Engem a szállás érdekelne a Mályvád túra előtt. Van? Mert a túranaptárban tornatermi szállás szerepel, polival, hálózsákkal, és túra előtti nap ezt lehet, hogy igénybe venném. Előre is köszi az infot!
Gyors leltár az elmúlt kilenc napról: Húgom jókedvvel teljesítette élete első teljesítménytúráját - Tátika-(Rezi) Egy Várút. Vele mi is, "csak lazán" jeligével. Esőből mérsékelten kaptunk, sárból alig. Nem úgy, mint másnap, kerékpáros nyaralásunk első napján, mikoris bizonyos helyeken a kerekem már nem forgott el az összegyűlt agyagtól, de cserébe a bringa olyan nehéz lett, hogy emelni sem tudtam. Ez persze már offtopik, csak annyiban köthető ide, hogy a helyszín a Szent Kristóf túra nyomán jelölődött ki. Hatalmas megkönnyebbülés volt rátalálni a Rockenbauer kopjára és a Szent Kristóf kápolnára - meggyőződésem, hogy az utazók védőszentjének közbenjárása segített, hogy az Orosztony-Zalaszabar (vész)szakaszon azon az éjszakán csak egy autó jött, az is lassan - nem úgy, ahogy anno nagybátyám szokott ugyanott hajtani... :) Ezután az Őrséget jártuk-tekertük, bebolyongva az Őrség 50, az Őrség-Goricko és a Csesztregélő egyes szakaszait - efemm, emlegettelek ám! Itt már inkább csak a dzsindzsa és a traktorokkal szétnyomott turistautak okoztak némi gondot, a sár várakozáson felül jó volt - igen, Dél-Zala agyaga után az ember megtanulja ezt a szóösszetételt: jó sár... Összesen 465,11 km-t tekertünk hat és és egy kishányad nap alatt, ebben persze volt jócskán aszfalt is. Gyönyörű erdőket találtunk, egészen jó utakat, és végig szinte példaszerű jelzéseket - mind az Őrség-Hetés vidéken, mind a Zalakaros-Orosztony szakaszon. Előbbin néha nehezen voltak értelmezhetőek a nyilak, de könnyen lehet, hogy csak a biciklis szemnek.
Az a szakasz tényleg elég gáz, úgyhogy jövőre ki is lesz véve a hosszú aszfaltos rész és még több kisebb változás is lesz az útvonalban. Példáúl a sóshegyi kilátót is érinteni fogja a túra.
A pogácsa annak ellenére tűrhető lett, hogy még soha nem csináltam hasonlót sem. A gyúrás, fölfuttatás meg kelesztés ismerős szavak, de a pontos jelentésükkel még most sem vagyok tisztában. :)
Én is szeretném megköszönni a Mecsek 600-as szervezését:)
Fantasztikus ellátás igen finom házi káposztásbéles és elnöki pogácsa:)), kedves pontőrök és persze a csodálatos Mecsek:) A 35-ös távon indultunk, ott szalagozás nagyon sokat segített szinte elő se kellet venni az itinert.
Csak azt a flaszteres részt a Hármashegy előtt nem lehetne kihagyni?:) Térkép szerint ott megy a kék jelzés és azon menni helyette? Iszonyat meleg volt árnyék kevés és víz se maradt már sok addigra az is meleg volt. A Vasas forrás életet mentett:)
Szép élmenyekben volt részünk, kellemesen elfáradtunk:) Jövőre ugyanott:))
Örülök, hogy tetszett a Mecsek 600-as Csúcsai! Néhányan tényleg eltévedtek (k-z+), ezt a hibát jövőre igyekszünk kiküszöbölni. Mindent egybevetve jól sikertült a túra, 95 résztvevő volt a három távon. Sajnálom, hogy nem sikerült elérned a rajtot Hűvösvölgyben, viszont a Mecsek szépségei talán kárpótoltak egy kicsit.
Jövőre visszavárunk és igyekszünk elérni, hogy (akik akarják) elérjék a Gyermekvasút rajtját.
Gát: a gyulai duzzasztónál 1 km, Sitka-Városerdő 3 km Városerdő-Szanazug 5 km Összesen 9 km
Aszfalt: Gyula kb 3 km a rajttól, Gyulavári - Solymos 6 km, Városerdőnél 2 km fakultatívan (ha a gáton mész, de pl. a kocsma is a gát tövében van...), Szanazug bő 1 km, Doboz kb. 3 km, Póstelek 1 km, Gyula a célban 1,5 km.
Üdv mindenkinek! Ezuton szeretnék köszönetet mondani mgruber sporttársnak a "Mecsek 600-as csúcsai" remek szervezéséért. Lehet, hogy akik eltévedtek másként fognak vélekedni, de szerintem a többség egy igazán szép túrával lehetett gazdagabb. Jó volt látni azt a lelkiismeretességet amivel a főszervező és édesanyja vezetésével az egész csapat végezte a dolgát. Nekem is volt egy kis eltévedésem, de teljes mértékben az én hibám volt. Csak egy hátat láttam az egyik uton eltűnni, én meg szaladtam utána. Amikor utolértem gyanúsan kívülállónak tűnt... Az volt. Több baki nem volt és tőlem ez már nagy eredmény. Így 8ó5p alatt sikerült beérni a célba. Fel akartam még utazni az "gyermekvasutas" túrára, de nem igazán jött össze. Az utolsó 5km-en nem kellett volna annyi szilvát lopni. Akkor elértem volna az IC-t. :)
Van benne mindkettőből, de nem olyan veszélyes. Az aszfalton gyalogolva már várod az erdei terepet, a mályvádi őstölgyes után az erdőben a gátat, a gát után pedig az aszfaltot. :)
A szombati Mályvád túrához frissítettem a túra honlapját. A most elmúló héten lehelyszíneltem az útvonalat, vesztemre bringával. Egyes szakaszokon a teljesen beállt kerekű bringát emelgetve a magyar nyelv kevésbé irodalmi szavait mantráztam...
Szóval: a túra gyulai rajthelye új helyen van, amely a vonattal érkezőknek tetszeni fog: alig 5 percet kell gyalogolni az állomásig. (Implom József Általános Iskola, Béke sugárút 49.) A megközelítés leírása és egy térkép is szerepel a lapon.
Elkészült egy részletes térkép az útvonalról, 3 db A4-es PDF-re fért ki. A térképet megkapják az indulók, de aki színesben is kinyomná magának az itt találja (darabja 7 MB!):
Vagy pedig Normafától van 921-es busz. A Széchenyi-hegyhez a legközelebbi megállója a Fülemile utca. Most látom, hogy közvetlen buszjárat mind a Déli pu.-ra, mind a Keleti pu.ra. A busz 0.49-kor és 2.49-kor megy.
Aki ma a Gyermekvasút nyomában 20km-es túrára megy, annak szólok, hogy túráját úgy tervezze, hogy az éjszaka 1 óra körüli vonat nem megy(köszönhetően a Széchenyi-hegyen lakóknak, mert zavarta őket ez az éjjeli vonat), csak a hajnali 4 órási! Így érdemesebb később rajtolni, vagy Széchenyi-hegyen hagyni a kocsit!
ketten visszamondták a túrát ezért van 2 (3) helyem a vértesi túrára (30as táv) útvonal nagykanizsa - b.szentgyörgy - m7 - szfvár - gánt. ua vissza is. jelentkezni mélen vagy T-kettőnullanégy-kettőkilencnyolckettő-es számon estig leeht.
köszi a tippeket, szerintem bemegyek a főépítészhez, nála láttam mindenféle rajzokat amikor az építési meg lakhatási ügyeket intéztük. Helyi viszonylatban ez adott. MEg esetleg a földmérőre rákérdezek, aki a házunk berajzolását intézi...
Mi is előbeneveztünk a szombati bakonyi tturádra , de a távolság miatt csak autóval tudunk odaérni. A déldunántúlról illetve talán az ország nagy részéről máshogy nem is lehet megközelíteni a rajthelyeidet ! Igaz mehetnénk egy nappal korábban meg ott is alhatnánk utána de ugyebár ez pénz és idő. Nincs mindenkinek nyári szünete !
Morcsi: bocs de ezt azért csak beírom a témához. Talán valaki még ki is próbálja azt amiről most tudomást szerezhet.
Hallgatoozoo: Bp. közigazgatási határán belül élsz??? Ha igen akkor szerintem lehetetlen dolog lenne beleképzelned magad egy vidéki ember helyzetébe aki nem lakik olyan kiváló helyen tömegközelekedési szempontból mint te.
Sok ok miatt hibás elképzelés az, hogy a túra rajtjába igyekvők ne vegyék igénybe az autós közelekedés adta előnyöket. Előbb talán a hétköznapi életben kéne változásnak bekövetkeznie.
Ha azt akarod, hogy az emberek környezettudatosabban éljenek akkor javasolj nekik vmi olyan megoldást ami szinte mindenki számára elfogadható.
Részemről az alábbi dolgot javaslom az autósoknak amelyben az autósok is jól járnak és a levegő tisztaságának megóvása érdekében is tehetnek valamit ha az életmódváltás nem is kivitelezhető:
ˇ de ami a legfontosabb, a benzinfogyasztás 21,8 %-kal csökkent!
A berendezés ára átlagos használat mellett kb. egy év alatt megtérül. Azoktól akiknek az autó az egyetlen elfogadható közlekedési eszköz nem lehet elvárni, hogy heringmódjára utazzanak a buszon. A Pécs-Harkány vasút megszűntével többen nem szoktak felférni a buszra reggelente és délutánonként hétköznap. Ha azok akik ezt az utat autóval teszik meg lemondanának eme "luxusról" még többen maradnának hoppon. Talán előbb a tömegközlekedést kéne elogadható szintre emelni és azután elvárni bárkitől is, hogy mondjon le az autóról. Tévedés ne essék, nem autóval járok hétköznap és nem is Harkányból és nem is tömegközlekedéssel. Hétvégén túrák alkalmával viszont nálam mindenképp az autó élvez előnyt azon sok okból kifolyólag amit szerintem felesleges részletezni.
Beszintezni pl én is be tudnám egy szintezővel, csak a meglévő épüeletek oldalában elhelyezett ilyem magasági pontokkal az a bibi, hogy mondjuk kertvárosi környezetben nemigen van. Aknafedlap esetén mondjuk okés lehet a dolog, ha tényleg sikerül megszerezni hozzá megfelelő adatot. Aknafedlap esetében az lehet a gond, ha lejt az út. Oké, pár centi nem a világ, most belőlem a kitűző beszél, én ugyanis ebben a munkakörben dolgoztam előszőr építkezésen, és súlyt helyeztem rá, hogy akár tizedmilliméter pontossággal legyen kitűzve, amit ki kell tűzni ;) De nem offolok tovább.
Vettem az Ikeában esőkabát. Na nincs benne mesterséges légzés meg ilyenek 300 forintért, de ebben az árkategóriában tűrhető erősségűnek látszik. A hátránya, hogy baromi nagy betűkkel rá van íva a hátára, hogy IKEA. :-))) Az előnye viszont, amiért megvettem, hogy aláférni látszik a hátizsák. Budaörsön vettem, az Örs vezér tériben nem láttam. (OFF: Budaörsre meg úgy kerültem, hogy az egyik fajta fiókból a 40 centi széles is csak ott kapható...)
Bár még kissé távoli, de tegnapelőtt petamival bejártuk és egyben felderítettük a december 23-án esedékes Fóti-Somlyó 30 ttúra útvonalát. A mérések alapján kiderült, hogy az útvonal várhatóan 31,6 km hosszúságú lesz, 660 m szintemelkedéssel.
A túra Mogyoród - Szilasliget szakaszának bejárásán készült fényképek megtekinthetőek itt!
Először nézz körűl , hogy hol van hozzád legközelebb ismert pontosságú magassági pont, ez a gyakorlatban lehet egy utkorona magassága egy aknafedlap, vagy bármi közmű műtárgy. A gyakorlatban a házak falába építenek be egy pár cm-re kiálló fém csonkot ezek a hiteles pontok. A földhívatalban a terülert térképén megnézheted hogy az a bizonyos pont milyen magasságú általában cm-pontossággal meg lehet ezt tudni ! Ezután már 'csak' egy szintező műszert kell szerezned kölcsönbe vagy hozzáértővel együtt és a magasság az ismert pont távolságától függően átvihető a telkedre.
Ha egy építész ismerőst keritessz az meg tudja csinálni !
Ez a pont annak ellenére, hogy pontos még nem lesz hiteles, de erre talán nincs is szükséged !