A nem turbós benzin-gázos autót lehet-e tuningolni? Pontosabban egy normális motoroptimalizálást végrehajtani rajta. A gázrendszerherhez kell-e nyúlni? Audi a6 1.8 motorkód: ARH. A gázszett: STAG-4 QBOX PLUS controller, Tomasetto reduktor és HANA 2002 red injektorok.
Felhívtam ma az ATC-t és érdeklődtem a mérésekkel kapcsolatban. Azt mondták, hogy ami a görbén rajta van az mind mért eredmény. Az automata váltós esetében alacsonyabb a nyomaték lentebb gyárilag, vélhetően az automata váltó miatt, de lehet valamicskét lent is javítani a teljesítményen. Pont amennyit látok a görbén azt mondták. Amúgy az egyiknél 1200-tól a másinknál 1400-tól indul a mérés.
Autó és autó között van különbség, hiába ugyanaz a motor, ritkán lehet szögre két egyforma autónál ugyanazt mérni.
A belinkelt mérésnél is csak kb.1900 fordulattól indul a mérés, amit előtte látsz, vízszintes részt, az figyelmen kívül hagyható szerintem, az a mérés jellegéből adódik, mert ráadásul ha jól látom automataváltós autóról készült,amit kicsit nehezebb mérni alacsonyabb fordulaton és az autó 90LE változat, nem 105LE.
Mindkét beállításnál jobban húz már alacsonyabb fordulaton is, nézd meg a nyomaték görbét, kivetítve az oldalára, ott meglátod a konkrét nyomaték értékeket(kék görbék).
Tanácsot szeretnék kérni! Skoda 1.6 TDI motorhoz keresek chiptuningot. Ha jól tudom ez a motor 140 lóerőig húzható fel gond nélkül. Megbízható műhelyt keresek, ahol garanciát vállalnak a munkára év van referencia is. Halottam, hogy csak úgy nem lehet csatlakozón keresztül tuningolni, mert valemi védelem miatt meg is kell bontani a vezérlőt. Ki és hol csináltatott már ilyet?
Csatlakozom az előttem szóló véleményéhez, felejtsd el a tuningboxot!
Közös nyomócsöves autónál csak a rail nyomást emeli meg, de azt akár több száz bárral is.
A porlasztócsúcsok és a nagynyomású szivattyú ennek következtében hamarabb tönkre fog menni és az autó füstölhet is, mert a többlet üzemanyaghoz nem fog több levegőt kapni - a tuningbox nem tud emelni a turbónyomáson.
Tuningdobozzal kb. a felét lehet elérni, vagy még annyit sem, ezt mérések is alátámasztják. A héten is volt egy ilyen jellegű mérés, ismert tuningbox egy 120LE Renaulton +10LE (csak a végfordulatnál, a hasznos tartományban kb+5-6LE) és + 16NM nyomaték.
Feljebb még a potméterrel max-ra tekerésével sem ment volna, mivel a nyomásérzékelő feszültség bemenete már a maximum felett volt.(Ugyanis vettem a fáradságot és megmértem a nyomást a box előtt és után, a biztonság kedvéért, mivel nem hiszem, hogy bárki is leellenőrizte volna a beszereléskor).
Több dobozt is volt alkalmunk megmérni, kb. hasonló, vagy még rosszabb tapasztalattal.
A lent említett autónál a 49NM szerintem nem rossz. én inkább csak azzal foglalkoznék, nem a lóerővel.
A 17 lóerő és 49 Nm növekedés elég kevésnek tűnik a 2.0hdi motorhoz, miután megnéztem néhány chiptuning és tuningbox weboldalt. Akkor most ők túloznak, vagy tényleg csak 17 lóerőt lehet növelni???
Melyik a jobb megoldás, a chiptuning vagy a tuningbox?
Szeretnék egy kis plusz teljesítményt, de nehéz eldönteni hogy melyik a jobb választás és azt sem szeretném ha a motor kevesebb ideig bírná a kiképzést.
Sziasztok! Úgy látom ez egy olyan chiptuning forum, ahol történik is valami. Chiptuning érdekelne, egy 307-es Peugeot 2.0HDI gyárilag 90LE-s motorhoz. A kérdésem hogy chiptuninggal elérhető-e ennél a típusnál, hogy a gyárilag 110LE-s motornál erősebb legyen. Hogyan alakulna a fogyasztás és a motor élettartama változna-e? Minden segítséget előre is köszönök!
A telefonos egyeztetést azért részesítem előnyben, mert az információcsere azonnali és kétirányú, hatékonyabb és gyorsabb mint egy fórumon egyesével válaszolni újabb kérdésekre.
Remélem megérted hogy én sem kívánok több szót pazarolni az "elegáns" hozzászólásaidra.
A forum neve valoban chiptuning, de nem az mmc misi chiptuning foruma.
Nem hozzaertessel, vagy ellenkezojevel van etikai bajom, hanem a hozzaallasoddal, hogy javaslod keressen hozzaertot, es rabizod a valasztast, de azonnal mar tenykent is kezeled azt, hogy Te itt alsz keszen arra, hogy felhivjon, eldontod helyette, leheoseget nem adva, hogy mashoz forduljon, es mar reklamozod is magad. Ez a hanyadek viselkedes.
itt az elganciarol van szo, ami Neked nincs.
nem a tudasrol van itt szo, hanem a viselkedesrol, mielott belekeverned a szakmai dolgokat.
a tegezest engedd meg nekem, leven a forumokon ez egy bevett szokas, es az idosebb is en vagyok.
remelem megerted, mert nem kivanok tobb szot pazarolni.
Még szerencse hogy nem te döntöd el hogy ki mit érez, és azt sem hogy ki mit tart gusztustalannak...
A fórum neve CHIPTUNING ha nem tűnt volna fel, ami általában arról szól hogy a chiptuning iránt érdeklődőknek válaszolunk és megpróbálunk segíteni.
A te eddigi két db hozzászólásodban semmilyen segítségnyújtási szándékot nem véltem felfedezni az ügyfelek irányában.
Miután említetted (ha már egyoldalúan eldöntötted hogy tegező viszonyban vagyunk, amiről egyébként eddig nem tudtam és most sem emlékszem ilyenre - túl azon hogy számodra a személyeskedés itt a fő mondanivalód amiben én nem kívánok részt venni és a színvonalára sem lesüllyedni) hogy ez egy nyilvános fórum "nagykunsági" nevű felhasználó kérdésére rajtam kívül bármelyik chiptuningos kollégának volt lehetősége válaszolni.
Ők ezt nem tették meg, én igen.
Felmerül a kérdés, ha a szóban forgó Ford Transit Connect 1.8 tdci autóból jó néhány darabot programoztam már évekkel ezelőtt is és az ügyfeleimnek tetszett az elért eredmény, akkor miért ne adhatnám meg az elérhetőségeimet?
Ha te értesz valamihez és szakembernek tartod magad a témában, akkor te mást ajánlasz magad helyett???
a) Ha igen (amit egyébként nem hiszek) akkor elismered hogy nem értesz eléggé ahhoz amit csinálsz.
b) Ha nem, akkor szavaidat idézve "önreklámozol, gusztustalan vagy és hánynod kell saját magadtól."
A hozzászólásaidból csak annyi derült ki, hogy bármit írnék is az neked nem jó.
Szerencse hogy nem neked írok, mert bármily meglepő ez a fórum nem rólad, hanem a chiptuningról és az erről a témáról érdeklődő ügyfelekről szól.
További jó munkát kívánok, és egyben sok sikert a stílusod cizellálásához!
Olyan műhelyt érdemes választani ahol régóta foglalkoznak chituninggal (nem néhány éve) így hosszú távú visszajelzésekkel és nagyobb tapasztalattal is rendelkeznek.
Tehát rábízod a választást.
A részleteket telefonon tudjuk egyeztetni.
Ergo menjen hozzád.
Annyira szánalmas vagy ezzel az önreklámozással, hogy hányni tudnék.
A Ford Transit Connect 1.8 tdci esetében egy jól megírt chiptuning programmal 25%-os teljesítmény- és forgatónyomatéknövekedés megoldható füst nélkül.
A fogyasztás padlógáznál biztosan nem fog csökkenni, de normál üzemmód mellett megvalósítható a fogyasztáscsökkenés, és az is hogy már lentről húzzon az autó.
Olyan műhelyt érdemes választani ahol régóta foglalkoznak chituninggal (nem néhány éve) így hosszú távú visszajelzésekkel és nagyobb tapasztalattal is rendelkeznek.
Ez is olyan munka mint a többi, lehet jól és rosszul is csinálni. Az árak általában, de nem minden esetben a minőséget is tükrözik. A legolcsóbb a végén a legdrágább lehet ha egy rosszul megírt program kárt okoz a motorban.
Jó rég nem volt itt hozzászólás, de hátha valaki véletlenül benéz ide.
Ford transit connect autómat szeretném chiptuningal ellátni.
Volt már egyszer benne, csak sajnos tönkrement.
Olyan volt, hogy a közös nyomócső valami jeladójáról lehúzták a csatlakozót, bekötöttek valami kis fekete egységet, ami jól átverte a computert, hogy kevés az üzemanyag, így többlet üzemanyagot juttatot a hengerekbe, mert ugye a diesel légfelesleggel dolgozik, így jobban megy jobban füstöl és kevesebbet fogyaszt.
Na most levesebbet nem fogyasztott, viszont az alapjárati nyomatéka megnőtt, ami miatt benntartottam, mert nyáron klímával, jól jött az a kis + nyomaték.
Most, hogy behalt, már nem szeretném megjavíttatni, inkább egy valóban profi, chiptuningot szeretnék. A honlapokat olvasgatva engem meggyőztek arról, inkább chiptuning, mint tuningbox.
Sajnos nem tudom az autóm milyen OBD-vel szerelt . 15-16-17. Azt se tudom mi a különbség?
Melyik műhelyt érdemes választani? Itt egy pár oldalt visszaolvastam, de itt is eltérőek a vélemények.
Minden jótanácsot szívesen fogadok.
Autó 2008-as Ford Transit Connect. 1.8 TDCI. Ez még a régi ford diesel, nem a PSA fejlesztés. 66Kw 90Le. 136.000 Km van benne. Ez garantált mert újkora óta én hajtom. Saját , nem céges, már nincs garancia/ míg volt is minek/ tehát azt csinálok vele amit akarok.
Fő cél természetesen, ki utasítaná el, a fogyasztás csökkenés, jelenleg nagy átlagban 7.5 liter, 7 alá nem megy. Igaz elég nagy lábam van, autó megismerte a leszabályzás fogalmát.
Sziasztok nekem egy 2008-as 1.9 pdtdi 105 Le 250Nm -es skoda octaviam van uj kuplungal kettostomeguvel meg zsir uj turboval at lett irva a softverja igy 130 LE lett elegge huz nagyon megy van benne nyomatek !
Meg csak 30 km -ert mehettem vele de a fogyasztasa /varosban/ meg nem az igazi ,de az is igaz hogy egyre tobbet megyek vele a fogyasztasa egyre igazodik elosszor 8 L mert atlagban varosban most mar lement 6.3 -ra !
Ahol csinaltattam azt mondtak hogy minimum 100 km .et kell vele menni hogy bealljon es sok inditas kell hogy megtanuljon minden adatot!A turbo is mivel uj meg 1vagy 2 ezer km utan erosodik 2% ot /mondjuk ezt nem lehet eszrevenni csak meressel gondolom/
Na most az a kerdesem ez tenyleg igy van hogy a fogyasztasom meg igazodik?