Csatlakozom az előttem szóló véleményéhez, felejtsd el a tuningboxot!
Közös nyomócsöves autónál csak a rail nyomást emeli meg, de azt akár több száz bárral is.
A porlasztócsúcsok és a nagynyomású szivattyú ennek következtében hamarabb tönkre fog menni és az autó füstölhet is, mert a többlet üzemanyaghoz nem fog több levegőt kapni - a tuningbox nem tud emelni a turbónyomáson.
Tuningdobozzal kb. a felét lehet elérni, vagy még annyit sem, ezt mérések is alátámasztják. A héten is volt egy ilyen jellegű mérés, ismert tuningbox egy 120LE Renaulton +10LE (csak a végfordulatnál, a hasznos tartományban kb+5-6LE) és + 16NM nyomaték.
Feljebb még a potméterrel max-ra tekerésével sem ment volna, mivel a nyomásérzékelő feszültség bemenete már a maximum felett volt.(Ugyanis vettem a fáradságot és megmértem a nyomást a box előtt és után, a biztonság kedvéért, mivel nem hiszem, hogy bárki is leellenőrizte volna a beszereléskor).
Több dobozt is volt alkalmunk megmérni, kb. hasonló, vagy még rosszabb tapasztalattal.
A lent említett autónál a 49NM szerintem nem rossz. én inkább csak azzal foglalkoznék, nem a lóerővel.
A 17 lóerő és 49 Nm növekedés elég kevésnek tűnik a 2.0hdi motorhoz, miután megnéztem néhány chiptuning és tuningbox weboldalt. Akkor most ők túloznak, vagy tényleg csak 17 lóerőt lehet növelni???
Melyik a jobb megoldás, a chiptuning vagy a tuningbox?
Szeretnék egy kis plusz teljesítményt, de nehéz eldönteni hogy melyik a jobb választás és azt sem szeretném ha a motor kevesebb ideig bírná a kiképzést.
Sziasztok! Úgy látom ez egy olyan chiptuning forum, ahol történik is valami. Chiptuning érdekelne, egy 307-es Peugeot 2.0HDI gyárilag 90LE-s motorhoz. A kérdésem hogy chiptuninggal elérhető-e ennél a típusnál, hogy a gyárilag 110LE-s motornál erősebb legyen. Hogyan alakulna a fogyasztás és a motor élettartama változna-e? Minden segítséget előre is köszönök!
A telefonos egyeztetést azért részesítem előnyben, mert az információcsere azonnali és kétirányú, hatékonyabb és gyorsabb mint egy fórumon egyesével válaszolni újabb kérdésekre.
Remélem megérted hogy én sem kívánok több szót pazarolni az "elegáns" hozzászólásaidra.
A forum neve valoban chiptuning, de nem az mmc misi chiptuning foruma.
Nem hozzaertessel, vagy ellenkezojevel van etikai bajom, hanem a hozzaallasoddal, hogy javaslod keressen hozzaertot, es rabizod a valasztast, de azonnal mar tenykent is kezeled azt, hogy Te itt alsz keszen arra, hogy felhivjon, eldontod helyette, leheoseget nem adva, hogy mashoz forduljon, es mar reklamozod is magad. Ez a hanyadek viselkedes.
itt az elganciarol van szo, ami Neked nincs.
nem a tudasrol van itt szo, hanem a viselkedesrol, mielott belekeverned a szakmai dolgokat.
a tegezest engedd meg nekem, leven a forumokon ez egy bevett szokas, es az idosebb is en vagyok.
remelem megerted, mert nem kivanok tobb szot pazarolni.
Még szerencse hogy nem te döntöd el hogy ki mit érez, és azt sem hogy ki mit tart gusztustalannak...
A fórum neve CHIPTUNING ha nem tűnt volna fel, ami általában arról szól hogy a chiptuning iránt érdeklődőknek válaszolunk és megpróbálunk segíteni.
A te eddigi két db hozzászólásodban semmilyen segítségnyújtási szándékot nem véltem felfedezni az ügyfelek irányában.
Miután említetted (ha már egyoldalúan eldöntötted hogy tegező viszonyban vagyunk, amiről egyébként eddig nem tudtam és most sem emlékszem ilyenre - túl azon hogy számodra a személyeskedés itt a fő mondanivalód amiben én nem kívánok részt venni és a színvonalára sem lesüllyedni) hogy ez egy nyilvános fórum "nagykunsági" nevű felhasználó kérdésére rajtam kívül bármelyik chiptuningos kollégának volt lehetősége válaszolni.
Ők ezt nem tették meg, én igen.
Felmerül a kérdés, ha a szóban forgó Ford Transit Connect 1.8 tdci autóból jó néhány darabot programoztam már évekkel ezelőtt is és az ügyfeleimnek tetszett az elért eredmény, akkor miért ne adhatnám meg az elérhetőségeimet?
Ha te értesz valamihez és szakembernek tartod magad a témában, akkor te mást ajánlasz magad helyett???
a) Ha igen (amit egyébként nem hiszek) akkor elismered hogy nem értesz eléggé ahhoz amit csinálsz.
b) Ha nem, akkor szavaidat idézve "önreklámozol, gusztustalan vagy és hánynod kell saját magadtól."
A hozzászólásaidból csak annyi derült ki, hogy bármit írnék is az neked nem jó.
Szerencse hogy nem neked írok, mert bármily meglepő ez a fórum nem rólad, hanem a chiptuningról és az erről a témáról érdeklődő ügyfelekről szól.
További jó munkát kívánok, és egyben sok sikert a stílusod cizellálásához!
Olyan műhelyt érdemes választani ahol régóta foglalkoznak chituninggal (nem néhány éve) így hosszú távú visszajelzésekkel és nagyobb tapasztalattal is rendelkeznek.
Tehát rábízod a választást.
A részleteket telefonon tudjuk egyeztetni.
Ergo menjen hozzád.
Annyira szánalmas vagy ezzel az önreklámozással, hogy hányni tudnék.
A Ford Transit Connect 1.8 tdci esetében egy jól megírt chiptuning programmal 25%-os teljesítmény- és forgatónyomatéknövekedés megoldható füst nélkül.
A fogyasztás padlógáznál biztosan nem fog csökkenni, de normál üzemmód mellett megvalósítható a fogyasztáscsökkenés, és az is hogy már lentről húzzon az autó.
Olyan műhelyt érdemes választani ahol régóta foglalkoznak chituninggal (nem néhány éve) így hosszú távú visszajelzésekkel és nagyobb tapasztalattal is rendelkeznek.
Ez is olyan munka mint a többi, lehet jól és rosszul is csinálni. Az árak általában, de nem minden esetben a minőséget is tükrözik. A legolcsóbb a végén a legdrágább lehet ha egy rosszul megírt program kárt okoz a motorban.
Jó rég nem volt itt hozzászólás, de hátha valaki véletlenül benéz ide.
Ford transit connect autómat szeretném chiptuningal ellátni.
Volt már egyszer benne, csak sajnos tönkrement.
Olyan volt, hogy a közös nyomócső valami jeladójáról lehúzták a csatlakozót, bekötöttek valami kis fekete egységet, ami jól átverte a computert, hogy kevés az üzemanyag, így többlet üzemanyagot juttatot a hengerekbe, mert ugye a diesel légfelesleggel dolgozik, így jobban megy jobban füstöl és kevesebbet fogyaszt.
Na most levesebbet nem fogyasztott, viszont az alapjárati nyomatéka megnőtt, ami miatt benntartottam, mert nyáron klímával, jól jött az a kis + nyomaték.
Most, hogy behalt, már nem szeretném megjavíttatni, inkább egy valóban profi, chiptuningot szeretnék. A honlapokat olvasgatva engem meggyőztek arról, inkább chiptuning, mint tuningbox.
Sajnos nem tudom az autóm milyen OBD-vel szerelt . 15-16-17. Azt se tudom mi a különbség?
Melyik műhelyt érdemes választani? Itt egy pár oldalt visszaolvastam, de itt is eltérőek a vélemények.
Minden jótanácsot szívesen fogadok.
Autó 2008-as Ford Transit Connect. 1.8 TDCI. Ez még a régi ford diesel, nem a PSA fejlesztés. 66Kw 90Le. 136.000 Km van benne. Ez garantált mert újkora óta én hajtom. Saját , nem céges, már nincs garancia/ míg volt is minek/ tehát azt csinálok vele amit akarok.
Fő cél természetesen, ki utasítaná el, a fogyasztás csökkenés, jelenleg nagy átlagban 7.5 liter, 7 alá nem megy. Igaz elég nagy lábam van, autó megismerte a leszabályzás fogalmát.
Sziasztok nekem egy 2008-as 1.9 pdtdi 105 Le 250Nm -es skoda octaviam van uj kuplungal kettostomeguvel meg zsir uj turboval at lett irva a softverja igy 130 LE lett elegge huz nagyon megy van benne nyomatek !
Meg csak 30 km -ert mehettem vele de a fogyasztasa /varosban/ meg nem az igazi ,de az is igaz hogy egyre tobbet megyek vele a fogyasztasa egyre igazodik elosszor 8 L mert atlagban varosban most mar lement 6.3 -ra !
Ahol csinaltattam azt mondtak hogy minimum 100 km .et kell vele menni hogy bealljon es sok inditas kell hogy megtanuljon minden adatot!A turbo is mivel uj meg 1vagy 2 ezer km utan erosodik 2% ot /mondjuk ezt nem lehet eszrevenni csak meressel gondolom/
Na most az a kerdesem ez tenyleg igy van hogy a fogyasztasom meg igazodik?
Nem erről van szó, a kérdés arról szól hogy eléggé nyomatéktalan az a motor. Relatív nyomatéktalan még az 1.6-os is. Nem 2x annyi nyomaték kellene a motorba, hanem valamivel rugalmasabb is lehetne. Mint írtam eléggé szegénykeverékes üzemelésű részterhelésen. Az 1.6-tal van tapasztalatom (szerintem ugyanaz a technika az 1.4 is) és szintén ez a problémája.
Hogyan akarsz úgy nyomatékot növelni, hogy a löket nem változik és feltöltve sem lesz a motor ??????
Téged nagyon becsaptak, ha ilyesmivel hitegettek....
Ha többet akarsz akkor turbó rá vagy motorcsere ill motorátépítés.
Nem is értem ki az az ostoba aki azt terjeszti, hogy egy szívó motort a motor megbontása nélkül van értelme chippel tuningolni. Nincs és nem is lesz értelme, az gyári ECU MAP tábla a legjobb hozzá, azon csak rontani lehet.
Ami van hozzá az piggyback ECU: pl. Emanage Blue vagy Ultimate.
De ezek mellé kell szélessávú szonda AFR-t mérni meg egy független kopogásjelző + nem árt egy EGT mérőeszköz sem.
De az Emanage-k drágák és önmagukban nem érnek sokat csak akkor ha a motor nagyobb módosításon esik át . pl. átfűzik az 1.4-et 1.8-ra vagy megfújják 1- 1.5 bar-ral. vagy mind2:)
az 1.6vvti motort valamennyire ismerem, gondolom nincs köztük nagy eltérés.
Nem a vvt technika az akadálya a kérdésnek, sőt az elvileg rugalmasabb motort kellene eredményezzen. Eléggé szegénykeverékes üzemben dolgozik a motor, nagyrészt emiatt nyomatéktalan.
Először is elnézést, ha esetleg valahol már volt erről a vasról szó, de szeretnék a konkrét esetemre válaszokat kapni. Gyanítom, hogy a mese kategóriába tartozik az elképzelésem, de azért nekifutok. Hátha van köztetek az alábbi vassal kapcsolatban tapasztalattal rendelkező topiktárs. Avagy felnyitjátok a szemem... Ezek után az alábbi kérdésben kérném szépen a hozzáértők segítségét.
Adott egy 2006-os 1,4-es VVTi Toyota Corolla kombi klímával. Ennek a chip birizgálásán töröm a fejem. Amit szeretnék, hogy az alsó tartományban kicsit nyomatékosabb legyen. Amolyan "öregurasan" vezetek, megfontoltan, takarékosan. Próbálok. Ez a szegény példány, akkor hajlandó menni, ha pörgetem. Viszont akkor kitikkad, oszt iszik. Az ellenérvekből kaptam már eleget kollégáktól, de pillanatnyilag nem áll módomban lecserélni, motort cserélni benne, stb. Ez van, ebből gondoltam egy kicsit jobbat csinálni. Persze amennyiben nem jár még nagyobb üzemanyag fogyasztással, olaj fogyasztással, "check engine" lámpa kapcsolgatással, motor halállal, stb. Szeretném, ha még egy ideig kiszolgálna. Ha jók az információim, a VVTi az egyik fő probléma, mert az 3000-es fordulat körül/fölé lett kihegyezve. Olvastam módosítás utáni olajfalásról is. És persze lehet ennél a típusnál ez nem is kivitelezhető.
Szóval nem tudom, hogy ezek után belefogjak? És ha igen hol? Akihez vissza lehet menni és fel is veszi a telefont, ha gond van. Tényleg megfelelő szakértelemmel és technikával rendelkezik.
Valóban nem csak a kerékdőlésből áll a futómű geometriája, azon kívül van az utánfutás és a kerékösszetartás mint geometriai értékek, és persze kormányelforduláskor a két kerék elfordulási különbsége.
Az utánfutás szögét az ültetés jóval kisebb mértékban változtatja, mint a kerékdőlést. Az utánfutásra a felső bekötési pont pozíciója gyakorolja a legnagyobb hatást. Ha nő a negatív kerékdőlés, akkor jellemzően azzal együtt némileg nő az utánfutás is.
Igen a 2cm (20mm) talán nagy ugrásnak tűnhet a túl polgárira sikeredett alap verzióhoz képest. Viszont ez még mindig jóval óvatosabb beavatkozás, mint a leggyakrabban kínált 40mm-es ültető rugók. Azok jóval érezhetőbben változtatják a felfüggesztés geometriáját, sőt hátul is ennyit ültetnek, tehát ott is más lesz. Ehhez képest a 20mm óvatosabb finomítás.
Azzal egyetértek, hogy én sem vagyok nagy híva a porig ültetésnek, ezért merült fel a csak elől és "csak" 2 cm a gyakoribb 4 cm helyett, de a billegésre egyelőre inkább a stabilizátor cserét választom és cserébe továbbra is tudok majd padkára parkolni. :-)