Amit leírsz, azzal egyetértek. Te sokat mértél már, egyet nem értek:
Hogy lehet egy 150.000 kilométer futott motorban több lóerő, mint papíron? Ennyire alákalibrálják gyárilag a teljesítményt? Sokszor előfordul, hogy többet hoz, mint a papíron?
Pontosítanék néhány dolgot a teljesítményméréssel kapcsolatban, mert sokan félreértelmezhetik azt hogy mire alkalmas és mire nem a próbapados mérés.
Méréssel kiderül, hogy mekkora erőnövekedést sikerült elérni.
A mérésből nem derül ki, hogy az adott programmal mennyire lesz tartós a motor.
A mérés nem alkalmas hibamegállapításra, arra a diagnosztika való.
Fékpadi mérésnél nem élő adatban programozzák a paramétereket, hanem a korábban elkészült programot mérik le utólag.
Ha a program készítője a megadott értékekre garanciát vállal, akkor nincs jelentősége hogy a mérés helyben vagy máshol történik.
Előny, ha a program készítője már 40-50db-t csinált az adott típusból, és így hosszú távú tapasztalatai is vannak.
Ha máshol történik a mérés, akkor érdemes egy független mérőhelyet választani, ahol nem fűződik semmilyen érdek az értékek manipulálásához, így elkerülhetőek azok az esetek amikor 150.000 km-t futott autónál több lóerőt mérnek mint a gyári érték.
Létezik fékpadon élő adatban történő programozás is. Erre a legtöbbször versenyautók esetében kerül sor, mert a költségek elég magasak és egy utcai autó esetében nem biztos, hogy az ügyfél néhány plusz lóerőre nagyságrendileg fél millió forinttal többet áldozna. Az élő adatban történő programozáshoz szükség van egy írható motorvezérlőre, ami gyárilag üres és fel is kell programozni, szükség van kábelköteg cserére, csatlakozók és szenzorok cseréjére, kell egy szélessávú lambdaszonda is és nem kevés tesztelés.
Versenyautók esetében fontos szempont, hogy az utolsó lóerőket is kicsikarják az autóból, a motor tartóssága itt háttérbe szorul. Utcai autók esetében más a helyzet, egy jó tuningprogramnál a tartósság nagyon lényeges szempont.
Összefoglalva: Ne keverjük össze egy utcai autó tuningját egy versenyautó tuningjával! Ne keverjük össze egy gyári motorvezérlő programozását egy írható motorvezérlő programozásával! Ne keverjük össze a próbapados mérést a diagnosztikával! Ne higgyük azt, hogy attól hogy egy autó le lett mérve, már biztos hogy jó a program!
Sokan tudnak írni olyan programot amitől nagyobb lesz a teljesítmény és a nyomaték, de kevesebben vannak akik ezt úgy tudják elérni hogy a motor tartós is maradjon.
Példa: Volt olyan ügyfél, aki azzal keresett meg hogy csináltatott valahol chiptuningot az autójára (történt mérés előtte és utána is) de a motornak olyan hangja volt, hogy egy csörgőkígyó is elszégyellte volna magát mellette. A program kiolvasása után kiderült, hogy a rail nyomás az egekbe fel lett húzva, cserében több fontos paraméter módosítása hiányzott. Mérés szerint ez az autó +20LE és +50Nm erőtöbbletet kapott. A mért értékeket figyelembe véve egy 2.0 diesel autó esetében ezt akár egy kímélő chiptuningnak is lehetne nevezni, de sajnos nem volt az. Simán ki lehetett hozni a motorból +30LE-t és +70Nm-t egy jól módosított programmal, és nem mellesleg a csörgés is megszűnt.
Van véleményetek,hogy a hozzám került Astra H Caravan 1.3 cdti 90 Le-vel rendelkező autóból ár-érték arányban milyen egészséges tuninggal tudnám a legtöbbet kihozni?
110-120 Le gondolom már elég lenne számomra.
Több helyen kutakodtam,de mindenhol a sajátjukat tartják a legjobbnak.
Megtennétek,hogy az elfogulatlan véleményeteket,tapasztalatokat megosztanátok.Köszönöm.
Köszönöm a kritikát, és ezt tiszteletbe is tartom, mivel ez biztos hogy így van. De szerintem nem született senki úgy hogy tudta és átlátta ezt az egész "szakmát". Csupán egy kérdést tettem fel nem többet. Nem fogom ezzel megváltani a világot és nem is akarom. Csak szeretném kicsit közelebbről megismerni ezt az egészet mivel a szakmám is autóelektronikai műszerész, így tisztába vagyok mit tehetek tönkre egy nem megfelelő programmal. Mivel leírást nem találok így gondoltam megkérdezem itt.
Üdv, Érdeklődnék hogy az ECM Titanium nevezetű programban a mapokal mit is módosítok? példáúl melyik map mit módosít? Esetleg ebben tud valaki segíteni? Válaszokat előre is köszönöm.
Egyetértek. Az tuti, hogy olyan helyen fogom megcsináltatni a chiptuningot a kocsimra, ahol van fékpad. Ahol látni, hogy a módosítás hatására hogyan változott a nyomaték- és teljesítménygörbe. Csak így tudom elképzelni az optimalizálást, a finomhangolást.
A gyorsulásmérő nyilván egy sok paraméteres történet, ott nagyon kell figyelni a környezeti viszonyokra, de kihívásnak érzem.:-)
Lehet olyan oka is a többet mérésnek, hogy egy adott motort alulskáláztak, amikor megadták a teljesítményadatot.
Lehet hogy drága egy fékpadi mérés, de ott nincs mellébeszélés. Ott szépen élő adatban programozzák, és látni hogy mit csináltak. Nincs az, hogy vagy jó egy tartományban, vagy nem.
Vehetsz bármilyen gyorsulásmérőt, nem fogod te meglátni a plusz lóerőket. Már egy lejtő, szembeszél is meg fog tréfálni.
Még a pad is vicces néha, több mint 150.000 kilométert futott motornál is mérhet több lóerőt, mint a gyári. Ez nekem kissé hihetetlen. De ha valaki egy mérést bevállal, megcáfolhatja hogy a gyári értéknél többet hoz egy használt motor.
Én árajánlatot kaptam tőlük, de telefonon még nem beszéltünk.
Egyetértek, elsőre az jött le, hogy túl sok a marketing, a reklám, úgy látszik, ebbe jobban megéri befektetni, mint fékpadba.
A profi és a drágaság azért nem zárja ki egymást, csak ha drága valami, az lehet, hogy csak parasztvakítás, nem biztos, hogy valóban profi is.
Már nem tudom, melyik cég volt, de volt aki valamilyen gyorsulásmérővel mérte a teljesítményt menetpróbán. Ez is több, mint a semmi, összehasonlító mérés. Én is tervezem, hogy beszerzek valami jó műszert, mert azért nem szeretném túlzásba vinni a fékpadi méréseket a kocsimon. Egyrészt drága, másrészt nem tesz jót a motornak.
Ahogy a videókból kivettem, úgy működhet a srácnál a dolog, hogy menetpróbát csinálnak, és ez alapján korrigál még esetleg, hogy legyen alul erősebb, vagy legyen pörgősebb a motor, érzésre megy ez szerintem.
Ha az a célom, hogy a lehető legoptimálisabb beállítást hozzam ki a kocsimból, tehát hogy ha nem nyomom neki, akkor legyen takarékosabb, ha lepadlózom, akkor meg hozza ki a lehető legtöbbet a gépből, akkor ez így eléggé reménytelen.
Én érdeklődtem nála, telefonon is beszéltem velük.
Elsőre az jött le hogy kicsit túl nyomulós az online felületük, és ők hívtak fel engem (írásos válasznak jobban örültem volna).
Megtudtam hogy nem rendelkeznek semmilyen teljesítmény mérő eszközzel.
Ezután nem is igazán foglalkoztam vele, mert nehezen tudom elképzelni hogy tényleg profi, főleg hogy a legdrágábbak között van.
Van egy külföldi kollégám aki nagyon benne van az autó tuningban, és megkérdeztem a véleményét, ami a következő volt:
Ahhoz hogy tudjad hogy reagál az új beállításokra a motor, 3-asban piros vonalig kell a motort pörgetni, és ha csak nincs saját hosszú tesztpályád, ez valószínűleg magasan meghaladja a sebesség korlátozást. Amit 4 nap alatt meg tudsz csinálni ilyen módszerrel, az fékpadon meg tudod csinálni kb 3 óra alatt, természetesen ez csak a nem őskori, OBD2-vel rendelkező, öndiagnosztikára képest autónál igaz.
Ezek után valahogy nem tudom elképzelni hogy lehet teljesítménymérő fékpad nélkül dolgozni. Vaktában dolgozni szerintem nem a legbiztonságosabb, és úgy csak valami "nagyjából jó" programot tudnak írni, mert nincs referencia mérés, hogy tényleg arra az autóra legyen szabva.
Kíváncsi lennék hogy szakmabeliek hogyan vélekednek erről.
Caveat emptor:
Én nem értek hozzá, lehet hogy hülyeséget beszélek, de próbálok tájékozódni a témában.
Nem is kell, hogy konkréten autochip vs chiptuner vita alakuljon ki. Az lenne szerintem a lényeg, hogy mind a szolgáltatók, mind az ügyfelek aktívan használják ezt a fórumot. Mert ha nincsenek leírt tapasztalatok, akkor az ember esetleg találomra, rosszul dönt. Én is gondolkodtam chiptuningon, beszéltem is 3 szolgáltatóval. Mind3 profinak tűnt, végül mégsem mentem el egyikhez sem, mert nem tudtam dönteni. "A" cég közel lett volna, van múltja, de elég suttyó volt a stílus, valamint írásba nem adott semmit, csak a telefonos kommunikációt erőltette. De ez alapján elvileg nem szabad kizárni, hisz van múltja, és drágán dolgozik, tehát csak jó lehet. :) "B" cég nagy múltú, írásos árajánlata és leírása teljes körű, stílusa kifogástalan. Cserébe drága, és mivel rohadt messze van, még drágább. "C" cég pár éves múlttal rendelkezik, de legalább van telephelye, száma nem változott az elmúlt években, különösebb balhéról nem hallottam, tehát feltehetőleg, ha nem is írnak nagyon profi cuccot, de kárt talán nem okoznak, és még "A" hoz képest 70, "B"-hez képest 50%-os áron dolgozik, stílus kedves. Én, mint laikus, érzékeny lelkű ügyfél kizártam "C"-t, mert gyanúsan olcsó, az én autómnak meg csak a legjobbat mindenből, kizártam "A"-t, mert érzékeny lelkembe nem fért bele a stílusa, majd kizártam "B"-t is, mert rájöttem, hogy az autót eladva, majd azt a pénzt, amibe a tuning, meg az utazgatás kerülne hozzátéve kapok egy gyárilag nagyobb, és erősebb autót, és mivel nincs visszajelzés, mi van, ha "B" a legrosszabb. De ha lett volna az ügyfelek részéről visszajelzés, vagy lett volna itt egy komolyabb szolgáltatói vita, akkor talán valamelyik szolgáltató gazdagodott volna rajtam is egy kicsit, mert a stílust is elviselem, a drágaságot is tolerálom, ha "biztosra" mehetek. Viszont a vélemények, viták hiánya pont az olcsóbbak felé hajtja az ügyfeleket. Amúgy ha írásos garanciát kapnék pl egy olcsótól, amire látok esélyt, hogy érvényesíthető gond esetén, akkor simán azt választanám. De még a drágák között is ritka, hogy felelősséget vállaljanak.
Számomra az oldalatok/hozzáállásotok elég komolytalan, még ha átalakítás alatt is van. Novemberi akció még mindig kint van, 3 nap alatt senki nem tudta levenni, vagy legalább átírni januárra. Ez a reklámotok, nekem nem jött be.
Nem hiszem, hogy ki fog bontakozni a chiptuner vs. autochip vita. Chiptuner azt állítja, hogy az ár és a minőség között nincs összefüggés. Szerintem az ár az esetek döntő többségében összefüggésben van a a minőséggel. Vannak arra utaló jelek, hogy ezt nem csak én gondolom így: Idézet - egy 2014-es hsz.
"Dee*Jay Creative Commons License 2014-01-16 13:17:30 278 Sziasztok Erről a cégról tud nekem valaki mondtani jót, rosszat akármit: http://www.chip-tuner.hu/ Kevesebb mint a feléért vállalják a kocsim chiptuningját, de ez már gyanusan olcsó, és semmi infót nem találtam róluk, hogy valaki vitte már oda a kocsiját. Jó ha olcsóbban kapok meg valamid, de nem ha azzal jár hogy egy idő múlva a nem jól beállított tuning miatt tönkre megy valami."
Mellesleg a magyarázatról, amit az áraira chiptuner 2009-ben adott, néhány héttel ezelőtt kiderült, hogy nem fedi a valóságot. (Részletezve a 482. hsz-ben)
Mivel a szavahihetősége az én szememben ezek után megkérdőjeleződött, a további vitát értelmetlennek látom.
Volt még egy másik dolog is. Úgy gondolom magyarázatra szorul, hogy miért akadtam ki a 488-as hsz-ben. A korábbi kamuzása csak az egyik ok volt. A másik okot viszont nem lehet egy mondatban leírni. Első blikkre nyilván "jófejségnek" tűnik a 487-es hsz-e. Hozzáteszem hogy túl sok segítséget nem nyújthatott eddig a fórumon 1 hónapos regisztrációval. Az előzményekből sok minden kiderül, pl. az is hogy az évek során sok esetben segítettem (számomra akár ismeretlen) chiptuningos kollégáknak itt a fórumon, ha kértek egy ori file-t, vagy egy infót. Ezeket a kollégákat nem mind ismertem, de a korábbi hozzászólásaikból egyértelműen kiderült, hogy nem ma kezdték.
Régebben a chiptuning szakmában szinte mindenki ismert mindenkit. Mára a szakma elég rendesen felhígult. 2009 után szinte minden hétre jutott egy újabb chiptuningos, vagy aki annak mondta magát (erről is vannak korábbi hsz-ek a fórumon). Azóta megfigyelhető tendencia, hogy egyre többet kellett és kell javítani bizonytalan eredetű "chiptuning" programokat. Ha egy kezdő belenyúlt egy gyári programba (és a módosítás amit sok esetben csak próbálkozásnak neveznék nem jól sikerült) az némileg bonyolítja a dolgokat, de inkább úgy fogalmaznék hogy nem kissé. Néhány példa:
1. Az ügyfél felhív azzal, hogy chiptuningot csináltatott az autóján, de az autónak különböző hibajelenségei vannak és a tuningos emberét hiába hívja, mert a hívott számon előfizető nem kapcsolható. Miután találkoztunk kiderül az is, hogy a tuningot egy benzinkút parkolójában csináltatta, a kiolvasott programról az is, hogy teljesen rosszul van megírva. Első lépés diagnosztika, utána a gyári program visszaállítása. Az autó újra hibamentesen működik, most már jöhet egy jól megírt chiptuning program, és csodák csodája az autó a tuning programmal is jól működik. Vajon mi volt itt a probléma? Az egyik, hogy az ügyfél egy kezdőre bízta az autóját, akinek ráadásul még saját műhelye sem volt, így aztán egy telefonszám cserével eltűnt a ködben. A másik ennek a következménye volt, az ügyfélnek kétszer kellett fizetnie. Az olcsóról kiderült, hogy még sem lett az a végösszeget tekintve. Az ügyfélnek azért szerencséje is volt hogy időben lépett, mert a korábbi programot látva nem kellett volna túl sok km ahhoz, hogy a turbója felrobbanjon. A másik probléma az volt hogy kétszer akkora munka volt megcsinálni ezt az autót egy gyárihoz képest.
2. Kb. 3 éve történt (ennek is nyoma van a fórumon) egy ügyfelem akinek az autóját korábban csináltam, felhívott Karácsony előtt egy nappal délután. Elmondta hogy vásárolt egy klón kiolvasót, és egy Alfát akart tuningolni, de az írás elakadt és az autó nem indul. Már sötét volt és mínusz fokok repkedtek, az is kiderült hogy egy áruház parkolója a helyszín. Megkérdeztem, hogy a gyári programot lementette-e? A válasz igen volt. Oké segítek, megoldom OBD-én. Ebből az ígéretemből 3 órás küzdelem lett. Kimentem a parkolóba kiolvastam az autóra rátöltött programot és elkértem a lementett gyári programot. Kiderült hogy mindkettő sérült és hibás, az autó a lementett "gyári" programmal sem indul be. Az ügyfél 200 km-ről jött és reggel mennie kellene dolgozni. Nem az én ügyfelem volt, mégis úgy éreztem, hogy ebben a helyzetben segítenem kell. Ekkor már havazott. Következő lépés, vissza a műhelybe szerszámokért majd vissza a parkolóba, hogy a motorvezérlő egységet ki tudjam szerelni elemlámpa fényénél. Utána megint vissza a műhelybe helyrerázni a vezérlőegységet, majd vissza a parkolóba visszaszerelni az ECU -t, és végre sikeres próbaindítás. Nem csináltam chiptuning programot, mert a kérés csak a gyári állapot visszaállítása volt, így nem is érte meg anyagilag a történet. De nem is ez volt az ok amiért elvállaltam, a fentiekből ez talán már kiderült. Az hogy azt az időmet szántam erre, amikor az ajándékokat vettem volna meg Karácsonyra és ehelyett szétfagytam egy parkolóban, nyilván csak az én problémám, de én úgy vagyok ezzel, hogy összességében kell nézni a dolgokat!
3. 2008 környékén történt. Telefonon hív valaki, és közli hogy egy Golf tuningolásának az lett az eredménye, hogy az autó nem indul. Csinált már korábban ilyet legalább 3x, és nem érti, hogy most mi lehet a probléma. Vezérlőegység hozzám kerül, és kiderül hogy mi a probléma. Az csak az egyik dolog hogy előre megírt (mellesleg rossz) programot akart feltölteni az autóra egy klón eszközzel. A fő probléma az volt, hogy egy Bosch programot akart feltölteni egy Siemens vezérlőre. Ezt inkább nem részletezem tovább.
Mi ebből a tanulság? A kezdők rossz programjai az ügyfeleknek kárt okoznak, rontják a szakma hírnevét, és a szakembereknek 2x akkora munka a helyreállítás egy jól megírt chiptuning programmal. Ezért gondolom úgy több régi kollégámmal egyetemben, hogy kezdők alá lovat adni a végén mindig azzal jár, hogy az ügyfeleken csattan az ostor. A chiptuning szakma egy szolgáltatás. Lehet csinálni jól és rosszul is. Nekem pl. ez nem csak egy szakma hanem a hivatásom, miután a fél életemet erre áldoztam. A leglényegesebb szempont szerintem az, hogy az ügyfelek minőségi szolgáltatást kapjanak!
Egyelőre a tuningban gondolkodom, ilyen mélységben, mint ahogy írtad talán csak a későbbiekben. Mindenesetre nagyon köszönöm a válaszodat, nem gondoltam, hogy bárki is reagálna itt ezzel kapcsolatban.
Jó, hogy kibontakozik itt ez a chiptuner vs autochip vita. Legalább látszik a stílus, az életfelfogás, ez alapján sokkal könnyebb dönteni, hogy milyen szolgáltatóhoz szeretné vinni az ember az autóját. Még nem foglalok állást (bár van egy határozott véleményem), várom a folytatást, végre valami történik itt ebben a topicban a direktmarketingen kívül :)
A kérdés, mennyire akarsz komolyan a tuninggal, programozással foglalkozni. Az ECM előre elkészített "drivereket" használ a mapok szerkesztéséhez és minden ECU tartalomhoz külön driver tartozik. Simán belefuthatsz olyan tartalmakba, melyekhez nincs driver, arról nem is beszélve, hogy még ha van is hozzá, gyakran elég hiányos. Természetesen tudsz drivereket létrehozni, de elég körülményes. Nem azt mondom, hogy nem lehet vele tuningolni, de igazán pontos, minőségi munkára alkalmatlan. Spéci hibakódok kereséséhez, kikapcsolásához funkciók be/kikapcsolásához még drivert sem fogsz tudni készíteni hozzá, újabb MEDC17 vezérlőkről nem is beszélek. Biturbós 3.0tdi nyomaték monitorozása szintén érdekes lehet vele! Nézz körül inkább az EVC oldalán.
Tényleg ez lesz az utolsó postom itt ezzel kapcsolatban.
Ezért az egy mondatodért írtam csak ide: "Csak néhány 10e. Ft-al került volna többe egy olyan hely és egy olyan program, amiben biztos lehettél volna hosszú távon sem lenne gond az autóddal."
Szerintem ez egy nagyon negatív állítás velünk szemben és természetesen elutasítjuk!!!
Írhatnám én is, hogy azért, mert valami drága még nem feltétlen minőségi! És ne értsd félre! :)
Az oldalunk hamarosan átalakul ezért egy kicsit el van csúszva, de köszi az észrevételt. Tudjuk a Valeo vezérlőt is programozni és természetesen, ha igény van rá vállalunk progrogramozást méréssel is. Részletekért kérlek keress fel valamelyik elérhetőségünkön.
Részemről rendben van Chiptuner, hogy a levelezést lezártnak tekinted. Néhány dolgot azért pontosítanék, és válaszolok a feltett kérdésedre.
Kérdésed: "autochip: úgy emlékszem, hogy ezt a dolgot mi már az én kezdeményezésemre letisztáztuk e-mailen több évvel ezelőtt, ezért is érthetetlen számomra, miért kellett újra bemásolni 2012/2013-as bejegyzéseket?"
Nézzük időrendben a dolgokat, a tisztánlátás és a pontosabb dátumok miatt!
2009-ben éppen 11 éve foglalkoztam chiptuninggal. Ekkor tette fel az alábbi kérdést A5S5 nevű fórumozó a Motronic Chiptuning fórumon, és ekkor hallottunk rólad először..
"Sziasztok! Ismeri valaki a chip-tuner.hu-t? Ki ez a v....? Az ilyeneken komolyan mondom,hogy ki tudok akadni! Hogy lehet valaki ennyire éhes? Vagy nem éhes csak pancser? Az ilyenek miatt mennek tönkre gazdaságok,vállalkozások! Szinte féláron dolgozik! Hogy őszinte legyek kíváncsi lennék hogyan. Beletesz a tuningba 3-6millát,és akkor 40-ért csinál edc15-öt,60-ért 17-et????? Ha tud erről valaki valamilyen infót,megoszthatná velem. Hálás köszi!"
Ezek után írtál nekem egy email-t, amire akkor (jó néhány éve) válaszoltam. A letisztázás kifejezést amit most használtál, azonban némileg túlzónak tartom. Valójában ez történt (idézet egy későbbi hsz-ből és nem a privát levélből)
autochip Creative Commons License 2011.01.18 0 0 151 Email-t is váltottam egy olcsójánossal, aki nehezményezte a v.... megszólítást, én pedig azt hogy az áraival a chiptuningot a tuningbox és a sufnituning szintjére akarja degradálni.
Némileg hosszúra nyúlt bevezető után a válasz a feltett kérdésedre:
Az ár az esetek nagy részében egyértelműen összefüggésben van a minőséggel! Példa: Ha azt állítom, hogy egy (azonos kategóriájú) Mercedes többe kerül, mint egy Opel, az a tények leírása, és nem jelenti azt, hogy az Opel tulajdonosoknak ezen meg kellene sértődnie. Egy szolgáltatás minőségének is van ára, amit maga szolgáltató szab meg, figyelembe véve a piac, azaz a kereslet/ kínálat számára nyújtott lehetőségeit.
Email-ben azt írtad anno, hogy a nyomott áraid a nyitóakciód része. Ez idáig mondjuk rá hogy akkor rendben volt mint magyarázat, de azóta eltelt 8 év...
Ez 2 dolgot jelenthet: 2009 óta még mindig a nyitásnál tartasz, vagy a válaszodat egy mozigépésztől vetted kölcsön. Engem egyik lehetőség sem érdekel, mint ahogy te sem. Az összes eddig leírtak sem személy szerint rád vonatkoznak, hanem egy tendenciára, az olcsójános kategóriára, ami már többször volt téma a fórumon korábban (köremail-ben a régi kollégák között is) még a megjelenésed előtt.
Nemrég a fórumon valaki újból rádkérdezett, csak ekkor derült ki számomra hogy azóta is a "nyitóárakon" dolgozol, így az email-ben korábban írt magyarázatod megkérdőjeleződött. Ezek voltak az okok, amiért az évekkel ezelőtti hsz-ből idéztem.
Aki ócsárol téged az te saját magad vagy, azzal hogy az áraiddal a sufnituning, a gagyi tuningbox és az olcsójánosok kategóriájába sorolod magad. Ez a te döntésed, senki sem szól bele az árképzésedbe. Nyilván jó okod van rá, hogy miért dolgozol féláron évek óta, ugyanakkor elfogadom azt, hogy ez a te magánügyed. Lehet hogy minőségi munkát végzel, de az áraid nem biztos hogy ezt tükrözik az ügyfelek irányába.
Régóta foglalkoztat a tuning téma, így gondoltam feltenném a kérdésemet ebben a topicban.
Vezérlőegységek programozásával azaz chiptuninggal szeretnék foglalkozni a közeljövőben. Először csak saját és ismerősök autóját tuningolnám. Elsősorban régebbi dízel autókról lenne szó, majd később esetleg benzinesekről is.
Az ECM Titaniumot szeretném megvenni , de egy kicsit bizonytalan vagyok vele kapcsolatban.
Esetleg ha valaki használja, tudna mondani róla pár szót? Mennyire jó? Vagy ha rossz ajánlani jobbat helyette.
"autochip: úgy emlékszem, hogy ezt a dolgot mi már az én kezdeményezésemre letisztáztuk e-mailen több évvel ezelőtt, ezért is érthetetlen számomra, miért kellett újra bemásolni 2012/2013-as bejegyzéseket?"
Megkérlek, hogy küldd át nekem azt az ominózus email-t (bocs hogy nem emlékszem rá pontosan, azóta több ezer érkezett) ha ez megtörtént akkor reagálok a hozzászólásodra.
Több éve nem látogatom ezt a fórumot, az egyik ismerősöm hívta fel rá a figyelmem, hogy újra téma lett az árképzésünk.
Azt gondolom, nem bölcs dolog párhuzamot vonni az ár és a minőség között, valamint nem tartom korrektnek, hogy bárki ismeretlenül minősítse a munkánkat. Én sem tettem ezt soha senkivel, ha lenne is észrevételem, azt biztos, hogy nem egy nyilvános fórumon tenném, hanem közvetlenül, privátban az érintett félnek írnék. Az olyan jelzőkre, mint "olcsójános", "madár", stb. nem is reagálnék...
Szerintem mindenki foglalkozzon a maga munkájával és ne úgy próbáljunk meg új ügyfeleket szerezni, hogy a másik céget pocskondiázzuk, pláne nem ismeretlenül!
autochip: úgy emlékszem, hogy ezt a dolgot mi már az én kezdeményezésemre letisztáztuk e-mailen több évvel ezelőtt, ezért is érthetetlen számomra, miért kellett újra bemásolni 2012/2013-as bejegyzéseket?