Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

SulyRicsi Creative Commons License 2014.12.27 0 0 394

Sziasztok!


Érdeklődni szeretnék! Kaptam egy Carlsson Diesel Power CD27 software: 090 chiptuningot mennyiért lehetne eladni nincs meg doboza semmi (ahonnan kaptam eladták az autót ezt kiszedték és ott porosodott majd ki akarták dobni és én elhoztam) abba a reményben hátha el lehet adni. De én sok infót nem tudok róla ezeket az infókat tudtam kihámozni más oldalakról Carlsson CD27 Chiptuning für C-Klasse W/S203, E-Klasse W/S210 bzw. CLK 209.
Der 270 CDI erstarkt von 170 auf 204 PS (125/150 kW) und das Drehmoment erhöht sich von 400 auf 470 Nm.
Esetleg hol hirdessem. Előre is köszönöm a válaszokat.


Üdv.: SRicsi

autochip Creative Commons License 2014.12.24 0 0 393

A teljesség kedvéért itt a videofelvétel is az MMC tuning 1.6 crtdi Golf teljesítményméréséről.

 

www.autochip.hu/up/golf001.avi

 

www.autochip.hu/up/golf002.avi

 

 

 

autochip Creative Commons License 2014.12.24 0 0 392

Az a véleményem és ezzel talán nem vagyok egyedül, hogy aki nem ügyfélbarát a szolgáltatásban, az nem lesz túl hosszú életű ebben a szakmában.


Kedves tőled hogy erre felhívod a figyelmemet, miután 16 éve ebben a szakmában vagyok.


Többek között ezt írtad az előző hozzászólásodban:


"Mellesleg teljesen normálisan kértem valamit. Nyilván ami nincsen, azzal nehéz előrukkolni, de legalább egy őszinte válasz lett volna, hogy nincsen. )"


Feltöltöttem a mérési lapot amit kértél (az előző hozzászólásod alatt láthatod) de a jelek szerint ez elkerülte a figyelmedet :-)  szóval ami szerinted nincs az mégis csak van, és már korábban is ott volt :-)


Tettem ezt azok után hogy a korábbi hozzászólásaidban és az utolsóban is nyilvánvalóan mellébeszéltél és sértegettél ("tolmácsra" és egyéb dolgokra hivatkozva) ami az általad leírtakkal ellentétben nem a normális kérés kategóriába tartozik.


A kérésedet mindezek ellenére mégis teljesítettem, annak ellenére hogy nekem a jelek szerint egyértelműen  nem vagy potenciális ügyfél..


Minden válaszom őszinte volt és most is az, továbbá a 385-ös számú hozzászólásomban az 5 db általad felvetett kérdésre részletes választ és magyarázatot adtam (a 385-ös hsz-ben ez vastag betűvel ki volt emelve) ezek közül utólagos "unszolásra" nagy nehezen egyetlen kérdésre sikerült reagálnod, de arra is csak felületesen:

 

Annyit kértem hogy ha tudsz, ajánlj jobb mérőhelyet annál amit én "favorizálok."

 

A tény az hogy nem tudtál jobb mérőhelyet ajánlani.

 

Én is utánajártam a teljesítménymérő padoknak, csak némileg korábban:


"Teljesítménymérésre változatlanul a http://www.dynoproject.hu/ céget ajánlom, ahol 1 tengelyen 1200 LE-ig, összkerekes autóknál 2400LE-ig tudnak pontosan mérni.
Náluk nem 1-2  átlagos ventillátorral hűtik a motort mérés közben, a mérőterem eleve légátáramlásosra lett tervezve, és 1160 légköbméter a terem légcserélése percenként.

Mérés közben a menetszél erősségét számítógéppel vezérelve szimulálják,  továbbá személyesen meggyőződtem arról hogy a mérőpadjukat rendszeresen hitelesítik és kalibrálják, ami elengedhetetlen feltétele a pontos mérésnek."

Úgy tudom hogy az általad leírt helyeken nem légátáramlásos a mérőhelyiség, és a menetszél erősségét nem számítógéppel szimulálják de mindegy.

 

Elárulok még egy titkot:

 

Az ügyfelek alapvetően nem azért jönnek el chiptuningra hogy egy mérési lapot berakjanak a fiókjukba, hanem azért hogy jobban menjen az autójuk, és ők ezt az élményt elsősorban érezni szeretnék a saját autójukon amit nap mint nap vezetnek és náluk jobban senki sem ismeri.

 

Erre az érzésre ami a legfőbb mozgatórugó, te is őszintén utaltál az utolsó hozzászólásodban - idézlek:

"Időközben viszont volt szerencsém kipróbálni egy tuningolt 1.6 TDI-t, hát igen csak nagy különbség a gyárihoz képest valóban."

 

Már az is érezhető  különbség, hogy gyorsulás közben tele van a tank vagy csak negyedig, annak akinek van affinitása a témához.

 

A mérés hitelessége miatt hoztam fel a BKV buszos példát, mert miközben látod hogy füstöl, tudod hogy a hivatalos mérés szerint valahogy mégis átment a környezetvédelmi vizsgán...

 

Ez nyilván nem közvetlenül kapcsolódik a témához , de az összefüggések szempontjából tanulságos, mert mást látsz a valóságban mint a hivatalos papíron.

 

Csak ismételni tudom magam, ha leméreted az autódat győződj meg arról hogy a mérőpad hitelesítve és kalibrálva van!

 

Továbbra is sok sikert kívánok a chiptuninghoz és a vezetési élményhez, amit remélhetőleg jövőre a saját autódon is érezni fogsz!

core3tdi Creative Commons License 2014.12.23 0 0 391

"Ez a fórum nem arról szól, hogy a te kéréseidet teljesítsem, azok után amiket és amilyen stílusban írtál."

 

Ügyfél barát hozzá állás, ami magáért beszél. :)
(Zárójelben jegyzem meg, hogy potenciális ügyfél vagyok, egy helyen természetesen már nem vagyok annak tekinthető.
Tehát én viszek valahova pénzt, nem pedig kérek. Mellesleg teljesen normálisan kértem valamit. Nyilván ami nincsen, azzal nehéz előrukkolni, de legalább egy őszinte válasz lett volna, hogy nincsen. )

Látom ideges egy típus MMC Úr főleg, ha valaki nem dől be a terelésének. Szerintem ebből mindenki leszűrheti a konzekvenciát. Érdekes módon az Ecotuningos kollega pár hozzászólással korábban magától, előzékeny módon rakott fel mérési görbéket. Saját műhelyéből, saját padjáról. Ezerszer korrektebb és őszintébb, profibb, hozzá állás és mindenek előtt ügyfél barátabb.
Utána jártam egyébként és olyan 7-8 Millió forinttól indul egy teljesítménymérő pad 2WD. Egy 4WD pedig 14-15 Millió forinttól. 

 

Korrekt, kedves, bizalomgerjesztő tájékoztatást kaptam egyébként az elmúlt időben, amióta kutatok a megoldás után

a Korbel, a Rigotech, az ATC és az ECOTuning cégektől. A tuning pedig a jövő év elejére marad. Időközben viszont volt szerencsém kipróbálni egy tuningolt 1.6 TDI-t, hát igen csak nagy különbség a gyárihoz képest valóban.

Előzmény: autochip (389)
autochip Creative Commons License 2014.12.23 0 0 390

core3tdi lelki nyugalma érdekében itt egy MMC tuning 1.6 crtdi Golf teljesítménymérési lap.

 

 

Boldog Karácsonyt kívánunk mindenkinek!

 

 

 

 

 

 

 

autochip Creative Commons License 2014.12.23 0 0 389

Szerintem te érthettél félre valamit.


Ez a fórum nem arról szól, hogy a te kéréseidet teljesítsem, azok után amiket és amilyen stílusban írtál.


Hozzáteszem  hogy a kérésed teljesítésére ezen okok miatt nyilvánvalóan nem is tettem ígéretet.


A felvetéseidet és aggályaidat eléggé részletesen megcáfoltam, de ezek közül te  semmire nem reagáltál, csak és kizárólag a saját kéréseddel vagy elfoglalva.


Semmilyen pluszt nem teszel hozzá ehhez a fórumhoz azonkívül hogy két "általad favorizált" céget reklámozod és másokat ciánozol.


A leírásod szerint még nincs is chiptuning az autódban, mert csak a barátaid chiptuningjáról beszéltél (van aki csak beszél róla, és van aki meg is csináltatja).


A 385-ös számú MMC tuning hozzászólásban feltettem neked egy kérdést az "általam favorizált" mérőhellyel kapcsolatban:


"Ha tudsz ajánlani olyan mérőhelyet ahol jobb teljesítménymérő paddal rendelkeznek, kérlek oszd meg velünk ezt az információt!"


Miután nem tudtál olyan mérőhelyet ajánlani ahol jobb teljesítménymérő paddal rendelkeznek mint ők, úgy gondolom hogy jogosan favorizálom őket.


Nincs azzal gond ha neked mások a kedvenceid, de úgy gondolom  hogy ésszerűbb lenne ha elvinnéd az autódat hozzájuk, ahelyett hogy fölösleges beszélgetéseket generálnál másokkal az álmodozási időszak alatt.

Előzmény: core3tdi (388)
core3tdi Creative Commons License 2014.12.23 0 0 388

Lehet, hogy félreértett valamit. Én csupán azt kértem, hogy:

 

"Megtenné, hogy fel tesz ide egy MMC 1.6 TDI tuning mérési görbéjét? Érdekelne."

 

Gondlom tömegével van ilyen, akár az Ön által favorizált műhelyből.

 

Ha szüksége van egy tolmácsara a kérésem értelmezéséhez, akkor kérem, hogy éljen ezzel a lehetőséggel. Köszönöm. :)

 

autochip Creative Commons License 2014.12.21 0 0 387

Én is leírok egy példát méréssel kapcsolatban, a téma jelen esetben a környezetvédelmi értékek - azaz a károsanyag-kibocsátás mérése.


Néhány évvel ezelőttig ez Zöldkártya néven futott, de később összevonták a gépjárművek időszakos műszaki vizsgáztatásával.


A műszaki vizsgán használt mérőeszközöket hivatalból rendszeresen ellenőrzik és hitelesítik, ez feltétele a működésnek.


Mindennek tudatában feltenném a kérdést:


Miért van szükség arra, hogy amikor meglátok magam előtt egy BKV buszt - azonnal (már reflex-szerűen megy) be kell kapcsolnom a belső levegő keringetést?


Tudjuk hogy ezek a buszok és jó néhány teherautó (szintén zenész) átmentek a környezetvédelmi vizsgán a hitelesített műszerekkel.


Hogyan lehetséges ha előttem vannak mégis koromfelhőt vagy kékes füstöt látok (mert már annyira kopott a motor hogy a motorolajat is égeti, amit nem szeretnék belélegezni sem én, sem mások)?

Én és én, meg az Irén Creative Commons License 2014.12.20 0 0 386

A teljesítménymérést is csak akkor számlázhatja ki bárki, ha a teljesítménymérő eszköze hatóságilag hitelesített.

 

Minden gazdasági adásvétel tárgyát képező terméket vagy szolgáltatást, -amennyiben az mérhető- csak hiteles mérőeszközzel lehet és kell mérni. De van olyan eszköz, pl. a hőmérő amit csak kalibrálni lehet -amiről hiteles kalibrációs jegyzőkönyvet állítanak ki, amely meghatározott időre érvényes (csakúgy, mint a hitelesítési jkv).

Tehát a boltban ha veszek pl. öt méter kábelt, elvileg és gyakorlatilag sem lehet(ne) a pultba vágott, vagy a padozatra vésett jellel mérni :) Csak olyan mérőeszközzel, amely rendelkezik érvényes hitelesítési jegyzőkönyvvel. Ez vonatkozik a mérőszalagra is :))

 

Tehát aki gépkocsi teljesítménymérő padot üzemeltet, annak nem árt, ha rendelkezik ilyennel, másképp a sarlatánok és kurúzslók sorába tartozhat. Mondhatni hiteltelenné válhat. Amennyiben bárki a hitelesített vagy kalibrált mérőeszközzel kapcsolatban rendellenességet észlel, annak használatát haladéktalanul abba kell hagyni, és újra be kell vizsgáltatni. Nem olyan bonyolult ez :)

 

Sajnos sok esetben maga a vizsgálat többe kerül, mint maga az eszköz.....

autochip Creative Commons License 2014.12.20 0 0 385

core3tdi!

Idézet tőled a 380-as hozzászólásból:
"Miért csalna egy komoly műhely, aki publikál mérési eredményeket, hiszen a saját jó hírnevével játszik, ha egyáltalán lehet csalni.
Más részről pedig, miért ajánl egy műhely egy adott másikat a "függetlenség jegyében". Akkor az inkább a korrekt, ha be ír tíz másikat vagy azt mondja, hogy vigyed bárhova ahova csak szeretnéd. Az én olvasatomban az eleve nem jó önajánlás, ha valaki azzal próbál érvelni, hogy én nem csalok, de bezzeg mások biztos..."

Ne haragudj hogy nem ajánlok 10 db mérőhelyet csak egyet, amelyikről azt gondolom hogy a legjobb az országban.


A típusfüggetlen mérőhely jelen esetben nem azt jelenti amit próbáltál belemagyarázni a korábbi hozzászólásommal kapcsolatban, hanem azt hogy a Dynoproject európai autók chiptuningjával  nem foglalkozik, és egészen véletlenül mi éppen Európában vagyunk..


A Dynopoject mérőpadja a légátáramlásos mérőhelyiség kialakításával anno 50 millóba került, továbbá személyesen meggyőződtem arról hogy a mérőpadjukat rendszeresen hitelesítik és kalibrálják, ami elengedhetetlen feltétele a pontos mérésnek.


Ha tudsz ajánlani olyan mérőhelyet ahol jobb teljesítménymérő paddal rendelkeznek, kérlek oszd meg velünk ezt az információt!


"Az én nem csalok, de bezzeg mások biztos..." gondolatodhoz néhány észrevétel:


Miután nálam a helyszínen nincs mérés, nyilvánvaló hogy a méréssel én nem tudok csalni.


Mellesleg a fenti mondatodat  a 377-es hozzászólásomra írtad válaszul , ami így szólt:


"A legtöbb helyen korrektül mérnek, de sajnos volt már példa az ellenkezőjére is, amikor "a saját padján mindenki annyit mér amennyit szeretne" című effektus érvényesült."


A belemagyarázási próbálkozásaiddal szemben ez azt jelenti, hogy a legtöbb helyen korrektül mérnek.


A mondatom másik fele, azaz hogy volt már példa az ellenkezőjére is, konkrét és megtörtént esetre utal aminek az interneten is nyoma van, egy chiptuningos kollégám már évekkel ezelőtt leírta ezt a weboldalán, továbbá nekem személyesen és részletesen előadta a sztorit (mielőtt megkérdőjeleznéd, közlöm, hogy őt szavahihető embernek tartom).


A 2 általad említett/ reklámozott cégnél is jártak már ügyfeleim méretni.
Az egyik cég vezetője kb. 10 éve személyes jó barátom, a másik cégnek a vezetőjét is ismertem akivel még 1997-ben találkoztam, de ő már néhány éve kivált abból a cégből, pedig közel 20 év tapasztalata lehetett volna a chiptuningban, ha folytatja.


Utolsó gondolat: A barátod akit elmondásod szerint átvágtak, jobban járt volna ha olyan céghez megy chiptuningra, ahol garanciát vállalnak a munkára és kellő diagnosztikai háttérrel rendelkeznek az esetleges hibák feltárására.

Előzmény: core3tdi (380)
zsoltrs Creative Commons License 2014.12.19 0 0 384

core3tdi

 

Esetleg leírnád, hogy melyik volt az műhely, ahol átvágták a barátod?

emmailem van.

 

Köszi

Zsolt

Előzmény: core3tdi (381)
Misikee07 Creative Commons License 2014.12.15 0 0 383

Én kb másfél éve voltam MMCnél, 10ezer km-t ment azóta az autóba. Teljesen meg vagyok elégedve. ugyanolyan kocsival versenyeztem mint az enyém és nagyon látványos és érezhető a kettő közti különbség!

 

Audi a6 c6 3.0tdi 224le az enyém. 

Haveromé a6 c6 231le

 

 

Előzmény: core3tdi (381)
daveeeid Creative Commons License 2014.12.15 0 0 382

sziasztok

 

most elkezdtem nézegetni,a tuningolásokat és látom h tobben a chip mellett vagytok inkább mint a box mellett! nekem mint nem hozzáértőnek egy 2011 es BMW E90 184LE autóm van! és szeretném kicsit megtuningolni! érdekelne,hogy mit illetve melyik céget ajánljátok ezesetben?! thx

core3tdi Creative Commons License 2014.12.12 0 0 381

Megtenné, hogy fel tesz ide egy MMC 1.6 TDI tuning mérési görbéjét? Érdekelne.

Nekem eddig két ismerősöm tuningoltatott egyébként TDI-t az egyik a Korbelénél a másik az ATC-nél és mind a ketten nagyon meg voltak elégedve mindennel. Az egyik egy a másik másfél éve jár a tuninggal. Aki a Korbelnél tuningolt előzetesen volt az autójával egy másik helyen, ahol persze mérés sem volt, de hatalmas marketing az igen, rossz is lett az autó és a pénzét sem kapta vissza, mert megdumálták őt, hogy csak rossz a kocsija aztán nem akart veszekedni.

Előzmény: autochip (378)
core3tdi Creative Commons License 2014.12.12 0 0 380

Ez nekem erősen olyan szagú, hogy megmagyarázom, miért nincsen teljesítmény mérő padom, ami köztudottan egy nagyon drága és helyigényes beruházás. Egy profi műhely igen is legyen felszerelve ilyennel is, mivel nem szeretnék ide-oda rohangálni két hely között módosításonként és még külön fizetni is a mérésért, amikor az máshol benne van az árban és helyben történik.

Miért csalna egy komoly műhely, aki publikál mérési eredményeket, hiszen a saját jó hírnevével játszik, ha egyáltalán lehet csalni.

Más részről pedig, miért ajánl egy műhely egy adott másikat a "függetlenség jegyében". Akkor az inkább a korrekt, ha be ír tíz másikat vagy azt mondja, hogy vigyed bárhova ahova csak szeretnéd. 

Az én olvasatomban az eleve nem jó önajánlás, ha valaki azzal próbál érvelni, hogy én nem csalok, de bezzeg mások biztos...

Előzmény: autochip (377)
Én és én, meg az Irén Creative Commons License 2014.12.11 0 0 379

Köszönöm!

Veletek szemezgetek egy ideje... :)

Előzmény: autochip (378)
autochip Creative Commons License 2014.12.11 0 0 378

A helyes sorrend ha gázüzemre történő átalakítás és chiptuning is szóba kerül.

 

A gázt a gyári alapprogramhoz érdemes beállítani.

 

Ha ez már  megtörtént mint ebben az esetben is, akkor következhet a chiptuning program, ami után a gázon már semmit sem kell állítani.

 

 

Előzmény: Én és én, meg az Irén (376)
autochip Creative Commons License 2014.12.11 0 0 377

Teljesítményméréssel és fékpaddal kapcsolatban itt egy korábbi mmc chiptuning forum hozzászólás kiegészítve a felvetett kérdéssekkel.

autochip 2014.05.20 Creative Commons License         319

Ha fékpadról és teljesítménymérésről beszélünk, akkor fontos tényező a fékpad minősége és a mért értékek pontossága.

Ha biztosra akarunk menni és objektív mérési eredményt szeretnénk, akkor érdemes független mérőhelyet választani, és ott ellenőriztetni a végeredményt ahol semmilyen érdek nem fűződik az értékek manipulálásához.

A legtöbb helyen korrektül mérnek, de sajnos volt már példa az ellenkezőjére is, amikor "a saját padján mindenki annyit mér amennyit szeretne" című effektus érvényesült.

Komolyabb chiptuning cégeknél a megadott értékekre garanciát vállalnak, és az egyéni kérések figyelembevételével módosítják a vezérlőprogramot.

Ha a megadott értékekre garanciát vállaltak, akkor nincs jelentősége hogy a mérés helyben vagy néhány km-el távolabb történik, fontosabb szempont a mérőpad tudása.

A chiptuning program írója (kellő tapasztalat birtokában) tisztában van azzal hogy min mennyit állít, az milyen értékeket fog eredményezni és azzal is hogy mit ad ki a kezéből.

Nyilván ezért is tud garanciát vállani a megadott értékekre.

Ha a mérés nem hozza a várt eredményeket annak ellenére hogy a tuningprogram jó, akkor a következő lépés a diagnosztika.

Ha egy jeladó nem működik megfelelően akkor a chiptuning program sem fog jól működni.

Vannak olyan hibák melyek nem minden esetben jelennek meg a hibatárolóban pl. légtömegmérőhiba, de a hiba kijavítása után egy jól megírt program hozni foja az elvárt értékeket.

Teljesítménymérésre a független http://www.dynoproject.hu/ céget ajánlom, ahol 1 tengelyen 1200 LE-ig, összkerekes autóknál 2400LE-ig tudnak pontosan mérni.

Náluk nem 1-2  átlagos ventillátorral hűtik a motort mérés közben, a mérőterem eleve légátáramlásosra lett tervezve, és 1160 légköbméter a terem légcserélése percenként.
Mérés közben a menetszél erősségét számítógéppel vezérelve szimulálják.

Lényeges információ az is hogy 2000-es fordulatszám alatt tud-e jól mérni a pad, mivel mindenki azt szeretné hogy már alacsony fordulatszámról jobban gyorsuljon az autója, így a mérés során szeretné megtudni ezeket az értékeket is.

A csatolt képen egy BMW E90 320D gyárilag 163 LE-s autó mérési görbéi láthatóak a gyári és a chiptuning programmal.

1600-as fordulatszámon 250 Nm-t tud az autó a gyári programmal, chiptuning programmal 325 Nm-t, ami +75 Nm erőtöbbletet jelent 1600-nál.

Előzmény: core3tdi (366)
Én és én, meg az Irén Creative Commons License 2014.12.10 0 0 376

Amikor szerelték a gázt, a szerelő nem vágta rá azonnal a választ.....

Szerinte a gáz beállításhoz is nyúlni kell.

Nagyon nehezen szánom el magam, annyi mindent olvasni a neten, az árak is és az ígéretek is nagyon szórtak.

Előzmény: core3tdi (375)
core3tdi Creative Commons License 2014.12.10 0 0 375

Az én értelmezésem szerint pont, hogy nem kell már a gázhoz is utána hozzá nyúlni... De érdeklődjed meg, oszt kiderül... :)

Előzmény: Én és én, meg az Irén (374)
Én és én, meg az Irén Creative Commons License 2014.12.09 0 0 374

Ennyire nem tesztelem az ilyen alacsony fordulatot, ez jobban károsíthatja a motort, mint a magas fordulatszám. Nekem igazából 2000-4000 ford/perc között kéne aktívabbnak lenni. Végül is így sem rossz, én akartam direkt ilyet, ezzel a motorral nem sok gond van. Az is tény, hogy nem egy rakéta. De ezt csak én tudom, nincs a hátuljára írva a konkrét típus :)

A lényeg, hogy a gázhoz is nyúlni kell, mert ezek szerint a módosított programot nem teljes egészében veszi át a gázvezérlő......

Előzmény: core3tdi (373)
core3tdi Creative Commons License 2014.12.09 0 0 373

"A tuning előtt 5.-ben sík úton 48km/h-nál kezedett el rángatni, most kb. 36km/h-nál. Lakott területen én óra szerint 55km/h-val szoktam menni. Eddig legtöbbször 4.-ben. Így rugalmasabb volt, és kevesebb volt a pillanatnyi fogyasztása a fedcomp szerint. Most már viszont simán bírja az 5.-et a többletnyomaték miatt, és így kevesebbet is fogyaszt a fedcomp szerint."

http://www.daciaklub.hu/e107_plugins/content/content.php?content.130

Előzmény: Én és én, meg az Irén (372)
Én és én, meg az Irén Creative Commons License 2014.12.08 0 0 372

Köszi a linket.

Nekem szerencsére tényleg hibátlanul működik mindkét rendszer, de néha jó lenne nem visszakapcsolgatni, hanem csak gázt nyomni. Nem szeretem forgatni a motort, ezért inkább nyomaték kellene.

Előzmény: core3tdi (371)
core3tdi Creative Commons License 2014.12.07 0 0 371

A blogot pár napja átfutva olvastam pont ilyenről is. 

 

http://www.atc.hu/blog/dacia_logan_1-6mpi

Ennek értelmében szerintem lehet, de érdeklődjed meg. A gázos beállítás eleve körülményes, amennyire én ismerem.

Egyik ismerősömnek van gázos autója és sok időbe telt, amire jól beállították neki a gázüzemet.

Előzmény: Én és én, meg az Irén (370)
Én és én, meg az Irén Creative Commons License 2014.12.06 0 0 370

Kérdés a hozzáértőkhöz:

A nem turbós benzin-gázos autót lehet-e tuningolni? Pontosabban egy normális motoroptimalizálást végrehajtani rajta. A gázrendszerherhez kell-e nyúlni? Audi a6 1.8 motorkód: ARH. A gázszett: STAG-4 QBOX PLUS controller, Tomasetto reduktor és HANA 2002 red injektorok.

Némi nyomaték kellene.........

ecotuning Creative Commons License 2014.12.04 0 0 369

Akkor ennyi.... :-)

Előzmény: core3tdi (368)
core3tdi Creative Commons License 2014.12.03 0 0 368

Felhívtam ma az ATC-t és érdeklődtem a mérésekkel kapcsolatban. Azt mondták, hogy ami a görbén rajta van az mind mért eredmény. Az automata váltós esetében alacsonyabb a nyomaték lentebb gyárilag, vélhetően az automata váltó miatt, de lehet valamicskét lent is javítani a teljesítményen. Pont amennyit látok a görbén azt mondták. Amúgy az egyiknél 1200-tól a másinknál 1400-tól indul a mérés.

Előzmény: ecotuning (367)
ecotuning Creative Commons License 2014.12.03 0 0 367

Autó és autó között van különbség, hiába ugyanaz a motor, ritkán lehet szögre két egyforma autónál ugyanazt mérni.

A belinkelt mérésnél is csak kb.1900 fordulattól indul a mérés, amit előtte látsz, vízszintes részt, az figyelmen kívül hagyható szerintem, az a mérés jellegéből adódik, mert ráadásul ha jól látom automataváltós autóról készült,amit kicsit nehezebb mérni alacsonyabb fordulaton és az autó 90LE változat, nem 105LE.

Mindkét beállításnál jobban húz már alacsonyabb fordulaton is, nézd meg a nyomaték görbét, kivetítve az oldalára, ott meglátod a konkrét nyomaték értékeket(kék görbék).

Előzmény: core3tdi (366)
core3tdi Creative Commons License 2014.12.02 0 0 366

Köszönöm a képeket! Kérdésem, hogy itt csak kétezres fordulat környékétől látok teljesítmény pluszt.

Nekem az lenne a fontos, ha minél alacsonyabbról jobban húzna a motor. Lent harmatos nagyon, fönt

végül is szinte elfogadható. Találtam még egy oldalon mérési görbéket, ott lent is van pár nm plusz.

 

http://www.atc.hu/blog/2012-julius-12----volkswagen---audi---skoda---seat-1-6-tdi---chiptuning-

 

Ez mitől függ? Hogy ki csinálja? Akinek nincsen mérőpadja, az hogyan tudja pontosan mit adott ki a keze közül?

Előzmény: ecotuning (365)
ecotuning Creative Commons License 2014.12.01 0 0 365

...és a lemaradt képek :-)

Előzmény: ecotuning (364)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!