Köszi mindenkinek! Mostmár világos számomra, hogy a futómű eme alkatrésze szoros rokonságban van az "igen impotens vagyok", a "csendes háztömb" és a "néma számla" kifejezésekkel. Csak azt nem tudom, hogy akkor minek teszik be a kocsiba? Szerintem csak azoknak a személyeknek az autójába kell ezt az alkatrészt beszerelni, aki elismerten impotens, egy nyugodt társasházi közösség tagja és a víz- gáz- és egyéb számlái nem árulkodnak semmiről. Aha, asszem erről lehet szó!
Zsőt hogy, meglepjelekk még, ráadássul minden ótóba van többféle méretü is mert, vana kocogómübe is meg vana motoralatt izs, csakott aszthivják motortartó gumibakknak is. Bizonyy!
Helo. Hogy komolyan is beszéljen valaki.
Tehát: úgy kell elképzelni, mint egy kb. 6 cm hosszú acélcsövet, amelybe bele van tolva egy kisebb átmérőjű acélcső. A két acélcső között pedig ott van a gumi. Na, ez a szilentblokk.
Fordításban ez inkább azt jelenti, hogy "csendes hely". Kb. úgy lehet értelmezi mint a vizesblokk-ot. (Vizes hely)
Minden autó típushoz más a méret.
Helo.
A futóműnél szilentblokkok révén "rögzítik" a mozgó alkatrészeket az alvázhoz, a stabilizátor rúdhoz valamint olyan helyeken, ahol nem lenne jó a fémes kapcsolódás az alkatrészek között.
Valójában egy gumituskó ami fémházba van építve, és a gumi hosszában lukas, mert így felhúzható pl. a lengőkarra, vagy a stabilizátor rúdra, vagy ahová kell. Általában elöl lent-fönt 4-4 darab van belőle és a hátsó futóműnél is van ugyanennyi.
Puha, finom járást biztosít a kocsinak. Ha elöregszik a gumi, kopogó, nyöszögő hangot ad, ráadásul veszélyes is, mert lötyög, nem rögzít rendesen.