Keresés

Részletes keresés

Befektetovagyok Creative Commons License 4 napja 0 0 168328

Sziasztok!

 

Van egy karórám, amit el szeretnék adni. Chrono24-en 7-800e Ft körül mozog az ára. Ha meghirdetem Chrono-n, megveszik, milyen szállítmányozónál adjam fel az órát - természetesen teljes értékre biztosítva - hogy meg is kapja azt a vevő és én is a pénzt, s az óra se tűnjön el. Mik a tapasztalatok? Köszönöm.

glashuette Creative Commons License 2022.07.27 0 0 168327

Pénzszórásnak pont megfelelő, persze, ha 40 évre veszed, az más...

Előzmény: hitman (168314)
DLCBP Creative Commons License 2022.07.27 0 0 168326

Semmiképpen ne dobd ki!

Vagy hirdesd meg 10-15 ezer forintért, vagy add oda valakinek, aki örülne neki!  🤔

Előzmény: Hans G. (168325)
Hans G. Creative Commons License 2022.07.27 0 0 168325

Ez világos, csak nálunk az volt hogy apám valamikor a 90-es évek elején örökölt egy lakást és benne a sok ingóságot, ékszert, órákat, könyveket, stb.

Ő ezeket nem dobta ki, hanem eltette különösebben nem foglalkozott vele és most a költözésnél derült ki számomra hogy vannak ilyen dolgai.

 

Én itt az érték miatt érdeklődtem, mert ki akartam dobni, de gondoltam megér egy kérdést ez, mert annak nem örültem volna ha utólag kiderül, hogy mondjuk egy százezer ft-os értékű karórát selejteztem le egy mozdulattal. :)

Erre kaptam a választ hogy nem képvisel értéket.

Nyilván ha 25 ezret ér a karóra és ennél többe kerül a javítás, akkor az azt jelenti hogy kukázni kell, ahogy egy gazdasági totálkáros autóra sem szánok pénzt erre sem fogok.

Köszönöm a válaszokat!

Előzmény: APT (168324)
APT Creative Commons License 2022.07.26 0 1 168324

Egy mechanikus órát 5-8 évente le kell szervizelni és pont. Ez a gyári előírás is, mindegyiknél, pont úgy, ahogy egy autóban is KÖTELEZŐ az olajcsere, vagy idővel tönkremegy. Nyilván egy ilyen régi óra esetében nehezen kezelhető dilemma, hogy a mai lehetőségek/árak mellett simán többe kerülne  rendesen leszervizelni az órát - mint amit ér utána az egész, ráadásul ezt 5-8 évente ismételgetni kell. De egy szakadt öreg verdánál is teljesen hétköznapi lehet, hogy egy normális szervizelés-karbantartás és a vizsgára felkészítése többe van, mint amit ér a kocsi - ezt nem úgy kell felfogni, hogy konkrétan erre az autóra/órára kell költeni, hanem úgy, hogy ez az ára az autózásnak vagy éppen a mechanikus óra használatának.

Nyilván ez utóbbi nem kényszer, és simán megteheted, hogy beteszed a fiókba - vagy addig használod, ameddig még működik, és utána teszed el - mindegyik megmagyarázható, de most elvekről beszélünk.

 

Mindenesetre a többiek elmondtak minden lényegeset - ez egy 50/60-as évekbeli egyszerű, hétköznapi Marvin, sajnos különösebb értéket nem képvisel, ennek megfelelően foglalkozni vele, költeni rá csak akkor érdemes, ha a te számodra jelent értéket, és rendszeresen használni is szeretnéd. Ha ez nem adott - akkor tedd el emlékbe és ennyi.

Előzmény: Hans G. (168322)
hitman Creative Commons License 2022.07.26 0 0 168323

autónál ugyanez:

"olajat nem cserélek benne, de veszek egy szép üléshuzatot."

Előzmény: Hans G. (168322)
Hans G. Creative Commons License 2022.07.26 0 0 168322

Köszi a válaszokat!

Költeni nem akarok rá, maximum egy normális szíjat veszek hozzá, vagy visszaugrik a fiókba.

Előzmény: DLCBP (168319)
satzowlee Creative Commons License 2022.07.25 0 0 168321

Szia.

Van egy ilyen a gyüjteményemben, ha jól emléXem, tán volt is az idén rajtam egyszer :D

És ezért a "pár napért" amíg még élek, nem fogom leszervizelni.

Előzmény: Hans G. (168318)
Tsaby Motors Creative Commons License 2022.07.25 0 0 168320

Jó eséllyel a cal. 560-as szerkezettel szerelt óra az '50-es évekből.

Nem rossz óra, jó közepes minőség. 

Tényleg az a helyzet, hogy a sima szerviz áránál nem sokkal többet ér rendbe téve sem.

Előzmény: Hans G. (168318)
DLCBP Creative Commons License 2022.07.25 0 0 168319

Rakd el emlékbe!

Egy legalább 25 ezres ráfordítás után kérhetnél érte cirka 30 ezret. 🤔

Előzmény: Hans G. (168318)
Hans G. Creative Commons License 2022.07.25 0 0 168318

Itt a fotó róla, ha esetleg ez segítség.

Elég viseletes.

 

 

Előzmény: DLCBP (168316)
APT Creative Commons License 2022.07.25 0 0 168317

Képek nélkül semmit sem lehet mondani. Még az sem derült ki ebből, hogy kar- vagy zsebóráról van szó, miféléről, stb... A Marvinok egyébként nagy általánosságban nem különösebb értékek.

Előzmény: Hans G. (168315)
DLCBP Creative Commons License 2022.07.24 0 0 168316

Ebből szerintem semmit nem lehet kikövetkeztetni.  :-(

Előzmény: Hans G. (168315)
Hans G. Creative Commons License 2022.07.24 0 0 168315

Üdv!

Apukám költöztetése közben találtunk egy régi órát, Marvin nevezetű gyártótól, elég jó állapotban van, működik is.

Esetleg lehet tudni erről, hogy mikor készült és hogy van egyáltalán bármiféle értéke?

Sorozatszám az van a hátlapon 978836.

hitman Creative Commons License 2022.07.23 0 0 168314

brutál az új Fortis Stratoliner. oszlopkerekes sajátwerk, 60 óra járástartalék. durván rákívántam.

APT Creative Commons License 2022.07.15 0 0 168313

Nem akarlak megbántani, de mi nem csak képen láttunk már ilyet, mi több, nem csak egyben... A számát sem tudom, hány ilyet szervizeltem már...

Előzmény: ortandras (168310)
Tsaby Motors Creative Commons License 2022.07.15 0 0 168312

Köszi, ismerem egész közelről őket :o)

Előzmény: ortandras (168310)
ortandras Creative Commons License 2022.07.15 0 0 168311
ortandras Creative Commons License 2022.07.15 0 0 168310

Itt az igazi, eredeti képe.

Előzmény: Tsaby Motors (168293)
bosijani Creative Commons License 2022.07.15 0 0 168309

az...

Előzmény: APT (168308)
APT Creative Commons License 2022.07.15 0 0 168308

Egymás között szólva a G10 igazándiból elég gagyi egy szerkezet. Ahhoz képest pedig, hogy több százezres órákban is előfordul, végképp...

Előzmény: bosijani (168307)
bosijani Creative Commons License 2022.07.15 0 0 168307

G10-est hoztak,random ment. szétszedtem,az áramkörben kószált egy 5mm-es drótszál. tekercsek épek voltak,kiskínai valahogy beleejtette.ha ugy mozdult,zárlat.... persze,összerakni már nem lehet,azaz necces. werk csere...

Előzmény: Tsaby Motors (168305)
weirdo Creative Commons License 2022.07.15 0 0 168306

Nem megérzés volt, hanem a kütyük felé vonulás (Apple Watch), de időben, szaros + 25000-rel szálltam ki egy Omega Planet Ocean-ből. Mára bukta lenne. 5 éves volt, doboz, papírok, patika állapot, Hantosék is azt mondták, majd egy év múlva kinyitják. 

Előzmény: glashuette (168303)
Tsaby Motors Creative Commons License 2022.07.14 0 0 168305

Így, hogy a G10-es vonalat említetted, már érthetőbb a dolog, legalábbis ebben a kategóriában.

 

A típusszerkezetes luxusórákról meg mindig az egykori főnököm arca jut eszembe, mikor a frissen vett IWC-jétől el volt ájulva, hogy mekkora királyság, meg kézzel készített minden darabja, stb.

Aztán mikor fel lett homályosítva, hogy a benne lévő ETA szerkezet annyira nem unikális werk, nem IWC termék és sorozatgyártott cucc, hovatovább külön megvásárolva töredéke az ára az általa kicsengetett összegnek, akkor nagyon savanyú képet vágott :o)

 

Előzmény: APT (168301)
zsolti4141 Creative Commons License 2022.07.14 0 0 168304

Azert az altalad felsoroltak es a “nomame” mido, longines es tarsai kozott van egy kis szakadek árban. Nyilvan ertem mire celzol. Ha 10-20k.t szerettem volna orara kolteni akkor ezek kozul valasztok igen. Midoval sincs semmi bajom,(longines orakat is szeretem) csak a meret. Azt beneztem, roviden ennyi:) 

Előzmény: glashuette (168303)
glashuette Creative Commons License 2022.07.14 0 0 168303

Ezek a noname órák sajnos ennyit tudnak: erősen félár alá, azonnal, ahogy kihoztad a boltból. Patek, Rolex, Cartier, Audemars Piguet és társait szabad venni, ha később majd el szeretnéd adni. Vagy pedig ha a noname óra tetszik meg, akkor félár alatt kell venni használtan és akkor nincs fejfájás.

Előzmény: zsolti4141 (168294)
glashuette Creative Commons License 2022.07.14 0 0 168302

Nyihaha...

Előzmény: Tsaby Motors (168293)
APT Creative Commons License 2022.07.14 0 0 168301

Ebben az a pláne, hogy "attól függ". Nyilván egy ilyen kamu kínai szerkezetes Rolexet valóban kicsit is hozzáértő nem nézhet be. Ez inkább arra való, hogy órabörzéken edződött kicsit kikupáltabb műkedvelőket át lehessen verni. De azért vannak tényleg nagyon zűrös esetek, például a G10 szerkezetes Tissotok, amiket lelkesen hamisítanak - hát, ott a márkaszerviz is csak a vállát vonogatja, mert pont olyanok... Apróbb eltéréseket hiába vélsz találni közöttük - ha egyszer a gyári szériák között is vannak ilyen apróbb eltérések, ezek eleve vélhetően kínai berendelt tokkal, külső beszállítótól származó számlapokkal-mutatókkal, ETA G10 (most meg annak utód) szerkezeteivel készülnek - és egyáltalán nem biztos, hogy a tok nem pont ugyanattól a gyártótól származik, sőt, nem pont ugyanaz a tok fizikálisan, a többi is "gyanús".. Ugyanez a történt volt korábban a Panerai ETA/Unitas werket óráival - ezeket tényleg lehetett olyan minőségben hamisítani, hogy hiába vagy hozzáértő, sőt, hiába teszel mellé egy biztosan gyárit is, ha látod is az apróbb különbségeket - azok egy pár évvel eltérő időben készült gyárinál is meglehettek... Nem véletlenül látott neki újra mindegyik nagyobb gyár saját werkeket tákolni, nagyon lerombolta azért a hitelt ez a sok típus-szerkezetes, voltaképpen semmi különös műszaki tartalmat nem nyújtó bűndrága "luxusóra"....

Előzmény: Tsaby Motors (168299)
W_B Creative Commons License 2022.07.14 0 0 168300

Egyetértek, ez nagyon nagy baki. :-(

Előzmény: Tsaby Motors (168299)
Tsaby Motors Creative Commons License 2022.07.14 0 0 168299

Ezek a márkaszervizes malőrök nekem érthetetlenek.

Mert igenis mindig van különbség az eredeti és a hamisítvány között akármilyen profi is a kivitelezés.

És ha egy műkedvelő, egy hobbista megeszi is, egy magát márkaszerviznek nevező egység egyszerűen nem követhet el ilyen szarvashibát.

 

Ha valami igazán tudja rombolni egy márka nimbuszát, akkor az ilyen szarvashibák biztosan.

Előzmény: APT (168296)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!