A teljesítménymérést is csak akkor számlázhatja ki bárki, ha a teljesítménymérő eszköze hatóságilag hitelesített.
Minden gazdasági adásvétel tárgyát képező terméket vagy szolgáltatást, -amennyiben az mérhető- csak hiteles mérőeszközzel lehet és kell mérni. De van olyan eszköz, pl. a hőmérő amit csak kalibrálni lehet -amiről hiteles kalibrációs jegyzőkönyvet állítanak ki, amely meghatározott időre érvényes (csakúgy, mint a hitelesítési jkv).
Tehát a boltban ha veszek pl. öt méter kábelt, elvileg és gyakorlatilag sem lehet(ne) a pultba vágott, vagy a padozatra vésett jellel mérni :) Csak olyan mérőeszközzel, amely rendelkezik érvényes hitelesítési jegyzőkönyvvel. Ez vonatkozik a mérőszalagra is :))
Tehát aki gépkocsi teljesítménymérő padot üzemeltet, annak nem árt, ha rendelkezik ilyennel, másképp a sarlatánok és kurúzslók sorába tartozhat. Mondhatni hiteltelenné válhat. Amennyiben bárki a hitelesített vagy kalibrált mérőeszközzel kapcsolatban rendellenességet észlel, annak használatát haladéktalanul abba kell hagyni, és újra be kell vizsgáltatni. Nem olyan bonyolult ez :)
Sajnos sok esetben maga a vizsgálat többe kerül, mint maga az eszköz.....
Idézet tőled a 380-as hozzászólásból: "Miért csalna egy komoly műhely, aki publikál mérési eredményeket, hiszen a saját jó hírnevével játszik, ha egyáltalán lehet csalni. Más részről pedig, miért ajánl egy műhely egy adott másikat a "függetlenség jegyében". Akkor az inkább a korrekt, ha be ír tíz másikat vagy azt mondja, hogy vigyed bárhova ahova csak szeretnéd. Az én olvasatomban az eleve nem jó önajánlás, ha valaki azzal próbál érvelni, hogy én nem csalok, de bezzeg mások biztos..."
Ne haragudj hogy nem ajánlok 10 db mérőhelyet csak egyet, amelyikről azt gondolom hogy a legjobb az országban.
A típusfüggetlen mérőhely jelen esetben nem azt jelenti amit próbáltál belemagyarázni a korábbi hozzászólásommal kapcsolatban, hanem azt hogy a Dynoproject európai autók chiptuningjával nem foglalkozik, és egészen véletlenül mi éppen Európában vagyunk..
A Dynopoject mérőpadja a légátáramlásos mérőhelyiség kialakításával anno 50 millóba került, továbbá személyesen meggyőződtem arról hogy a mérőpadjukat rendszeresen hitelesítik és kalibrálják, ami elengedhetetlen feltétele a pontos mérésnek.
Ha tudsz ajánlani olyan mérőhelyet ahol jobb teljesítménymérő paddal rendelkeznek, kérlek oszd meg velünk ezt az információt!
"Az én nem csalok, de bezzeg mások biztos..." gondolatodhoz néhány észrevétel:
Miután nálam a helyszínen nincs mérés, nyilvánvaló hogy a méréssel én nem tudok csalni.
Mellesleg a fenti mondatodat a 377-es hozzászólásomra írtad válaszul , ami így szólt:
"A legtöbb helyen korrektül mérnek, de sajnos volt már példa az ellenkezőjére is, amikor "a saját padján mindenki annyit mér amennyit szeretne" című effektus érvényesült."
A belemagyarázási próbálkozásaiddal szemben ez azt jelenti, hogy a legtöbb helyen korrektül mérnek.
A mondatom másik fele, azaz hogy volt már példa az ellenkezőjére is, konkrét és megtörtént esetre utal aminek az interneten is nyoma van, egy chiptuningos kollégám már évekkel ezelőtt leírta ezt a weboldalán, továbbá nekem személyesen és részletesen előadta a sztorit (mielőtt megkérdőjeleznéd, közlöm, hogy őt szavahihető embernek tartom).
A 2 általad említett/ reklámozott cégnél is jártak már ügyfeleim méretni. Az egyik cég vezetője kb. 10 éve személyes jó barátom, a másik cégnek a vezetőjét is ismertem akivel még 1997-ben találkoztam, de ő már néhány éve kivált abból a cégből, pedig közel 20 év tapasztalata lehetett volna a chiptuningban, ha folytatja.
Utolsó gondolat: A barátod akit elmondásod szerint átvágtak, jobban járt volna ha olyan céghez megy chiptuningra, ahol garanciát vállalnak a munkára és kellő diagnosztikai háttérrel rendelkeznek az esetleges hibák feltárására.
Én kb másfél éve voltam MMCnél, 10ezer km-t ment azóta az autóba. Teljesen meg vagyok elégedve. ugyanolyan kocsival versenyeztem mint az enyém és nagyon látványos és érezhető a kettő közti különbség!
most elkezdtem nézegetni,a tuningolásokat és látom h tobben a chip mellett vagytok inkább mint a box mellett! nekem mint nem hozzáértőnek egy 2011 es BMW E90 184LE autóm van! és szeretném kicsit megtuningolni! érdekelne,hogy mit illetve melyik céget ajánljátok ezesetben?! thx
Megtenné, hogy fel tesz ide egy MMC 1.6 TDI tuning mérési görbéjét? Érdekelne.
Nekem eddig két ismerősöm tuningoltatott egyébként TDI-t az egyik a Korbelénél a másik az ATC-nél és mind a ketten nagyon meg voltak elégedve mindennel. Az egyik egy a másik másfél éve jár a tuninggal. Aki a Korbelnél tuningolt előzetesen volt az autójával egy másik helyen, ahol persze mérés sem volt, de hatalmas marketing az igen, rossz is lett az autó és a pénzét sem kapta vissza, mert megdumálták őt, hogy csak rossz a kocsija aztán nem akart veszekedni.
Ez nekem erősen olyan szagú, hogy megmagyarázom, miért nincsen teljesítmény mérő padom, ami köztudottan egy nagyon drága és helyigényes beruházás. Egy profi műhely igen is legyen felszerelve ilyennel is, mivel nem szeretnék ide-oda rohangálni két hely között módosításonként és még külön fizetni is a mérésért, amikor az máshol benne van az árban és helyben történik.
Miért csalna egy komoly műhely, aki publikál mérési eredményeket, hiszen a saját jó hírnevével játszik, ha egyáltalán lehet csalni.
Más részről pedig, miért ajánl egy műhely egy adott másikat a "függetlenség jegyében". Akkor az inkább a korrekt, ha be ír tíz másikat vagy azt mondja, hogy vigyed bárhova ahova csak szeretnéd.
Az én olvasatomban az eleve nem jó önajánlás, ha valaki azzal próbál érvelni, hogy én nem csalok, de bezzeg mások biztos...
Teljesítményméréssel és fékpaddal kapcsolatban itt egy korábbi mmc chiptuning forum hozzászólás kiegészítve a felvetett kérdéssekkel.
autochip 2014.05.20 Creative Commons License 319
Ha fékpadról és teljesítménymérésről beszélünk, akkor fontos tényező a fékpad minősége és a mért értékek pontossága.
Ha biztosra akarunk menni és objektív mérési eredményt szeretnénk, akkor érdemes független mérőhelyet választani, és ott ellenőriztetni a végeredményt ahol semmilyen érdek nem fűződik az értékek manipulálásához.
A legtöbb helyen korrektül mérnek, de sajnos volt már példa az ellenkezőjére is, amikor "a saját padján mindenki annyit mér amennyit szeretne" című effektus érvényesült.
Komolyabb chiptuning cégeknél a megadott értékekre garanciát vállalnak, és az egyéni kérések figyelembevételével módosítják a vezérlőprogramot.
Ha a megadott értékekre garanciát vállaltak, akkor nincs jelentősége hogy a mérés helyben vagy néhány km-el távolabb történik, fontosabb szempont a mérőpad tudása.
A chiptuning program írója (kellő tapasztalat birtokában) tisztában van azzal hogy min mennyit állít, az milyen értékeket fog eredményezni és azzal is hogy mit ad ki a kezéből.
Nyilván ezért is tud garanciát vállani a megadott értékekre.
Ha a mérés nem hozza a várt eredményeket annak ellenére hogy a tuningprogram jó, akkor a következő lépés a diagnosztika.
Ha egy jeladó nem működik megfelelően akkor a chiptuning program sem fog jól működni.
Vannak olyan hibák melyek nem minden esetben jelennek meg a hibatárolóban pl. légtömegmérőhiba, de a hiba kijavítása után egy jól megírt program hozni foja az elvárt értékeket.
Teljesítménymérésre a független http://www.dynoproject.hu/ céget ajánlom, ahol 1 tengelyen 1200 LE-ig, összkerekes autóknál 2400LE-ig tudnak pontosan mérni.
Náluk nem 1-2 átlagos ventillátorral hűtik a motort mérés közben, a mérőterem eleve légátáramlásosra lett tervezve, és 1160 légköbméter a terem légcserélése percenként. Mérés közben a menetszél erősségét számítógéppel vezérelve szimulálják.
Lényeges információ az is hogy 2000-es fordulatszám alatt tud-e jól mérni a pad, mivel mindenki azt szeretné hogy már alacsony fordulatszámról jobban gyorsuljon az autója, így a mérés során szeretné megtudni ezeket az értékeket is.
A csatolt képen egy BMW E90 320D gyárilag 163 LE-s autó mérési görbéi láthatóak a gyári és a chiptuning programmal.
1600-as fordulatszámon 250 Nm-t tud az autó a gyári programmal, chiptuning programmal 325 Nm-t, ami +75 Nm erőtöbbletet jelent 1600-nál.
Ennyire nem tesztelem az ilyen alacsony fordulatot, ez jobban károsíthatja a motort, mint a magas fordulatszám. Nekem igazából 2000-4000 ford/perc között kéne aktívabbnak lenni. Végül is így sem rossz, én akartam direkt ilyet, ezzel a motorral nem sok gond van. Az is tény, hogy nem egy rakéta. De ezt csak én tudom, nincs a hátuljára írva a konkrét típus :)
A lényeg, hogy a gázhoz is nyúlni kell, mert ezek szerint a módosított programot nem teljes egészében veszi át a gázvezérlő......
"A tuning előtt 5.-ben sík úton 48km/h-nál kezedett el rángatni, most kb. 36km/h-nál. Lakott területen én óra szerint 55km/h-val szoktam menni. Eddig legtöbbször 4.-ben. Így rugalmasabb volt, és kevesebb volt a pillanatnyi fogyasztása a fedcomp szerint. Most már viszont simán bírja az 5.-et a többletnyomaték miatt, és így kevesebbet is fogyaszt a fedcomp szerint."
Nekem szerencsére tényleg hibátlanul működik mindkét rendszer, de néha jó lenne nem visszakapcsolgatni, hanem csak gázt nyomni. Nem szeretem forgatni a motort, ezért inkább nyomaték kellene.
A nem turbós benzin-gázos autót lehet-e tuningolni? Pontosabban egy normális motoroptimalizálást végrehajtani rajta. A gázrendszerherhez kell-e nyúlni? Audi a6 1.8 motorkód: ARH. A gázszett: STAG-4 QBOX PLUS controller, Tomasetto reduktor és HANA 2002 red injektorok.
Felhívtam ma az ATC-t és érdeklődtem a mérésekkel kapcsolatban. Azt mondták, hogy ami a görbén rajta van az mind mért eredmény. Az automata váltós esetében alacsonyabb a nyomaték lentebb gyárilag, vélhetően az automata váltó miatt, de lehet valamicskét lent is javítani a teljesítményen. Pont amennyit látok a görbén azt mondták. Amúgy az egyiknél 1200-tól a másinknál 1400-tól indul a mérés.
Autó és autó között van különbség, hiába ugyanaz a motor, ritkán lehet szögre két egyforma autónál ugyanazt mérni.
A belinkelt mérésnél is csak kb.1900 fordulattól indul a mérés, amit előtte látsz, vízszintes részt, az figyelmen kívül hagyható szerintem, az a mérés jellegéből adódik, mert ráadásul ha jól látom automataváltós autóról készült,amit kicsit nehezebb mérni alacsonyabb fordulaton és az autó 90LE változat, nem 105LE.
Mindkét beállításnál jobban húz már alacsonyabb fordulaton is, nézd meg a nyomaték görbét, kivetítve az oldalára, ott meglátod a konkrét nyomaték értékeket(kék görbék).
Tanácsot szeretnék kérni! Skoda 1.6 TDI motorhoz keresek chiptuningot. Ha jól tudom ez a motor 140 lóerőig húzható fel gond nélkül. Megbízható műhelyt keresek, ahol garanciát vállalnak a munkára év van referencia is. Halottam, hogy csak úgy nem lehet csatlakozón keresztül tuningolni, mert valemi védelem miatt meg is kell bontani a vezérlőt. Ki és hol csináltatott már ilyet?
Csatlakozom az előttem szóló véleményéhez, felejtsd el a tuningboxot!
Közös nyomócsöves autónál csak a rail nyomást emeli meg, de azt akár több száz bárral is.
A porlasztócsúcsok és a nagynyomású szivattyú ennek következtében hamarabb tönkre fog menni és az autó füstölhet is, mert a többlet üzemanyaghoz nem fog több levegőt kapni - a tuningbox nem tud emelni a turbónyomáson.
Tuningdobozzal kb. a felét lehet elérni, vagy még annyit sem, ezt mérések is alátámasztják. A héten is volt egy ilyen jellegű mérés, ismert tuningbox egy 120LE Renaulton +10LE (csak a végfordulatnál, a hasznos tartományban kb+5-6LE) és + 16NM nyomaték.
Feljebb még a potméterrel max-ra tekerésével sem ment volna, mivel a nyomásérzékelő feszültség bemenete már a maximum felett volt.(Ugyanis vettem a fáradságot és megmértem a nyomást a box előtt és után, a biztonság kedvéért, mivel nem hiszem, hogy bárki is leellenőrizte volna a beszereléskor).
Több dobozt is volt alkalmunk megmérni, kb. hasonló, vagy még rosszabb tapasztalattal.
A lent említett autónál a 49NM szerintem nem rossz. én inkább csak azzal foglalkoznék, nem a lóerővel.
A 17 lóerő és 49 Nm növekedés elég kevésnek tűnik a 2.0hdi motorhoz, miután megnéztem néhány chiptuning és tuningbox weboldalt. Akkor most ők túloznak, vagy tényleg csak 17 lóerőt lehet növelni???
Melyik a jobb megoldás, a chiptuning vagy a tuningbox?
Szeretnék egy kis plusz teljesítményt, de nehéz eldönteni hogy melyik a jobb választás és azt sem szeretném ha a motor kevesebb ideig bírná a kiképzést.