Én a városon belüli szakasznak nem tulajdonítanék túlzott jelentőséget, hiszen az útvonalkövetés sem öncélú dolog, sok természeti értéket pedig nem mutat meg az a jelzés. Sokáig rá sem jöttem, hogy a tömeg nem a jó úton megy, tavaly aztán bejártam az itiner szerinti útvonalat, de elég magányosnak éreztem magam a tömegtől elszakadva. :-)
Visszafelé pedig a cél közelében egy idő után gyakorlatilag nem lehet követni a jelzést, valahol elvész. Távban szerintem nincs különbség. A másik kettő már fontosabb dolog.
1. Még a városban van egy körforgalom, ahol ahogy észrevettem, szinte mindenki jobbra fordul a 100-as út fele. Itt egyenesen kell menni, és ahol egy kereszteződésben balra egy játszótér van, jobbra egy bútorbolt (ha jól emlékszem), na itt kell felkanyarodni jobbra, majd letérni az útról a 100-as aluljáró fele.
2. János-forrás után ugye van egy éles jobbos, majd balos kanyar, és ezután szokott lenni kavarodás, mert mindenki egyenesen megy, pedig egy papír mutatja, hogy jobbra. Nem kell megijedni. Jobbra kanyarodás után nemsokára egy kis hídon kell átmenni, majd egy lejtő, ami után balra, itt amúgy szinte kiírtották az erdőt. Ezt követően lesz egy kereszteződés, itt balra kell menni (jobbra menet van a mészégető). Majd ehhez a szakaszhoz csatlakozik be a tömeg.
3. Ezt a kavarást csak a beszámolók olvasgatása után tudtam meg. Ugye a vértestolnai műút/zsíroskenyeres szakasz. Nos 3 éve nem figyeltem, hanem levágtam a tömeggel ezt a részt. Holnap figyelni fogom a kéket.
Készül valaki Győrből autóval a Kálira? Barátaim (ketten, reménybeli elsőbálozók) tipródnak, menjenek-e, és talán egy fuvarlehetőség dobna egy nagyot a motivációjukon. :)
Azt még megoldom a G50 után,és akkor a túra előtt ott alszom. Viszont a túra után is ott akarok aludni,mert ingyenes,és másnap reggel eljutni a Karancsra :) Elvileg lehetséges,de van egy átszállás,ahol 2 percem lenne. Meg amúgyis olcsóbb lenne,ha vki menne így autóval. Rudiék vajon itthon vannak,vagy vmi 100as túrán?:)
10:15 körül teljesíteném a táblázatom alapján a holnapi napot. Igaz elég optimista voltam, 12 perc/km-rel számoltam, Tardoson egy 10 perces pihit, Bányahegyen 15 perc, szűk 10 perc a zsíroskenyerezéshez.
Cipőügyileg arra jutottam, hogy abban a csukában megyek, ami múlthéten genyózott, de leragasztom a kényes részt (hál istennek a talpa nagyon kényelmes), reggel még eldöntöm, hogy duplazoknit veszek e fel. Biztonság kedvéért velem jön a futásra használt cipőm.
Ezt igazából Józsa Gabitól kellene megkérdezni. Ők tették át az új nyomvonalra a pirosat. Én csak "felhasználó" vagyok ill. az Ő kérésükre, a kész utakat szoktam leméregetni bringával.
Szerintem nagyon be lehet nőve, ha inkább hozzá sem fogtak a felújításához.
A következő módosítás az volt, amikor a Bobonyér nevű részt ki kellett venni a járhatatlansága miatt. Ezen a részen nagyjából csak akkor jár(t) turista, ha a teljesítménytúra volt.
mennyire járhatatlan?
szeretném ha a régi piros nyomvonalát követné a Palóc LeFaGySz.
a márciusi bejáráson az átfestett piros sávot követtük, elég unalmas rész volt Karancsalja és Ceberna völgy bejárata közötti szakasz, bár tökig érő hóban nincs unalmas útvonal :-))
No igen... Ez adja a motivációt, hogy annyi év eltelte után újra elmenjek erre a - most jubileumi - rendezvényre. Nem lesz könnyű menet.
Ez nagyszerű! Remélem, hogy találkozunk!
Ha már történelem, akkor egy kis összefoglaló.
Az első Karancs-Medves 50-es 1993-ban volt. Számomra érdekesség, hogy akkor indultam első teljesítménytúrámon, de az nekem a 35-ös távon volt. (Nem is hallottam róla, hogy lesz ötvenes is, nem mintha azt választottam volna.) Így is nagyon kifáradtam, eléheztem...
Aztán 1995-ben indultam először az ötvenes távon és azóta 12 teljesítésnél tartok (MTB-vel).
Az első, nagy változás akkor következett be az útvonalban, amikor a székvölgyi bánya (újból) beindult. Ez azt jelentette, hogy az útvonalat mindíg egy kicsit északabbra kellett vezetni a bánya terjeszkedése miatt. Ezt eleinte meg lehett oldani a jelzések áthelyezésével, de később már annyira gyorsan mentek ezek a folyamatok, hogy csak a szalagozás segített. Végül azonban teljesen új nyomvonalra kellett helyezni a sárga sáv jelzést, mely már nem is érintette a Kotát. (Azóta a sárga jelzés visszakerült ide.)
A következő módosítás az volt, amikor a Bobonyér nevű részt ki kellett venni a járhatatlansága miatt. Ezen a részen nagyjából csak akkor jár(t) turista, ha a teljesítménytúra volt. Így mindíg óriási munkát jelentett a kitisztítása. Helyette bekerült a bárnai rész. Szilváskőpusztáról kellett leereszkedni Bárnába, majd a kohász-kék jelzésen át, visszatérni a sárga sávra.
Eleinte a szlovák rész annyi volt a túrában, hogy Somoskő várából át kellett sétálni a bazaltömlésekhez Szlovákiába. Később ez már úgy lett módosítva, hogy a Karancs után Sátoros faluba kellett átmenni és a Krúdy-forrás érintésével (a tanösvényen) kellett felmenni Somoskő várába, majd onnan visszatérni a magyar területre.
Sajnos idővel már nem lehetett megegyezni a szlovákokkal a (tanösvény) belépődíj rendezésén, ekkor került át az útvonal a Macskalyuki-bánya vidékére, megtartva így a szlovák kitérőt.
2008-ban a Gyalogtúrázók Országos Találkozója alatt volt megrendezve a túra, így a rajt/cél helye kikerült a Tóstrandhoz és így kimaradt a túra elejéről a pipis-hegyi hullmávasút, bekerült helyette a csodálatos Kercseg-lapos ill. a végén a Pécs-kőről Ponyi-puszta felé kellett átkötni a Dolinka helyett.
A múlt évben egy merészet gondolt az NMTBSZ és a túra útvonalát nagyban megváltoztatta. Az eleje megmaradt klasszikusan, ám Inászótól már ismét a Kota következett (piros jelzés), majd Somlya-tető - Zagyvapálfalva - Szánasalja - Baglyas - Károlyi volt az útvonal.
Persze fentieken kívül is voltak apró jelzésáthelyezések (Nagy-Ortás, Dolinka...), így két egyforma KM50 talán nem is volt a 20 év alatt.
A rajt helyszínek is módsoulgattak. Hosszú időn át a Táncsics Mihály Szakközépiskola volt a bázis, majd egyszeri alkalommal a Tóstrand, utána következett a József Attila Művelődési Központ, majd pedig a most is helyet adó Galcsik fogadó.
Az új parkolási rendszer Salgótarjánban május 1-el indul, tehát senkit se zavarjanak meg az új - erre figyelmeztető - táblák.