Adott egy Renault Megane 2 1.9 dCi ami chippelés alatt áll azonban van egy kis gond, az ecu memória letöltése után kigyulladt a service lámpa és 1500-as fordulatnál letilt, nem megy tovább. Még nem készült el az új program, szóval még semmit nem csináltunk csak lementettük az adatokat. Elképzelhető, hogy az új program feltöltése után észhez tér vagy kinyírta valami a vezérlőt? Nem sufni csinálja, sok sok autón túl van már a szaki de azt mondja még ilyennel nem találkozott és Ő is csak vakarózik. Reméljük a feltöltés után megoldódik a dolog de addig is van valakinek ilyen tapasztalata?
Céges legújabb 1,6 Astrák olyan betegek, hogy az hihetetlen. Az Euro6 miatti nyomatékhiányt és gázpedál érzéketlenséget is át lehet programozni? Plusz erő nem is kell, mert magasabb fordulaton valahogy még megy is, de ott, ahol az ember használná, ott nem.
Lovaskocsi programozásában sajnos nem tudok segíteni :)
Maradjunk inkább a tényeknél:
Kétségtelen hogy egy turbós autó chiptuning nagyobb erőnövekedést eredményez, mint egy szívó benzines chiptuning, de érdemes a számokon túl az arányokat és más különbségeket is figyelembe venni.
Egy szívóbenzines autónak alapból kevesebb a nyomatéka mint egy turbósnak, így ennek megfelelően méretezik a váltó áttételét is az adott autóra.
15 Nm növekedés egy turbósnál valóban kevés lenne, de egy 1.6-os szívóbenzines autónál ez 10%-os növekedést jelent, ami abszolút érezhető változás.
Az is fontos szempont, hogy a nagyobb nyomaték már kis fordulatszámon is érezhető lesz.
Szerintem hagyd ahogy van, inkább ezt a pénzt költsd a családodra. :) Ha nincs turbó akkor kútba pénz a chipp. Semmivel nem lesz jobb mint most. Ebben biztos lehetsz.
Van egy 2004-es Renault Megane 1,6 16V (113 LE) gépkocsim. Az a bajom vele, hogy 3000 fordulat alatt elég erőtlen, a gázadásra kicsit késve reagál, kevés a nyomaték. Mennyire lehetne feljavítani és kb. mennyiért?
A 2008-as Ford C-max 1.8 Tdci 125 LE tuningolása obd-n keresztül megoldható.
A telesítményen 25 LE, a forgatónyomatékon 60 Nm az ésszerűen elérhető növekedés.
A megadott értékekre garanciát vállalunk.
"Teljesítménymérésre a http://www.dynoproject.hu/ céget ajánlom, ahol 1 tengelyen 1200 LE-ig, összkerekes autóknál 2400LE-ig tudnak pontosan mérni.
Náluk nem 1-2 átlagos ventillátorral hűtik a motort mérés közben, a mérőterem eleve légátáramlásosra lett tervezve, és 1160 légköbméter a terem légcserélése percenként.
Mérés közben a menetszél erősségét számítógéppel vezérelve szimulálják, továbbá személyesen meggyőződtem arról hogy a mérőpadjukat rendszeresen hitelesítik és kalibrálják, ami elengedhetetlen feltétele a pontos mérésnek."
Kérdésem a következő lenne: 1.2 Tce 132le, 205Nm motornál lehet-e még a teljesítményt és a nyomatékot ésszerű kereteken belül, károsodást nem okozva növelni? Max 150 le-re és max 250 Nm-re gondoltam.
15 napja vársz az ajánlatokra, de a jelek szerint rajtam kívül senki sem reagált a hsz-edre.
"A telefonos érdeklődés hatékonyabb lenne..." írtam korábban ( a telefonszámom továbbra is változatlan)
Szerettem volna válaszolni a kérdésedre, de mivel árajánlatot nem fórumon keresztül szokás adni és a felhasználónevedhez tartozó email cím nem publikus, nem adtál lehetőséget az érdemleges válaszra.
Ha komolyan érdekel a chiptuning akkor hívd fel azt a céget akit előzetes tájékozódás után szimpatikusnak találsz. Ha valaki szeretne pl. egy Passatot vásárolni akkor általában nem az a megoldás hogy leírja ezt egy fórumban, sokkal életszerűbb és hatékonyabb megoldás, ha megnézi az eladó Passatos hirdetéseket és felhívja azt amelyik neki tetszik. A chiptuningra ugyanez vonatkozik.
A 2012-es CTDI 140LE Honda Civic chiptuning megoldható.
Ne szívd mellre, valóban félreértettem hogy melyik hsz. re reagáltál.
Az hogy valaki elejétől a végéig 417 db hsz.t elolvas szerintem becsülendő dolog.
A "skót és a h..." ennek tudatában nyilvánvalóan nem rád vonatkozott, ezúton kérem elnézésedet, ha félreérthető voltam.
A konkrét válasz a kérdésedre a benzines Hondával kapcsolatban:
Az esetek többségében a benzines japán autók japán motorvezérlővel vannak szerelve.
A japán motorvezérlők felépítése eltér a többi típustól, a vezérlőprogram nem egy epromban van flash memóriában van tárolva hanem általában egy processzorban.
A problémát az jelenti, ha az adott processzorhoz nincs olyan eszközöm (interface) amivel ki tudom építeni a kommunákációt a vezérlőegység és a saját computerem között.
Leegyszerűsítve: ha nem tudom kiolvasni a gyári programot a vezérlőből, akkor feltölteni sem tudok rá másikat, így a program módosítása nem megoldható.
Néhány japán autó Bosch motorvezérlővel van szerelve, és egyes japán motorvezérlő processzorából szintén kiolvasható a gyári program, ezekben az esetekben a vezérlőprogram módosítása megoldható.
(A weboldalamon szerepel ez a mondat: "Egyes autótípusok computere nem programozható (ezek a kivételek főleg japán, koreai és amerikai gyártmányok közül kerülnek ki)"