Változatlan felfogatási pontok esetében ha lejjebb tesszük a kocsit, akkor nő a negatív kerékdőlés. Jelen esetben a lényeg, hogy elől nagyobb mértékben nőjön mint hátul (gyárilag utcai autónál negatív kerékdőlés hútul van, míg elől alig, vagy semmi). Ennek az aránynak a változása pedig a kocsi önkormányzási hajlandóságát túlkormányzottabb irányba viszi (jelen esetben csak csökken az alulkormányzottság). Az első - hátsó tengelynél mért hasmagassággal való játék mindig is fontos volt az autó egyensúlyának és kanyarbeli viselkedésének a befolyásolásában. A lentebb lévő orr pedig pontosabb "célzást" tesz lehetővé kanyarbejáratnál. Teljesen orra ejteni nyilván nem szabad egy kocsit, itt apró változásokról mm-ekről szabad csak beszélni.
Egyébknét az e90-nek az első tengely magassága gyárilag lejjebb volt mint a hátsó, ebben nincs semmi újdonság. Az f30-nál ezt most máshogy gondolta a gyár, más a futómű hangolása.
Köszi a megerősítést. Keresések nyomán én is arra jutottam, hogy az Eibach-nak van a gyárinál keményebb stabilizátora az f30-ra. Ez a sport kit mást is tartalmaz?
Illetve csak elől ülteti 2 cm-el, hátul békén hagyja?
Ha ez így van, akkor külön tetszik, mert szerintem az autó egyensúlyának és a felfüggesztés geometriának jobbat tenne az f30-nál egy asszimetrikus ültetés, tehát elől lejjebb tenni és hátul hagyni.
Majd arra még kell találnom valakit, aki be is szereli a gyári helyett a keményebb stabilizátorokat.
F30 330d alá létezik Eibach sport Kit , teljesen ok , a haverom most cseréltette ki elől 2 cm el lejjebb ment s sokkal stabilab de nem lett keményebb a rugózás , viszont nem billeg.
Köszönöm a véleményed, ez inkább a kivárásra és óvatosságra sarkall. Egy darabig inkább ülük a seggemen nyugodtan és a chipet még egy darabig nem piszkáltatom.
A tuningboxokkal nem nagyon szimpatizálok, azok csak egy-egy paramétert állítanak (verik át az ecu-t), ami arányaiban a gyáritól nagyobb túlhajtást jelent mint a chip, ami mégiscsak egy szabályos program új paraméterekkel.
Egy dolog viszont felbosszantott az f30-ban. Szégyellheti magát a bmw, vagy a vevőik, hogy ez az igény, de olyan puha a futóműve, hogy az e90-hez képest iszonyatosan billeg a bódé. Már bánom, hogy nem kértem az M sport futóművet.
A vicc egyébként az, hogy megnéztem a cikklistát és az f30-nak a sport futóműnek a stabilizátora olyan kemény (puha), mint az e90-nek az alap. No comment.
Innentől a csere listáról nekem ki is esett az alap anti rollbar M-esre cserélése, mert az is inkább sport comfort, mint sportos.
Érdekelne, hogy 2005-ös évjáratú Renault Laguna, 1.9 dci-re mennyibe kerülne egy csiptuning, mennyit lehet kihozni belőle? Persze csak optimalizálásra gondolok. Ez még részecskeszűrő nélküli, 120 lovas. Illetve érdekelne ez a dolog felhasználói oldalról is, ha van valakinek tuningolt lagúnája, örülnék ha leírná a tapasztalatait, vagy itt, vagy emailben.
Előre is köszönöm a válaszokat...
Az ilyen fél gyári kapcsolatok nyilván mások, ott eleve a tuningoló cég vállal garanciát a saját művére, azzal, hogy a nem piszkált dolgokra nem vonja meg a gyár a garit. Ezeknek az ára khmmm igen. De rosszat nem lehet rájuk mondani, mert ezért a pénzért viszont tartják a hátukat ha kell.
Én is agyaltam, mert nekem is viszonylag új gépem van ami garanciális. Persze megkérdeztem a tuningszakikat akik leginkább kitérő választ adtak a garancia kérdésre ezzel megerősítették bennem azt a véleményt, hogy nem kell chiptuning. Kérdés, hogy a gyár által elismert tuning cégekkel mi a helyzet (pl esetemben az ABT, sajnos ők horror áron dolgoznak).
Igen pont ez a kérdés, mert a normális chiptuning esetén nem új sw kerül feltöltésre a kocsira, hanem a szoftver által használt paraméter értékeket módosítják. A gyári diag továbbra is gyári sw-t lát, mert továbbra is a kocsi saját sw-e van a kocsin csak némileg máshogy paraméterezve.
Abban igazad van, hogy a kocsikhoz néha új motorvezérlő sw-t adnak ki és azt ismét gyári paraméterekkel töltik fel, tehát akkora chiptuning elvész. Újabb sw esetén viszont a normális szaki az újabb sw-re frissített kocsin már ingyen csinálja meg a paraméter módosítást.
Nem tudok döntésre jutni. Egyelőre még inkább várok, de meddig... :-)
Én úgy tudom a gyári garancia ugrik ha hozzányúlnak a motorvezérlő sw-hez. Adott esetben előfordulhat, hogy felül is írják egy garanciális szerviz esetén a sw-t egy gyár által kiadottal.
Egyrészt ismerem Misit az MMC-től és már csinált is nekem az előző autómra chiptuningot, amivel nagyon elégedett voltam.
A most viszont kényesebb a helyzet, ami miatt nem tudom, hogy bevállalhatok-e egy chiptuningot.
Egyrészt nagyon jó lenne a többlet erő, eleve erősebb autóhoz vagyok szokva. Viszont a delikvens az új céges autóm, ami értelem szerűen nem a saját tulajdonom, vadonat új, garanciális.
Alapvetően két részben kell feldolgoznom a kérdést.
1. Egyáltalán szabad-e így a chiptuning gondolatával foglalkoznom. (igen - nem)
2. Ha mégis igen, akkor pedig mikor? (most, vagy első szervíz után, vagy 1, 2 éves korában?)
A kockázatvállalási hajlandóságom azért mérsékelt, mert csak egy viszonylag drága autóról, egy új bmw-ről beszélünk.
Ha fékpadról és teljesítménymérésről beszélünk, akkor fontos tényező a fékpad minősége és a mért értékek pontossága.
Ha biztosra akarunk menni és objektív mérési eredményt szeretnénk, akkor érdemes független mérőhelyet választani, és ott ellenőriztetni a végeredményt ahol semmilyen érdek nem fűződik az értékek manipulálásához.
A legtöbb helyen korrektül mérnek, de sajnos volt már példa az ellenkezőjére is, amikor "a saját padján mindenki annyit mér amennyit szeretne" című effektus érvényesült.
Komolyabb tuningcégeknél a megadott értékekre garanciát vállalnak, és az egyéni kérések figyelembevételével módosítják a vezérlőprogramot.
Teljesítménymérésre a független http://www.dynoproject.hu/ céget ajánlom, ahol 1 tengelyen 1200 LE-ig, összkerekes autóknál 2400LE-ig tudnak pontosan mérni.
Náluk nem 1-2 átlagos ventillátorral hűtik a motort mérés közben, a mérőterem eleve légátáramlásosra lett tervezve, és 1160 légköbméter a terem légcserélése percenként. Mérés közben a menetszél erősségét számítógéppel vezérelve szimulálják.
Ha pedig chiptuningról beszélünk akkor csatlakozom az előttem szólóhoz, a leglényegesebb szempont hogy olyan szakemberre bízzuk autónk agyműtétjét, aki már régóta ezzel foglalkozik.
Szerintem csak olyan helyre menjél akinek van fékpadja. Tisztán látod előtte utána.
Lemérik az autód látod a görbét elmondják mit lehet mit nem.
Elmondod mit szeretnél hol legyen erősebb , s visszamérik.
A fékpad nélküli helyeken érzed , hogy jobb de nem a te kívánságod szerint. Lehet bejön lehet nem.
Mindegyik chippes komoly szakember félni nem kell tőlük mert lejáratni egy sem fogja magát , elég sok komolyság és tudás kell egy motorvezérlő átírásához.
Lényeges olyanhoz menni aki rég foglalkozik ezzel a tudománnyal.
Golf 6 2.0 tdi 140le-t szeretném tuningoltatni, de nem tudom, hogy érdemes-e, és ha igen akkor hol? Van-e kockázata? Ha valakinek van tapasztalata e típussal, kérem segítsen!
Utolsó látogatásom óta nem olvastam a hozzászólásokat kissé sajnálom.
Nem vagyok fantom . :)
Továbbra is tartom , hogy az ATC nél a Kristóf nagyon hozzáértő szakember. Rendkívül kedves és türelmes , visszahív ha nem érem el . Elmondta az elején , hogy lehet , hogy az én autóm kifoghat rajta.
Felajánlotta , hogy visszafizeti a pénzem.
Az az igazság ezidáig Ceglédre jártam , nagyon profi volt a chippesem minden ismerősöm oda küldtem , csak sajnos ezt az autómat nem válllalta azt mondta a védelem van a vezérlőn.
Az is tény , hogy soha nem kellett 2x programozni nála.
Viszont:
Budapesten a Pólus center környékén voltam egyszer chippeltetni sajnos nem emlékszem a cég nevére ,az enyém jól sikerült a barátom audi tt - je nem igazán sőt végsebesség kevesebb lett , felhívtuk a számot s mondta nem ér rá mert annyi autó van nála , hogy nem ér rá a marhaságunkkal foglalkozni. Szóval létezik ez is.
Pontosan, ahogy a Misi Kolléga mondja! - durva dolgok vannak ... (általában akinek a legkevesebb pénze van, pont ő az, akinek semmi sem drága ... vagy, aki inkább szeret hinni, beülni a hintába, mintsem utánanézzen a dolgoknak.) - na, de ez itt nem a pszichológiai önképző kör, inkább nézzünk pár konkrét esetet:
Az a kevésbé kártékony, de talán még pofátlanabb módja az ügyfelek lehúzásának, mikor jön valaki, hogy tuningoltatni volt, de nem nagyon érzi az eredményt... Ez sokszor nem is csoda, mivel az autó gyári beállításon van, annak ellenére, hogy akár "nagy nevű" cégnél már otthagyott mondjuk 80-100 ezret egy Mitsubishi L200 tuningra, Mazda6 tuningra, DPF (részecskeszűrőre), vagy épp Suzuki Swift-re, csak hogy hármat említsek, ebből a hónapból.
Persze az ügyfél szégyenli magát és 90%-ban vissza sem megy, többet ér a nyugalma. Az autójával kapcsolatban itt kárpótoljuk egy precíz, dinamikában és fogyasztáscsökkenésben is jól érezhető Rigotech HQ beállítással. A gyorsulási versenyes, meg 30% lóerős ígéretek helyett, itt első kézből kaphatsz személyes referenciát, ha még a tuning előtt állsz, vagy bevizsgáltatnád a vásárolt beállítást. Nézd meg a referenciákat, és mondd el erről a véleményed!
Jó autózást, széles utat, elegendő féktávot kívánva, üdv
Jó esetben a chiptuning nem a belepiszkálás kategóriájába tartozik, de tény hogy egyre több a javítani való a kóklerek után, és ez már nem is új keletű jelenség.
"Egyre gyakoribb eset amikor az ügyfél azzal hív fel, hogy chiptuning van az autójában, de különböző problémák vannak vele: füstöl, sokat fogyaszt, a gázpedál túl érzékeny, aut. váltó nem vált fel az utolsó sebességi fokozatba stb.
A computer adatainak kiolvasása után sokszor megdöbbentő dolgokkal kell szembesülnünk, finoman úgy fogalmaznék, hogy vannak még bátor emberek ebben az országban..."
Ez az írás jó néhány évvel ezelőtt született, de a fent leírt mondatok ma is igazak, sőt egyre inkább azok.
Autónk nagy értékű, tartós használati eszköz, érdemes alaposan tájékozódni hogy kire bízzuk, és rákérdezni hány év tapasztalattal rendelkezik.
Én ugyan főleg benzin-turbót vezetek, de azért amikor ma elfordítottam a kulcsot, belegondoltam, hogy nem volt ez mindig ilyen egyszerű...
A kilencvenes évek elejéig elég volt egy csavarhúzó és egy tízes-kulcs na meg, némi 'fül', ha valaki teljesítménynövelésre adta a fejét... ma, az emissziós szabványok, "minimalizált" fogyasztás, nem utolsó sorban a tervezett élettartam és a gyártó által szándékosan lebutított teljesítmény korában minden megváltozott.
Ma az elektronikáé a főszerep. Ha már a chiptuning fórumban vagyunk: azé az elektronikáé, ami
- legalább 500 különböző mikroelektronikai alkatrészből áll (egy önálló számítógép),
- a működését meghatározó szoftver több mint 2000 (igen, kétezer!) különböző beállítási területet, függvényt, paramétert tartalmaz.
Tudj róla, hogy amikor az autódhoz nyúlsz, akkor tuningbox esetén ezt az összetett rendszert próbálod egy marék további elektronikai alkatrésszel kitéríteni a normál működésből, némi teljesítménynövekedés reményében.
Chiptuning esetén, pedig a motorműködést leíró, meghatározó programba piszkál bele több-kevesebb sikerrel a 'tuningmester'. (Előtte azért kérdezd meg, mi a szakmája, végzettsége, miből írta a diploma munkáját ... ) - döbbenetes válaszokat fogsz hallani
Annyi szoftvermérnök nem dolgozik az egész Audinál sem, mint ahányan ma ezzel a kvázi agysebészettel, - szoftveres chiptuninggal - foglalkoznak Magyarországon ... Bátor dolog.
Ha kíváncsi vagy, hogy a gyár milyen módszereket használ a teljesítmény beállítására, illetve Te hogyan mehetsz biztosra mielőtt még bármilyen boxért, tuninggért fizetnél, kattints az oldalunkra és tudj meg többet erről az összetett rendszerről, a hazai kínálatról! Chiptuning infók folytatása itt.
Jó autózást, széles utat, elegendő féktávot kívánva, üdv
az autódban (Mazda6 1.8 120LE) egy Mitsubishi elektronika van, amit kétféleképpen is van mód programozni. Ugyanakkor, a programozó eszközök megléte nem garancia arra, hogy érezhető változást kapsz úgy a menetdinamikában, mint a fogyasztásban. Én több verziót csináltam már ezzel az elektronikával egészen az 1.8 120LE -től, a nagyobb testvéréig (2.0i 150LE). A Te autódnál a garantált teljesítmény és forgatónyomaték növekedés +10-12LE és 12-15NM a Rigotech HQ Sport beállítással, ami óvatos használat mellett, kb. 0.4-0.7 liter megtakarítást hoz 100 kilométerenként.
Mi minden esetben úgy dolgozunk, hogy csak és kizárólag teljes elégedettség esetén kell fizetned. Van egy heted, hogy kötelezettség nélkül leteszteld az autót, a fogyasztást, elmenj egy független műhelybe és ott csináltass egy mérést a teljes objektivitás kedvéért. - ha számszerűsíteni szeretnéd az eredményt, amit már a próbakörön is érezni fogsz.
Ha teljesen elégedett vagy, akkor számlázzuk a munkát. Más esetben visszaállítjuk az autót az eredeti paraméterekre, és egy jelképes szerelési díjon felül semmit sem fizetsz. Tehát kb. 8-10 ezer forint kockázatod van, nekünk pedig a ráfordított kb. 3-4 óra munkánk. A beavatkozást egy átfogó állapotfelmérés és személyes teszt előzi meg, a munkát csak akkor vállaljuk ha az autó teljesen rendben van, és garantálni tudjuk a fenti eredmény elérését.
Csatolok két képet, az egyiken a vezérlőegység megbontása nélkül, közvetlen csatlakozással történik a művelet, a másikon a vezérlő belsejében csatlakozunk, az ugyan ilyen rendszerű, motorú autókra. Kérésedre további referenciákat adunk a kipróbálási lehetőségen túl. - árajánlatot privát emailben tudok adni, ha aktuális a dolog
Jó autózást, széles utat, elegendő féktávot kívánva, üdv