative Commons License 2008.09.25 0 0 3272

Nagyon jol irod!

 

Hasonlo nepszerü film most

a Secret, ami erdekes modon

arrol szol, hogyan erezzük magunkat

otthonosan a Matrixban :)

 

"Kerj es adatik..."

 

Előzmény: kisbibor (3271)
kisbibor Creative Commons License 2008.06.10 0 0 3271

A Mátrix szerintem zseniálisan levetíti a fizikai síkra azt a "szellemi" állapotot, hogy az emberi tudat az éteri-asztrális mátrix foglya és az ellenerők álmodtatnak velünk egy földi életet, amit szinte kizárólagosnak élünk meg.

 

Van ebben is megannyi Smith-ügynök: nevelők, ideológusok, teológusok, pszicológusok, stb. Vannak morpheusok és társaik, akik részben-egészben felébredve igyekeznek minket is ébreszteni. Vannak Neok, a hivatottak, akik felébresztésére lehetőség van, stb.

v_peti Creative Commons License 2008.03.10 0 0 3270

A matrix a határokról és a korlátokról szól, szerintem. Egy olyan világot próbál bemutatni ami a számok és függvények alapján egy virtuális börtönt hoz létre a rá kapcsolódó emberek számára. Akár a mi való világunk is egy matrix lehetne.

 

...

 

Az igazi világban talán mindent az ember gondolatai vezérelnek. Talán nincs is szükség ételre vagy italra, hiszen az is kalóri-és azt ki lehet fejezni számokban. Talán nincs olyan hogy halál. Hisz valjuk be, ez is az emberi élet korlátjai közé tartozik. Egy ember a mai gondolkodás szerint max. 100 évig élhet, hát ez is szám.

 

Na ja. A Bud Spencer-Terence Hill filmben lévő diktátor is a számokat akarja eltörölni, hogy a civilizációt romokba döntse. Csak azt felejti el, hogy akkor ő vajon hogy tudna uralkodni számok nélkül.

 

 

Előzmény: lacadj25 (3263)
v_peti Creative Commons License 2008.03.10 0 0 3269

"Más dolog ismerni az utat és járni rajta"

Jézus is mondott valami hasonlót. Nem egészen ezt, de ez volt a lényege.

Előzmény: lacadj25 (3265)
dude78 Creative Commons License 2008.01.16 0 0 3268
Szia!

3 gondolat ezzel kapcsolatban:

1., Valóban, a szeretet az abszolút mérce. Az über.

2., A világról, amiről te írsz - a tökéletes világról - nekem a mennyország jut eszembe, amit lehet különbözőképpen elképzelni. Vagy legalábbis a halál utáni állapot, amikor már nem kötnek minket fizikai korlátok.

3., Ha figyelembe vesszük azokat az ismereteket, amelyeket immár 'a tudomány' is megerősít, miszerint az egész, általunk szilárd anyagi világnak tekintett univerzum valójában energiából /és?/, információból tevődik össze, akkor ez további gondolatokat ébreszthet az egész mátrix-világgal kapcsolatban...

Bónusz: csinálhatnának legalább még egy részt, ami egy kibővített second renaissance történet lehetne, azaz a történelem, amíg eljutunk a mátrixig (á lá Star Wars)
Előzmény: lacadj25 (3263)
lacadj25 Creative Commons License 2007.10.06 0 0 3267

"Hát elég kevés filmet láthattál eddig."

Mondhatsz jobbat, kiváncsi vagyok.
Előzmény: Baráth Endre (3266)
Baráth Endre Creative Commons License 2007.10.05 0 0 3266
"mert nem akarták azt, hogy megint egy hülye amerikai akciófilm legyen"

:)

"hisz ő mentette meg a Matrixot Smith-től"

Nem csak a Mátrixot mentette meg hanem a gépeket is. Pont ez a lényege a 3. rész végének...

"A világ eddígi legtökéletesebb szereplőpárosát láthattam(Neo és Morpheus)."

Hát elég kevés filmet láthattál eddig.
Előzmény: lacadj25 (3265)
lacadj25 Creative Commons License 2007.10.05 0 0 3265
Talán azért hal meg Neo és Trinity, mert nem akarták azt, hogy megint egy hülye amerikai akciófilm legyen. Szerintem sincs semmi értelme, hogy meghalnak. Mondjuk ha csak Trinity halt volna meg és Neo elhozza a békét, na az már egy igazi cool thriller befejezés.
Hogy Neo meghal-e vagy sem, kitudja. Ez olyan mint Jézus. Most akkor meghalt aztán majd visszajön a világ végén. Talán Neot is így akarják ábrázolni. A béke nem tart örökké, majd amikor elpusztul a Matrix, eljön Neo hogy felszabadítsa az embereket.
Most béke van Zionban. De még mindig van Matrix, és "addíg amíg a Matrix létezik az emberiség nem lehet szabad"(Morpheus).
Aztán hogy mi történik Neoval azt csak Watchowskiék tudják megmondani. Talán a gépek elviszik és vmi szörnyű cyborgot készítenek belőle, vagy egyszerűen elviszik és eltemetik ó, hisz ő mentette meg a Matrixot Smith-től.
Az előzményekben az Animatrixra gondolok. Szerinten teljesen valósághűen ábrázolja a Matrix előtti állapotot.(Secound renesaince).

Egész életemben végígkisér e film. A világ eddígi legtökéletesebb szereplőpárosát láthattam(Neo és Morpheus). A legnagyobb mondat a filmben talán:
"Más dolog ismerni az utat és járni rajta"
Előzmény: pilath (3264)
pilath Creative Commons License 2007.09.07 0 0 3264
Érdekes, amit írsz. Arra tudsz felelni, hogy a film végén miért hal meg Trinity és Neo? Neo úgy hal meg, mint Jézus. De Neo valóban meghal? Én erre keresem a választ. A filmben Neo tényleg meghal? Mert azt mutatják, hogy a gépek városában a szállítják el a testet és az nem mozdul. Trinity nélkül nem sok értelme lenne Neo életének, ez logikus a film szempontjából. De Trinity feleslegesen hal meg, Neo pedig feleslegesen vakul meg és a végén ő is feleslegesen hal meg. Nem tetszik ez a hősiesség. Ez nekem kevésbé hihető, mint maga a Matrix, vagy a repkedés, a harc, az őrszemek, a robotok öntudata, a Deus ex Machina, vagy bármi más.
A film előzményeiben az Animatrixra gondolsz?
Előzmény: lacadj25 (3263)
lacadj25 Creative Commons License 2007.08.09 0 0 3263
Matrix

A matrix a határokról és a korlátokról szól, szerintem. Egy olyan világot próbál bemutatni ami a számok és függvények alapján egy virtuális börtönt hoz létre a rá kapcsolódó emberek számára. Akár a mi való világunk is egy matrix lehetne. Hiszen minden a számokról szól. Gondoljatok bele. Bármit csinálsz, azt ki lehet fejezni számokkal. Olyan mintha nem lehetne nélkülük élni. Számok. Gépek nyelve. És ha a valóság egy olyan világ ahol az emberi gondolat nincs keretek közé szorítva? Mert ezt próbálja a film bemutatni. Az ember nem tudja átütni a falat, mert annak szilárdsága sokkal nagyobb mint az ő öklének. Ez is egy korlát. Az igazi világban talán nincs korlát. Az igazi világban talán mindent az ember gondolatai vezérelnek. Talán nincs is szükség ételre vagy italra, hiszen az is kalóri-és azt ki lehet fejezni számokban. Talán nincs olyan hogy halál. Hisz valjuk be, ez is az emberi élet korlátjai közé tartozik. Egy ember a mai gondolkodás szerint max. 100 évig élhet, hát ez is szám. Az igazi világban talán nincs határa annak hogy az ember elemelkedjen a földről, és repüljön. Minden ember egyik legfőbb álma, hogy repüljön. Hisz ez az igaz szabadság. A matrixban az embert a gondolatai tartják a földön. Erre próbálta ráébreszteni Morpheus Neót miután betöltötték az ugróprogramot. Viszont az emberi gondolatoknak egyrészének nem szabhat határt még a mátrix sem. Ez a szeretet. Ez nem számoktól függ. Hiszen nincs mérőszám arra, hogy mennyire szeretjük a másikat. Egy gép olyan fogalmat nem tud kezelni amihez nincs mérőszám rendelve. Ez egyetlen kapcsolat az általam elkmépzelt valódi világ és a mátrix között.
Talán a matrix a valódi világban keletkezett, mint fizikailag. A valódi világban feltalálták a számokat.Aztán feltalálták a számítógépet, és aztán a film előzményei alapján létrejött a matrix.
A film lényege az emberi gondolotak bebörtönzése, nem pedig saját világunk alternatív változatának bemtatása. A lényeg mindig az ami mögötte van.
Ez az én véleményem. Még nem találkoztam olyannal aki így fogta volna fel a matrixot ahogy én.
chlodvig Creative Commons License 2007.08.03 0 0 3262

Hopp, itt is van Matrix, nemcsak a valfilen? :) Naccerü!

 

"a világon egyetlen általános szabály van: a kauzalitás"

 

Jaja: ok-okozati törveny: karma. Nincs alola kivetel. Minden cselekedet, gondolat

magaban hordozza a következmenyet is.

"A kezdet magaban hordozza a veget is."----

Előzmény: miki_ng (3261)
miki_ng Creative Commons License 2007.07.30 0 0 3261
milyen filmek?

amúgy ebben nekem a merovingi is nagyon tetszik
"a világon egyetlen általános szabály van: a kauzalitás"

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!