Sziasztok.Örököltem anno egy Lanco zsebórát.Szeretnèk róla többet megtudni .A Jelölèsek jelentèsèről pl.mert sehol nem találok róla semmit.LWC.0800 karcolva a korona felett amit dzintèn nem tudom mit jelnt 14187/IV a korona mellett egy ivelt valmi van.ès egy szám.90*33 valmint egy monogramszerü karc Rzw talán.köszönöm a segítsèget.
Apukám órás volt, de már régóta nyugdíjas, és sajnos az egészsége sem a régi, nem dolgozik már jó ideje. Megkért, hogy hirdessem meg egy műszerét, segítsek neki pénzzé tenni.
Tudnátok ajánlani olyan kapcsolatot, linket, topicot, ahol órás szakembereket tudnék elérni? (Vagy esetleg itt is vannak? :)
Nem tudom van alkatrész adok veszek:) nem offolnám szét a fórumot, de hátha elfér itt
Optimalizálom az óráimat , mivel főleg japán mechanikus és quatrz/digitális órákat gyűjtök, így az évek alatt összegyűlt innen onnan "osztályidegen" alkatrész, amit valószínűleg nem fogok soha felhasználni de valakinek jól jöhet Svájci és orosz, itt most a svájci cuccokat jelzem.
Mivel nehéz forintosítani,mert ha nincs de pont az kell akkor aranyat ér , így nem anyagi , hanem seiko, citizen stb alkatrészre cserélném vagy donor órára
Ez egy monoblokkos óra. Kicsit megtévesztő, hogy gazdaságossági megfontolásokból nem egyetlen darabból van a hátlap és a tok-közép kialakítva - de akkor is szétválaszthatatlan prés-kapcsolat van köztük, az óra csak előre bontható meg, a plexi kivételét követően. A korona "kitépős", villás.
Attól függ, mi vele a terved. Ha használni akarod - és nem csak hébe-hóba - akkor mindenképpen, mert ilyen "fellelési állapotban" nem illik használni, a mechanikus óra rendszeres szervizelésre szorul.
Ha fióknak szánod, nem biztos, hogy érdemes rá költeni, bár nyilván jobb érzés, ha szépen néz ki és jól működik...
Eladásnál - hát, ott nagyjából arra számíthatsz, hogy ha előtte felújíttatod, akkor is jó esetben visszakaphatod azt a 30-40 ezret, amit rá kellene költeni, hogy korrekt állapotban legyen - persze feltételezve, hogy nincs nagyobb baja, amúgy működőképes. Ha nem is működőképes - akkor érdekesebb a kérdés, mert így azért eladáskor már jóval kisebb értéket képvisel.
Egyébként nem óriási érték, egy ilyen Omega működőképesen mondjuk 50-150 ezer között kb: bármit érhet, szerencsétől, helytől függően.
Pedig rém egyszerű a dolog, pontosan ezzel jelzi a beépített energia-menedzsment azt, hogy gyorsan cseréld ki az elemet, mielőtt az óra megáll. Nincs semmi baja, de az elem a végkimerülés előtti fázisban van, és azért jelzi ezzel a többszörös lépegetéssel, hogy ne várd meg, míg tényleg megáll az óra.
Szép estét fórumtársak,olyan kérdésem lenne hogy az elmult 3 évig hibamentesen teljesítő Longines VHP karórám egyszer csak 5 másodperces ciklusokba kezdett a másodpercmutatója lépkedni.Hozzáteszem hogy még így is hajszálpontosan teszi a dolgát,de az mittől lehet hogy most így lépked a másodpercmutatója??Meglehet hogy egy elemcsere jót tenne neki bár szerintem akkor simán leálna ha az elemel lenne gond vagy rosszúl gondolom? Igaz elemcsere még sosem történt az orával!
Érdeklődnék, hogy valaki ismer-e olyan órásmestert, olyan ékszerészt aki egy zsebóra tokjának javításával tudna segíteni.
Örököltem egy zsebórát, mely meglepően jó állapotban van azonban a tokján a bügli (hordkengyel) furata az egyik oldalt teljesen, a másik oldalt kb. 0.1mm-t kivéve teljesen átkopott.
Ez javítható? Van olyan aki ilyenre nem horrorisztikus áron vállalkozik? A tok anyaga feltehetőleg alpakka, az órát hordható állapotba szeretném hozni. Egy Tegra zsebóráról lenne szó.
Nem éllel szántam, csak, mivel a két dolog közel esett egymáshoz így jött ki a dolog.
Ha "vállaltam", hogy egy ilyen szerkezettel (illetve más hasonlókkal is) "élek együtt", akkor a szervizelés ugyanúgy fontos, mint az olajcsere a kocsinál.
"Például a legutóbbi olajcserés szerviz csak azért volt drágább a kocsin, mert termosztátot is cseréltek..."
Azért egy autós olajcserét összehasonlítani egy óra leszervizelésével eléggé alma-körte. Az előbbinél egy bazinagy leeresztőcsavart kell ki- és betekerni, a betöltő kupakját meg a befőttesüveg méretű olajszűrőt még a legfakezűbb ember is tudja kezelni. Ezzel szemben egy órát száz apróbbnál is apróbb darabra szedni lupén keresztül nézve, valamint marha finom kis mozgásokkal összeszerelni és szemmel szinte láthatatlan mennyiségű kenőanyagot a megfelelő helyre vinni nem olyan egyszerű. Aki csinált már ilyet, az tudja, meg azt is, hogy a két műveletnek eléggé eltérő időszüksélete van... Szerintem tízből tíz órás meg tudna csinálni egy olajcserét egy autón, ezzel szemben tízből tíz autószerelő tönkretenné a kezébe adott órát. Itt az embert kell megfizetni, mert míg autószerelő minden sarkon akad, órást lámpással kell keresni.
Meg ugye egy óránál 5-6 évre eloszlik a szervizköltség, akinek ez fáj, az dobjon be napi kb. 20-30 forintot a malacperselybe, és nem éri meglepetés az órásnál később :-)