Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

autochip Creative Commons License 2013.01.20 0 0 193

Ha valaki kellően tájékozódik, akkor az hogy rosszul van-e megírva a program nem feltétlenül később derül ki.

Pontosabban az, hogy esetleg rosszul lesz-e megírva.

Már a program megírása előtt el van vetve a kocka, amikor az ügyfél eldönti hogy kire bízza az autóját.

Csábító lehet az olyan ajánlat aholmár  féláron is vállalnak chiptuningot (turbodiesel motorok már 40eFt-tól) de a kellő tapasztalat hiányában módosított program csak később nyújtja be a számlát.

Az ilyen áron tevékenykedő kóklereknek köszönhető, hogy negatív vélemények is megjelennek a témával kapcsolatban.

Ez is csak egy szakma, amit lehet jól és lehet rosszul is csinálni.

Egy jól megírt program normál használat mellett nem csökkenti a motor élettartamát.

Ez egyébként az említett Totalcar-os cikkben is olvasható. Legalábbis Göbölyös Zsolt cikkében http://totalcar.hu/magazin/technika/2010/12/03/a_takarekos_utcai_harcosok/ Erre a cikkre hivatkozik "becsületesnepper" felhasználó, miközben negatív tapasztalataira hivatkozva mindenkit próbál lebeszélni a chiptuningról,

 

Idézet a cikkből: " Hamarabb ki fog készülni a motor? Erre már nem egyértelmű a válasz. Ha a többlet teljesítményt mindig használjuk, akkor biztosan, de ha csak néha-néha, akkor nem lesz kimutatható az élettartam csökkenés."

 

Jól megírt chiptuning programmal az autó megbízhatóság szempontjából egyenértékű a gyári programmal.

A computer a módosított programot ugyanúgy nem tudja elfelejteni mint az eredetit, amit jobb helyeken minden esetben elmentenek.

 

Újabb idézet a cikkből: "A célunk az, hogy több levegőt jutassunk az égéstérbe, ehhez pedig több tüzelőanyagot adagolva nagyobb teljesítményű lesz a motor. A többlet levegő bejuttatása a turbónyomás emelésével lehetséges, a többlet tüzelőanyag pedig a befecskendezési mennyiség módosításával. Ezt mindet elektronika felügyeli, csak a szoftvert kell módosítani. De mennyire és hogyan? Nos, itt válik el az ocsú a búzától, illetve a rossz tuningos a jótól." 

 

A cikkben szó esik még chiptuning és tuningbox közötti különbségről is.

 

Még egy idézet: 

"Láthatjuk, hogy fontos a szoftver ésszel történő megváltoztatása. Általában a jó tuningos ad egy kicsit nagyobb turbónyomást is, így egy picit növelni tudja a légfelesleget, több tüzelőanyagot tud úgy adni, hogy erősebb lesz a motor, de még nem füstöl láthatóan. Esetleg korrigál az előbefecskendezésen is, de ez már a profik territóriuma. Az előre megírt szoftverek így elég komplexek és fejlesztésük több fékpadi tesztet is magába foglal.

Ehhez a rendszerhez is vannak soros tuningboxok. Ezeket általában az adagoló és a vezérlőegység közé kell iktatni és az adagolóba jutó jeleket (négyszögjel kitöltési tényezőjét) másítják meg, így sarkallva az adagolót a többlet anyag befecskendezésére. Itt másra nincs lehetőség, sem kis töltőnyomás növelés, sem eltérő módon beavatkozás a fordulatszám tartományban, ez csak egyszerűen az 50%-ot 55-re változtatja, a 70%-ot pedig 77-re, képletesen felfelé tolva egy görbét mondjuk 10%-kal, a teljes fordulatszám tartományban. Erősebb lesz a motor, működik a doboz? Igen, tehát nem csalás, azonban a jól megváltoztatott szoftverhez képest silány lesz az eredmény. Viszont be és kiszerelni 10 perc, nem kell hozzá semmilyen szerszám. A kisebb teljesítmény növekmény ellenére azonban a motor terhelése kicsit nagyobb lesz, nem is a mechanikai, hanem a termikus és a koromkibocsátása is nagyobb lesz."

 

Részletes leírás a chiptunig és tuningbox működésének különbségeiről: 

http://www.autochip.hu/chiptuning-vs-tuningbox

Előzmény: Törölt nick (191)
gangstarr1969 Creative Commons License 2013.01.19 0 0 192

Úgy gondolom, hogy ez csak két esetben fordulhat elő.

1. Eleve rossz a turbód

2. Útszéli sufnituning esetén, ahol a csippes mester nincs teljesen tudatában annak, hogy mit is csinál.

Előzmény: Törölt nick (191)
Törölt nick Creative Commons License 2013.01.18 0 0 191

Ha meg rosszul az nem azonnal derül ki, így majd ha leesik a félmillás turbó a kocsiról, és viszi a fél blokkot nem lesz sok esélyed kártérítést kapni......én is a totalcaros cikket elolvasva és végiggondolva hagytam. Nekem a megbízható autó számít, ha valahol otthagy az országban az nekem több százezres kiesés......

Előzmény: autochip (190)
autochip Creative Commons License 2013.01.18 0 0 190

Ha a módosított program jól van megírva, akkor nem jelent plusz kockázatot a motornak.

Előzmény: Tibi (Mr.T) (188)
ecotuning Creative Commons License 2013.01.17 0 0 189

Kb.+40LE és 70-90NM mehet.

Tibi (Mr.T) Creative Commons License 2013.01.16 0 0 188

sziasztok. Régóta morfondírozok egy kis optimalizáción (nem baj ha teljesítmény növekedés is társul mellé :)). Csak nagyátlagban kérdezem jár e valami plusz kockázattal ez a dolog. pl: motor élettartam? váltó? turbo? stb... Tudom lehet bagatel a kérdés és minden autó más és más nehéz megmondani de adott egy BMK-s 3.0tdi A6 (224LE), mi az a biztonságos tartomány ahol még nincs károsodás? Köszönöm

autochip Creative Commons License 2013.01.13 0 0 187

Az említett boldog-boldogtalan kategória a crackelt cuccokkal, aki zokszó nélkül rátölt az ECU-ra egy másik autóhoz készült tuningprogramot miközben elképzelése sincs arról hogy milyen értékek lettek beállítva.

Ilyenkor csak a remény marad, de az nem mindig segít :-)

 

Találkoztam olyan esettel is amikor Siemens computerre töltöttek rá egy Bosh-hoz készült programot, és az elkövető csodálkozott hogy az autó ezek után nem indult be és megszűnt a kommunikáció is.

 

Azt talán mondanom sem kell hogy epromégetőt még életében nem látott, viszont a tuningot nagyon kedvező áron vállalta el :-)

Előzmény: gangstarr1969 (186)
gangstarr1969 Creative Commons License 2013.01.13 0 0 186

Igen, bár ismerek olyan "tapasztalt öreg mestert", aki szintén régóta csinálja és régóta ugyanazt a berögződött rossz irányt használja (mérések híján), mint régen, amit akkor úgy gondolt, hogy jó, mert azóta sem volt képes fejlődni.

 

Az új autóknál/rendszereknél pedig csak annyi tapasztalat van, ahány éves az "új" technolgia.
Jó példa erre pl. a japán autók(Mazda, Nissan, Mitsubishi) Denso rendszerei, amihez a műszer ugyebár csak néhány éve létezik a piacon. Ezeket még most is csak kevesen tudják jól megírni.


Nem úgy, mint egy EDC15-öt, amivel már boldog-boldogtalan próbálkozik, mindenféle crackelt cuccokkal, az olajcsere és a kárpit tisztítás mellett kiegészítő tevékenységként. Végülis ez is olyan egyszerű, mint az olajcsere :-)
Leengedem, feltöltöm és kész :-)

autochip Creative Commons License 2013.01.12 0 0 185

Egy chiptuning program megírásánál mindig felmerül a kérdés (jó esetben legalábbis) hogy mi az elérni kívánt cél.

A hangsúly az értékek beállításán van, ez ami meghatározza egy chiptuning - motoroptimalizálás minőségét, és itt jön képbe az hogy a kiszemelt chiptuning műhely mennyi tapasztalattal rendelkezik.

Egy normál utcai tuning esetében elsődleges szempont a tartósság, tehát a motorfunkcióhoz tartozó paraméterek módosítása a gyári határértékeken belül történik, ami  nem csökkenti a motor élettartamát ha az erőtöbbletet nem használjuk ki folyamatosan. 

Ugyanakkor gyári programmal is szét lehet gyilkolni a motort ha valaki nagyon "elszánt" :-)

Negatív tapasztalatokról azok számolnak be, akiknek rosszul módosított program került autójuk vezérlőegységébe, érdemes tehát mindig rákérdezni hogy a kválasztott tuningműhely hány éve foglalkozik chiptuninggal. 

 

Chiptuning részletes leírás: http://www.autochip.hu/chiptuning

 

Előzmény: Májkee (184)
Májkee Creative Commons License 2013.01.09 0 0 184
Kodi4 Creative Commons License 2013.01.04 0 0 183

Fasza ! köszi.

Előzmény: mistermekkmester (182)
mistermekkmester Creative Commons License 2013.01.04 0 0 182

Forrasztós

Előzmény: Kodi4 (181)
Kodi4 Creative Commons License 2013.01.04 0 0 181

Sziasztok!

 

Kérdésem volna ,98 as 110l, Afn  Passatba a compjuter irhato kábellel vagy kiforrasztos ,tok ,cihip?

M4ST3RONE Creative Commons License 2013.01.03 0 0 180

Csao érdekelne, hogy 2005ös vw polohoz motorkod: BBY van-e valakinek megirt chipje? 1.4 75le igazából a gázpedálreakció lenne fontos meg hát az a 8le se ártana válaszotokat előre köszi:)

Előzmény: tdichip (179)
tdichip Creative Commons License 2012.12.25 0 0 179

Sziasztok!Ha valakinek kell tuning fájl keresen privátba szivesen segitek.

mistermekkmester Creative Commons License 2012.12.20 0 0 178

Szintén ment a mail :-)

Előzmény: EXC 250 (175)
EXC 250 Creative Commons License 2012.12.20 0 0 177

köszi

 

Előzmény: autochip (176)
autochip Creative Commons License 2012.12.19 0 0 176

A válasz email-ben elküldve.

 

Előzmény: EXC 250 (175)
EXC 250 Creative Commons License 2012.12.19 0 0 175

 

 

köszi a válaszod

 

 

Bocs hogy nem irtam le egyből :) Audi Allroad 2.5 tdi  2002 es 180 lovas gyárilag .

Engem az érdekelne milyen is ami benne van mert nem én rakattam bele , igy vettem és annyit olvastam márt itt a félre írt vezérlőkről , hogy kezdek beilyedni .

Árat a vélemény nyilvánitásról kértem volna ! Tisztában vagyok vele hogy az irás más tészta !

Előzmény: autochip (174)
autochip Creative Commons License 2012.12.19 0 0 174

Természetesen van rá lehetőség, hogy véleményt mondjak a motorvezérlőd jelenlegi programjáról.

Az is megoldható hogy a kéréseidenek megfelelően módosítsak rajta, és erősítsek azokon a fordulatszámtartományokon ahol a  motor jelenleg nyomatékszegény vagy nem egyenletesen gyorsul.

Ugyananakkor meg kell jegyeznem hogy mrmekkmester felvetése is jogos: árat csak akkor lehet mondani ha tudjuk a művelet mennyi munkával jár. Ehhez pedig tudnom kéne: milyen autóról van szó?

A szükséges információk:  

Típus, évjárat, ccm, szívómotor/ turbomotor/ kompresszoros motor, benzin/ diesel, gyári teljesítmény.


Ezeknek az adatoknak a birtokában az esetek döntő többségében fejből meg tudom mondani hogy az adott típust milyen motorvezérlővel/ motorvezérlőkkel (adott évjáraton belül- típustól függően- többféle computer is létezhet) szerelték, programozható-e OBD csatlakozón keresztül, vagy asztalon kell bekötni egy áramkörbe, kell-e forrasztani, chip-et cserélni vagy újraprogramozható-e a chip.

 

Elérhetőségeim: www.autochip.hu/ceginfo

                          

 

 

Előzmény: EXC 250 (172)
mistermekkmester Creative Commons License 2012.12.18 0 0 173

Milyen autó milyen motorral?

Előzmény: EXC 250 (172)
EXC 250 Creative Commons License 2012.12.18 0 0 172

Az érdekelne hogí mibe kerülne az ,hogy megnézné valaki milyen chip van a kocsimban és ,hogy jo e ahogy meg van irva ! Van rá lehetőség ? Szakmai vélemény vagy esetleg tanács hogy kellene e változtatni és ha igen miért

Előzmény: autochip (170)
plzsolt77 Creative Commons License 2012.12.16 0 0 171
Sziasztok ! Árajánlatot szeretnék kérni egy 99-es Lancia Kappa 2.0 20V 5 hengeres turbó . Ki és mennyiért chipelné ? Ez email-em nyilvános vagy 06209959459 Siófok . Köszi
autochip Creative Commons License 2012.12.11 0 0 170

Turbodiesel motor edc16 vezérlővel. 

http://www.autochip.hu/chiptuning-arak

Karácsony előtt egy kis kedvezmény is megoldható.

Ha érdekel, telefonon egyeztessünk!

 

Tel: 06-70/ 333-8844

http://www.autochip.hu

 

 

 

 

Előzmény: Törölt nick (169)
Törölt nick Creative Commons License 2012.12.11 0 0 169

láttam az oldaladon, hogy foglalkozol ezekkel. Melyik árkategóriába esik az enyém?

Előzmény: autochip (168)
autochip Creative Commons License 2012.12.10 0 0 168

+30LE és +70Nm biztonságosan kihozható belőle.

 

http://www.autochip.hu

Előzmény: Törölt nick (167)
Törölt nick Creative Commons License 2012.12.09 0 0 167

Sziasztok. Nissan X-trail, T31 2.0 dci, 150 LE-re mit javasoltok?

mistermekkmester Creative Commons License 2012.12.06 0 0 166

Miért ne jöhetett volna el? Amúgy meg nem biztos , h olyan jó buli lesz az az említett hdi...

Előzmény: autochip (165)
autochip Creative Commons License 2012.12.03 0 0 165

Legközelebb szerdán jön hozzám egy ügyfél Peugeot 1.6 hdi chiptuningra. Ha érdekel az elérhetősége nyugodtan hívj fel, és megkérdezheted a tapasztalatairól! Feltéve hogy nem mentél el közben a rendkívül segítőkész mrmekkmesterhez :-)

 

Előzmény: repro45 (163)
mistermekkmester Creative Commons License 2012.11.24 0 0 164

Írj egy mailt, tudok segíteni

Előzmény: repro45 (163)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!