Erről nekem egy zempléni példa ugrik be, a kék egy erdészeti úton halad valahol a Bancsi-gödör mellett, majd hirtelen letér, (levág egy kanyart) lemegy vagy 30méter szintet a gödör aljára hogy utána visszakapaszkodjon megint az útra.Alig bírtunk kimászni innen, majd láttuk hogy akár az úton is mehettünk volna végig, kb 150 méter kerülővel, szintben haladva.Csak néztünk egymásra és mint lejjebb valaki mondta ugyanazt gondoltuk: "noooorrmális Maaargit?"
Télen még izgalmasabb lehet ugyanez, némi hóval, jéggel.
Tudom, hogy sokan nem szeretik az aszfaltot, de vannak helyzetek, mikor sokkal jobb. Vagy épp nagyon öncélú egy turistaút kijelölése, és látszik a vonalvezetésen, hogy minden 5-10-200 métert megragadtak, hogy annyival is kevesebb dózer vagy beton legyen benne, miközben pillanatok múlva visszakanyarodik, de addig is tesz egy teljesen felesleges kunkort a susnyásban.
Példák: piros sáv a Taxi-nyiladékban, OKT a Tar-kő előtt, PX síút a Foltán előtt... e szakaszokon ha megköveznek sem vagyok hajlandó letérni az 1000x járhatóbb verzióról, hogy pár pillanat múlva visszatérjek oda.
Nem szapultam, csak megjegyeztem, hogy biza' jó sok aszfalt van benne - amit én speciel nagyon nem szeretek, pláne, ha erdei út van/lenne helyette. Helytől, tájegységtől függetlenül. A cserháti dózerutakat hagyjuk, ott tanultam meg, mi is az igazi sár :-D
Nálam meg épp az aszfaltfóbia és a dózerfóbia csapja ki a biztosítékot. Vagy te nem voltál még Cserháton? :-)
Vagy egy brutál szűzhótaposás a februári Vértesben az OKT-n... vannak azok a körülmények, ahol kifejezetten jól jön egy ilyen sima terep.
Meg aztán... a budai túrákból nem kevés halad át hosszú km-eken át a fővároson, betonon, nagy forgalomban... az jobb? Azokat érdekes nem szapulja senki, pedig lassan csak az van a naptárban...
Amúgy sztem tökéletes idő volt a mostani bércen. Ez a kis eső arra pont jó volt,hogy pihe-puha talajon lehetett menni,sár sehol se volt. Kékes előtt is csak azért fáztam,mert alig tudtam haladni :)
Erdőkerülő/Foltán-túra szolgálati közlemény: az új vasúti menetrend alapján reggel két vonattal kevesebb megy majd el Balassagyarmatig (ezáltal Nagyoroszi-Drégelyvár megállóig) Vácról, Diósjenőig megy majd mind. S mivel vonalas túrákról van szó elsősorban, ez átírja a forgatókönyvet. Mivel Nógrádig minden vonat elmegy, szinte bizonyos, hogy körtúrákká alakítva, az eddigi célhelyszínek lesznek majd a rajthelyszínek is. Útvonalak kidolgozás alatt, ha megvan, küldöm efemm-nek, hogy felkerüljön a TTT-honlapra. Valószínű még a héten.
Ami fix: a július 15-i útvonalak közül az eddig megadottak szerint csak a 30-as kerékpáros megy majd (királyréti körtúra aszfalton).
Sajnos figyelmetlenségből, kapkodásból, szétszórtságból de Oroszlánváron hagytam (Zebra márkájú) fém poharamat, Közel 10 éve hordozom magammal túráim során, nagyon szeretném visszakapni. Sajnos csak egy 10-15 perccel később vettem észre, hogy nincs meg, de onnan már nem akartam visszamenni.
Végre, hosszú idő után ismét egy igazi teljesítménytúrás hétvége: Mátrabérc első teljesítés (11:23), Andezit 30 pedig másodszor, utóbbi a Cserhát Kupa miatt is, no és azért, mert csodálatos útvonal, ami a Sztúpával még teljesebb lett.
A Börzsöny éjszakai óta, azaz 2 hónapja nem volt ilyen erőpróbám (OKT + börzsönyi túramozgalmak képezték a prioritást), már hiányzott. S most érzem is a lábamban, kissé zombijárásom van :-)