Augusztus 18-án indul az Országkerülés 2020 kerékpártúrám 2. szakasza! Hajnalban elndulok vonattal Sopronba, "rövid" 7 óra 40 perc után délben meg is érkezek.
Innen délnek veszem az irányt és tervek szerint 10-12 nap alatt a határt követve kb. 1300 km-t tekerve megérkezek Debrecenbe.
Országkerülés 2020 9.nap, avagy "Mit is jelentenek ezek a közismert röviditések: ABS, ASR, ACS?"
Az Országkerülés 2020 kerékpártúrám 9. napján az esztergomi kempingből indultam és 126 km után Dunaszegen fejeztem be a napot, ahol vadkempingben aludtam (vagy pontosabban bivakoltam). A nap során sok települést érintettem és erről szól ez a rövid videó.
Egy rövid túra Győr és Győrújbarát között, egy pedeleccel.
A videó a kormányra rögzített DJI Osmo Pocket-tel lett fölvéve. Sajnos látszik rajta az úthibák, döccenők sorozata. Más kamera rögzítési módot kell kitalálnom.
AMúgy most voltunk a Tisza tónál pár napot családdal, bringákat vittem a platón, mer a többiek nem tekernek el odáig (a kölkök kicsik, a zasszony meg nem edzett :-). Nekem nagyon tetszett, tök jükat lehet tekerni autómentes nyugalomban.
Családi Tisza-tó kerülés! A családból négyen úgy döntöttünk, hogy Debrecenből eltekerünk Tiszafüredre (Tiszacsege felé kerülve), majd megkerüljük a Tisza-tavat és utána hazatekerünk. Közben Kiskörétől még egy 50 km-es kerülőt is beiktattunk 😉 Ez azért nem egy átlagos családi program, de mi megcsináltuk! Szombaton 171,7 km-t, vasárnap 97,7 km-t, összesen 269,4 km-t kerékpároztunk! Nagyon büszke vagyok a családtagjaimra, hogy ezeket a nem mindennapi távokat tudták teljesiteni!
Valaki csatlakozna jövő héten egy Budapest-Nagykanizsa vonattal, Nagykanizsa - Maribor, Maribor - Ljubljana, Ljubljana - Trieszt, Isztria, Cres és Losinj szigetek sátoros kerékpártúrára? Kb. 7-8 nap. Visszaút Flixbusszal Rijeka - Zágráb, Zágráb - Siófok.
Sajnos ebben az évben (is) borultak a külföldi kerékpáros túratervek, de azért készítettem egy rövid videót a Tiszafüred és Poroszló között idén nyáron átadott új kerékpárútról, illetve a rajta található hidakról, melyeknek köszönhetően most már biztonságosan körbetekerhető a tó.
Ha már szóba került a befejező rész, íme felvezetővel:
„Kétarcú sziget”, szokták mondani Korzikára. A keleti és a nyugati oldal homlok egyenest egymás ellentéte. A vad, nyugati sziklavilággal, keleten, hosszú homok-beachek, édesvízi lagunák, etangok néznek farkasszemet.
Tartalom:
„Minden jó, ha-jó a vége”-a mondás kétszeresen is igaz. Ugyanis túrázóink mai feladata elérni a hajót, ami nemcsak a kaland vége lesz, hanem a hazajutás záloga is egyben. Hogy ez sikerül-e, az már önmagában is egy program, főleg úgy, hogy hátravan még „Korzika kapuja”, a sziget ipari és kereskedelmi központjának és egyben második legnagyobb városának a bevétele, illetve bónusz-programként a város felett emelkedő BIG-csúcs meghódítása, mint sportfeladat. Ráadásul kontrasztként, hívogatóan ott figyelnek a sziget keleti-partmenti homokos fövenyei, óriási hullámokkal. Kalandoraink döntés előtt állnak.
Ill. még egy megjegyzés ehhez a (8.) részhez, a cabrio autó egy fasza dolog. :-) A mostani élethelyzetemhez nem passzol (nem fér el benne a család, s nem tud elvinni egy raklap cementet :-), de suhanc koromban volt egy pár, s imádtam őket. Persze nem 35 fokban, délben kell kinyitni a tetőt, de megfelelő időben nagyon jó feelingje van. Az meg, h egyesek magamutogatásnak vásárolják, az ő bajuk..
Az Országkerülés 2020 kerékpártúrám 5. napján Alsóbereckiből indultam.
Előző este izgalmas módon itt találtam szállást a szakadó esőben, mert a felsőberecki kempingban teltház volt. 84 km letekerése után az eső ismét közbeszólt és ismét szállást kellett keresnem a tervezett vadkemping helyett.
Korzika egész történelme az örökös harcról, a sokszor, szélsőséges körülmények közötti életben maradásról szólt. A helyi lakosság enyhén szólva is, „különleges”.A szigeten még most is dívik néhol a vérbosszú. Ezért a belső régiók a túristák körében nem különösebben felkapottak.
Tartalom:
Már az epizód címe sem utal sok jóra, ennek ellenére kalandoraink nem hátrálnak meg. Kezdésnek tiszteletét teszi egy olyan vad sziklakanyon, ahol még Rambo sem maradna életben két óránál tovább. Majd a sziget történelmi központja, Corte, a „tiltott város” figyel be, fellegekbe épült várral, lepusztult és egyben vad, félelmetes középkori hangulattal. Egy intenzív gastroblokk, egy őrült kerékpáros vágta és egy éjszakába nyúló kilátástalan szálláskeresés is bonyolítja a cselekmény fonalát…
Casamaccioli-Lac de Calacuccia-Scala de Santa Regina/Golo-kanyon/-Castirla-Bocca di Ominanda/654m/-Corte-Col di San Quilico/564m/-Caporallino-Francardo-Ponte Leccia-Barchetta-Casmorza-S.Perteo
Nincs sem korán, sem későn. Jól értetted. Tervezek júliusra 4-6 napot, főként ausztriában, mert nekem a hegyek ott a legközelebbiek és a jól bevált vadkempinges megoldást alkalmaznám. Viszont a horvátokról már tudom, hogy le kell jelenteni, hogy hová mész, visszafelé pedig (a szálláshely által kiadott papírral), hogy hol voltál (megszállva), hogy a vírus miatti kontaktkutatást el tudják végezni. Ugye az én esetemben ilyen nem lenne. Kicsivel több, mint 500km-t terveztem, amiben lenne kb 100km szolvénia is és ebből kifolyólag keresem az infót, hogy melyik ország, mennyire áll rá erre az igazolhatóságra. Az osztrákok nem problémásak számomra, mert a testvérem graz-i, így ott tudok indokolni, illetve célt közölni, ha kellene, de Szlovéniában sajnos nem és nem ott szeretnék koppanni, hogy "irány vissza".