Esetemben a 4db kerék yokohama nyári gumi, ami olyan "száraz" , hogy 5km/h-val kanyarodok aszfalton és csikorog, pedig még bőven jó a minta mélysége. Azért el tudnék képzelni valami más gumit arra az emelkedőre. :)
A melósautómra most continental gumikat vettem, hát az beszarásjó. Egyszerűen, kapaszkodik az aszfaltba.
" Van egy nagyon meredek rész is, ami szerintem már nem az én autómnak való, de azért kiváncsi lennék rá, hogy egy komolyabb gép felmegy-e azon."
Szokták tőlem kérdezni, hogy...valóban ez a világ legjobb terepjárója?.... Én meg lelkesen bólogatok, nem kezdem elmagyarázni, hogy francokat. :-)
Elárulok egy titkot: Emelkedőnél nincs olyan, hogy "nem az én autómnak való". Adott 4 db kerék, ami a talajon van, és az húzza előrefele a kordét. tök mindegy, milyen embléma, vagy felépítés tartozik a témakörbe. :-)
Igen, családi kirándulóautónak vettem és azt tudja is. Sajnos tényleg nem adja vissza video az emelkedőket. Azon a részen, ahol olyan fehéres színű a kavics, elsőre nem tudtam felmenni. Csúnyán lefullasztottam az autót félúton, majd satufékkel csúsztam hátrafelé kb egy métert, szal azért az nem volt annyira gyenge. Legalábbis nekem nem. Gyorsan rájöttem, hogy csúszással nem tudom irányítani az autót, úgyhogy engedtem a féken és szépen visszagurultam.
A pákozdi dombokon készült a videó. Nagyon jó kis hely. Hatalmas a terület, és van sokféle méretű domb. Van egy nagyon meredek rész is, ami szerintem már nem az én autómnak való, de azért kiváncsi lennék rá, hogy egy komolyabb gép felmegy-e azon. Ti is szoktatok arrafelé járni?
Arra használtad a kocsit, amire megteremtették, rossz minőségű utakon kirándultál. A legtöbb SUV sofőr még a földútra sem mer rámenni, mert fél az amortizációtol, konkérétan tavasszal egy Q7-essel nem mertek megtenni 100 métert a táborhelyig, mert nem bírja a rossz utakat a peres gumi és a motor sem szereti a rázkódást, pedig szerintem sokat kibírnak azok. Nyílván ha egy kő kinyírja a malomkerékfelnire szerelt gumicsíkot, az biza mélyen zsebbenyúlós történet. Tényleg merre voltál ?
Ebből a felniből keresnék egy vagy két darabot. American racing típusú 8X15-ös és 5X139.7 lyukosztás. Ha valaki tud ilyet, hívjon a 20/501-7290-es számon!
Nyugi, csak viccelek, tudom jól, hogy nem a színre buktok, de fúróuram színorgiáját muszáj megpiszkálni egy kicsit! :)
Szerintem amúgy az alföldi rém már arra gyúr, hogy a lángosos bodé köré megfelelő imidzset alakítson ki, a pszichomókusok úgyis azt mondják, hogy a színekkel lehet legjobban felkelteni az emberek érdeklődését, szóval ez nem ízlésficam, hanem üzleti arculat menedzsment! ;)
Azért nem gondolod, hogy azért vesszük meg ezeket, mert ilyen színűek? :)
Nem attól nagy legény valaki, hogyha öt méter mintamélység SIMEX-el jár. AZ egyik havas túrán beállított Szíjártó kollega egy félrekopott mintázatú nyárigumis 2-es discoval, aztán a meredekebnél meredekebb emelkedőknél ugyanúgy jött utánam,pedig nekem akkor egy elég mély mitázatú MT gumim volt, hátul az ARB bekapcsolva. Szóval egy pár offroados dolog ezen a fórumon kicsit a sznobizmus felé van elhangolva. Félre értés ne essék, véletlenül sem a kocsit dícsőítettem.... :)
Nekem is sárga rugóm van, nézeggettem én is, hogy ez most hogyan lesz meg az esztétikai egyensúly, gyorsan lefestettem a lengőkarokat is ilyen sárgára :)
A végén még kiderül, hogy annak a félkegyelmű afgán hegyi trollnak volt igaza! :) (amúgy milyen csendes itt minden, mióta ki lett rakva a szűre).
1. Sosem értettem, hogy mi értelme van színes futóműelemeket gyártani, hiszen üzemi körülmények között elvileg nem is látod (mer' hogy az autó gurul, alá feküdni ilyenkor pedig állítólag veszélyes), üzemi körülményeken kívül meg azért nem látod, mert sáros. A megtekintésre az egyetlen életszerű körülmény a pláza parkolója. Aha, már értem.
2. A színkavalkádot elnézve te is levelezőn végezted a feng shui egyetemet.
3. Milyen gumi van ezen az autón? Bálba mész vagy mi?
4. Összességében nem rossz, én még valami teknós LSD-s neon zöld alkatrészt szereznék valahonnét, "ha már lúd" alapon.
5. Amúgy meg kérnénk egy utca-házszám kombinációt a pincéhez, illetve azon időpontok listáját, amikor nem tartózkodsz otthon, hátha találnánk magunknak mi is valami érdekeset.
Naszóval a 110-es békámra kellene, előre kicsit keményebb rugóval (bazi nehéz a csörlő+lökös) hátra olyan közepesen kemény és természetesen emeléssel köl, illetve van bazi erős homokrácsom beszámításra :)
Figyeljen mester, nemrég célzott valamiylen pincében megbúvó futóműszettre, vagy ez az? Breki alá kéne egy kis rugózás, a csörlő és az öreg rugó nem túl jó kombináció ::)
Helló! Offroadosok ! Van egy motorom ami eladó! Eladó egy Bmw 525tds 2.5td motor. Gyári 143le 105kw. Tökéletesen működik, hiba nincs! Komplett motor eladó! (turbó,generátor....) Ár.99.000Ft Kipróbálható! Építettem már ilyen motort terepjáróba, nem túl bonyolult!
Offroad célra nagyon megfelel! Érdeklődni. bmw525tds7@freemail.hu
Nekem volt olyan, hogy annyira szivárgott az olaj, hogy a hátsó ütközöm tele volt olajcseppekkel. Kissé gyanus volt, mert azért ennyire a "szarangolok (byMrAfganisztán)" nem szoktak izzadni, belenéztem a motortérbe, végül megtaláltam a 710-es alkatrészt a lámpa konzolon. Elötte cseréltem olajat, szépen beállítottam a szintet, párszor átmozgattam a motort, idönként hozzáöntögettem, csak az utolsó mozzanatnál nem tettem fel a kupakot a helyére. Végülis nem lett baja, ez kb. 5 éve volt, azóta még nem kellett hozzányúlnom a motorhoz, max olajcsere, de kupakot visszahelyezve :)
A régi szakik aszongyák, egyszerűen fáradtolajjal sprickolták be az autók alját, és utána frissiben mentek egyet velük egy poros földúton, aztán ezt csinálgatták félévenkint.
Nana, a szarangolozást bízzuk Mr. Afganisztánra! :)
Szegény zseni háborúja most bizony véget ért.
Olajjal kifújás: ez attól függ, milyen olajjal fújod ki, hiszen ez kb. olyan tág gyűjtőfogalom, mint a por - kakaópor, mosópor, permetpor, kokó. Nem tudom, mivel érdemes kifújni, én nem szoktam, egyszerűen elfogadom a tényt, hogy az autóim 10000 kilóméteren 5-6 deci olajat és fél négyzetméter lemezt kérnek. :)