"Neked a műanyag csónakokkal van valami tapasztalatod?'
Ezt a csónakot a tegnap láttam Almádiban. Nem véletlenül fotóztam le - hanem azért, mert eszem-faxom megállt, hogy ez mire volt képes.
Arra figyeltem fel, hogy kellemes szellőben (!!!) ez úgy nyargalt ki-be a parttól a Tó közepéig - mint a nyúl.
Egy nagyobb társaság nyúzta órákon át - kicsi-nagy felváltva....de ez úgy iramodott, hogy egyszerűen nem hittem el, hogy nincs benne valami ravasz kis "motorek".
Amikor végre "békénhagyták" odamentem - és ledöbbentem. Dánok voltak a fickók és a cuccot egy kombi Mondeo tetjén hozták...csak úgy. Ketten úgy feldobták a tetőre mint egy zsák zabpelyhet.
Mindenféle motor szerelhető rá (röhej: belső is) a stabilitásáról meg annyit, hogy a kölkök a szélére álltak - és onnan ugráltak a vízbe. Meg se billent...nem hogy dölt volna.
Állítom: örökéletű darab - beleszerelmesedtem. Ugye hogy lehet könnyű, használható, szuper-gyors - és még barátságos, esztétikus csónakot is gyártani ???
Az árát azért nem tudtam megkérdezni, mert mire odaértem, a csávók úgy berúgtak, hogy még azt a kevés angolt is elfelejtették, amit azelőtt sem tudtak :-))))).
Mint utolsó lehetőséget ezt a fórumot használnám fel arra,hogy megtaláljuk a tavaly november elején a Balatonról eltünt céges motorcsónakot.
A test:JULA
Különös ismertetőjele:H-12825-20(öntapadós matricával volt felírva,gondolom azóta ezt leszedték)Az orrpad és a középső pad között egy fedett tároló volt kialakítva,magassága mint a csónak eleje,a vége a középső padig ért.A középső pad kivehetőre volt megcsinálva(a pad nem volt benne az eltünéskor)Az orrészen kb.40 cm magas lámparud,a farrészen lobogótartó.A test hátulján,belül jobb oldalon egy billenőkapcsoló,egy nyomógombos kapcsoló, és egy áramtalanító kapcsoló van(volt),valamint egy kb 2 cm átmérőjű lyuk melyből hiányzik a kapcsoló.A fartükör többször volt javítva,ez a hátsó ládában belülről jól látható.A test derekánál és a farán 2-2 fém kikötőbak van.
Motor:YAMAHA 15 DS 684CS
Motorszám:123414
Hát ennyi lenne,felbukkanása szerintem a Tisza tavon a legvalószínübb,de előfordulhat máshol is.
A rendőrség a nyomozást megszüntette,így segítséget csak tőletek várhatunk,kérek mindenkit aki a vizet járja segítsen a felkutatásában.Sajnos képet nem tudok mellékelni róla.
Segítségeteket előre is KÖSZÖNÖM!
Sziasztok!
Eladó műanyag horgászcsónak, 15 LE Johnson motorral, hajólevéllel (vizsgáztatva), részletekért katt. ide: minden, amit a csónakról tudni kell
Ismét aktviziálta magát az alucsónaklopó banda.
Most "csak" horgászbotokat loptak el, mert alucsónakom már nincsen.
Vigyázat a soroksári dunaágon az értékekkel!!!!!!!!
Köszi bár a faburkolat az rohad.
Mér nincs az egész műa.ból?
Azért majd rájuktelcsizek bár nekem még anyira nem kapkodós.
Mondjuk ez nem tűnik rossz árnak sőt,meglátjuk amit majd meglátok :)
Igen az az a cég.Figyelj találtam egy hírdetést Új 4személyes műanyag faburkolatú horgászcsónak evezőkkel, +elektromos motor:100e.Expresszben találtam, hozzád közel is van Majosházán.Itt a szám:06204270219.Én meg átalakítom a FishHunterem, elmagyarázták a Trinexusnál, hogy kell aljzatot merevíteni.
A csáklya elkészítése:
Keress egy 4-5 méter hosszú, könnyű, egyenes "fát". Mi errefele ecetfának hívjuk az erre megfelelőt. Hántsd le a kérgét, a zöld "trutyi"-val együtt (ha lehántod a kérgét, akkor marad egy nyálkás réteg, na ezt is le kell szedni). Rakd ki száradni. Ha meghajlik, fordítsd meg a fát, s így száradás közben egyenessé egyengedheted. Ha teljesen kiszáradt, a végét egy kis részen borítsd be aluminium lemezzel, a kopás ellen.
Hát megpróbálhatom:)De majd kikérdem haverom véleméynét, elvégre Ő a nagy dunai hajós:)
Ő tudja, hogy kell csáklyát gyártani (lógatni is kell azt tudom).
A lényeg: a csónak hátuljában, oldalában állsz. Csáklya ledöf, amig tudod nyomsz rajta. A csáklya egyben a kormány is, úgy működik, mint az egy evezős módszer. Szóban elmondva könnyű, de a gyakorlatban kissé zűrösebb:) Pl. el kell találni a megfelelő szöget, hogy nyomni tudj (ne rakd le túl előre), meg kell tanulni, hogy vedd ki a vízből, hogy csak minimálisan fogja vissza a csónakot.
A legfontosabb: Minden eshetőségre készen legyen azért evező a ladikban:)))
Szerintem megéri a fáradtságot, 2 hét múlva már el is fogod felejteni az evezőt (persze azért kell a csónakba, de csak olyan helyen, ahol pl. túl alacsonyra lógnak be a faágak (persze itt is el lehet kalibrálni csáklyával)).
az általad említett paraméterek alapján tán ez még a kisdunára is alkalmazható(lenne/lehetne)
de ez így kevés,tanulni is kellene, mondd tartassz csáklyázó tanfolyamot?:)
Én a Mosoni Dunában nyomtam még régen.
Hejj, azok a régi szép idők! Miket szenvedtem, mire felcsáklyáztam azon a részen ahol a Lajta belefolyik a Dunába, piha! Minden faágban megkapaszkodtam:)
Nem nehéz megtanulni, nekem is haver tanította, hiszen neki volt csónakja (Tanította a fenét, aszonta: na szevasz, gyere fel, ha nem megy, majd Győrnél kifogunk :) )
Amúgy az ő csónakját is lenyúlták:( Pedig mennyit dolgoztunk rajta!
Csáklyázásban az is jó, hogy ha egyedül nyomod, akkor is gyorsan mész (az egyoldali evezésnél ez nem igazán mondható el:) ), és halk.
Csáklya minimum meg 4 méteres legyen.
Próbáld ki, buli lesz. Persze ha nem akarsz elsőként égni, mint én (Miért is volt pont kocsma a dunaparton? Az egész bagázs rajtam röhögött, mert vagy 10-szer visszacsorogtam:) ), akkor olyan helyen próbálkozz, ahol nem lát senki.
Evezők, motrok, hahh! Csáklya emberek, csáklya!
Kimegy az ember egy fiatal erdőbe, és les magának csáklyának valót. Legallyazza, aljára kis aluminium borrítás, hogy ne kopjon és hogy rendesen megakadjon a fenéken.Ez szinte ingyér van:)
Igaz, túl mély víznél nem alkalmazható, viszont rendesen erősít:)
Ja nincsenek evezőim azt adom a mostani csónakommal, hisz túladok rajta ha lesz másik.
Kérdés hogy milyenek azok a 22E pénzes evezők.(a mostaniak elég egyszerűek, a vízibolhához valók,természetesen 2párevező értendő)
Ez a Csepeli Trimexus az aki aszabadkikötő u.ban hirdeti magát?
A wikingről már sokan írták/mondták hogy drága mindenben :)))
Másik téma, ha már horgászcsónak legyen halradar is, ahogy elnézem 100K alatt nemigen lehet labdába rúgni márpedig ennyit azért nem ér meg,vagy igen?
Körülnéztem ma az ügyben. Jó a tipp amit adtál, viszont kicsit árnyalja a képet, hogy az ár evezők nélkül értendő,(+22e) de gondolom neked úgyis vannak.Ezenkívül a legjobb egyébként amit láttam , Csepelen a Trinexusnál pont ugyanaz a forma, csak nincs az az álbordázata, 109nettó.Ugyanettől a gyártótól ugyanaz egyébként hihetetlen de a Vikingnél 160br.
Van.
Jelenleg egy vízibolha típusúm van,hát elég borulékony szegény,beetetni evezgetni igen,horgászni nem alkalmas.
Egyébként már legalább tízéves lehet,de az állaga kítűnő.
Erősen gondolkozom egy lapos aljú(hogy ne boruljon) nagyob műa.csónakban.
Van is ilyen hirdetés a mostani Magyar Horgászban 99E+áfa az ára Budaőrsi a készítő.
Még nem láttam nem tudok nyilatkozni.
Igaz, de nagy részük a megjelenéskor már elkelt.
Megnéztem egy faladikot a hétvégén, de már eléggé "kész" volt. Neked a műanyag csónakokkal van valami tapasztalatod?
Kicsit off lesz, de mégis.Vennék egy használt horgász-csónakot(a lentiek okán nem alumíniumból) a Ráckevei-Dunára motorral 5LE-ig.(Úgy tudom eddig nem kell hozzá semmi külön engedély.)Valamint egy stéghasználati engedélyt is átvennék Dömsödön a Csati-zsilip közelében.
eMM!
Mint horgásztárs, maximálisan együttérzek veled.
Persze nem feltétlenül darabolták fel, egy barátomnak is előkerült az alu horgászcsónakja, igaz, az kis darab volt (Opel Campo tetején szállította), és akkora mázli kellett hozzá, hogy na...(Egy hónap múlva felismerte a csónakot az elözö tulajdonos- készíttetö 50 km-rel arrább a Dunán)
Szóval lehet reménykedni, de sajnos annak is nagy a valószínüsége, hogy az etnikum vette kezelésbe...(nem kell öket bemutatni, 10 évig Ózdon éltem)