Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Bazalt_Karoly Creative Commons License 2023.06.21 0 0 127

És, akkor már nem is számít? Azért, mert hagyjuk évekig a fiók mélyén, akkor már minden rendben van? Le merem fogadni, hogy máig visszajár röhögni a markába.

Előzmény: Törölt nick (126)
Törölt nick Creative Commons License 2022.02.28 0 0 126

11 évvel ezelőtt volt ez az egyetlen hozzászólása...

Előzmény: Bazalt_Karoly (125)
Bazalt_Karoly Creative Commons License 2022.02.28 0 0 125

Hatalmas baromságot írsz. A többiekkel elhitetheted, hogy nagy eszed van a téren, de velem nem. Azonban úgy látom jól behúzod a nyakad ha kiokít valaki. Nem fogod elkönyvelni magadban, hogy igazad volt, miközben eltűnsz a felelősség elől.
Amennyiben nem válaszolsz erre a kommentemre akármi érdembelit három napon belül, akkor kijelentjük mindenki előtt, hogy tévedtél, és nem volt igazad.

Előzmény: börlev (124)
börlev Creative Commons License 2011.05.30 0 0 124

Hasonló problémám van nekem is. Szerintem te főútvonalon haladtál, neked van elsőbbséged. Én úgy tanultam 25 évvel ezelőtt, hogy ez út betorkolás.

Magyarul, egy T alakú utkereszteződés esetén ha én a T vizszintes szárán haladok balról jobbra nem kell elsőbbséget adnom a jobbról érkezőnek, mert én haladok a felsőbbrendű úton, a T függöleges szárán haladónak véget ér az útja, betorkollik a főútba. Persze ha nincs tábla , valamint az sem különbözteti meg az utakat egymástól, hogy milyen a burkolatuk        ( földút, aszfaltút).

Elolvastam a kresz idevágó paragrafusát is. Számomra nem egyértelmű.

Előzmény: Vén Resu (123)
Vén Resu Creative Commons License 2011.02.01 0 0 123

Ma reggel kisebb konfliktusba keveredtem a képen látható "utcából" kihajtó autóssal, mivel nem adtam meg neki az általa vélt elsőbbséget. Ez a XIII. ker Madarász Viktor utca 9. sarkán található (APEH épületnél), térképen nem szerepel, neve nincsen. A KRESZ szerint "egyenrangú utak kereszteődésében" kell alkalmazni a szabályt, eddig viszont (lehet hogy tévesen) úgy gondoltam, hogy egy parkolóba bevezető névtelen utca-szerűséggel szemben nekem van elsőbbségem (eddig nem tekintettem egyenrangú útnak). Érdekelne a véleményetek.

 

 

tomp Creative Commons License 2007.07.29 0 0 122

 

Nem megszüntetni kell a jobbkéz szabályt, csak csökkenteni a jobbkéz-szabály által érintett kereszteződések számát. Ilyen úthálózat mellett , ahol tíz méterenként kereszteződés van Pesten, elég érdekes összeg jönne ki, nem beszélve arról, hogy tele van így is a város értelmetlen útszabályozással. Adott pl. egy utca, ami egyszer táblával védett, tíz méterrel később macisajt neki, tíz méterrel feljebb macisajt a keresztezőnek, majd megint tíz méterrel feljebb jobbkezes.

Nooooormális?

Vagy a másik, ahol eldöntik, hogy egy egész hosszú, nagyforgalmú szakasz legyen védett. Pl Kiscelli Óbudán, a Lajos és a Bécsi között. Ezidáig végig jobbkezesek voltak a kereszteződések, kitalálták - helyesen - hogy mivel menekülőútként rengetegen mennek rajta, legyen végig elsőbbsége. Idáig rendben van, de a közútkezelőnek sikerült a kereszetződésektől 10-15 méterre kirakni a macisajtokat. Ejj, hányszor álltam már, mert az előttem lévő elsőbbséget adott a kisutcából jövőnek, hiszen fogalma sem volt miújság, este mégjobb a helyzet.

Ugye meg itt van a belinkelt cikk illusztrációja. Gyögyörűen látszik, a kereszteződésben parkoló kisáruszállító meg a buzuki. Úgy picsára büntetném őket, hogy egyből megoldódna a költségvetési hiány. Honnan gondolja ez a két agyamputált, hogy majd átlát rajtuk a kereszteződésbe érkező autós.

 

 

Szóval szerintem, ha mindenki betartaná a szabályokat, a közlekedési illetékesek meg nem hülyékből állnának, semmi újítás meg szabályok átvétele a nagy Ámérikából stb nem kéne.

A körforgalom szerintem is egy kifejezetten hasznos dolog, de ha a sok okos nem használja kifelé menet az indexet,  a befelé haladók meg úgy gondolják, hogy a benti kisköcsög legfeljebb lelassít ugyanúgy nem ér semmit. Főleg ha úgy csinálják meg, hogy bizonyos irányokból lassítás nélkül át lehet rajta száguldani.

 

 

Senor Lacatus Creative Commons License 2007.02.19 0 0 121

Sziasztok!

 

Nekem nagyon tetszett a cikk! Érdemes rákattintani a kapcsolódó linkekre is!

 

http://totalcar.hu/magazin/kozelet/jobbkezmdf/

 

Üdvözlettel: Senor Lacatus

Popsi Creative Commons License 2007.02.15 0 0 120
Szerintem van anyni tábla itthon,hogy ez már nem szempont.
Előzmény: Törölt nick (119)
Törölt nick Creative Commons License 2007.02.15 0 0 119

Ez az egész, csak arra jól, hogy több pénzt tegyenek a táblákat gyártó cégnek.

Sokáig gondolkodtak, mivel lehetne a zsebüket megtömni, most itt a megoldás...

Slam Jr. Creative Commons License 2007.02.15 0 0 118
"(pl. macskát szárít a mikróban)"

Urban legendről hallottál már?
Előzmény: Senor Lacatus (116)
longbow Creative Commons License 2007.02.15 0 0 117

"Városunkban, a legnagyobb lakótelepen az ősz beálltáig jobbkéz-szabály volt! Történtek koccanások, nem tagadom! Aztán jött egy okos képviselő, és jó sok pénzért jelzőtáblaerdőt telepíttetett a területre, gondolván, hogy ezzel csökkennek a balesetek! Hát, az első két hétben megdölt az elmúlt 1 éves baleseti statisztika a telepen! Az ok: a megszokás! Jó ötlet volt?"

 

Talan megugrott hirtelen a balesetek szama, egy ideig.De lehet, hogy hosszutavon ez lesz megoldas.Egyebkent meg a sok baleset miatt nem a kepviselot kellene szidni hanem figyelni kellene a tablakat es nem megszokasbol vezetni(ha mar KRESZ-rol beszelgetunk).A fejlodes sokszor aldozatokkal jar(nem feltetlenul a KRESZ-re gondolok) ennek ellenere nem gondolom, hogy csak azert kellene mindent meghagyni mert az emberek mar megszoktak.

 

 

"Ha valami jó ötlet kell a polkitikusoknak, akkor javasolnám, hogy a vezetői engedély ne egy egész életre szóló legyen! Amikor lejár a vezetői engedély orvosi érvényessége (akár 5 vagy akár 10 év múlva), akkor ne csak egy orvosismerős himi-humi vizsgálata és pecsétje kelljen a meghosszabbításhoz, hanem legyen egy KRESZ elméleti vizsga, valamint egy vezetéstechnikai vizsga! Ezzel magam ellen is beszélek, de ezáltal ki tudnák szűrni ezt a sok idiótát, akiket a gyenge oktatói mechanizmus kiengedett a közutakra! Persze fizessen érte a pógár! Ez jelentene egy kis plusz bevételt állam bácsinak is! Viszont egyúttal, a sikeres vizsgával lehessen csökkenteni a büntetőpontok számát is! Hülyeség???"

 

Dehogy hulyeseg!Sot!En maximalisan egyetertek veled es tamogatnek egy hasonlo kezdemenyezest.

 

Előzmény: Senor Lacatus (115)
Senor Lacatus Creative Commons License 2007.02.14 0 0 116

Bocs, hogy újra itt vagyok!

 

Nem tudom, hogy milyen a közlekedési morál Vancouverben! Igaz Kanada, de ahogy az észak-amerikai lakosságot ismerem hallomásból (pl. macskát szárít a mikróban), nem is csodálkozok, hogy a közlekedésben próbálják megelőzni az ilyen félresikerült cselekedeteket!

 

Viszont, amit csak a filmekből látok, hogy az iskolásokat szállító autóbusz elején-hátulján ott látni a hatalmas piros lámpákat, és közben óriási betűkkel kiírják a buszra, hogy "Állj meg, ha piros", azért az nem semmi! Meg az sem, hogy az iskoláknál az önkéntesek (ha jól tudom, a szülők) segítik a gyerekek biztonságos áthaladását az úttesten! Ehhez a színvonalhoz soha nem fogunk felnőni!

 

Üdvözlettel: Senor Lacatus

Senor Lacatus Creative Commons License 2007.02.14 0 0 115

Sziasztok!

 

Mi lesz, ha eltörlik a jobbkéz-szabályt? Akkor a hétvégi telkemre is úgy fogok kimenni, hogy a földúton (mert ugye, az is közút) is mindenhol kresztáblák lesznek! Minő biztonságérzetem lesz! Hurrá! Legalább egyértelmű lesz a továbbhaladásom! Ja, és a kertségekbe kitelepült munkanélküli tömegnek is jó kis jövedelemforrása lesz a jelzőtáblák színesfém-kereskedésben történő leadásából! Nem fognak segélyért sorban állni! :-)

 

Városunkban, a legnagyobb lakótelepen az ősz beálltáig jobbkéz-szabály volt! Történtek koccanások, nem tagadom! Aztán jött egy okos képviselő, és jó sok pénzért jelzőtáblaerdőt telepíttetett a területre, gondolván, hogy ezzel csökkennek a balesetek! Hát, az első két hétben megdölt az elmúlt 1 éves baleseti statisztika a telepen! Az ok: a megszokás! Jó ötlet volt?

 

Ha valami jó ötlet kell a polkitikusoknak, akkor javasolnám, hogy a vezetői engedély ne egy egész életre szóló legyen! Amikor lejár a vezetői engedély orvosi érvényessége (akár 5 vagy akár 10 év múlva), akkor ne csak egy orvosismerős himi-humi vizsgálata és pecsétje kelljen a meghosszabbításhoz, hanem legyen egy KRESZ elméleti vizsga, valamint egy vezetéstechnikai vizsga! Ezzel magam ellen is beszélek, de ezáltal ki tudnák szűrni ezt a sok idiótát, akiket a gyenge oktatói mechanizmus kiengedett a közutakra! Persze fizessen érte a pógár! Ez jelentene egy kis plusz bevételt állam bácsinak is! Viszont egyúttal, a sikeres vizsgával lehessen csökkenteni a büntetőpontok számát is! Hülyeség???

 

Apropó, jobbkéz-szabály! Ma megyek a belső sávban, a barom a külsőből elkezdi becsavarni az autóját az én sávomba úgy, hogy hirtelen fékezéssel és balra manőverrel kerülöm el, nehogy az asszonyt átvegye tőlem a jobb egyből! Dudálok, mert a baleset elkerülése érdekében lehet, erre megmagyarázza nekem, hogy én vagyok a hibás, mert jobbkéz-szabály alkalmazásával elsőbbsége van! Biztos ezt a topicot olvasgatta!

 

Látjátok, ha sok hülyeséget írkáltok itt össze-vissza, egyesek képesek ezeket megtanulni és alkalmazni! Ne tegyétek! Inkább fogadjátok meg a tanácsomat és olvasgassátok a KRESZT! Abban tisztán benne vannak a kérdéseitekre a válaszok (miért nem lehet tilosnál jobbra kanyarodni, kinek van elsőbbsége műút-földút kereszteződésében, stb.).

 

Üdvözlettel: Senor Lacatus

Hillbilly Creative Commons License 2007.02.11 0 0 114

Nem  tudom honnan a pi....ból kapta elő az MDF ezt a baromságot, de hogy ezt senki sem tudta nekik megmondani, hogy gáz, azt nem tudom felfogni. Vagy ekkora már a személyi kultusz a pártban?

Még Almásy műegyetemi adjunktus úrnak sem jutott eszébe szólni, hogy ácsi?

 

longbow Creative Commons License 2007.02.11 0 0 113

Valoban en fontam tovabb mivel az utakon rajtunk kivul masok is leteznek megha neha hajlamosak is vagyunk elfeledkezni errol.

 

 

Előzmény: Senor Lacatus (112)
Senor Lacatus Creative Commons License 2007.02.11 0 0 112

Longbow!

 

"...Ezt ugye te sem gondolod komolyan?Ha nem adod meg az elsobbseget es a te hibadbol meghal a vetlen autoban valaki akkor O is csak "igy jart??..."

 

Ilyet nem írtam! Ezt csak te fontad tovább!

 

Üdvözlettel: Senor Lacatus

 

 

Előzmény: longbow (111)
longbow Creative Commons License 2007.02.11 0 0 111
"Összetörted az autódat, mert bamba voltál a jobbkezes kereszteződésben? Az csak a te károd, azt csak te fizeted! Meg azt is, amit másnak okoztál! Talán tanulsz a hibádból és legközelebb óvatosabb leszel! Ugyan mi köze lenne hozzá az adófizetőknek a bénaságodhoz?

Megsérültél? Hát, sorry! Így jártál!"

 

Ezt ugye te sem gondolod komolyan?Ha nem adod meg az elsobbseget es a te hibadbol meghal a vetlen autoban valaki akkor O is csak "igy jart"??

De meg is fordithatjuk a dolgot.Mit szolnal hozza ha valaki nem adja meg neked az elsobbseget es megoli a szerettedet csak azert mert bamba volt.Ez mentseg lehet?

Szerintem nem.

En sosem kardoskodtam a tablazas mellett sem ellene.Azt hiszem ez az osszes eddigi hozzaszolasombol kiderul.Azonban erdemes elgondolkodni a pro es kontra erveken.

Előzmény: Senor Lacatus (109)
longbow Creative Commons License 2007.02.11 0 0 110

Azt hiszem felreertettem az elozo hozzaszolasaid, en kerek elnezest:)

En ugy ertelmeztem, hogy a Stop tabla kontra jobbkez szabalyrol irtal eddig, az elsobbseg adas tabla valoban mas kategoria.Az irasod elso resze alapjan mar pontosan ertem hogy mire gondolsz es valoban igazad van.Egy pici kiegeszitesem azert lenne.Ahogy en lattam azert a lakoovezetekben ahol teljesen tiszta szituacio van(nem jon senki) a kandaiak sem mindig allnak meg teljesen.

 

Az oktatast illetoen meg mindig eltero a velemenyunk:)

A vizsga rendszer Kanadaban is egyertelmu.Azaz ha nem tudsz vezetni itt sem fogsz atmenni a gyakorlati vizsgan es kesz.Sot, nagyon sok helyrol hallom, hogy a tapasztalattal rendelkezo bevandorlok nagy reszet is megvagjak nemhogy az elso jogsisokat.Mellesleg en nem gondolom, hogy az otthoni kb. 20-25 ora kotelezo vezetessel nagyobb gyakorlatra tenne szert barki is.Viszont a gyakorlati vizsgan otthon sem megy at az aki nem tud vezetni(idealis esetben).

A rossz szokasokat a vezetok nagy resze szerintem nem az oktatas alatt tanulja, hanem kesobb veszi fel amikor mar rutinja van.Es itt megint visszcsatolnek az elozo gondolatra.Ha a vizsgan rosszul kanyarodsz vagy nem indexelsz akkor maris megbuktal.Viszont az embernek minel nagyobb rutinja van annal inkabb hajlamos a sajat szabalyai szerint kozlekedni.Persze ez csak az en meglatasom.

Előzmény: Kobor.macska (108)
Senor Lacatus Creative Commons License 2007.02.11 0 0 109

Sziasztok!

 

Mély döbbenettel olvasom a hozzászólásokat! Mostmár tudom, hogy miért van ennyi közveszélyes őrült az utakon!

Egy kérdés fogalmazódik meg bennem: a hozzászólók közül mindenkinek van vezetői engedélye? Mert egyes hozzászólásokból az derül ki, hogy nincs! Ha mégis lenne, akkor szerencsés volt az illető, hogy egy fél disznóért átengedték a vizsgán!

 

A KRESZ az egyetlen magyar jogszabály, amelyik a legegyértelműbb, a legjobban áttekinthető (ahol nincsenek kiskapuk). Csak néha elő kellene vennetek, és bele kellene olvasgatnotok, mert ismereteitek bizony egy kissé megkoptak! Még akkor is, ha két napja kaptátok meg a jogsit! (gondolok itt az elsőbbségi viszonyokat előjelző táblákra, az útkereszteződés fogalmára)

 

Hogy miért van szükség a jobbkéz szabályra? Már megírtátok - spórolásból! Mivel a kitáblázás állami pénzből (vagyis az adófizetők pénzéből) megy, ezért én is azt mondom; hamár spórolni kell, akkor ne táblázzunk, mert felesleges! Legyünk inkább óvatosabbak és tartsuk be a (jobbkéz) szabályokat!

 

Összetörted az autódat, mert bamba voltál a jobbkezes kereszteződésben? Az csak a te károd, azt csak te fizeted! Meg azt is, amit másnak okoztál! Talán tanulsz a hibádból és legközelebb óvatosabb leszel! Ugyan mi köze lenne hozzá az adófizetőknek a bénaságodhoz?

Megsérültél? Hát, sorry! Így jártál!

 

Én nem vagyok hajlandó táblázásra adni (bár sajnos ezt nem én döntöm el) egy fillért sem az adómból csak azért, mert valaki nem figyelt a KRESZ oktatáson!

Tudjátok ti egyáltalán, hogy mennyibe kerül 1 jelzőtábla kihelyezése? Inkább fordítsa az állam a daganatos gyermekek gyógyíttatására azt a pénzt!

 

A politikáról egy kicsit:

Ha valamelyik politikai pártnak az a legfontosabb dolga, hogy megkérdőjelezi a jobbkéz szabály életképességét, akkor csak a szavazópolgárait tudom sajnálni!

 

Üdvözlettel: Senor Lacatus

Kobor.macska Creative Commons License 2007.02.11 0 0 108
Longbow: Nem csak te tartod fontosnak az emberi elet vedelmet, hanem en is.
A nezeteink ott ternek el, hogy vajon valoban szolgalja-e az elet vedelmet az autok megallitgatasa peldaul egy kisforgalmu lako ovezet szuk utcajaban ahol amugy is lassan mesz, es jol lathato, hogy NEM JON MASIK AUTO.
Az en velemenyem szerint a stop tablanal a fenti szituban sokkal celravezetobb az elsobbsegadas kotelezo, mert az pont azt jelenti, hogy figyelj, mert ha jon valami keresztbe, akkor meg kell allnod. De ha jol megnezted es nem jon semmi, akkor mehetsz.
Engem nyaron is bosszantanak a tok ures utcan valo minduntalan felesleges megallasok, de telen meg kulonosen, amikor mondjuk kuszok a jegen folfele a dombon es nemistenbizony, hogy el birok indulni folfele egy full megallas utan. Ami persze nem szempont, ha jon egy masik auto keresztbe. Akkor semmi mas nem szamit, az ember megall, es legfeljebb utana segitseget hiv. De ennek a szenvedesnek pl semmi ertelme, ha egyszeruen nincs mas mozgo auto a kornyeken.

Ami az autos oktatast illeti. Meg szep, hogy nem vegeztettek velunk tanfolyamot, nekunk mar eleve volt jogositvanyunk - magyar. Nalunk sem kuldik autovezeto tanfolyamra a kulfoldieket.

De akiknek meg nincs jogsijuk, azokat igenis tanitani kell, marmint ha valoban fontos az emberelet vedelme. Itt a rengeteg nagyarcu suttyo ugyanis ugy kezd el vezetni, hogy teljesen fogalmatlan arrol, hogy mire kell igazan vigyazni. Senki nem mutatja meg nekik, hogyan kell legalabb a leggyakoribb veszhelyzetekre reagalni. Mivel azt sem mondjak nekik, hogy buuu, a sajat fejuk utan eleve rossz szokasokat vesznek fel, amit aztan egy eleten at megtartanak.
A sav jobb szelerol kanyarodnak balra (ha lehet, kis ivben), a sav bal szelerol kanyarodnak jobbra, elore meg veletlenul sem indexelnek, de sokan kozben sem.
A vezetok egy resze, akik uber majernak erzik magukat, mert a tobbsegtol elteroen megtanultak jo ritmusban savot valtani, kimondottan sikkesnek tartja, hogy soha nem hasznal indexet.
Elottem mar kanyarodott valaki a kulso savbol balra, index nelkul, ugy, hogy a belso savon gyanutlanul haladva majdnem beleszalltam.

Maximalisan egyetertek azzal, hogy a kozlekedes legkore Kanadaban sokkal jobb, udvariasabbak a vezetok. Csak az a fertelmes tomeges butasag ne lenne jelen, amit egyertelmuen az oktatas hianya okoz! Egy honap alatt fel lehet vetetni jo szokasokat egy kezdovel. Nem mindenki szarja le utana. Viszont aki eleve rossz szokasokkal kezd, az tuti hogy ugy is marad. Nem rossz indulatbol, csak megszokasbol.
Előzmény: longbow (106)
longbow Creative Commons License 2007.02.10 0 0 107

Nekem volt szerencsem Torontoban is vezetni es hat eg es fold a kulonbeseg Ottawahoz kepest.Ilyen szempontbol megertem Kobor.macskat mert egy nagyvarosban teljesen mas megelni a "lassu haladast" es a sok tablat.

Egyebkent az autosok sokkal elozekenyebbek mint otthon es gyalogoskent sem kell attol tartanod, hogy mikor utnek el a zebran.

Előzmény: sz (101)
longbow Creative Commons License 2007.02.10 0 0 106

"De a legjobban azon csodalkozom, hogy itt nem kell vezetesi tanfolyamra jarni. Se KRESZ, se vezetes, SEMMI fajta oktatasban nem kell reszt venni, csak le kell vizsgazni."

Ha ergo van egy vizsgaszint amit hozni kell, akkor nem mindegy hogy kotelezo az oktatas vagy sem?Nem mindegy hogy a kreszt otthon tanulod meg konyvbol vagy jo sok penzert tanfolyamra jarsz?De nezhetjuk ezt a kerdest mas oldalrol is.En peldaul kimondottan orultem neki, hogy 12 evnyi vezetesi gyakorlattal nem ultettek kotelezoen iskolapadba egy jo nagy adag penzert itt.Arrol nem is beszelve, hogy szinten nem kellett kotelezoen az iskola autojat berelnem 60CDN-ert a vizsga idopontjara(megjegyzem hogy ennyiert 3 napra bereltem inkabb autot:).

 

"Azert kellenek a bolondbiztos tablak, mert el van fogadva, hogy a vezetoknek fogalmuk sincs a figyelmes, adott korulmenyekhez alkalmazkodo vezetesrol."

Szerintem meg azert kellenek a bolondbiztos tablak, hogy kevesebb legyen a baleset.

 

"A kovetkezmeny nem csak az, hogy lassabban erunk oda mindenhova, hanem joval tobb benzint kell elegetni az orokos megallasok, ujragyorsitasok miatt, meg a fekbetet is gyorsabban kopik."

Igen, ebben tokeletesen igazad van.De kerdem en mi szamit jobban, az hogy tobb benzint egetunk el vagy hogy esetleg kevesebben halnak meg az utakon?Talan hamarabb kell fekbetetet cserelnem de sokkal kisebb eselyem van ra hogy valami majom elnezi a jobbkezet es nekemjon(4 way-stop)

 

"Azt nem tudom, hogy mennyivel kevesebb a baleset, de ketlem, hogy jelentos lenne a hatasa."

Nekem pedig meggyozodesem hogy kevesebb a baleset mint egy jobbkezes keresztezodesben.

Előzmény: Kobor.macska (79)
Wickey Creative Commons License 2007.02.09 0 0 105

A-nak van igaza, és ha ezt rá bírja erőltetni B-re akkor ennek szellemében kell a betétlapot kitölteni. Vesd össze: táblát benövi a bozót, vagy eltakarja egy fa, esetleg eléállt a teherautó. Attól az még ottvan, és hatályos.

 

Ha viszont B genyózik, és rendőrt hív, akkor jön az az eset, hogy jól megszopják mindketten, ugyanis a rendőr A-nak fog igazat adni, de ez csak a magánvéleménye lesz, és jól megb@ssza mindkettőt, mert nem az út és látási viszonyoknak megfelelően vezettek (relatív gyorshajtás), így egyik csávónak sem fog fizetni a biztosító (legalábbis nem rendesen, és csak hónapok múlva), és mindketten kapnak pár feketepontot, meg pártízezer forintos büntit. Utálnak helyszínelni a jardok, pláne a kurva hidegben, ezért nem is szokták bonyolítani a dolgot, megbüntetnek mindenkit, legközelebb majd háromszor is meggondolják hogy rendőrt hívnak-e.

 

Legrosszabb esetben, ha személyi sérülés is van, akkor pár hónapra a jogsi is pihenhet, plusz felfüggesztett börtönbünti a sérülés súlyosságától függően.

Előzmény: Tom_AELQ (103)
Gilbert Creative Commons License 2007.02.09 0 0 104
4380
Előzmény: Kobor.macska (93)
Tom_AELQ Creative Commons License 2007.02.09 0 0 103

Az aszfaltbekötős földúttal nem tudom mi van, de van egy vitaindító próbaesetem:

Tegyük fel tél van, és az utakat egyenletesen letaposott hó borítja. A jó helyismerettel halad egy aszfalt burkolatú úton, és odaér egy olyan kereszteződéshez, ahol földút keresztezi az útvonalát. Tábla nincs, a helyismeret alapján tudja, hogy egyértelműen elsőbb sége van B-vel szemben, aki a földúton tőle jobbról érkezik a kereszteződésbe. B szempontjából a kereszteződés jobbkezes, hiszen tábla nincs, és az utak az egyenletes hótakarótól egyenrangúnak látszanak. Ütköznek. A tudja, hogy felsőbb rendű úton halad (bár nem látszik), B viszont jóhiszeműen jobbkezes kereszteződésnek tekintve járt el. Kinek van igaza?

Előzmény: mazdakoma (91)
tusi74 Creative Commons License 2007.02.09 0 0 102
"itthon meg mi van? ahelyett, hogy elvenné a gázról a lábát, inkább ráfekszik a dudára, oszt jónapot."

Mélységesen egyetértek.
Előzmény: sz (101)
sz Creative Commons License 2007.02.09 0 0 101
én nem vezettem sokat kanadában - másfél hét alatt kb. 2500 km-t -, de egyetlen balesetet sem láttam és sokkal nyugodtabbnak tűntek az autósok. (torontóban nem, de ottawában vezettem.)

valahogy úgy működött a dolog, hogy sávváltáskor kiraktam az indexet és legkésőbb a második autós beengedett, de általában az első, még akkor is, ha picit lassítania kellett. itthon meg mi van? ahelyett, hogy elvenné a gázról a lábát, inkább ráfekszik a dudára, oszt jónapot.
Előzmény: Gilbert (86)
sz Creative Commons License 2007.02.09 0 0 100
egyrészt valamikor itthon is lehetett pirosnál jobbra kanyarodni, faterom abban az időben szerzett jogsit, kb. 30 éve.

másrészt kanadában rengeteg olyan egyenrangú kereszteződés van, ahol mindenkinek stop táblája van és az odaérkezés szerinti sorrendben távoznak. hamar megszokható, de okos amerikai egyetemi tanárok biztosan kiszámolták már, hogy mennyi üzemanyagot pazarolnak ezzel a módszerrel :)
Előzmény: I.Blasius (63)
Kobor.macska Creative Commons License 2007.02.09 0 0 99
Az en kornyekemen stop tablabol feltetlenul tobb van mint az osszes szabaly megszegesebol osszesen, hiszen minden nem lampas kereszrezodesben ott vannak. Ebbol kovetkezoen nem volt modom megfigyelni a jobbkez szabaly betartasi gyakorisagat.

Jobb lenne, ha elsobbsegadas kotelezo tablak lennenek a stop tablak egy resze helyett, mert akkor csak akkor kene megallni, mikor ertelme is van annak a megallasnak.
Előzmény: carlos z. (98)
carlos z. Creative Commons License 2007.02.09 0 0 98
Feltennék az olvtársaknak egy költőit. Véleményetek szerint arányaiban miből van több? Stoptábla/elsőbbségadás kötelező tábla, vagy jobbkéz szabály figyelmen kívül hagyásából?   cz.

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!