Keresés

Részletes keresés

tcaoe Creative Commons License 3 órája 0 0 273850

Namost ha teljes motorfelújítást végzett rajta egy ilyen szerelő, akkor az valszeg teljesen szar amúgy is. Szóval egyszerű a döntés.

Előzmény: jakuza80 (273843)
tcaoe Creative Commons License 3 órája 0 0 273849

20 ezer, vagy 12 év a csereperiódusa. És kerül vagy 800 forintba.

Előzmény: Tectane (273848)
Tectane Creative Commons License 5 órája 0 0 273848

Mondjuk 6000 km-ként ki lehet cserélni, de 10-et is elmegy gond nélkül az a szíj. Vízhűtésesnél meg elég ha rápillantanak a műszerfalra, ha felmegy a hőfok, meg kell állni, mert az a szíj hajtja a vízpumpát is.

Nagy előnye az olajpumpának hogy akkor is adagol ha motorféken gurulsz. ha kevered akkor kevés az olajzás olyankor. tudod a 
Grossglockner
-ről lefele. :)

Előzmény: jakuza80 (273845)
jakuza80 Creative Commons License 8 órája 0 0 273847

De az árérzékeny tulajoknak gondolom ezt nem is meri mondani a szerelő, vagy a legtöbb elpöfög sok évig szerelő nélkül a tulaj meg nem is tudja hogy miket kellene cserélni.

Kedvencem a "jó az önindító csak egy akksi kell bele" szöveg. 4-5 ezer egy akksi..  Aztán ha mondom hogy viszek akksit kipróbálni mert most műtötték a térdemet ezért nem tudom berugóval használni, akkor kiderül hogy "ja nem indul akksiról".

Előzmény: cheaptuning (273846)
cheaptuning Creative Commons License 9 órája 0 0 273846

Alap, hogy amiatt is megállhat, nem gondoltam, hogy ki kell hangsúlyozni. Egy karbantartott robogónál ez nem fordul elő.

Előzmény: jakuza80 (273845)
jakuza80 Creative Commons License 9 órája 0 0 273845

Nem feltétlenül csak a pumpa romolhat el. A Typhonomban egy kicsike szíj hajtotta, a szerelő szerint amiatt is megállhat az olajzás hogy megnyúlik vagy elszakad mert sosem cserélik.

Előzmény: cheaptuning (273841)
jakuza80 Creative Commons License 9 órája 0 0 273844

Ok, azt hittem hogy bonyolultabb! Köszi! Eddig ezt az általam ismert szerelők se megerősíteni se cáfolni sem tudták.

Akkor ezt mondta a motorszerviz ahova bevontattuk... 17 voltam.. Sajna örök élmény maradt, azóta sem vezettem nagyobb motort(talán a 180-as Runnerem volt a legerősebb) .

Előzmény: Quattroman (273842)
jakuza80 Creative Commons License 9 órája 0 0 273843

Nem az én motorom. Venni akarok. Találtam egyet, amin teljes motorfelújítás történt mert nem ment az olaj. A tulaj meg mondta hogy mivel nem bízott a szerelő a pumpában azóta keverékkel jának vele.

Előzmény: cheaptuning (273841)
Quattroman Creative Commons License 11 órája 0 0 273842

rosszul gondolod. elméletileg mindig azonos keveréket csinál. azért változik a mennyiség mert nagyobb fordulatnál több üzemanyag áramlik be, ahhoz több kenőanyag kell.

az RD-d nem azért sült be mert keverékkel üzemeltetted.

Előzmény: jakuza80 (273839)
cheaptuning Creative Commons License 11 órája 0 0 273841

Ne hallgass azokra az emberekre. Volt pár öreg robogóm, 20 év körüliek, és az ismeretségi körben is még egynéhány, de egyiknek sem romlott el az olajpumpája (egyik motor sem állt be). Majd attól áll be a motor, ha sietségedben elfelejtesz tankolásnál olajat rátölteni. De ha annyira rettegsz, vegyél új pumpát. Bár kétlem, hogy fogsz, mert a gyári jól látható összegbe kerül.

Előzmény: jakuza80 (273840)
jakuza80 Creative Commons License 13 órája 0 0 273840

Köszi, akkor jól gondoltam. De most annyi embertől hallottam, kezdtem elbizonytalanodni. 

Egy csomó robogó már elérte azt a kort hogy megáll az olajzás, beáll a motor. Felújítják, de az olajzást nem javítják meg inkább keverékkel járnak.

Előzmény: tcaoe (273838)
jakuza80 Creative Commons License 13 órája 0 0 273839

Az 13000-t forgott a Czetka gondolom kevesebbet. 

Az én értelmezésem szerint azért van a pumpa hogy fordulatszámonként eltérő keveréket csináljon

 

Előzmény: lapar (273837)
tcaoe Creative Commons License 21 órája 0 0 273838

Ha simán csak kikerüli, akkor az olajszivattyú be fog állni, és akkor valami törni vagy szakadni fog.

Ha kiszerelik a szivattyút, lehet így járni, de aki ennyire igénytelen, az gyalogoljon.

Előzmény: jakuza80 (273836)
lapar Creative Commons License 22 órája 0 0 273837

Szerintem nem  az volt az oka.

az üzemanyagot is fordulatarányosan kapja a motor, így az olajat is, keveréknél is.

Kivétel a Tátrából lefelé, akkor meg nem kell erőltetni a motorféket.

Nagyon régen a Sport Czetkát használtuk így  még Arol 2T-vel, semmi baja ne volt.

Előzmény: jakuza80 (273836)
jakuza80 Creative Commons License 25 órája 0 0 273836

Sziasztok!

 

Mi a véleményetek arról ha egy robogót valaki úgy használ hogy keveréket tesz bele? Tehát kikerüli az olajpumpát.

A pumpa tudtommal fordulatszámmal arányosan adagolja az olajat, nem?

Én utoljára 97-ben próbáltam ezt ki(Yamaha RD 350, akkor 3500 Ft-os Castrol TT olajjal), de egy 160-nál besülés lett a vége.

Robogónál lehet ilyen?

tcaoe Creative Commons License 27 órája 0 0 273835

Keihin karburátor van rajtuk, azt egyáltalán nem ilyen egyszerű beállítani. Meg nem is ilyen értékekkel kell. Ott a keverékcsavarhoz akkor nyúl az ember, ha a gyorsító és a membrán tutira rendben van.

Előzmény: Aty58 (273834)
Aty58 Creative Commons License 1 napja 0 0 273834

Én első körben a benzin-levegő állító csavaron tekernél.

Tipp. óvatosan tekerd befelé és számold a fél fordulatokat és jegyezd föl. Ide bármikor vissza tudod állítani.

Ha betekerted teljesen, tekerd kifelé 1 egész fordulatot. Általában 1 - 1.5 fordulat között szoktak ezek a karbik már elég jól működni.

Járó motornál is végezheted az állítást. Addig tekergesd, amíg hirtelen gázadásra nem torpan, fullad és szépen kipörög.

 

  Sok sikert !  Üdv. Aty

Előzmény: Morbi04 (273827)
Corvette22 Creative Commons License 1 napja 0 0 273833

Üdv, jó Motor ,  Quad szerelőt nem tudnátok javasolni Borsod környékén?

 

Köszönöm!

lapar Creative Commons License 1 napja 0 0 273832

Nem tudom, ez a karbi takarítás olyan, mint a kézrátétel , nekem az elmúlt 10-15 évben nem volt.

Na jó, 10 éve úszóház leszerelés, de az másért.

95-össel járok, télen 2-3 hónapot áll, mostanában az úszóházat sem ürítem le.

Előzmény: Morbi04 (273827)
Aty58 Creative Commons License 2 napja 0 1 273831

Jelentem, ma megoldottam gordiuszit. Nem gondoltam volna, hogy a világítás, nem akkuról megy.

Visszakötözgettem mindent, beindítottam és már örültem is a sikernek.

 

További szép napot !

 

   Üdv. Aty !

Előzmény: Aty58 (273830)
Aty58 Creative Commons License 3 napja 0 0 273830

Üdvözletem az Uraknak !

 

  Honda Dio AF25 robogóm fölújítása a végéhez közeledik. Viszont a világítással nem bírok.

Minden működik, ahogy néztem, de se elől, se hátul nincs világosság. Féklámpa, indexek, duda stb. műxik.

Esetleg valaki szívott már ilyennel, kérem segítsen.

 

 Szívesen venném, ha elektromos kapcsolási rajzot láthatnék.

 

   Előre is köszönöm!

 

            Üdv. Aty !

cheaptuning Creative Commons License 3 napja 0 0 273829

Egy dolgot esetleg nézz meg: hogy az automata szivató elektromos csatlakozóját nem felejtették-e visszadugni.

Ha az rajta van, akkor szerintem menj vissza a szervizbe.

Előzmény: cheaptuning (273828)
cheaptuning Creative Commons License 3 napja 0 0 273828

Én a szerviz felé indulnék vissza.

Előzmény: Morbi04 (273827)
Morbi04 Creative Commons License 3 napja 0 0 273827

Sziasztok! Segítséget szeretnék kérni, szervízben járt a Piaggio Liberty 50 4T robogóm amiben ki lett takarítva a karbi, a levegő szűrő illetve új üzemanyagcsöveket és üzemanyagcsapot kapott. Miután elhoztam a szerelőtől a következőket produkálja a motor: Hidegen indítás után az első párszáz méterig (amíg nem üzem meleg?) nagy gázadásra fulladozik / megtorpan a motor.. ha félgázt adok akkor ugye lassabban de felgyorsul megtorpanás nélkül, viszont miután bemelegedett megszűnik ez a hibajelenség és nagyobb gázadás után is megtorpanás nélkül gyorsul (ilyenkor is érzem hogy kicsit lomhább mint volt, nehezebben éri el a végsebességét amiből vesztett is kb 10km/h-t) Tudnátok tippet adni, hogy merrefele induljak el?

Köszönöm!

Guboka Creative Commons License 3 napja 0 0 273826

honda dio AF 18 hidegen egyből beindul, de azonnal le is áll. Aztán már nem indul. Ilyenkor beköpi a gyertyát, tisztítás után beindul és már megy normálisan. Mitől lehet hogy hidegen túl sokat kap ? Az automata szivatón lehet valahogy visszavenni ?  Ha a szűrőt kiveszem, akkor is sokat kap hidegen. A gyújtás jó, meleg motornál semmi probléma. Már kifogyok az ötletekből, csak az automata szivató nem tetszik, bár az is új és működik is. Van valami ötletetek ,

 

tcaoe Creative Commons License 4 napja 0 0 273825

Lehet.

Előzmény: mo-ped. (273824)
mo-ped. Creative Commons License 4 napja 0 0 273824

Zip 50 4T-re lehet rakni nagyobb hengert?  70-100 stb..?   Nem feltétlen akarok, csak érdeklődöm. 

Törölt nick Creative Commons License 5 napja -1 0 273823

Kanyarfotós is volt, de még izgibb a ",cross rajzás"  volt Dobogókő előtt

HUBbAsztikus Creative Commons License 5 napja 0 0 273822

*akacfa

HUBbAsztikus Creative Commons License 5 napja 0 0 273821

ra se klikkelek ugyis tudom hogy a ktm-akacka-r merci kombot lathatjuk:)

Előzmény: QuantumSingularitas (273820)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!