A két hete eltekertem a Tour de Hongrie kékesi befutójára Debrecenből, másnap meg haza. Erről készült el ez a film.
Most kivételesen nem modoroskodtam, hanem önmagamat adtam, bár így is sok mindent kivágtam a filmből.
Két nap 295 km, 1602 méter szint és a 33 fok. Ezek csak számok, de talán a film visszaadja azt az örömöt, amit éreztem, hogy végre ki tudtam szakadni a hétköznapokból és visszaadja a fülledt párás nyári növény illatú hangulatot is, ami nekem egyet jelent a szabadság érzésével.
Nem rég vettem egy használt túra vázat és keresek Budapest környékén egy olyan kerékpár műhelyt ahol össze rakathatok egy túra biciklit egy hosszú távú túrára. Olyan muhelyt keresek ahol ismerik a túra kerékpárok sajátosságát és segítő készek az ott dolgozók. Voltam egy sima bicikli szervízben és ott annyira nem értették mit akarok, és próbáltak rám tukmálni olyan alkatrészeket amik annyira nem megfeleloek egy túra bringában, ezért próbálok keresni egy jobban hozzá értő helyet. Van bárkinek tippe/ismerőse aki erre a feladatra alkalmas lenne?
Gondolkoztam azon, hogy magam csináljam az egész projektet de úgy döntöttem jobb ha profi szinten hozzá értő ember csinálja.
"Az Esztergom-Vác túra során át tudsz menni a szobi vasúti hídon is..." ezzel most óvatosan. Egy hónapja jártam arra Az Ipoly kiáradt, a híd alatti utat (szlovák részen) teljesen elmosta, ártér lett.
A mellény (fényvisszaverő öltözet) csak éjjel és rossz látási viszonyok közt kötelező (lakott területen is), a sisak 15 év alattiaknak mindenhol, afölött csak lakott területen kívül.
Részben a politikát moderáló humanoidok, részben a szét****tt váltóm miatt, amit hosszú napokba telt rendberakatni, mert nem találtam szervizt, ahol valóban értettek volna hozzá. Végül tegnap mégis rendbetették, de addig... nézd meg az eddigi hozzászólásaimat! ;)
Szia kedves Dühös! (Miért vagy dühös, mikor az élet és a biciklizés szép?)
A lényeg: Szlovákiában lakott területen kívül kötelező a láthatósági mellény és a sisak. Én például tavaly is végig menten a fél országon, de senki nem kérte tőlem... és nem is viseltem. Ez nem azt jelenti, hogy ne értenék egyet a fenti két eszköz használatával. Az Esztergom-Vác túra során át tudsz menni a szobi vasúti hídon is...
Szlovákia területén van valami ami KRESZ, kötelező felszerelés stb. terén eltér a magyar szabályoktól?
Vagy ha a magyar utakon megtűrnek úgy, ahogy vagyok, akkor odaát sem kell tartani attól, hogy szabályt sértek?
Egy Esztergom-Párkány-Szob-Vác túrán gondolkodom.
Szia. Megosztom az én tapasztalataimat is gumiválasztással kapcsolatosan. Én elsősorban a méret után de talán vele egy sorba tenném a gumi súlyát és gördülési ellenállását! Én esküszöm a Continental Contact vagy Contact Plusz gumikra. Nekem a sima van a Contact II nem a plusszos. Sikerült hajtogatósba vennem 47mm-est. Biciklis Józsival egyet kell értsek, hogy a 32 mm egy jó megoldás lehet. Nekem jelenleg kettő túrabicóm van egy gravel, azaz országuti szerű, amin egy 28 mm széles gumi van az előbbi márkából,de drótperemes. Ehhez a kerékpárhoz nem kell vastagabb, illetve nem is néz ki jól rajta, továbbá így fér el sárvédő és egyéb gyalánkság. Építettem egy Cro mo vázas túrakerékpárt, ez egy 97-es MTB kerékpárváz, de geometriát tekintve trekking jellegű, ugyanakkor ebbe a kerékpárba egy 28-as de még egy 32mm gumi elég hülyén néz ki. Bár nem a kinézet a legfontosabb, de azért na...Ugyanakkor meg kell mondjam neked, hogy a hajtógatós változat 495 gramm, azaz könyenbb a 47mm széles gumim, mint a gravelen lévő 28as drótperemes! A másik a gördülési ellenállás, ezek a gumik ugy vannak kitalálva, hogy amikor gurulsz vele 1-1,5 cm felületen fekszik fel, nem sokkal nagyobb felületen, mint akár egy országuti, legalábbis arányait tekintve. Aztán mikor kanyarodsz vagy földúton mész már játszik az oldala is, ami ugye kapaszkodik. Nagyon szépen látszik ez, mikor országúton mész és simára kopik a koszos gumi, hogy milyen felületet is használsz. A lényeg, hogy nem vagyok lassabb a túrabicómmal sem, mint a gravelemmel, illetve a gumi miatt, hanem a bicaj súlya miatt egy kicsivel. Minap 132 km-t mentem túrabicómmal 5,5 óra alatt. Egy túrán ez már elég gyorsnak számít, inkább ez alatti tempót megy az ember, ha meg alarsz nézni ezt azt, a 20-25km/h átlagot meg a 47es gumival is fogod tudni! Ugyanakkor terepen, szar úton sokkal jobb egy 47es gumi. Nem akarlak rábeszélni, én tudok viszonyítani, van vékonyabb és vastagabb túragumim is. A súly a legfontosabb. Kigyorsításoknál érzem is, hogy hiába széles a gumi, mivel könnyű ezért nem érzek lomhaságot vagy ennek hátrányát. Keress hajtógatós Continentált, nem fogod megbánni!www.hzsolt.hu oldalamon a kerékpár építésénél beszélek is erről a blogomban, ha érdekel olvasdd el őket....
Azért tavaly engem is ért kínos meglepetés. Dunakeszin sikerült olyan kutat találni, aminek a vizét kénytelen voltam kiönteni, hiába voltam totálisan kiszáradva...
Érdeklődni szeretnék, hogy főleg országúti túrázáshoz milyen szélességű gumit ajánlanátok? Eddig 622-47 volt volt fent, de ez lehet, hogy túl széles és emiatt lassú.
Nekem sajnos mostanában nem túl sok időm volt hosszabb, látványosabb túrákra, de egy rövid tekerés a környéken olykor-olykor azért belefér. Ilyenkor általában lakott területeken kívül, földutakon tekergek. A sík terület sokaknak talán kevésbé látványos, mint a meredeken égbe törő hegyek vagy a kéklő tengerpart, de az ősz eleji színekbe öltöző mezőségnek is megvan a maga szépsége a gyülekező darvakkal, a réteken legelésző őzekkel és a sárguló falevelek illatával...
Éppen ezért tudatlanok, mert csontra el is hiszik anélkül, hogy érdekmentes forrásokban is utána nézzenek, ne adj isten saját tanulmányokat fojtassanak.
Bár nagy tudás nem kell hozzá csak némi józan ész, hogy célirányosan merüljön el a témában, ha legalább általános iskolában pár biosz, kémia órán odafigyelt.
A desztilláló készülékben a végtermék nem megy keresztül több km (szennyezett) légoszlopon.
Nem arról volt szó, hogy mi történik az esővízzel, hanem arról, hogy az esővíz desztillált víz.
Egyébként hegyvidéki erdőségben az esőbeálló tetejéről csorgó esővizet 30-60 percnyi intenzív esőzés után nyugodtan ihatod, ha üres kulaccsal ilyen helyzetbe kerülsz. Tehát ez már nem csupán a légtömeggel, de a poros, bogaras, növényi részekkel, madár ürülékkel szennyezett tetővel is találkozott. Még mindig ezerszer tisztább lesz mint a városi vízvezeték dzsuvával berakódott rendszere.
témát részemről lezártam.
Bölcs döntés miután viszonylag gyorsan rájöttél mennyire vállalhatatlanul sületlenségekkel szólítottál meg :-)
A biofizikai ismeretek sem ártanak, abban szerepel az ozmózis.
Az esővíz nem desztillált víz.
Kérdezd nyugodtan a gyógyszerészed, neki biztosan megvannak a szükséges alapismeretei.