Sokat keresgéltem én is különféle infók után, de nehéz összeszedett infót találni, mindenesetre ezen az oldalon sok választ találtam a lenti kérdésekre:
Saját magam szeretnék kicsit játszani az 1.9-es 120 lovas lagunámmal. Kábel és vmi software, meg egy kevés hozzáértés.
SW-nek egy régebbi ECM2001-et tudtam szerezni. Kicsit utána olvasva, jó része világos. A gyújtás, előgyújtás értékeit tudom módosítani, viszont a turbón nem enged állítani. Ez mitől lehet?
Itt találtok egy hasznos szoftvert,amivel leméérhető az autó teljesítménye. Nem olyan pontos,mint a pad,de előtte-utánna mérésre jó. Csak OBD2 -vel ellátott típusokhoz. Bővebb infók az OBD - ről
Érdeklödnék ha meg chipelem a vw passat 1.9pdtdi tiptronik /131Lo/ kb:30-40Lo akkor vajon nem fogja az automatát hazavágni egy bizonyos idö eltelte után? vagy azt is hozzá kell igazitani?
Lehet, de nincs értelme. (Csak turbóst esetleg, de felteszem, nem az.) Minimális változás lenn túl sok pénzért. Tedd félre a következő kocsira, hogy erősebb motorral vehesd meg!
Többször javasoltam már ezt, és aki nem fogadta meg, később mondta, hogy igazam lett. :)
Sziasztok! Úgy látom nem nagy élet van itt, én azért kérdeznék. Mindenek előtt tudom, hogy ez bután hangzik de 1000 cm3 alatt is lehet tuningolni? Ahhoz képest hogy kicsi a motor, túl sokat eszik. Köszi
Hello!! Lenne egy kérdésünk. Mégane 1 1.6-os 16V motorba milyen csipet lenne szerintetek érdemes rakni? A célunk a fogyasztás csökkentése és a teljesítménynövelés alacsony fordulatszámon köszi szépen.
Szeretném a figyelmetekbe ajánlani a 2004 június 25-27 között, Győr -Pér Repülőtéren tartandó Tuning&Stereo Fesztivált! A legnagyobb tuning és autóhifi kiállítás és vásár, tuning, amerikai autós találkozók, gyorsulás, streetfighter show, Lowrider, dragster és jet car bemutató és persze hatalmas buli... bővebben:
www.show.tuning-stereo.hu
Várjuk azon autósklubok jelentkezését, akik ebben a "benzingőzős" környezetben szeretnének találkozót rendezni! Részükre programokat, színvonalas környezetet, médiatámogatást és kedvezményt biztosítunk a belépőből!érdeklődni: tuning@tuning-stereo.hu címen lehet!
Üdv
Aztan miert ne lehetne kicsit tobbet kihozni belole? Nehany dolgot azert lehet am varialni a chipben.
A fordulatszam leszabalyozast meg tok felesleges kivenni, ha valaki latott mar nyomatek- es teljesitmenygorbet akkor tudja hogy miert...
Szerintem gépmunka nélkül egy szívó benzines motorból semmi + nem lehet kihozni chiptuninggal. Max. a fordulatszám leszabályzást, esetleg a CO határ közelébe engedik az üzemanyagellátást.
Sziasztok!
Ismertek olyan műhelyt, ahol komolyabban foglkalkoznak Mitsubishikkel (engem speciel egy Colt felhúzása érdekelne)? Hiába keresgélek, ittthon alig találok Mitsubishiket átalakító céget. Azt sem tudom, hogy egyáltalán mit tudnának kezdeni egy 1,6-os (90LE) 97-es Colttal.
Köszi a segítséget!
3 hónapja csináltattam a www.megalarm.hu-nál...
C5 2,2HDI volt az áldozat, szegény kombi és majdnem 1,6 tonna, vagyis nem árt bele némi plussz erő. Igazándiból azért mertem megkockáztatni, mert a szervícsatlakozóján keresztül át lehet programozni, és ha nem tetszik, akkor nyom nélkül vissza is lehet csinálni.
A végeredmény a www.superchips.co.uk szerint kb. 170 LE és 400 Nm. Jó duma, gondoltam. A tuning utáni rövid próbán már éreztem, hogy nem csináljuk vissza: sokkal rugalmasabb, és iszonyatosan húz (a kuplungot viszont kissé féltem, mert a családban amúgy is ez volt a legnagyobb nyomatékú motor, tehát valszeg nincs sok tartaléka...).
Érdekes a fogyasztása. 7-8 között szokott alakulni az átlaga. Most egy literrel többet is meg lehet vele etetni, de az első élvezkedések után légyegében ugyanannyi, mint régen. Ez valszeg abból adódik, hogy normál autózásnál 1 fokozattal feljebb tudok kapcsolni (a réginél 90 alatt reménytelen volt ötödiket dugni, most meg 70-ről is könnyedén kihúzza magát).
Nincs még nyári tapasztalatom vele, nem tudom hogy fog alakulni a motor melegedése....
Mert a gyar altal beirt jelleg egy jo kompromisszum eredmenye, a motor ezekkel hozza a megfelelo kornyezetvedelmi normakat, jol kezelheto normal kozlekedesi korulmenyek kozott, es a fogyasztasa is rendben van. Mindezek mellett jelentos mennyisegu hulyesegvedelem is be van programozva(lasd fordulatszam-leszabalyzas), amik azert vannak, hogy garancialis ugyekben egyszerubb legyen a keplet... Ki vallalna garanciat egy barki altal cockpitrol barmolhato motorra??
Látom jó kis pörgős topic ez, majdnem minden évben irnak bele.
A felvetésem: Miért nem csinálják már eleve úgy az autókat, hogy ki-ki kedve szerint a fed. computerről állítgathassa azt, amit egyébként nehéz pénzekért állítgatnak a csiptuning műhelyek?