Keresés

Részletes keresés

BPO-700 Creative Commons License 2003.12.24 0 0 75
Minden topic olvasónak!

Szeretetteljes, boldog és békés karácsonyi ünnepeket,
és a 2004. évre kívánok boldogabb és sikeresebb évet, mint amilyen 2003-as év volt!

BPO-700

BPO-700 Creative Commons License 2003.12.11 0 0 74
OLCSOBB LESZ A BKV

Sajnos nem! A BKV Rt. honlapja szerint sem lesz...

Újlaki Creative Commons License 1999.06.16 0 0 73
Igen, én sem tudtam visszatartnai némi iróniát az éljenzésben. Sajnos, tudom, hogy sok-sok ellenpélda is van. Ez inkább a reménykeltő kibontakozás jele?
Előzmény: Qtyi (72)
Qtyi Creative Commons License 1999.06.15 0 0 72
Eljen a BKV!

A fentihez kapcsolodo ellenpeldak a bunkos topicban...

Előzmény: Újlaki (71)
Újlaki Creative Commons License 1999.06.14 0 0 71
Korábban írtam, hogy az udvariasság, figyelmesség, emberi módon való viselkedés nem elsősorban pénz vagy fegyelmi eljárás kérdése.

A Kerepesi temető előtt éppen akkor értem a megállóban álló villamospótló buszhoz, amikor a vezető becsukta azt ajtókat. Bár láthatóan nem siettem, a vezető mégis kérdőn rám nézett, nem akarok-e felszállni. Egészen meghatódtam, és bántam, nem tudtam neki megköszönni a nem is igényelt és igénybe sem vett udvariasságot.

Éljen a BKV!

Előzmény: Újlaki (69)
Törölt nick Creative Commons License 1999.06.14 0 0 70
Újlaki leírása a lefele haladó spirálról teljesen jó. Talán még annyit tennék hozzá, hogy a kereslet csökkenése az adu-ász, amikor csökkenteni akarják a teljesítményeket (üzemidő kurtítása, járatok megszüntetése). Kereslet alatt a fizető keresletet kell érteni, ahogy azt Újlaki nagyon helyesen kiemelte.

Az említett finn példákhoz csak annyit, hogy ott teljesen más körülmények uralkodnak. Valami oknál fogva az északi emberek halvérűek, olyan nyugodtak, hogy azt nehezen tudjuk elképzelni. Más az ok is, hogy miért tömegközlekednek, nevezetesen nem a kényszer (mármint nincs pénz autóra), hanem a belátása annak, hogy az környezetbarát, kevésbé okoz dugókat, stb.
Más: gyűjtőjegy. Párizsban decemberben 80 FRF-be került tíz darab jegy. Ez valóban tíz különálló darab. Máshogy nehezen lenne megoldható, mivel a metróban át kell zavarni a jegyet a kezelő készüléken, amit tömbbel nem elhetne megcsinálni. Viszont Bécsben a tömbjegy valójában egy darab visszahajtható papírdarab, nem megosztható. Más viszont a kezelés módja, ott egy keskeny sávban nyomtat rá a készülék, tehát egy 10 cm hosszú sávon több mint tíz kezelési felület helyezhető el.

Újlaki Creative Commons License 1999.06.14 0 0 69
Hannoverben voltam, és a városon kívül, egy faluban volt szállásom. Késő este kivillamosoztam a város széléig, ott kellett átszállnom. Első nap épp bent állt a távolsági busz, leugrottam a villamosról, rohantam a buszhoz, még éppen elértem. Meg mindenki más is, aki szépen, nyugodtan, kényelmesen jött utánam ugyanarról a villamosról, mert hogy ott megvárják az utast. Úgy van kitalálva. Ja, és a villamoson megvehettem a távolsági buszra is érvényes átszállót, ne kelljen két vezetőt feltartanom.

Másnap visszafelé a villamos várta be a busz összes utasát, köztük a két tolókocsis fiút. Ja igen, a villamosmegállónak magas peronja volt, szintben tudtak begurulni. A vezető megvárta, amíg a tolókocsik számára fenntartott, ülés nélküli részben elhelyezkedtek, csak akkor indult, nem gurigázott velük előre-hátra.

Brüsszel mellett ugyancsak bevárta a városi csúcsforgalom miatt késő buszt a másik. Itt külön döbbenet volt tapsztalni, hogy a később érkező busz vezetője mindig egy hatalmas kanyart csinál, hogy a két busz az elülső ajtajával szinte egymásba nyílva állhasson meg, hogy ne kelljen annyait gyalogolnunk.

Előzmény: Timberwolf (64)
Rastaman Creative Commons License 1999.06.13 0 0 68
ujra olvastam a topicot, es mar egybol latom egyesek felhaborodott reagalasat a megjegyzesemre:
ha nem veszel jegyte, nem lesz 4-es metro!
na de kerdem en, a jegy/berlet ara aranyban van a szolgaltatas minosegevel?
meg azert egy kicsivel tobb ellenor is elkelne...
Han Solo Creative Commons License 1999.06.13 0 0 67
Mivel most éppen Espoo-ban vagyok, hozzátenném hogy a jeggyel 1 órán belül akárhányszor át lehet szállni, és mivel a buszok gyorsak és dinamikusan mennek a vezetők, ez elég is arra hogy a város egyik pontjáról bármely másikra eljuss.

Egyébként a (szerintem) legszebb buszok az Ikarus Special Coach Factory Ltd-nél készültek (Volvo motorral). Ezeket teszik azokra a vonalakra ahol valami látványosság is van, ugyanis ezek panoráma ablakosak.
Ja, és persze több közlekedési vállalat van, de van közös jegy és bérlet!

Rastaman Creative Commons License 1999.06.13 0 0 66
csak egy szerney megjegyzes/kerdes:
kit erdekel, ha elkap egy ellenor?
mert engem nem, megadom a lakcimem (persez az igazit, hiszen mar elkerheti a szemlyim) es kesz...a postas megkerdezi, h atveszem-e a BKV-tol az ajanlotatt? hat persze, h nem, es ezzel levan zarva...
gondoljatok meg, nekem eddig bejott!
Timberwolf Creative Commons License 1999.06.13 0 0 65
Meg valami a HKL-es temahoz:

A menetrend egy kis konyvecskeben van, az osszes jaratra, kb fel- vagy negyedevre elore. INGYEN ! A HKL-irodaban belenyulsz a nagy dobozba, es annyit veszel ki, amennyi szukseges.
(vagy a kolesz lepcsohazaba bedobalnak vagy 100-at, szepen lekotozve, csomagolva...)
A soforok beszelnek angolul (nem is rosszul).
Es minden megalloban van egy reszletes terkep a jaratokrol, menetrend, stb. egy nagy faliujsagon.
Szoval nagyon meg van csinalva.

A VR-rol meg nem is irtam (itteni MAV), nna az aztan tenyleg kiakasztott, olyan jo. De az mar egy masik topic :)))

Timberwolf Creative Commons License 1999.06.13 0 0 64
Na jo, most egy kicsit offtopic leszek, mert ez a mese NEM a BKV-rol szol, hanem a HKL-rol (Helsingin Kaupungin Liikennelaitos)

Eloszor is el kell mondanom azt, hogy Helsinki kisebb varos Budapestnel, es kb 450-500 ezer lakos van, a Bp-i kb. 2 millioval szemben.
Viszont a tomegkozlekedes: P E L D A S !!
A buszok kb 10-20 percenkent jarnak, NAGYON pontosan betartjak az indulasi idopontokat.
Felszallas az elso ajton, leszallas a kozepson es a hatson. A sofor helye ugy van kialakitva (lasd Volanbusz), hogy :
1. ellenorzi a jegyeket, berleteket
2. lehet nala jegyet venni

A soforok szigoruan ellenorzik a jegyeket, berleteket, es senki nem pampog, ha a busz 3 percig a megalloban all, ha olyan soka a felszallo, vagy valaki jegyeket vesz a sofortol. A buszok altalaban nem tomottek. Egyes esetekben a sofor szamontartja azt is, hogy kinek meddig ervenyes a jegye, es neha ellenorzi is (sajatkezuleg!).
(hat igen, a Helsinki jegy joval olcsobb, mint a Helsinki-Vanta-Espoo -ra ervenyes...)
A villamosok is kb. igy mukodnek, de ott barmelyik ajtot lehet hasznalni.
Metrorol nem sokat tudok mondani, mert nem nagyon hasznaltam, de az is pontos, tiszta, stb.

A buszmegalloban felszallaskor SOR (queue) van, nincs konyokles, csak szepen sorban (mint Londonban). Eleg sokszor latom, hogy az utas ugy jelzi felszallasi szandekat (mert itt egyebkent ugy elhuz a busz, mint a huzat, elvegre Finnorszagban vagyunk), hogy kiall a megalloba, es felmutatja a berletet. Ha ezt nem teszi, hanem csak benn ul a padon, akkor csak ugy fog megallni a busz, ha van leszallo.

Viszont a buszjegy, berlet, stb IMHO eleg draga (BKV-hoz kepest) 15 FIM az
1 orasig ervenyes regionalis jegy, 10 FIM a csak Helsinkire ervenyes 1 oras jegy. 600 Ft , 400 Ft. Ha igy nezzuk, draga.
Ha meg ugy nezzuk, hogy itt az atlag fizetes kb. 10.000 FIM (400 eFt), akkor mar nem is olyan rossz. Sot, szerintem az atlagfizeteshez kepest kb. feleannyi, mint a BKV arai az otthoni atlagfizeteshez kepest.

Ja igen: joparszor utaztam busszal itt, es a soforok vezetesi stilusa is KIMAGASLOAN jo. Nagyon kellemes, nem kell gorcsosen kapaszkodni, meg ilyenek.
Szoval a BKV peldat vehetne pld. A HKL-tol.....

cucu Creative Commons License 1999.06.13 0 0 63
Qtyi,
sajnos elhamarkodottan nyilatkoztam. Igen, él még!
Ja, a napokban volt szerencsém utazni egy buszon és a végén meg kellett, hogy kérdezzem a sofőrtől, hogy árulja már el, kit üldöztünk??!!
cucu
Előzmény: Qtyi (60)
Qtyi Creative Commons License 1999.06.13 0 0 62
Zslotyi!
Addig ugye nem is utazol, amig nem veszel berletet. Ez az, polgarok! Engedetlenseg. Igy aztan nem lesz se utas, aki miatt, es se penz, amibol megepitenek a 4-es metrot. Tenyleg. igy nem is kell az.
Előzmény: Zslötyi (57)
providens Creative Commons License 1999.06.13 0 0 61
Hál' Istennek, külfentes vagyok. A négyfelületű :-) leporelló nem egészen közlekedési vállalatnál forgott.

Ha egy korábbi elemzésemre gondolsz, az is kívülállóként keletkezett.

Előzmény: Qtyi (60)
Qtyi Creative Commons License 1999.06.12 0 0 60
Providens!
Te tudsz valamit, bizonyara bennfentes vagy...
Ne tudnad megmondani cucunak, hogy el-e meg az elsoajtos felszallitasi rend a XVII. keruletben....
Előzmény: providens (59)
providens Creative Commons License 1999.06.11 0 0 59
A geometriájuk azonos...

Máshol már vígan berregtek az első XT-k, egy cég akkor hozta létre a Commodre-64-ekből vagy mikből álló "géptermét". Hülye koncepcióhoz agyalágyult főnök: kitalálta, hogy egy lap (!) leporellóra négyszer lehet nyomtatni: oda-vissza, meg a hátlapon ugyanezt (a zeneelméletet ismerők úgy mondanák: a téma, a megfordítás, a rák és a rák-megfordítás). Az emberei, mielőtt mind elment volna, kívántak neki egy pohár ricinust és egy (!) lap vécépapírt.

Most meg itt a háromoldalú BKV-jegy. Ellenőrök, itt a ricinus, jegytömbötök van!

Előzmény: Qtyi (58)
Qtyi Creative Commons License 1999.06.11 0 0 58
Nagy vonalakban egyetertek. Hogy mikent lehet kezelni a tobbszori atszallot, arrol mar tobb ujsag is beszamolt, termeszetesen nem Y alaku lesz, hanem visszahajthato. Bar az nagy poen lenne. Aztan jonne a voroskereszt alaku, meg az otagu voroscsillag, a hatagu David-csillag, a hetagu csillagot hogy hijjak...
Előzmény: Újlaki (55)
Zslötyi Creative Commons License 1999.06.10 0 0 57
Én legközelebb akkor veszek bérletet, ha már építik a négyesmetrót. Nincs sok racionalitás az ideológiában, de kényelmes...
cucu Creative Commons License 1999.06.10 0 0 56
Én erre nem mondok nemet! Igazat szóltál!
cucu
Előzmény: Újlaki (55)
Újlaki Creative Commons License 1999.06.10 0 0 55
Olcsóbb BKV: A cég sajnos belekerült a lefelé tartó spirálba. A tömegközlekedés költségstrukturája olyan, hogy magas a fix költség aránya, és elenyésző az utas- ill. utazásitávolság-függő költségé. Ezért csak akkor lehet elfogadható viteldíjjal működtetni, ha elég sok utasra oszlanak el a költségek.

Mivel a jegy ára sokkal meredekebben emelkedett és emelkedik, mint a bérek vagy a akár szolgáltatás minősége, egyre kevesebben veszik igénybe (illetve fizetik meg, de ez szinte egyre megy). Ez automatikusan további áremelést kényszerít ki, és amint ez látható is, nincs megállás.

A megoldás:

1. Európai árakhoz európai színvonalú szolgáltatást és főleg európai béreket. Ez tízéves kifutású dolog, addig a BKV többször is csődbe mehet.

2. Fel- és elismerni, hogy a tömegközlekedés (a színvonalas tömegközlekedés) közérdek, és az átmeneti időszakban (lásd 1.) olyan mértékű támogatást adni, hogy a lefelé tartó spirál emelkedő spirálba váltson. Akkor az életszínvonal javulásával fokozatosan csökkenthető a támogatás, egészen nullára. Azaz a tömegközlekedést nem lehet "kidobni a piacra", ahogy az egyik hozászóló is megjegyzi (sajnos, a nevek eltűntek).

3. Újabb ellenőröket alkalmazni. Ennek a hatásfoka minimális, mert aki nem tudja vagy nem hajlandó megfizetni a jegy árát, az ettől sem fogja, legfeljebb gyalog megy. Az pedig nem segít a BKV-n, hiszen a spirált csak az utasszám (a fizetőutas-szám) növelésével lehet visszafordítani.

Csak a fogalmak pontosítása végett: A sima átszállóval kétszer lehet utazni, a dupla átszállóval háromszor, a tripla átszállóval négyszer (itt nem tudok meghatottság nélkül gondolni a 60-as évekre, amikor még volt átszálló: azzal is négy "viszonylatot lehetett igénybe venni", csak hogy 70 fillérbe került, a gyerekjegy - szintén átszálló - 35 fillérbe...)

Egyébként odáig értem, hogy az első átszálláskor a másik végét dugom be. És harmadszor? Körösztbe'? Vagy Y-alakú jegyek lesznek?

A felszínen mindig lehet bliccelni: Ahogy a rendőrök, akik félnek a ködlámpás-kétkilowattoshangszórós-százhússzalavárosbantépő fickóktól, és frusztrációjukat a Trabantjukkal 55-tel robogó nyugdíjas fizikatanárokon élik ki, az ellenőrök is a fizikailag gyengébbeken kárpótolnak.

Egyébként külföldön sok helyen van, hogy amikor az ellenőr felszáll, a vezető kikapcsolja a jegykezelő szerkentyűket, és akkor már nem lehet pótvizsgázni.

Vezetők és más állatfajták: Az a szomorú, hogy az utasok hangulatát és az utazás színvonalát nagymértékben befolyásolni képes megoldásokhoz semmiféle ráfordítás nem szükséges, sőt, még csak központi intézkedés sem. Az, hogy megvárja-e a jármű a szaladó utast, hogy becsukja-e a vezető az utas orra előtt az ajtót, hogy azután még percekig ugyanott álljon a pirosban, az nem millió dolláros projekt vagy vezérigazgató utasítás kérdése. Még csak azt sem merem állítani, hogy elég lenne az állományt jobban megfizetni, hiszen a kulturáltság, az empátia nem pénz kérdése.

Gyűjtőjegy: A jelen állapotában baromság. Érthetetlen, miért nem lehet megbontva is használni. A világon midnenütt és mindenre kedvezményt adnak a nagyobb mennyiségre. Bárki beláthatja, hogy jóval olcsóbb egyszer tíz jegyet eladni, mint tízszer egyet. A párizsi metróban pl., amikor még 5 frank volt egy jegy (most nem tudom, mennyi), 5 darab vásárlásakor már csak 4,50-be, 10 darab esetén meg csak 4-be került, ha jól emlékszem. És ami a legfontosabb: ha egy év múlva visszamentél, nyugodtan leutazhattad a tavalyi jegyet. Ha meglenne ez a biztonságérzet, a vidékieknek is megérné megvenni, hiszen ha megmarad, akkor is leutazhatják később. Az meg marhaság, hogy azért kell egyben használni, hogy ne adják el: a jegyben a legdrágább az árusítása. Ha valamelyik marha megteszi, azzal csak költséget takarít meg a BKV-nak.

Carpy Creative Commons License 1999.06.09 0 0 54
OK.
(elol fel, hatul le)
Előzmény: cucu (53)
cucu Creative Commons License 1999.06.08 0 0 53
Carpy,
kösz a felvilágosítást! Most már tudom, hogy szerte a nagyvilágban hogyan szállnak fel az utasok a buszokra, valamint azt, hogy nekünk ezt a szokást követnünk kell! Azt is tudom már, mit kell vidék alatt értenem.

De, hogy komolyra fordítsam a szót, véleményem az, hogy annyira elbeszélünk egymás mellett, hogy kár volna folytatnunk ezt a kis eszmefuttatást.
Ráadásul mostanában vettem észre, hogy már nincs kiírva az este 8 utáni felszólító matrica a buszokon. Úgy látszik, a BKV lassan ugyan, de rájött, mekkora mellélövést produkált ezzel az adminisztratív rendeletével. Ugyanis a bevétel-növelő intézkedések nem törvényszerűen járnak együtt az utasok szivatásával.
Amúgy az értelmes és hasznos rendeleteket, ami valóban az ügyfélért vannak, könnyű betartani! Csak a hülye rendeleteket szokta az ember áthágni! Ezt a rendeletet pedig nem az utasok, hanem maga a BKV alkalmazott szegi (szegte) meg azzal, hogy a felszálló utasok jegyét soha sem nézte meg!! Tehát az egész rendelkezés egy nagy marhaság volt már a kezdetkor is!
Még annyit szeretnék mondani, hogy a ma használatban lévő BKV-buszok belső kialakítása is ellenkezik ezen rendelkezéssel. Azzal viszont egyetértek, hogy elöl legyen a felszállás, hátul a leszállás, -ha ezt írtad- bár ismétlem, a buszok belső tere nem szerencsés erre az ötletre sem! (Az írásodból nem tudtam kihámozni, hogy pontosan mit tartasz elfogadhatónak; elöl a le-és felszállás, vagy elöl fel, hátul le?)

Igen, ahol én lakom, valamikor üdülőövezet volt. Ennek megfelelően telis-tele van a környék 100 éves fenyőfákkal; a levegő pedig "subalpin" jellegű, mint ahogyan a század elején itt élő és alkotó Erdős René írta emlékirataiban.

Tudom, hogy a mentalitásommal baj van! Tisztában vagyok vele. Túl igényes vagyok a környezetemhez.
Sajnos nehezem viselem, ha egy olyan fontos és mondhatni stratégiai társaság, mint a BKV, -aki nemcsak szolgáltató, de emberek élete van naponta a kezében- fejetlenül van megszervezve!
Ja, tegnap olvastam a metró újságban, hogy ha a sofőr nem mondja be a megállót -ami ugyebár kötelező- akkor tegyen panaszt az utas. Hát erről annyit, hogy kevesebb munkával járna, ha azokról írnánk, akik bemondják...
(Jártam már úgy kétszer, hogy azért vitt tovább, mert nem jeleztem időben! Mondtam, ha bemondta volna a megállót, akkor időben jeleztem volna, így most a buszvezető mulasztása miatt gyalogolhatok vissza egy megállót! És ezt idősekkel is megteszik!)
Na, helo.

Carpy Creative Commons License 1999.06.08 0 0 52
Szia cucu!

Engem igenis erdekel a videki helyzet is, es meglehetosen jol ismerem. Eloszoris videk alatt videki varosokat kell erteni, falvakban ritka a helyi kozlekedes. Ezekben a varosokban igenis mukodik az elsoajtos felszallitasi rendszer. Remelem nem sertelek nagyon meg, de a XVII. kerulet azon reszei, ahol szolo autobuszok kozlekednek jobban hasonlitanak egy nagyobb falura, mint a fovarosra, vagy akarcsak barmelyik videki nagyvarosra. Az adottsagok tehat ugymond azonosak.
Mar irtam, hogy Budapestet kiveve az elsoajtos felszallasi rend Magyarorszagon gyakorlatilag mindenhol ugy mukodik, hogy leszallni a hatso ajtokon lehet. Ha azt mondod, ez a kulonbseg a hulyeseg, akkor meg egyet is erthetnek Veled, de nem, Te nem ezt mondod. S tudnod kell azt is, hogy szerte a vilagon a legtobb nagyvarosban a kulso keruletekben, de sokszor az egesz varosban kozlekedo buszok egyajtosak, fel es leszallasra egyarant hasznalva ezt a nyilast. Sot, meg a jegyet is ott kell venni, felszallaskor. Megis gordulekenyen mukodik a rendszer, megsincs hasonlo panasz, senki sem mer olyat leirni, hogy szabotaljuk a hulye szabalyt.
A mentalitasoddal van nemi problema.
Szia: Carpy

Előzmény: cucu (51)
cucu Creative Commons License 1999.06.04 0 0 51
Carpy,
az írásaidból kiderült számomra, hogy semmivel sem ismerem rosszabbul a BKV közlekedési viszonyait mint Te. Csak én nem járok a 78-assal, meg a 7-essel.
Gyere el néha a XVII. kerületbe, mondjuk valamelyik este. Azután biztosan nem fogsz ilyen véleményt leírni, (zöldséget) mi szerint így legalább nincs tumultus, mert csak este 8 után lép érvénybe a szabály. Még jó, hogy napközben megengedi a mélyen tisztelt BKV, hogy használjuk az ajtókat!
Ennél már csak az lenne okosabb, ha eleve olyan buszokat rendelnének az Ikarusztól, amelyiknek csak az első ajtaja van meg. Gondoldd el, mennyi pénzt takaríthatna meg a BKV az olcsóbb beszerzések révén! Na, ne....
A rossz, senki számára sem jó szabályokat pedig szabotálni kell! A BKV is ezt teszi bizonyos értelemben a szolgáltatásával! Ráadásul ez nem csak rossz, de balesetveszélyes is!! A közlekedés nem kisérleti telep, az utasok pedig nem nyulak, hogy szórakozzon velük a BKV!
A vidéki sofőrökről nem tudom, melyikünk látja jobban a helyzetet, de ennyire nem érdekel. A lényeg, hogy ne hagyjanak a megállóban és ne csukjanak az ajtó közé és ne üssenek el, csak mert gyalogos vagyok! Amúgy a vidéki ember mindíg nyugodtabb a városinál, nyilván ez is közrejátszik a viselkedésük megítélésében.
Szia: cucu
Carpy Creative Commons License 1999.06.04 0 0 50
Kedves cucu!

Ha valaki nagyon nem ismeri a valosagos helyzetet, az Te vagy. Gyanitom, hogy erosen Budapesten laksz, mert nagyon tevesek azok a dolgok, amiket a videki helyzetrol irsz, bar azt a fas-erdos reszt, ahol 2 kilometerenkent vannak a megallok, nem ismerem...
Videki soforok eseteben kulonszednem a varosi (helyijarati), es a helykozi buszsoforoket. Ez utobbiaknak valoban van jovedelmuk haztajibol, amit szabadnapjaikon muvelnek. De en nem roluk beszeltem. Videki nagyvarosainkban sokkal kisebb fizetesert tobb helyen egesz nap ellenorzik a soforok a felszallaskor a jegyeket. Gyorben peldaul mar hosszu evek ota, s nincs is nagyon kivetel, nem tudsz folszallni a buszra jegy nelkul. Miert? Mert kezdettol fogva komolyan vettek az ellenorzest.
Nem igy tortent Budapesten, ahol eleg szerencsetlenul vezettek be a rendszert, hogy csak kis buszokon, es csak este 8 utan, bar igy valoban nem okoz tumultust az elsoajtos felszallitasi rend. Kiveve pl a 78-ast a Rakoczi uton, ha eppen percekig nem ment elotte semmilyen 7-es, valamint egyes metroallomasokrol eloszto jaratokat, pl 82-es, de az ilyeneknel aki soka szall le, az elmegy a busz vegebe, nem nagy gond.
Videken egyebkent szinte mindenutt az a rendszer, hogy az elso ajton lehet felszallni, a tobbin csak leszallni. A BKV nem igy talalta jonak, szerintem helytelenul, de ez mindegy. A szabaly, az szabaly, ne nevezd embersegesnek azt, aki a szabalyt megszegi a hatso ajtok kinyitasaval.

Hogy mennyire tengodnek a BKV-s soforok? Minden sztrajkhelyzet es panasz ellenere van boven jelentkezo a buszsofori helyekre, mig videken lasszoval kell fogni az embereket. Hogy ennek ellenere miert normalisabbak a videki soforok? Na ezt magyarazd meg...
Carpy

Előzmény: cucu (44)
MaciLaci Creative Commons License 1999.06.03 0 0 49
Hat mar igy is eleg olcso. En is egy ideig vettem a berleteket, de aztan az elmult 2-3 evben mar sajnalom ra a penzt. Ha meg jon az ellenor, akkor meg : irjak a szamlamra. Igy is van mar par ugy, ami fuggoben van, kivancsian varom mi lesz belole. A rohej pedig az, hogy ha jobb lenne a szolgaltatas, akkor en meg a berlet aranak a 2x-set is hajlando lennek kifizetni. Tudom, hogy nehez helyzetben van a BKV, de ugy nem lehet hosszutavon eletben maradni, hogy allami tamogatasbol majd valahogy megelunk, a tobbi az utasok gondja. Ezzel a MITPANASZKODIK?ELTUDJUTNIABOLBEBE filozofiaval nem lehet ervenyesulni. Nem vagyok teljesen tisztaban a BKV anyagi/politikai helyzetevel, de biztos, hogy van megoldas, megha nehez is. Olyasvalamire gondolok, hogy nagytokes befektetoket talalni, a geppark/infrastruktura korszerusitesere. Piaci verseny, stb... Vagy ez nagyon naiv otlet?
Törölt nick Creative Commons License 1999.06.03 0 0 48
Amennyiben az, hogy próbálok tényszerű lenni, belső információk alapján véleményt mondani, ahelyett, hogy le akarnám mondatni az atyaúristent is, nos szóval, ha ez hangulatkeltő, akkor érdekesen állunk.
Ami a sofőrök lehetőségeit illeti, meg lehet nézni, hogy milyen és mennyi fuvarozással foglalkozó cég működik vidéken és menniy Budapesten, illetve hogy mekkora szállítási teljesítmények vannak. Nekem a közlekedés a szakmám, ami önmagában még semmit nem jelent, de az, hogy ezzel is foglalkozom, már igen. És nem csupán utazom és látom amit látok, merthogy az igen kicsi szelet csupán ahhoz, hogy átfogó véleményt mondjunk. De csak hajrá, ha ezeket itt leírjuk, pontosan ugyanaz lesz az eredmény, mintha semmit nem írunk ide.
cucu Creative Commons License 1999.06.03 0 0 47
Bagojj,
az a hangulatkeltő, amikor Te hozzászólsz! De szóljál hozzá nyugodtan, így a jó!
Borzasztó, hogy mennyire távol vagy a valóságtól, ezért nem érted amit mondok!
Figyelj! Amikor a lakóhelyemre költöztem, az első időkben nehezen ismertem meg, hogy hol kell leszállnom. Nem azért mert hülye vagyok, hanem ez egy erdős terület és szinte minden fát egyformának lát az ember, főleg késő este. Idáig érted?
A sofőrünk persze nem mondja be a megállókat, így állandóan ugrásra készen pislogok, hogy mikor kezdjek előre nyomulni, hogy még időben jelezni tudjak! Mert különben gyalogolhatok 2 kilométert pluszba. Érted?
Igaz, hogy sokan vannak akik nem tartják be hál' istennek ezt az idióta rendelkezést és kinyitját a többi ajtókat is. Hála nekik!

A legtöbb vidéki buszsofőrnek pedig van másodállása, még ha lakótelepi is. Ami a pestieket illeti, nehogy azt gondold, hogy Ő nekik volna más főállású lehetőségük is és ezért viselkednek lazábban! Ha volna, nem a BKV-nál tengödnének!
cucu

cucu Creative Commons License 1999.06.03 0 0 46
Bagojj,
az a hangulatkeltő, amikor Te hozzászólsz! De szóljál hozzá nyugodtan, így a jó!
Borzasztó, hogy mennyire távol vagy a valóságtól, ezért nem érted amit mondok!
Figyelj! Amikor a lakóhelyemre költöztem, az első időkben nehezen ismertem meg, hogy hol kell leszállnom. Nem azért mert hülye vagyok, hanem ez egy erdős terület és szinte minden fát egyformának lát az ember, főleg késő este. Idáig érted?
A sofőrünk persze nem mondja be a megállókat, így állandóan ugrásra készen pislogok, hogy mikor kezdjek előre nyomulni, hogy még időben jelezni tudjak! Mert különben gyalogolhatok 2 kilométert pluszba. Érted?
Igaz, hogy sokan vannak akik nem tartják be hál' istennek ezt az idióta rendelkezést és kinyitját a többi ajtókat is. Hála nekik!

A legtöbb vidéki buszsofőrnek pedig van másodállása, még ha lakótelepi is. Ami a pestieket illeti, nehogy azt gondold, hogy Ő nekik volna más főállású lehetőségük is és ezért viselkednek lazábban! Ha volna, nem a BKV-nál tengödnének!
cucu

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!