Köszi! Ha jól értem, akkor csak párszáz métert kell az erdőn keresztül menni a vasúti híd után, majd földúton be Helembára. Monnyuk a Garamon való átkelésnél én nem akarok vonat lenni, inkább Garamkövesdnél fogok átmenni a normál hídon. :-)
Szobról vonattal mentetek vissza Dkeszire? Az én lányom még csak 3.5 éves, röpke 10 év, s mi is cangázhatunk nagyot együtt. Nem kell neki már pótkerék a 14"-os gyerekbringáján. :-)
Egy kb 2 km hosszú, kavicsos -földes úton ki lehet jutni Helemba keleti végéhez, kicsit rázós, igazából trekkingnek való, de azert outival is járható. Helembán már aszfalt vár, a Duna mentén majd Garamkövesden keresztül. Viszonylag forgalommentes, csak a Garamkövesd -Párkány szakasz sűrűbb forgalmú. Párkányba a regi úton érdemes bemenni.
A dolog szekszepilje hogy lassan idejétmúlttá válik ez a variácio. Készül az új Ipoly-hid Ipolydamásd előtt, (odáig az Ipoly parton a bicajút már el is készült) Ez a híd ugyanúgy Helemba keleti végehez fog kapcsolodni, es sajnos nem csak bringások, hanem személyautók is fognak járni erre, azaz várhatóan nagyobb forgalmú lesz a Helemba -Garamkövesd szakasz is.
Én is kérdeznék.. Végigtekertem a Duna kanyarban a cangaúton Szob-ig, s volt ott a végén egy vasúti híd (Sávoly híd a gugli szerint), azon át lehetett menni Szlovákiába, de utána nem láttam rendes utat, csak vmi girbegurba földutat az erdőn át.. Járt már vki arra, el lehet jutni bicajjal Párkányba? :-)
Ügyesebben kezeled a streetviewt mint én, ahol én megpróbáltam egy két odacsatlakozó útnál, ott valahogy pont nem látszott a tábla alatt a kivételek felirat.
Albán kalandok 2. sorozatom második részét ajánlom figyelmetekbe. Egy még készülő útvonal majdnem kész állapotban. Albániát sokszor megjárt utazók által hallott út ez. A Rruga e Arberit, az Arber út. A Tirana és Klos közötti átjáró már majdnem kész. S feltett célom volt, hogy itt át jussak a Murizit hágón keresztül és még azon is túl. (Sh61, Sh6). Küzdelmes és kalandos út volt, ráadásként egy pazar félig vadkempingel fűszerezve. Sorozatom ezen részét ajánlom most figyelmetekbe. https://youtu.be/eEa-lqRpEiU
valaki túrázott már a Szigetközben, vagy esetleg ott lakik a közelben? Információra lenne szükségem, hogy a térképen jelölt mellékági gáti útvonalon vajon lehet-e legálisan bicajozni? Vagy ez kizárólag vízügyes engedéllyel lehetséges ? (amit a járványhelyzet óta nem is ad ki a vízművek Bp. környékén)
Azt neked kell eldönteni, hogy melyik tetszik. Nekem pl nem jön be a koskormány, az agyváltó-szíjhajtás viszont igen, ezért trekkinget hajtok (Cube Travel Pro).
Hosszabb aszfalt túrákra keresek kerékpárt (pl, Balaton körbetekerésére 1 nap alatt). Milyet ajánlanátok. Jelenleg MTB (Kross Hexagon X6) kerékpárt használok, amivel 60-100 km szoktam tekerni. Trekking, Országúti, vagy Gravel? Jelenleg egy GIANT Revolt 2-vel szemezek. Olyan kerékpárt szeretnék, amivel hosszabb aszfaltos túrákat tudok megtenni. Könnyű legyen tekerni, viszonylag kényelmes legyen. A "jó" minőségű magyar aszfaltokat is bírja. A mostaninál gyorsabban tudjak vele haladni, de kisebb erőkifejtéssel.
Egy kis ízelítő a tavalyi nyárból… A random snittekből összeollózott bemutató kicsit hosszabbra sikeredett a kelleténél, úgyhogy popcornt, sört készíteni, de ,ha valaki azt gondolja, mindent látott, nagy tévedés, a java csak ezután következik... Alpok a javából 2020. /Előzetes/ 2K. 1440p
A Friuli Alpok a legtöbb embernek ismeretlenül hangzó név, de, ha Keleti Dolomitokat említek, gyanítom többen felkapják a fejüket. Pedig, a központi Dolomitok árnyékában megbúvó „kistestvér”-nek sincs miért szégyenkeznie, már ami a látványvilágot illeti. Az itt töltött pár nap filmes dokumentációját ajánlom megtekintésre…
Útvonal: Tarvisio-Pontebba-Chiusaforte-Tesiutta-Moggio Udinese-Tolmezzo-Mediis-Passo di Rest-Tramonti do Sotto-Redona-Lago di Selva-Meduna kanyon-Lago di Ca Zul-Poffabro-Managio-Montereale-Lago di Ravedis-Via Della strada Valcellina-Lago di Barcis-Anzino kanyon-Lago di Cornico-Lago di Cavazzo-Raccolana-Sella Nevea-Lago di Predil-Tarvisio
Tizenegy napos balatoni autós túra családommal. Itt csak bizonyos napokon hajtottunk, más napokon strandoltunk.
A ráadás egy tizenhét napos erdélyi autós családi túra, de ide nem vittünk kerékpárt, csak kerékpáros gyermekszállító utánfutót, amit babakocsiként használtunk hosszabb-rövidebb aszfaltos vagy murvás kirándulásokon. Így jártunk a Pádis-fennsíkon, Korond fölött a Fias-tetőn, meg még pár könnyebb terepen.
Madeirarol van valakinek infoja? Attol eltekintve hogy jo bor, meg hogy fol/le. Ez most nem csomagos tura lesz. Probalom osszeszedni hogy milyen utvonalak legyenek, nezegetem az utifilmeket, strava meg egyeb utvonalakat, de megkoszonom ha barkinek van valami otlete. Funchal lesz a kiindulopont, es ide is kene visszaerkezni minden nap.
Csomagos bringatúrán az volt az alapelvem: bárhol , bármikor az út szélére szoríthat egy hirtelen jött eső (gyalogosként anno megéltem a kéktúrán) tehát kaja legalább 1 napra, víz legalább az elkövetkező éjszakára elegendő mindig legyen nálunk. Főzőcuccot, ha vittem, a szárazkaja mellett + 1 napi főznivaló (zacskós tészta , leves) szintén be volt tárazva. Tervezett vadkemping(ek) esetén értelemszerűen bővültek a tételek.
1 napra természetesen megint mást viszel, mint 1-2 hétre. Pláne, ha szükség esetén ötméterenként akad bolt, büfé, ahol az enni-innivalót be tudod szerezni. Nem összehasonlítható tehát a két dolog. Sátorról, alvó és főzőcuccról már nem is beszélve.
Csak a legszükségesebbeket kell vinni. Balaton körhöz én vittem 2 pólót tartalékba kb. meg 1 pet palackot vizet abba töltöttem, fényképező meg két kamera hogy fel tudjam venni az utat. Utólag kiderült ,hogy rögzítő műanyagból kellett volna pár tucatot vinni, mert a rázkódást nem bírja huzamosabb ideig. A két power bank is hasznos volt etetni kellett ennyi technikát.