jo_lenne_tudni:
Sejtettem, de azért IMHO nem lehet semmi összeg egy-egy "normális" reklám elékszítése sem.
A Tv-s reklám órámsajnos elmaradt,így még mindig tudatlanul ülök itt. :-)
Nos egy hirdetes ugy nez ki, hogy vannak a reklamugynoksegek. Ezek jo elore megveszik a mediat (tv, radio, plakatok ujsag). Nagy tetelben vasarolnak, arengedmenyt kapnak. Minden egyes reklamfilm vetitesi helyet Neked adnak tovabb, esetleg egy "kis" haszonnal. Ha egy termeket meg akarsz ismertetni, akkor ahhoz jo sok hirdetes kell, es ahhoz pedig jo sok penz. Ezen osszegek mellett akar mar ingyen is legyertjak a reklamfilmet, csak az o ugynoksegukon keresztul bonyolistd le a hirdeteseidet...
Igazabol a mediaido eladasaban van a penz, nem pedig pedig a reklamok kitalalasaban, legyartasaban, a hirdetovel valo kapcsolattartasban. Ezert kapod ezeket ingyen.
Na most akkor a TV-Shop reklámjaiból mennyi folyik be a pénztelenségre panaszkodó csatornáknak, valamint honnan van a TV-Shop-nak több száz millió forintja a havi reklámokra. Szerintem naponta legalább 6 óra termékbemutató reklám megy a különbözo csatornákon.
HONNAN VAN ENNYI PÉNZÜK!
Typo
Ezek az arakhoz kepest egy kicsit gagyi, mikor valamelyik bank felajanl pl 2 milliot az arvizkarosultaknak. Csak egy tvcsatornan tobbet kolt reklamra, mint amit felajanl.
De hasonlot erzek a Fridivel is. Dicsekszik, hogy mar 10 miller osszejott neki a 90ftokbol. Ismeritek a hirdetest, jo hosszu. Mi lenne, ha kirakna egy feliratot ezen ido alatt a reklamok sarkaba, hogy most ez a penz ide meg oda megy, es 10szerese osszejonne.
Persze akkor nem Fridi lenne a gyerekek megmentoje...
A TV-s árakat én sem ismerem, de egy-egy menőbb újságnál az egész oldalas hirdetés ára simán milliós nagyságrendű, a TV-ben egy perc nagyjából ugyanennyi lehet - de inkább több...
A TV reklamperceket arait ugyan nem ismerem, de a legtobb termek ara igy alakul: (gyogyszer, auto, mosoporok) 30% fejlesztesi+eloallitasi koltseg, 30% marketing, 40% profit, szallitasi koltseg, ado, stb. Ket dolog, amit ez nekem mond: 1 egy kocsi eloallitasi koltsege kb. a harmada a gyari arnak, es ugyanennyibe kerul a reklamozas! 2 megeri elmenni marketingesnek, mert ahol ekkora penzek forognak, joval nagyobbat lehet kaszalni, mint pl. programozokent, rendszergazdakent v. barmilyen mernoki szakmaban.
Arra lennék kíváncsi, hogy a különbözo tv-reklámokra vajon mennyit fordítanak a cégek. Érdekelne, hogy mennyibe kerül a kölönbözo csatornákon egy-egy perc reklám. Amennyiben valaki ezekre megközelíto árakat tud mondani, akkor meg kéne nézi az úgynevezett TV-Shop-os félórás-órás reklámokat is, vajon az a cég mennyit költ egy hónapban reklámra, annak dacára, hogy szerintem nem igazán kelendoek az áruik. Szerintem a TV-Shop nem is reklámoz, lehet hogy (áru)ismerteto filmet ad el a csatornáknak. Mi a véleményetek.
Typo