Keresés

Részletes keresés

djeperto Creative Commons License 1,5 órája 0 0 166700

Elnézést elírtam. A 2017-es Baselworld

Előzmény: djeperto (166699)
djeperto Creative Commons License 1,5 órája 0 0 166699

Szia. Csak annyival egészíteném ki a hozzászólásodat, hogy a 2007-ben a Tudor megkapta a Britling B01, akkor már nyolc éves kronó verkjét (MT5813) hogy beépítse az új Heritage Chronograph órájába. Ugyanakkor a Breitling megkapta a Tudor MT5612 verkjét pl. az új Pelagos-bol, átnevezve B20-nak, hogy beépítse az új Superocean Heritage II-be. Ez a két cég közti kooperáció volt a 2007-es Baselworld legnagyobb csodája. Azóta is közösen fejlesztenek, közösen fektetnek be szerkezetek gyártásába ami nem tesz rosszat egyik gyártónak sem.

Előzmény: gallo (166683)
rtivi Creative Commons License 1,5 órája 0 0 166698

Kedves Franek!

 

Hát a végén tényleg beszerzek egy használt Breitlinget,

hogy kipróbáljuk a berendezést. A fotó is nagyon jó. :-)

Előzmény: Franek-52 (166697)
Franek-52 Creative Commons License 3 órája 0 0 166697

….a breitlingeknél használható megoldás.

 

 

 

 

rtivi Creative Commons License 4 napja 0 0 166696

Amikor ilyen hozzászólásokat olvasok,

megidul a nyálképződésen a sok szakmai tapasztalattól,

magyarul: folyik a nyálam egy ilyen

használt óráért.  :-))

Régi betegség...

Előzmény: APT (166695)
APT Creative Commons License 4 napja 0 0 166695

Igen, a rámákon a "lovasok", meg a csavarok sokszor sérültek, a bicoloroknál meg csúnyán kopnak. A legnagyobb baj, ha elvesznek - de az azért ritka.

Az üvegeket végszükség esetén (a zsugorgyűrűk valóban szándékosan speciális profilúak) lehet lassan kötő két komponensű Araldittal ragasztani, az még szilárdabban tart és tökéletesen tömít is, csak nyilván macerás.

Tönkrement tokcsővel (koronához) összesen egyszer találkoztam, persze nem volt beszerezhető, de kifúrtam, esztergáltam-vágtam egy újat. Macerás, időigényes, de szerintem ezekkel tényleg ritkán van baj, és csak nagyon elhanyagolt órákon.

 

Én inkább onnan közelítem meg, hogy a piacon forgó "használt" órák messze többsége, legalább 9x%-a kezelhető, szervizelhető alkatrész-utánpótlás nélkül is - azzal a kis számúval viszont, ami csak gyári szervizben hozható rendben - megjárta a tulajdonosa, simán elkérnek egy öreg Chronomat korona-ráma-egyéb pótlásaira és szervizelésére annyit, amit aztán ér az óra. Ilyen ez a popszakma...

Előzmény: Franek-52 (166694)
Franek-52 Creative Commons License 4 napja 0 0 166694

Szia. 

 

…..a tokcső alatt a koronához tartozót értem. A nyomógombok valóban cserélhetők, szerelhetők. A szerény kb. havi 2-3 db. javításnál kizárólag kemény forrasztásost találtam. Az alkatrészeknél a külsők a problémák: indexek (körmök), lünetta csavarok, üvegtömítés, ( a "falc"-on belül van még egy beesztergálás ahová csak a gyári tömítés jó). Sokszor a tömítettség javítása több ideig tart mint maga a szerkezeté. Én mint nyugdíjas már csak az ETA-s szerkezeteket javítok.

 

Feri'bá  

 

 

 

Előzmény: APT (166692)
rtivi Creative Commons License 4 napja 0 0 166693

Köszönöm az értékes, tanulságos, megfontolandó

hozzászólásaidat. 

Előzmény: APT (166692)
APT Creative Commons License 5 napja 0 1 166692

Jó sok Chronomat, Montbrillant meg hasonló szervizelése után fűznék azért hozzá némi tapasztalatot:

 

- Alkatrészt keríteni valóban nehéz, de általában nem kell. Az ETA werkek felhasználásának óriási előnye pedig ugyebár az, hogy ha mégis kell, akkor ahhoz kapható is. Találkoztam már tengelytörött Chronomattal, és persze B-13-as kaliberhez komplettet kapni igen nehéz - ETA 7750-hez viszont semmi problémát nem jelent, chronometer-grade kivitelben sem... :-)))

 

- A mutatók (pontosabban a kronó gyűjtőinek mutatói) a 7750-nél valóban általában zűrösek, mivel nagyon durván, "erőszakosan" nulláz a szerkezet, ezért szorosan ülő, hosszú mutatócsöveket muszáj hozzá alkalmazni (vagy megcsúsznak a mutatók, és elkezdenek "sétálni") - és ezek tényleg néha nem jönnek le sérülés nélkül, vagy végül magát a tengelyt is leszakítják (olyankor a hozzájuk tartozó gyűjtő kereket is pótolni kell). De azért még minden esetben le tudtam venni és stabilan vissza is tudtam tenni a mutatókat, bár ehhez egyedileg köszörültem 7750-re specializált mutatólevevő-pálcákat.

 

- A tokcső cserélhető azért, nem forrasztott, belülről beütött az is, és megjegyzem, nem is szokott vele azért olyan sok gond lenni. A régebbi - elérhetőbb árú - bicolor Chronomatoknál talán az a legnagyobb gond, hogy a koronák aranyozottak, nem is túl vastagon, és nagyon csúnyán meg tudnak kopni. Azt nehéz szépen rendbehozni.

 

Alapvetően egyébként nagyon robusztus tokok-csatok, a desing ugyebár ízlés kérdése (nekem tetszenek), a szerkezetek tisztességesek. A most futó, már manufakturális B01 esetében valóban az is láthatóan cél volt, hogy teljesen a céghez kössék a vásárlókat a szervizzel is - és azért ez hosszú távon még akár meg is bosszulhatja magát. Egy két-három millióért szalonban megvett karóránál kifizet még a vevő - legalábbis az első mondjuk 10 évben - a szervizekért százezreket, de amikor az óra 15-20-30 év múlva, már valószínűleg nem is az első tulajdonosánál és százezreket érő állapotban lesz - akkor már nem fogja megtenni, és ha nem lesz megoldható a szervizelés, akkor ennek akár az is lehet a vége, mint a prémium nagykocsiknál, amelyek húszévesen szotyolát érnek - pont a fenntartási költségek miatt... Másrészt szerintem itt is igaz, hogy ha az óra alapvetően jó és működőképes állapotban van, akkor annak csak tisztításra-szervizelésre lesz szüksége, és azt meg fogják tudni oldani független szakemberek is, emberi árakon. A sérült-hiányos órák meg értéktelenné válnak teljesen. De ez igazándiból ma is így van.

Majd meglátjuk... 

Előzmény: Franek-52 (166668)
APT Creative Commons License 5 napja 0 0 166691

Pillanatnyilag a piac BEFAGYOTT. Pár svájci gyártó jelentése szerint jelenleg az üzletek szintjén már gyakorlatilag nincs forgalmuk (nagyon sok helyen az üzleteik ki sem nyithatnak - szombattól egyébként mi is ezen országok sorát gyarapítjuk).

Ez már nem is a kereslet/kínálat kérdése, egyszerűen leállították a kereskedelmet. Semmilyen hosszabb távú következtetést sem lehet ebből most levonni. Semmifélét. Ez most egy soha semmikor a történelemben még elő nem fordult extra helyzet.

 

Hosszabb távon minden attól függ, hogy a pandémia mekkora világgazdasági visszaeséssel fog járni. Itt most a 2008-as adatokra sem támaszkodhatunk, mert az a krízis egyfelől fokozatosan zajlott, úgy, hogy közben azért minden működött, de visszaesések voltak - másfelől nem érintett mindenkit, sőt, a svájci márkák legnagyobb felvevőpiaca pont ebben az időszakban lett az a Kína (és részben a Közel-Kelet, India), amelyeket az a válság igazándiból alig érintett (Kína a 2008-as válság mélypontján is pozitív növekedést tudott mutatni, az olajárak felszökése miatt a Közel-Kelet fizetőképesebb volt, mint valaha, stb..). Az a válság a luxusipart nem érintette olyan mélyen, mint más területeket - bár érintette, szenvedett akkor is a svájci óraipar, nem is kicsit, sokan máig nem heverték ki.

 

Most viszont kőkeményen érinti a válság az összes piacot, és ennek még nem láthatjuk át a következményeit. Lehet, hogy nem lesz mély, de benne van a pakliban, hogy a 70-es években látott krízisnél is nagyobb jön.

 

Jelenleg a másodpiaci árakat sem lehet megítélni - mert az a piac is befagyott. Nincsenek még nagy leárazások - de üzletkötések sem. Senki nem vesz semmit. Ez viszont az eladni akaróknak nem sokáig tartható állapot...

 

Várjunk, figyeljünk..

Előzmény: gallo (166689)
hitman Creative Commons License 5 napja 0 0 166690

Nem tudom, érdekel-e valakit, de a Fortis honlapján minden órára 20% "stay-at-home" kedvezmény van. =}

 

Háztáji hírek: megérkezett a Stratolinerem. =}

gallo Creative Commons License 5 napja 0 0 166689

Ez így van. Csak épp nincs túlkínálat. Éppenhogy kisebb is lehet akár, mert nem jönnek a külföldi börzékről, kereskedőktől használt órák.

Előzmény: deckwatch (166688)
deckwatch Creative Commons License 5 napja 0 0 166688

szvsz. amiből túlkínálat van, ott csökkenni fognak az árak.

lásd az ingatlanpiacot. 

Előzmény: gallo (166687)
gallo Creative Commons License 5 napja 0 0 166687

Nem. Miért tennék? Semminek nem zuhan az ára.

 

Sőt, amiből nincs elég, annak ára elindulhat felfelé. Pl. a gumiabroncs ellátás akadozik. Meg is látszik a tavaszi akciós árakon.

 

Most márkás használt órák nem érkeznek be a külföldi börzékről. Újak sem a boltokba. Vagyis kisebb a kínálat. A vevői érdeklődés is persze. De ettől még nemhogy nem zuhannak, de még nem is csökkennek az árak.

Előzmény: rtivi (166686)
rtivi Creative Commons License 5 napja 0 0 166686

Most jut eszembe megkérdezni tőletek, hogy a helyzetre tekintettel

zuhannak-e az ilyen 

- mint az alanti  képen is látható -

"luxusórák" árai?

 

Én megelégednék 50%-kal is. 

Ha még akkor is vásárlóképes vagyok. :-))

rtivi Creative Commons License 5 napja 0 0 166685

Köszi a bíztatást.

 

 

Egyébként a Breitling sokat tanult Hans Wilsdorftól a

stratégiában. Az in house Daytona 2000-ben. a B01

2007 táján lépett be.

 

Nekem pedig vagy 14 éve ez a régimódi darab tetszik.

kuporgatok is rendesen. :-)

 

 

Előzmény: gallo (166684)
gallo Creative Commons License 6 napja 0 0 166684

Nyugodtan vásárolj Breitlinget, ha tetszik. 

 

Akár ETA szerkezetest, akár a sajátjukkal szereltet. 

Előzmény: rtivi (166680)
gallo Creative Commons License 6 napja 0 0 166683

"Breitlingnek SOHA sem volt in-house werk-je"

 

Szerintem kicsit még tájékozódj e téren.

Ma már a B01-es (B04, stb.) szerkezetet is több helyen javítják, szervizelik.

 

A Tudor (Rolex testvér, ugye) is használ Breitling eredetű szerkezetet. Biztosan nem azért, mert annyira rossz lenne.

Előzmény: satzowlee (166681)
rtivi Creative Commons License 6 napja 0 0 166682

Lehet, hogy csak a hazai sztreopítiákra emlékszek, hiszen

May 28, 2009, Breitling will officially launch the Chronomat B01 with their new in-house automatic-winding chronograph movement, known as Caliber B01.

No persze ettől még a Casio is lehet szimpatikus, sőt más modell is.

Előzmény: satzowlee (166681)
satzowlee Creative Commons License 2020.03.25 0 0 166681

Tudod, mióta megtudtam, hogy a Breitlingnek SOHA sem volt in-house werk-je, nagyot esett a szememben. Szóval ez a márka csak kimondottan a jó reklámnak, design-nak, menedzsmentnek köszönheti-szerintem-a renuméját.

Nem zavar, ha megköveztek érte, de nézzétek csak meg, hányféle szerkezetet ontott ki magából az OFF-topik Casio!!-utóbbit nem véletlenül szimpatizálom.

Előzmény: rtivi (166680)
rtivi Creative Commons License 2020.03.24 0 0 166680

Nagyon köszönöm ezt az igen részletes és

meggyőző hozzászólást . Már látom, hogy használt

Breitlinget csak nagy körültekintéssel vásárolhatok 

meg. Le is maradtam az ebayen a licitről. Egy sok vásárlással

megáldott nagymenő vitte el a 15 éves Evolutiont 1700

fontért, Nekem ennyit már nem ért. Biztosan tudja, hogy

mennyit fog kérni egy friss szervízre hivatkozva.

 

 

Előzmény: Franek-52 (166668)
Pitylogós Creative Commons License 2020.03.24 0 0 166679

Ezért kérdeztem rá :o)

Előzmény: menut (166671)
APT Creative Commons License 2020.03.24 0 1 166678

Már akkor sem volt nagy érték. Akkor ment ki a zsebóra a divatból, akkor készültek tömegesen idehaza is például a Klein-féle beépítések (egyszerű, testes, mángorolt alpakka-réz tokokba), és bár konkrétumot nem mernék mondani, de szerintem ezeket az órákat már akkor sem adták túl drágán, a hazai fizetésekhez mérten sem. Azért "pénzbe kerültek", de például egy vadonatúj, 14 karátos arany IWC C89-es karóra 1956-ban 7500Ft volt, miközben a bérek úgy 900-1200Ft között szórtak zömükben. Egy ilyen Doxa óra szerintem akkoriban újonnan sem kerülhetett pár száz forintnál többe.

Előzmény: Saughassy (166677)
Saughassy Creative Commons License 2020.03.24 0 0 166677

Koszonom a reszletes valaszt. Vajon az 50-es evek elejen mennyit kerhettek egy ilyen oraert? 

Előzmény: APT (166676)
APT Creative Commons License 2020.03.24 0 1 166676

Szokásos "egynapos" járat, 32-36 óra a jellemző járástartalék. A pontossága végül is a 15 köves alapkiviteleknek sem volt rossz - nem kronométer, de napi 20-40mp általában kihozható belőlük, ha jó állapotban vannak, tisztességes, "közepes minőségű" (vagyis a mai "tömegóráknak" teljesen megfelelő minőségű) horgonyjáratok. Készültek belőlük kronométer minőségű, finom-szabályozós, bimetál billegővel, Breguet-hajszálrugóval szerelt kivitelek is, azok pontossága ennek megfelelően még jobb.

Semmi leszólni való sincs rajtuk, eleve nem lehet rossz minőségű az a mechanika, ami közel egy évszázad után is pontos és megbízható működésre képes - megfelelő karbantartás mellett (amit viszont ritkán kaptak meg...). Csak viszonylag "tömegáruk", sok készült belőlük, a korrekt minőség okán sok is maradt, ergo nem ritkaságok - márpedig a régiségpiac ritkaság-sznobéria alapon működik, az az értékes, ami ritka. Mindegy milyen vacak, csak másnak ne legyen.... ;-)))

Előzmény: Saughassy (166675)
Saughassy Creative Commons License 2020.03.24 0 0 166675

Koszonom az infokat. Ezek a szerkezetek mennyire voltak pontosak mondjuk egy mai olcso Seikohoz, vagy barmilyen tomegaruhoz kepest? Milyen jarastartalekuk volt?

Előzmény: APT (166673)
Saughassy Creative Commons License 2020.03.24 0 0 166674

Nem a piaci erteke izgat, nem akarom eladni. Egyszeruen csak erdekelt, mi lehetett a sztorija. Vajon ujkent vette, vagy mar akkor is hasznalt ora lehetett. De igy siman benne van, hogy o is hasznaltan vette.

Előzmény: APT (166673)
APT Creative Commons License 2020.03.24 0 0 166673

A Doxa 1905-ben, 1906-ban és 1925-ben nyert kiállítási érmet az óráival, ezeket tüntették fel a porvédőn - ez az óra tehát 1925 utáni, és a kinézete alapján még a II.világháború előtt készült. A számlap réz színe is a 30-as évek közepe-vége tájékán volt divatos. A tokozása-kivitele, a számlap színe ugyan nem a leggyakoribb, de nincs benne "semmi rendkívüli", viszonylag köznapi kivitelű - és ránézésre kicsit már viharvert, vegyes mutatókészletű óra. A szerkezet szinte 100%-is biztos, hogy a megszokott FHF1 derivatíva.

Ha családi emlék, tedd el, becsüld meg - de sajnos a piaci értéke nagyon szerényke.

Előzmény: Saughassy (166670)
deckwatch Creative Commons License 2020.03.24 0 0 166672

És 2-3 ezerért működőképes karórát.  :-)

Előzmény: menut (166671)
menut Creative Commons License 2020.03.24 0 0 166671

Már 100 000-ért is lehet működő autót venni... :)

Előzmény: Pitylogós (166669)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!