Van egy karórám, amit el szeretnék adni. Chrono24-en 7-800e Ft körül mozog az ára. Ha meghirdetem Chrono-n, megveszik, milyen szállítmányozónál adjam fel az órát - természetesen teljes értékre biztosítva - hogy meg is kapja azt a vevő és én is a pénzt, s az óra se tűnjön el. Mik a tapasztalatok? Köszönöm.
Ez világos, csak nálunk az volt hogy apám valamikor a 90-es évek elején örökölt egy lakást és benne a sok ingóságot, ékszert, órákat, könyveket, stb.
Ő ezeket nem dobta ki, hanem eltette különösebben nem foglalkozott vele és most a költözésnél derült ki számomra hogy vannak ilyen dolgai.
Én itt az érték miatt érdeklődtem, mert ki akartam dobni, de gondoltam megér egy kérdést ez, mert annak nem örültem volna ha utólag kiderül, hogy mondjuk egy százezer ft-os értékű karórát selejteztem le egy mozdulattal. :)
Erre kaptam a választ hogy nem képvisel értéket.
Nyilván ha 25 ezret ér a karóra és ennél többe kerül a javítás, akkor az azt jelenti hogy kukázni kell, ahogy egy gazdasági totálkáros autóra sem szánok pénzt erre sem fogok.
Egy mechanikus órát 5-8 évente le kell szervizelni és pont. Ez a gyári előírás is, mindegyiknél, pont úgy, ahogy egy autóban is KÖTELEZŐ az olajcsere, vagy idővel tönkremegy. Nyilván egy ilyen régi óra esetében nehezen kezelhető dilemma, hogy a mai lehetőségek/árak mellett simán többe kerülne rendesen leszervizelni az órát - mint amit ér utána az egész, ráadásul ezt 5-8 évente ismételgetni kell. De egy szakadt öreg verdánál is teljesen hétköznapi lehet, hogy egy normális szervizelés-karbantartás és a vizsgára felkészítése többe van, mint amit ér a kocsi - ezt nem úgy kell felfogni, hogy konkrétan erre az autóra/órára kell költeni, hanem úgy, hogy ez az ára az autózásnak vagy éppen a mechanikus óra használatának.
Nyilván ez utóbbi nem kényszer, és simán megteheted, hogy beteszed a fiókba - vagy addig használod, ameddig még működik, és utána teszed el - mindegyik megmagyarázható, de most elvekről beszélünk.
Mindenesetre a többiek elmondtak minden lényegeset - ez egy 50/60-as évekbeli egyszerű, hétköznapi Marvin, sajnos különösebb értéket nem képvisel, ennek megfelelően foglalkozni vele, költeni rá csak akkor érdemes, ha a te számodra jelent értéket, és rendszeresen használni is szeretnéd. Ha ez nem adott - akkor tedd el emlékbe és ennyi.
Képek nélkül semmit sem lehet mondani. Még az sem derült ki ebből, hogy kar- vagy zsebóráról van szó, miféléről, stb... A Marvinok egyébként nagy általánosságban nem különösebb értékek.
Nem megérzés volt, hanem a kütyük felé vonulás (Apple Watch), de időben, szaros + 25000-rel szálltam ki egy Omega Planet Ocean-ből. Mára bukta lenne. 5 éves volt, doboz, papírok, patika állapot, Hantosék is azt mondták, majd egy év múlva kinyitják.
Így, hogy a G10-es vonalat említetted, már érthetőbb a dolog, legalábbis ebben a kategóriában.
A típusszerkezetes luxusórákról meg mindig az egykori főnököm arca jut eszembe, mikor a frissen vett IWC-jétől el volt ájulva, hogy mekkora királyság, meg kézzel készített minden darabja, stb.
Aztán mikor fel lett homályosítva, hogy a benne lévő ETA szerkezet annyira nem unikális werk, nem IWC termék és sorozatgyártott cucc, hovatovább külön megvásárolva töredéke az ára az általa kicsengetett összegnek, akkor nagyon savanyú képet vágott :o)
Azert az altalad felsoroltak es a “nomame” mido, longines es tarsai kozott van egy kis szakadek árban. Nyilvan ertem mire celzol. Ha 10-20k.t szerettem volna orara kolteni akkor ezek kozul valasztok igen. Midoval sincs semmi bajom,(longines orakat is szeretem) csak a meret. Azt beneztem, roviden ennyi:)
Ezek a noname órák sajnos ennyit tudnak: erősen félár alá, azonnal, ahogy kihoztad a boltból. Patek, Rolex, Cartier, Audemars Piguet és társait szabad venni, ha később majd el szeretnéd adni. Vagy pedig ha a noname óra tetszik meg, akkor félár alatt kell venni használtan és akkor nincs fejfájás.
Ebben az a pláne, hogy "attól függ". Nyilván egy ilyen kamu kínai szerkezetes Rolexet valóban kicsit is hozzáértő nem nézhet be. Ez inkább arra való, hogy órabörzéken edződött kicsit kikupáltabb műkedvelőket át lehessen verni. De azért vannak tényleg nagyon zűrös esetek, például a G10 szerkezetes Tissotok, amiket lelkesen hamisítanak - hát, ott a márkaszerviz is csak a vállát vonogatja, mert pont olyanok... Apróbb eltéréseket hiába vélsz találni közöttük - ha egyszer a gyári szériák között is vannak ilyen apróbb eltérések, ezek eleve vélhetően kínai berendelt tokkal, külső beszállítótól származó számlapokkal-mutatókkal, ETA G10 (most meg annak utód) szerkezeteivel készülnek - és egyáltalán nem biztos, hogy a tok nem pont ugyanattól a gyártótól származik, sőt, nem pont ugyanaz a tok fizikálisan, a többi is "gyanús".. Ugyanez a történt volt korábban a Panerai ETA/Unitas werket óráival - ezeket tényleg lehetett olyan minőségben hamisítani, hogy hiába vagy hozzáértő, sőt, hiába teszel mellé egy biztosan gyárit is, ha látod is az apróbb különbségeket - azok egy pár évvel eltérő időben készült gyárinál is meglehettek... Nem véletlenül látott neki újra mindegyik nagyobb gyár saját werkeket tákolni, nagyon lerombolta azért a hitelt ez a sok típus-szerkezetes, voltaképpen semmi különös műszaki tartalmat nem nyújtó bűndrága "luxusóra"....