Keresés

Részletes keresés

satzowlee Creative Commons License 6 órája 0 0 168436

Időnként egy-két kép többet tesz, mint pár ezer hsz.

 

Előzmény: Volvo buszos (168435)
Volvo buszos Creative Commons License 7 órája 0 0 168435

Sziasztok.Örököltem anno egy Lanco zsebórát.Szeretnèk róla többet megtudni .A Jelölèsek jelentèsèről pl.mert sehol nem találok róla semmit.LWC.0800 karcolva a korona felett amit dzintèn nem tudom mit jelnt 14187/IV a korona mellett egy ivelt valmi van.ès egy szám.90*33 valmint egy monogramszerü karc Rzw talán.köszönöm a segítsèget.

zorko Creative Commons License 2023.01.22 0 0 168434

Sziasztok!

 

Apukám órás volt, de már régóta nyugdíjas, és sajnos az egészsége sem a régi, nem dolgozik már jó ideje. Megkért, hogy hirdessem meg egy műszerét, segítsek neki pénzzé tenni.

 

Tudnátok ajánlani olyan kapcsolatot, linket, topicot, ahol órás szakembereket tudnék elérni? (Vagy esetleg itt is vannak? :)

 

Köszönöm! 

Stzoli69 Creative Commons License 2023.01.21 0 0 168433

Üdv. 

 

Nem tudom van alkatrész adok veszek:) nem offolnám szét a fórumot, de hátha elfér itt

 

Optimalizálom az óráimat , mivel főleg japán mechanikus és quatrz/digitális órákat gyűjtök, így az évek alatt összegyűlt innen onnan "osztályidegen" alkatrész, amit valószínűleg nem fogok soha felhasználni de valakinek jól jöhet  Svájci és orosz, itt most a svájci cuccokat jelzem. 

 

Mivel nehéz forintosítani,mert ha nincs de pont az kell akkor aranyat ér , így nem anyagi , hanem seiko, citizen stb   alkatrészre cserélném vagy donor órára

 

pár képet csináltam, ha érdekel keress privátban

 

BFG, As, Doxa, Omega, Longines, Roamer,  MST, stb

 

Zoli

satzowlee Creative Commons License 2023.01.20 -1 1 168432

Mindnyájunk nevében köszönöm ezt az építő jellegű hsz-t.

Előzmény: Belailles (168431)
Belailles Creative Commons License 2023.01.20 0 0 168431

.

DLCBP Creative Commons License 2023.01.09 0 0 168430

De az belülről van.  

Ahhoz már szét kell bombázni az órát.  😱

Előzmény: satzowlee (168429)
satzowlee Creative Commons License 2023.01.09 0 0 168429

-már hogy ne látnám?? :)

-nézd csak meg azt a képet, amit nemrégiben a Bosijani Kolléga szúrt ide be.

Előzmény: DLCBP (168428)
DLCBP Creative Commons License 2023.01.09 0 0 168428

Azt kívülről nem látod.  😃

Előzmény: satzowlee (168427)
satzowlee Creative Commons License 2023.01.08 0 0 168427

Látván, hogy a "hátlapon" az írás ferde a tokcsőhöz viszonyítva, azt hinnéd, hogy levehető...

Előzmény: bosijani (168421)
_BP__ Creative Commons License 2023.01.08 0 0 168426

Értem. Köszönöm. Akkor nem is piszkálom.

Előzmény: APT (168425)
APT Creative Commons License 2023.01.08 0 0 168425

Ez egy monoblokkos óra. Kicsit megtévesztő, hogy gazdaságossági megfontolásokból nem egyetlen darabból van a hátlap és a tok-közép kialakítva - de akkor is szétválaszthatatlan prés-kapcsolat van köztük, az óra csak előre bontható meg, a plexi kivételét követően. A korona "kitépős", villás.

Előzmény: _BP__ (168419)
DLCBP Creative Commons License 2023.01.07 0 0 168424

Ha monoblokkos, akkor ne is tedd!  😱

Előzmény: _BP__ (168423)
_BP__ Creative Commons License 2023.01.07 0 0 168423

Elvileg ezek a modellek monoblokkosak, de nem merem feszítgetni a hátulját.

Előzmény: DLCBP (168420)
DLCBP Creative Commons License 2023.01.07 0 0 168422

Érdekes, mert mintha a hátlap külön darabból lenne. 😱

 Az én órámnál egyértelmű, mert nincs is hátlap.  😃

 

Előzmény: bosijani (168421)
bosijani Creative Commons License 2023.01.07 0 0 168421

pedig az. 

 

Előzmény: DLCBP (168420)
DLCBP Creative Commons License 2023.01.07 0 0 168420

Nem lehetséges, hogy csak a számlap felől lehet a szerkezethez férni?

Bár nem tűnik monoblokkosnak az óra. 

Előzmény: _BP__ (168419)
_BP__ Creative Commons License 2023.01.07 0 0 168419

Sziasztok!

A Tissot Carrousel órákat hogyan lehet kinyitni?

A hátlapon feltüntetett 275T kulcs tudtommal csak a lünetta eltávolítására való.

Köszönöm 

gaborb. Creative Commons License 2022.12.28 0 0 168418

Köszönöm a gyors választ.

Előzmény: APT (168416)
Szabolcs01 Creative Commons License 2022.12.27 0 0 168417

Köszönöm a gyors választ,akkor holnap keresek egy órasboltot és kicseréltetem az elemet benne.

További széb estét mindenkinek.

Előzmény: APT (168415)
APT Creative Commons License 2022.12.27 0 0 168416

Attól függ, mi vele a terved. Ha használni akarod - és nem csak hébe-hóba - akkor mindenképpen, mert ilyen "fellelési állapotban" nem illik használni, a mechanikus óra rendszeres szervizelésre szorul.

Ha fióknak szánod, nem biztos, hogy érdemes rá költeni, bár nyilván jobb érzés, ha szépen néz ki és jól működik...

Eladásnál - hát, ott nagyjából arra számíthatsz, hogy ha előtte felújíttatod, akkor is jó esetben visszakaphatod azt a 30-40 ezret, amit rá kellene költeni, hogy korrekt állapotban legyen  - persze feltételezve, hogy nincs nagyobb baja, amúgy működőképes. Ha nem is működőképes - akkor érdekesebb a kérdés, mert így azért eladáskor már jóval kisebb értéket képvisel.

Egyébként nem óriási érték, egy ilyen Omega működőképesen mondjuk 50-150 ezer között kb: bármit érhet, szerencsétől, helytől függően.

Előzmény: gaborb. (168413)
APT Creative Commons License 2022.12.27 0 0 168415

Pedig rém egyszerű a dolog, pontosan ezzel jelzi a beépített energia-menedzsment azt, hogy gyorsan cseréld ki az elemet, mielőtt az óra megáll. Nincs semmi baja, de az elem a végkimerülés előtti fázisban van, és azért jelzi ezzel a többszörös lépegetéssel, hogy ne várd meg, míg tényleg megáll az óra.

Előzmény: Szabolcs01 (168414)
Szabolcs01 Creative Commons License 2022.12.27 0 0 168414

Szép estét fórumtársak,olyan kérdésem lenne hogy az elmult 3 évig hibamentesen teljesítő Longines VHP karórám egyszer csak 5 másodperces ciklusokba kezdett a másodpercmutatója lépkedni.Hozzáteszem hogy még így is hajszálpontosan teszi a dolgát,de az mittől lehet hogy most így lépked a másodpercmutatója??Meglehet hogy egy elemcsere jót tenne neki bár szerintem akkor simán leálna ha az elemel lenne gond vagy rosszúl gondolom? Igaz elemcsere még sosem történt az orával!

Íme egy kis video a hibáról:

 

https://youtube.com/shorts/-hkoK2rGLNQ?feature=share 

 

Üdv : Szabolcs

gaborb. Creative Commons License 2022.12.26 0 0 168413

Sziasztok!

Szeretném a tanácsotokat kérni, érdemes-e ezt a zsebórát rendbetenni szerkezetileg (kenés, szabályzás) és külsőleg?

Ha igen, kit ajánlotok?

Négyszögletesből nem nagyon találtam a neten belőle, így az értékét (árát) sem tudtam megállapítani.

Köszönöm.

satzowlee Creative Commons License 2022.12.24 0 0 168412

Köszi, a segítségeddel rátaláltam, ez volna:

 

http://www.ranfft.de/cgi-bin/bidfun-db.cgi?00&ranfft&&2uswk&FHF_974

 Még1X kösz.

Előzmény: molyos1 (168411)
molyos1 Creative Commons License 2022.12.24 0 0 168411
Előzmény: satzowlee (168410)
satzowlee Creative Commons License 2022.12.23 0 0 168410

 

Srácok, miféle werk ez??-a billegő alatt van valami jel, nem tisztán kivehető, alatta pedig "ST"-jelzés.

 

Luki5339 Creative Commons License 2022.12.11 0 0 168409

Hello, 

Érdeklődnék, hogy valaki ismer-e olyan órásmestert, olyan ékszerészt aki egy zsebóra tokjának javításával tudna segíteni.

Örököltem egy zsebórát, mely meglepően jó állapotban van azonban a tokján a bügli (hordkengyel) furata az egyik oldalt teljesen, a másik oldalt kb. 0.1mm-t kivéve teljesen átkopott.

Ez javítható? Van olyan aki ilyenre nem horrorisztikus áron vállalkozik? A tok anyaga feltehetőleg alpakka, az órát hordható állapotba szeretném hozni. Egy Tegra zsebóráról lenne szó.

 

vino-et-veritas Creative Commons License 2022.12.10 0 0 168408

Persze, hogy sántít a hasonlat.

Nem éllel szántam, csak, mivel a két dolog közel esett egymáshoz így jött ki a dolog.

 

Ha "vállaltam", hogy egy ilyen szerkezettel (illetve más hasonlókkal is) "élek együtt", akkor a szervizelés ugyanúgy fontos, mint az olajcsere a kocsinál.

 

Mindkettő arról szól. hogy jól működjenek.

 

Ennyi.

Előzmény: pacs_425 (168407)
pacs_425 Creative Commons License 2022.12.10 0 0 168407

"Például a  legutóbbi olajcserés szerviz csak azért volt drágább a kocsin, mert termosztátot is cseréltek..."

Azért egy autós olajcserét összehasonlítani egy óra leszervizelésével eléggé alma-körte.
Az előbbinél egy bazinagy leeresztőcsavart kell ki- és betekerni, a betöltő kupakját meg a befőttesüveg méretű olajszűrőt még a legfakezűbb ember is tudja kezelni. Ezzel szemben egy órát száz apróbbnál is apróbb darabra szedni lupén keresztül nézve, valamint marha finom kis mozgásokkal összeszerelni és szemmel szinte láthatatlan mennyiségű kenőanyagot a megfelelő helyre vinni nem olyan egyszerű. Aki csinált már ilyet, az tudja, meg azt is, hogy a két műveletnek eléggé eltérő időszüksélete van...
Szerintem tízből tíz órás meg tudna csinálni egy olajcserét egy autón, ezzel szemben tízből tíz autószerelő tönkretenné a kezébe adott órát. Itt az embert kell megfizetni, mert míg autószerelő minden sarkon akad, órást lámpással kell keresni.

Meg ugye egy óránál 5-6 évre eloszlik a szervizköltség, akinek ez fáj, az dobjon be napi kb. 20-30 forintot a malacperselybe, és nem éri meglepetés az órásnál később :-)

Előzmény: vino-et-veritas (168405)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!