Keresés

Részletes keresés

Szigi101 Creative Commons License 7 órája 0 0 304123

"hogy a Playing the Angel felvizezését adják elő több lemezen át "

 

ijj, ez betalált :) sajnos nem jogtalan :)

Előzmény: Amphicoelias (304122)
Amphicoelias Creative Commons License 9 órája 0 0 304122

Ez az egész nekem leginkább amiatt szomorú kicsit, mert a 90-es éveben sok előadó, sok együttes bomlott fel, pusztította el magát, drogozta vagy itta el az agyát és ezzel véget is ért minden, mivel azon az együttesen kívül egyszerűen nem voltak képesek elég érdekesek vagy tehetségesek lenni már, mert csak úgy, abban a közegben, azzal az egy stílussal és megjelenéssel működött csak a dolog. De a DM és főleg Alan NEM voltak ilyenek, Alan kiválása után a DM-ból nem kellett volna, hogy egy évtized múlva a zeneiparból is eltűnjön, egyszerűen ennél ő több volt.

 

És azt is elismerem, amit Alan kritikusai is felhoznak néha: azzal, hogy így vált ki és így hagyta abba a zenélést, annak ellenére, hogy szerencsére most is él, tulajdonképpen olyan lett, mint azok a zenészek, akik a csúcson meghaltak és nem láttuk, hogy milyen az, amikor már 25 éve zenélnek és kiadtak 15 lemezt, amiből egyszerűen a nagy számok miatt nem lehet mindegyik a legmagasabb minőségű. A DM néhány finoman szólva sem erős dala mellett az a másik ok, ami miatt ekkora kultusza van manapság.

Kétségtelen, hogy Alannek is választani kellett volna előbb vagy utóbb: vagy újra és újra ezt a SOFAD-UM hangzást variálgatja és akkor megkapja, hogy a nyolcadik ilyen lemez már csak az árnyéka az elsőknek (ahogy a subHuman esetében ez már el is kezdődött), vagy csinál valami teljesen újat és mást, ami a közönség egyik részének tetszik, a másik meg azt mondta volna, hogy "ez már nem az az Alan", meg a szokásos szövegeket. Ezt kétségkívül megúszta ezzel.

 

De ha ismered a nézeteimet, ízlésemet ebben az ügyben, akkor láthatod, hogy emiatt nekem csak még jobban fáj, hogy nem zenél, hiszen én kifejezetten tudom élvezni, ha egy valamiről ismert nagy előadó valami újjal, mással mer kísérletezni az új technológiák megjelenésével. Én nem kerestem volna azt, hogy "legyen olyan mint az Liquid", én kifejezetten szívesen vettem volna, ha láthattam volna milyen irányokat vesz.

És pont ezért ironikus: a DM inkább érvelhet azzal, hogy ők rá vannak szorulva, hogy a Playing the Angel felvizezését adják elő több lemezen át valami komolyabb kockázat (lást Exciter) helyett, mert ők tényleg egy masszív régi rajongótáborra és a turnézás élményére építenek, de ha Alan Recoil-ként tényleg ennyire nehezen talált hallgatókat, hogy eladja a zenéit, az egyben egy lehetőség is, hogy nyomás nélkül csinálhasson amit csak akar, kísérletezzen bármivel, nagyon elvont irányokkal és mainstream-ebb dolgokkal is. Azt hittem, hogy a zenélést már önmagáért is annyira szereti, hogy ezt fogja csinálni a DM-ból kilépés után. Még voltak is ilyen mondásai, hogy a DM-ben olyan keretek közé volt szorítva, amin túl akar lépni, bla bla bla, ezért az örömzenélés-kísérletezgetés önmagáért is érték lehetne neki, megéléstől függetlenül. Ne mondjuk már, hogy valaki, aki 2024-ben vesz Norvégiában egy igencsak drága tengerpart közeli házat az nem zenélhet a zenélés öröméért, mert különben éhezni fog... Vagy te mit gondolsz erről a témáról?

Előzmény: Őrült kacsa a zebrán (304111)
Rabeto3 Creative Commons License 13 órája 0 0 304121

Nekem a két DM remix kimondottan tetszik, amit készített. 

Előzmény: Average Clouds (304113)
Rabeto3 Creative Commons License 13 órája 0 0 304120

TOP 1-es szám! Köszi

Előzmény: We see you next time (304119)
We see you next time Creative Commons License 14 órája 0 2 304119

Egy röpke szösszenet a mai szülinapos kapcsán, ami amúgy a kedvenc albumom legkifinomultabb dala, szóval nálam mindenképp megérdemel egy külön borítóelemzést :).

 

Merthogy ez a dal nem csak a cizelláltsága és kidolgozottsága kapcsán mérföldkő, hanem a borítók terén is hordozott újdonságokat.

 

A Stripped kislemez 1986 elején érkezett, a feketébe öltöztetett Black Celebration album beharangozó kislemezeként. Az album címéhez és tartalmához illően sötétebb tematikájú borítókat kaptak a korszak kiadványai. Az addig fotócentrikus albumborítók és viszonylag színes, néhol harsány kislemezborítók után a „noir” vagy „film noir” stílusjegyek jelentek meg. Előtérbe kerültek a piros-fekete-esetenként jégkék színkombinációjú, emiatt karakteres, némileg erőszakos és kétségtelenül erotikus kisugárzású borítók.

 

A Stripped borítóján lévő grafikát Ian Wright illusztrátor készítette Martyn Atkins minimális instrukciói alapján. Az útmutatás szó szerint a következő volt: „dolgozz egy keskeny sávban, és gondolj zászlókra”. Az illusztráció színeiben és formáiban is visszaköszön a Construction Time Again borítófotója. A borító tervezése Atkins nevéhez köthető. A vadító színeket tökéletesen emeli ki a fekete háttér.

 

Most először jelennek meg az együtteshez köthető olyan motívumok, logók, amiknek a száma ezután minden album kapcsán gyarapodott. Személyes kedvencem az M betűbe írt D. Ez egy könnyen rajzolható, karakteres logó, anno mindenhová ezt skicceltük. Különleges infó, hogy először a Stripped borítóján kapott helyet a Mode-ot körülvevő képi világ meghatározó ikonja, a megafon. Ez a motívum hamarosan a zenekar meghatározó szimbólumává vált a világuralom felé vezető úton, amit a Stripped borítóján a hegytetőre kitűzött zászló is szimbolizál :) . A megafon és a zászló motívum folytatólagos használatával átkötés keletkezett a következő albumokhoz is, ami már az abszolút világsiker felé vitte a bandát nem csak zenében, képi világában is.

 

 

A Stripped Highland mix borítójába éppúgy belekevertek némi színt és variát, ahogy a zenébe.

 

 

A But not tonight borítója színvaria-fehér háttér kombóban:

 

 

Néhány különlegesebb megjelenési forma:

 

Ausztráliából:

 

 

Japánból:

 

 

A filippínóknál ezt a szörnyűséget rejtette a tok:

 

 

Valamint egy bazijó plakát a megjelenés kapcsán, csak úgy…

 

 

 

https://www.classicpopmag.com/2021/06/the-cover-art-of-depeche-mode/

https://www.depmode.com/Depeche_Mode_Stripped.php

https://www.discogs.com/master/24701-Depeche-Mode-Stripped

 

 

Stenéltessen szívszerelem...

 

Őrült kacsa a zebrán Creative Commons License 18 órája 0 0 304118

Esetleg PC-tornával hasbeszélő beatboxot produkál?

Előzmény: Average Clouds (304116)
Őrült kacsa a zebrán Creative Commons License 18 órája 0 0 304117

Hmmm... szaval is közben? Vagy esetleg fest?

Előzmény: Average Clouds (304116)
Average Clouds Creative Commons License 19 órája 0 0 304116

Persze, értem-értem, de ő nagyon jó témavariációkkal színesíti a darabokat.

Előzmény: Őrült kacsa a zebrán (304114)
We see you next time Creative Commons License 19 órája 0 0 304115
Őrült kacsa a zebrán Creative Commons License 20 órája 0 0 304114

Ilyet még senki sem csinált, de még zenekari tag se! #irony

:)

Előzmény: Average Clouds (304113)
Average Clouds Creative Commons License 20 órája 0 0 304113

Following the success of my first 'Depeche Mode Interpretations' shows in Estonia and Germany, I am pleased to announce my very first UK show. Come and join me for a most memorable evening in a stunning venue which is simply perfect of this kind of show - St. John's Church In Hoxton, Saturday, Feb 15th, 2025. 

What makes these shows unique? I perform my favourite Depeche Mode songs in a way you have never heard them before - on an upright, acoustic piano. No band, no backing tracks, just piano and vocals. I am pleased to have the great 'Cult With No Name' as my special guest and support. 

 

 

 

Ez pöpec lesz, szerintem zongorázni azt nagyon tud a srác

mindenki senkije Creative Commons License 2 napja 0 1 304112

Így van. Ezért mondtam, hogy ez egy bullshit. A máskor olyan készséges, kimerítő és precíz válaszokat adó Alan itt a végén sajnos teljesen értelmezhetetlen

Előzmény: Amphicoelias (304109)
Őrült kacsa a zebrán Creative Commons License 2 napja 0 0 304111

Jogos. Igazából tök mindegy, hogy Charlie mit gondolt, vagy hogyan érzett. Így, ahogy mondod, ha igazaból akart volna bármit is vajúdni, megtalálta volna a módját, hogy az a hallgatókhoz eljusson.

Előzmény: Amphicoelias (304109)
Rabeto3 Creative Commons License 2 napja 0 0 304110

Igaz.

 

Előzmény: Amphicoelias (304107)
Amphicoelias Creative Commons License 2 napja -1 1 304109

De Alan biztosan ismeri a zene történetét, hogy hányszor fordult már elő, hogy változott a zeneipar és az a mód, ahogy értékesítették a zenét, sőt már önmagában is, hogy mi számít zenének.

Az Alan előtti generáció még a DM-ra fújt, hogy mit képzelnek, hogy dobos nélkül, dobgéppel lépnek fel és ez nem élő zene így, mert majd az elektronikus eszközök elveszik az igazi zenészek munkáját, akik egy életen át gyakoroltak a hegedűn, mire Alan lenyom egy gombot és kap egy hegedűhangot. Azelőtt azon aggódtak, hogy ha túl könnyű beszerezni és lejátszani a zenéket, senki nem fog koncertekre járni. Ha visszafelé ezt megértette, hogy a bakelit után jött a CD, hogy a koncertezés és a turnézás is mennyit változott mondjuk a 70-es évektől a 90-es évekig, akkor utána az internet világa miért lenne olyan más? A CD helyett már máshol, de most is vannak zenészek, akik alkotnak és eladják a zenéket. Vannak a mai zeneiparnak gondjai, ez világos, de biztosan nem az, hogy Alan Wilder ne élhetne meg röhejesen könnyedén rajta.

Előzmény: mindenki senkije (304086)
Amphicoelias Creative Commons License 2 napja -1 1 304108

Én rákerestem 8 koncepciólemezre ebben a listára, ami biztosan az, különböző előadóktól. Egyik sem volt rajta. De egyébként is képtelenség lenne listázni, az több ezer lemez lenne.

Előzmény: Őrült kacsa a zebrán (304092)
Amphicoelias Creative Commons License 2 napja -1 1 304107

Vannak olyan lemezek is, amiknél egyértelmű, hogy nem csak zeneileg hasonló hangzású, hanem tényleg világos, hogy a struktúrája szándékosan, egy nagyon is átgondolsz koncepció mentén készül. Jean-Michel Jarre az a zenész, aki a mai napig nyíltan elmondta, hogy ő nem úgy készít albumokat, hogy leül és zenei ötleteket próbálgat, csinál egy dalt, aztán újabbakat és ha elég összegyűlik, akkor kiad egy lemezt. Nem, nála úgy van, hogy először kitalálja a lemez konkrét témáját és hogy milyen hangszereket, szoftvereket használ hozzá, amiben az más lesz, mint a korábbi lemezei és csak utána gondol dallamokra, ütemre, bármi zeneire. Ezért sokszor kifejezetten elemzősek, gondolkodósak a lemezei.

Csak néhány példa a koncepcióira:

 

- Az 1990-es Waiting for Cousteau valójában Cousteau kapitány tengeralattjárós utazását meséli el zeneileg, időrendben. A lemez 4 számból áll, ebből az első vidám, könnyed, karibi hangzású, "parti", a második egyértelműen a "kihajózás" dinamikus, de már komolyabb hangvételű, a harmadik lüktetőbb, ez a nyílt óceánon magányosan hajózás, a negyedik pedig egy 47 perc hosszú csöndes, repetitív, ütemtelen atmoszférikus ambient, ez a végtelen óceán sötétjét jelenti, ezért is ilyen hosszú, hogy ez érzékeltesse.

 

- A 2021-es Amazonia című lemeze 50 perces, de apró kis motívumokból álló természeti és törzsi hangokat használó ambient, ahol sok kis rész ismétlődik, egymáshoz hasonló, de soha nem pontosan ugyanolyan. Nincs igazán struktúrája, eleje, vége külön daloknak, inkább egybefolynak, stb. Ez pedig az amazóniai esőerdőben elveszett ember útját jelenti zeneileg, hiszen valóban ilyen egy esőerdő, ugyanazok a fák, ugyanazok a jelenségek ismétlődnek, de sosem pont ugyanúgy, sosem kiszámíthatóan.

 

És még sok más példa van ilyenekre a munkásságában.

Előzmény: Rabeto3 (304099)
Őrült kacsa a zebrán Creative Commons License 2 napja 0 0 304106

Dehogy, ez is valami szar bootleg.

Előzmény: Rabeto3 (304103)
Szigi101 Creative Commons License 2 napja 0 0 304105
Rabeto3 Creative Commons License 2 napja 0 0 304104
Előzmény: Rabeto3 (304103)
Rabeto3 Creative Commons License 2 napja 0 0 304103

Bocs, azt hittem kapunk végre egy jó Let's Get Together-t.

Előzmény: Rabeto3 (304102)
Rabeto3 Creative Commons License 2 napja 0 0 304102
Előzmény: Őrült kacsa a zebrán (304101)
Őrült kacsa a zebrán Creative Commons License 2 napja 0 1 304101
Őrült kacsa a zebrán Creative Commons License 3 napja 0 0 304100

Így van. Vagy akár a Cure: Wish garázshangzása.

Előzmény: H-Egyke (304098)
Rabeto3 Creative Commons License 3 napja 0 0 304099

Szerintem sokszor csak bele van magyarázva a koncepció, főleg amikor éppen ezért teljesen egysíkúra sikerül a lemez.

Rajongok Alan-ért ez nem is kérdés, de például a Liquid:  eleje és vége repülő, közben állítólag a pilóta gondolatai (legalábbis ilyesmiről volt szó), akkor hogyan pottyan oda a Jezebel? Jobban illene csak a kislemezre, mert durván megbontja az egyébként egységes lemezt. Ilyen szempontból talán még a Some Great Reward felépítése, hangzása telitalálat.

H-Egyke Creative Commons License 3 napja 0 0 304098

Az 1492 tökéletes példája a zeneileg koncepciózus albumnak. Ilyen az R.E:M: Monstere is a direktbe elhangolt gitárokkal.

Előzmény: We see you next time (304093)
H-Egyke Creative Commons License 3 napja 0 0 304097

hasonlóan szólnak

Előzmény: H-Egyke (304096)
H-Egyke Creative Commons License 3 napja 0 0 304096

Szerintem a legtöbb album esetében a zenei koncepció adott - ahogyan hasonló hangszereléssel, hasonlüan szülnak a dalok.

Nekem ez a zenei koncepció, és fingom sincs, hogy a fenébe csinálják a zenekarok (kivétel azért akad), hogy az éppen aktuálisy albumuknak más hangzása van (persze vannak kivételek is).

Ez nemcsak producer kérdése.

 

Vágom, hogy nálad mást jelent a zenei koncepció, ami rendben is van.

Előzmény: Őrült kacsa a zebrán (304090)
Rabeto3 Creative Commons License 3 napja 0 1 304095

A Black Celebration úgy tökéletes, ahogyan van. Szerintem. Minden idők legjobbja. Az én listámon :)

Előzmény: Őrült kacsa a zebrán (304090)
mindenki senkije Creative Commons License 3 napja 0 0 304094

pontosan!

vagyis én el sem olvasom ezt a wikit róla, mert a köznyelvben szerintem máshogy értjük a koncepciózusságot (és nem érdekel a vegytiszta, tudományos magyarázat)

úgy, ahogy te is

egyébként meg igen, a filmzenék jellemzően eléggé koncepciózusak, ott van pl a HAIR

a hivatkozott The Wall is egy képzeletbeli (majd pedig megvalósult) film (és színdarab) soundtrackje

de ebben a pillanatban pl ez szól nálam: Sven Väth: The Harlequin, the Robot and the Ballet Dancer és szerintem ez is gyönyörű, kerek egészt ad ki

(ajánlom is mindenkinek, aki nem idegenkedik a szépen felépített elektronikus zenétől, talán vannak itt is ilyenek...)

Előzmény: We see you next time (304093)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!