Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

hegyes.marci Creative Commons License 19 órája 0 0 222266

Sziasztok

motometer oracsoportja m40 es hez vagy alaplapja nincs valakinek pest megyében?

Nagy segítség lenne köszi előre is!

marton.hegyes@gmail.com

30 9702152

Andriska318is Creative Commons License 2019.08.06 0 0 222265

Sosem volt ilyen jó sora egy e30nak sem

 :-)

Előzmény: petrolhead (222258)
hornyaz Creative Commons License 2019.08.03 0 0 222264

Meg persze köszönöm annak a fórumtársamnak a közreműködését aki lehetővé tette, hogy el tudjak indulni!

Előzmény: hornyaz (222263)
hornyaz Creative Commons License 2019.08.03 0 0 222263

Hát igen. Az enyém még eredeti M40B16 de be lehetne adni abba a felújítós TV-műsorba. Lehet, hogy 30 éves de még elindultam és szerencsére hazaértem. Nagyjából ennyit ment az autó, plusz olyan 100km sallang naponta vissza a szállásra a Balaton északi részén tett kirándulásokról. Sok földes út, por, teljes terhelés öten, autópálya, ilyesmi. Olaj és vízfogyasztás nem mérhető ezalatt a táv alatt. Ami elkeserítő, hogy egyre kevesebb E30-at látok az utakon. Számszerűen egy jött szembe egy Somogy megyei kis faluban itt, egy fekete kabrió aki intett...

Előzmény: petrolhead (222251)
e30nick Creative Commons License 2019.08.03 0 0 222262

Ugy ertem, hogy van egy jol mukodo autod, meg van masik jol mukodo lmm-ed, akkor ha azt beepited tovabbra is egy jol mukodo autod lesz. Szoval nem kell oket osszetanitani.

Előzmény: Tzl (222261)
Tzl Creative Commons License 2019.08.02 0 0 222261

A motorvezérlő típusa az biztos. Sokat olvastam utána a típusoknak, meg 25-ből is lett kibontva.

 

"Az ecu es az lmm nincs egymashoz hangolva." Ezt úgy érted, hogy elképzelhető, hogy állítani kell az új ECU-hoz, vagy hogy nem kell, mert az tutira úgy jó ahogy van.

 

Tegnap nem volt időm vele foglalkozni, de az első dolgom az lesz, hogy a tankszellőztető csatira rádugok valami fogyasztót, hogy megnyugodjon az ECU.

Mert az a furcsa, hogy nem ég a MIL lámpa, hanem gyorsan villog. De nem találtam semmit e30 fórumokon, hogy ez mit jelent.

A mai kocsiknál a gyors villogás környezetvédelmi hibát vagy katalizátor tönkremenetelének a veszélyét jelenti, és pl az off-topik családi kocsim égéskimaradás esetén nem is engedte alapjáraton járni a motort, hanem mindig leállította amint visszaesett a fordulat alapjáratra. (Ijesztőbb mint maga a hiba. :) )

 

Előzmény: e30nick (222260)
e30nick Creative Commons License 2019.08.01 0 0 222260

Az ecu es az lmm nincs egymashoz hangolva. Mas hibakod nincs, csak az a szellozteto? Nem lehet, hogy az uj vezerlo esetleg 25e-hez valo?

Előzmény: Tzl (222259)
Tzl Creative Commons License 2019.08.01 0 0 222259

Sziasztok!

 

Az alapjárati problémámmal küszködve eljutottam oda, hogy vettem egy 1.3-as verziójú motorvezérlőt, ami már tényleg szabályozza az alapjáratot, sőt a gyújtásával nem zavarja végre a jobb első ABS jeladómat, így végre mutat életjeleket az ABS is, és bónuszként lett végre MIL lámpám is. :)

 

Viszont érezhetően gyengébb lett a motorom. Pedig a kiszedett régi ECU is egy alap, gyári 325-ös volt, meg az új is. (Látszik, hogy egyik sem volt még kinyitva)

Tegnap mentem vele egy kb. 25km-es kört, ennyi idő alatt adaptálódnia kellett volna, nem? Már ha tud ilyet az ECU.

Elképzelhető, hogy a légmennyiségmérőknek meg az ECUk bemenetének van ekkora szórása, hogy minden ECUhoz hozzá kell hangolni az adott légmennyiségmérőt?

Vagy ami most jutott eszembe, villog a MIL, hogy nincsen a tankszellőztető szelep rádugva (ez igaz is). Ez az ECU tud olyat, hogy környezetvédelmi hiba esetén korlátozza a teljesítményt?

Esetleg bármi egyéb ötlet?

 

Köszönöm előre is.

petrolhead Creative Commons License 2019.07.29 0 1 222258

ezt is lattam :) sejtettem, hogy ismeros lehet. aztan szoba jott az eloelet, es onnantol mar biztos volt.

Előzmény: Andriska318is (222256)
NoFeArnolD Creative Commons License 2019.07.28 0 0 222257

Na de mit keres egy is-ben a fehér tetőkárpit? :)

 

Kedvenc részem a videoban: az s14-es motort nem adta oda 20e euroért. Ühümm. Közben hahun lóg a kpl kocsi hónapok óta 4.9m-ért :D

Előzmény: Andriska318is (222256)
Andriska318is Creative Commons License 2019.07.26 0 1 222256

https://www.youtube.com/watch?v=x4P8OhsbrRE

 

ez az autó eredetibb és még ismerős is lehet :-)

 

Egyébként az a kék belső kritikán aluli. És a DTM matricázás sem éppen jó reklám egy régi yountimernek. Szerintem

Előzmény: petrolhead (222251)
Tory. Creative Commons License 2019.07.20 0 0 222255

Kicsit viccesek, tavaly 2000ft es mehettem a palyan sajattal is,😎 holnap 5500-15500 ft.🤬 Van inflacio nem kicsi...😬

Előzmény: robertodinero (222254)
robertodinero Creative Commons License 2019.07.19 0 0 222254
petrolhead Creative Commons License 2019.07.19 0 0 222253

tegyuk idezojelbe, hogy "ismerek", de talan siralyszarnyas merci tulajt pl kevesebbet ismerek :)

Előzmény: akos51 (222252)
akos51 Creative Commons License 2019.07.19 0 0 222252

Te honnan ismeresz ilyen embereket és miért?:)

Előzmény: petrolhead (222251)
petrolhead Creative Commons License 2019.07.19 0 0 222251

igen, van ez a video...  csak aki ismeri kicsit kozelebbrol a felhozatalt, az tudja az egesz telken nincs egy E30 sem, amire olyasmiket lehetne mondani, hogy "eredeti" vagy netan "teljes". oke, hogy nem cel az OT, de azert ez a csomag igy nem ugyanaz a csomag. es ez az ido elorehaladtaval sem lesz ertekesebb.
a te autod pl eredeti es ha nem is er milliokat, de kevesebbet nem fog erni kesobb sem.

 

nem fikazni akarok, mert ha azt akarnek, akkor a videohoz kommenteltem volna. de itt kis kozossegunkben szerintem mindenki melyebbre nez E30 temaban ;)

Előzmény: hornyaz (222250)
hornyaz Creative Commons License 2019.07.18 0 0 222250

Ha bővebben érdekel a bal oldali :) »

Előzmény: R100 (222246)
_c_ Creative Commons License 2019.07.18 0 0 222249

Tegnap Győr-Csopak távot egy tip-top E24 635i mögött tettem meg a kis E30-ammal. Talán MXT-... volt a rendszáma.

Nagyon ritkán látni ilyen szép hatost. Srác forgatta rendesen - ahogy kell. :)

Tzl Creative Commons License 2019.07.16 0 0 222248

Én meg automatizálás területen dolgozom, így az ilyen vezérlések egy szabályzási körök a gyengéim. :)

 

 

Na jó, lehet, hogy nem 5mp a lengés csak 3-4, de nem 1, az tuti. De a mai autókon meg még gyorsabb, és még finomabb. Lehet, hogy ez is egy fejlesztés az 1.3-ban.

Most már célirányosan olvasom az olyan fórumokat, ahol az ECU 1.1-ről 1.3-ra csere a téma, és sokan írják, hogy minden szempontból jobb lett a motor az 1.3-assal.

Nem véletlenül más a verziószáma. Ha csak azt nézzük, hogy mekkora ugrás volt az 1.0-ről az 1.1-re, akkor ez a kettő között is komoly különbségeknek kell lenniük, még ha kívülről egyformák is.

Talán az E30Wikin írták, hogy a 1.3-assal az volt a célja a BMW-nek, hogy standardizálják a motorvezérlőket, mert ez már el tudja vinni az összes 4- és 6hengeres motorjukat. (kivéve persze az M3). De nem tudom, ennek nem olvastam tovább utána, de hihetően hangzik.

 

Gondolom szabályzástechnikailag ez úgy épül fel az ECU-ban, hogy van a lambda szabályzás, és utána van az alapjárat szabályzása. Így ha jól van behangolva az alapjáratszabályzás, akkor az ki tudja venni az előző kör hibáit. Ezért van az, hogy hiába váltogat a lambda szabályzás, azt alig venni észre az alapjáraton.

 

De minden kiderül, ha megjön az új ECU-m, mert végül megrendeltem egyet. :)

Előzmény: e30nick (222247)
e30nick Creative Commons License 2019.07.15 0 0 222247

Nem tudtam. En nem ertek az autokhoz, csak az internethez. Az E30 tudas csak ram ragadt az evek soran. Abbol is csak az M40-et ismerem.

 

Az az 5sec-es periodusido meg az 50-100rpm ingadozas eleg durva lambda szabalyzashoz. En az 1.3-on 1sec-et mertem szkoppal periodusidonek, a fordulatszamingadozas fulre eszrevehetetlen, a mutton is csak alig, vagy inkabb nem is latszik.

Előzmény: Tzl (222245)
R100 Creative Commons License 2019.07.13 0 2 222246

Ma délután a Hungaroring parkolójában:

 

Tzl Creative Commons License 2019.07.12 0 0 222245

Pedig de! :)

 

Biztos tudod, hogy onnan indult az egész dolog, hogy a mechanikus k-jetronicoknál és még a korai l-jetronikoknál is volt egy elektromosan fűtött bimetálos pótlevegő csappantyúnak nevezett Bypass szelep, ami a motor hőmérsékletétől függően szép lassan elzárt, és így próbálta nagyjából stabilan tartani az alapjáratot. (vicc, hogy a korai szakirodalom már ezt is constant idle speednek nevezi, pedig a konstans számomra kicsit mást jelentene :) )

 

És gondolom az első elektronikus befecskendezőknél, még simán ennek a csappantyúnak a mozgását modellezték le az alapjárati motorral. Kiegészítve persze olyan plusz dolgokkal, mint hogy klímánál rányit egy kicsit. Aztán '87 táján megvilágosodtak, hogy lehetne ezt real-timeban is vezérelni, és az 1.3-ba már beletették.

De nézegetve a szétszedett ECU-k képeit, az 1.3 felépítése is sokkal korszerűbb, gondolom nagyobb tudással is rendelkezik.

 

Mert egy kicsit hintázik nekem is az alapjárat fel-le, olyan 5mp-es periódusidővel 50-100RPM-et. Először azt hittem, hogy mégis szabályozgat az alapjárat, de az a lambda szabályzás miatti voltázás. Ahogy vált a lambda jele a dús és a szegény között, úgy változik a fordulat és a hang is. Szóval az nem az.

 

Pont néhány hete játszottam megint az alapjárati motorral. Az ECU nagyfrekvenciás impulzusokkal vezérli, amit nem lehet sima multiméterrel kimérni (most vettem egy kétcsatornás szkópot, azzal már könnyebb lesz), ezért azt csináltam, hogy az alapjárati motor nyitó és záró vezetékére is ráraktam egy kis égőt, és a két égő fényerőkülönbségéből szépen látszott, hogy mit művel az ECU. Indulásnál a nyitó világított erősebben, aztán ahogy melegedett be, szépen halványult a nyitó és fényesedett a záró.

De hiába fullasztgattam, vagy pörgettem, semmit nem változott az égők fénye. Szarik rá.

 

Már rég kicseréltem volna az ECU-t, csak nekem 2,7-esre átépített motorom van, és nem tudom, hogy van-e bármi okosítás az ECU-ban emiatt. Bár sok helyen azt írják, hogy ha nincs benne semmi egyéb tuning, akkor ennyi tartalék van a befecskendező rendszerben, és nem kell módosítani semmit. Ezt támasztja alá, hogy az ECU-m még nem volt szétszedve, látszik, hogy nem volt piszkálva.

 

Lehet az lesz a vége, hogy veszek egy 1,3-ast és utána elviszem egy jobb chiptunningoshoz, hogy optimalizálja össze az ECU-t, a nagyobb lökettérfogathoz.

 

Nincs valakinek egy eladó 1.3-as ECU-ja? Mondjuk ebay-es középárfolyamon? :)

 

Ez megint nem lett egy rövid hozzászólás. :)

 

 

Előzmény: e30nick (222244)
e30nick Creative Commons License 2019.07.11 0 0 222244

Persze, hogy vezerli! Ha pl klimat kapcsolsz magasabbra teszi. Ha megprobalod lefullasztani ellene dolgozik. Amugy meg ha nem piszkalod pont vizszintesen all a fordulatszammero. Az 1.1 mit csinal ehhez kepest? En azt nem akarom elhinni, hogy esz nelkul csak ad neki egy kis gazt. Ezt a fojtoszelepnel egy tavtarto csavarral meg lehetne oldani.

Előzmény: Tzl (222243)
Tzl Creative Commons License 2019.07.11 0 0 222243

Köszi, de tegnapelőtt végül megrendeltem egyet az ebayről, így most már előbb utóbb lesz nekem is. :)

 

Az alapjárat megtalálásához sok kitartást! Én is nagyon sokat szívtam az enyémmel, (és még most sem tökéletes), úgyhogy ha nekiállsz méregetni és segítség vagy ötlet kell, írjál nyugodtan.

 

Apropó alapjárat!

e30nick!

Még anno írtad, hogy a te 1.3-as motronic vezérlőd szabályozza is az alapjáratot, nem csak vakon kivezérli az alapjárati szelepet, mint az én 1.1-esem.

Ezt biztosan tudod? És honnan?

Mert engem már annyira idegesít, hogy sosem tökéletes az alapjáratom, hogy ott tartok, hogy veszek egy használt 1.3-as motorvezérlőt. De ahhoz jó lenne biztosan tudnom.

 

 

Előzmény: ohne lader (222242)
ohne lader Creative Commons License 2019.07.10 0 0 222242

Üdv Urak!

 

Alapjárat problémával küzdök. Az alapjárati motorom működik, de úgy néz ki nem megfelelően. Kattog, amikor nem kéne, zárva tartja amikor nyitnia kéne, stb. De él benne a gyanú, hogy esetleg más is okozhatja a hibás működést, esetleg több szereplős a sztori. M20B25 az alany, a képen látható T-alakú 3 pólusú alapjárati motor van benne.

 

A kérdésem az lenne, hogy a Miskolc-Budapest tengelyen, vagy annak közelében, van-e valaki, akinek van bármilyen M20-as motorral szerelt sárkánya, aminek az alapjárata szép. Próbaképpen belepróbálnám az enyémbe.

 

Tzl: egy jó adag alkatrészem hiányzik, köztük a szelep is. Szóval valahol még lennie kell egy doboznak. Ha nem sürgős továbbra sem, vagy eddig nem szereztél be ilyen szelepet, keresem még.

 

DonIsu Creative Commons License 2019.06.26 0 0 222241

Igen, a pirítókat kivesz és oda.

Előzmény: e30nick (222240)
e30nick Creative Commons License 2019.06.26 0 0 222240

Amit az egesterbe toltesz, azt ott kell hagyni egy napig es szep lassan lecsurog a gyuruk kozott. Van ott valami ateresztes mindig. Utana meg kiszedett gyertyaval inditozol parat, hogy ha van is benne maradek az ki tudjon jonni. Innen jut viszont eszembe, hogy dizelnel hogy toltod bele? Izzitogyetya iranyabol?

Előzmény: DonIsu (222238)
DonIsu Creative Commons License 2019.06.26 0 0 222239

Ok, köszi!

Marad a sima olajcsere.

Előzmény: Tzl (222236)
DonIsu Creative Commons License 2019.06.26 0 0 222238

:-)

Maradok a dízelnél, szeretjük egymást 20 éve. :-)

 

Én is ezen morfondíroztam, hogy mi hova kerül. Pl nem összenyomható dolog az égéstérbe, stb. Ezért akartam utánakérdezni.

 

Nincs semmi rossz jel, csak gondoltam nem árt egy kis átmosás a rossz minőségű hazai gázolajak mellett.

De akkor maradok az olaj + szűrőcserénél, aztán 6-7ezer km múlva újra lecserélem.

Köszi!

Előzmény: e30nick (222234)
Tzl Creative Commons License 2019.06.26 0 0 222237

Bocsi, csak most olvastam, hogy írtál.

Nekem is nagyon le voltak foszlódva az érzékelő kábelek külső szigetelései, de az erek alatta érintetlenek. Mikor legutoljára szkóppal méregettem, rengeteg pozícióban volt a szenzor, (kiszedve-berakva, forgatva a helyén, széthúzva a csatija-összedugva, menet közben kormányozva) és végig stabil jel jött belőle (stabil, de alacsony), így szerintem ha lenne benne valami törés, az kijött volna.

De lehet adok neki még egy utolsó esélyt és a szenzor tövénél meghántolom, és rámérek ott közvetlenül.

Viszont maga a szenzor fém része is elég szar állapotban van, mert a rozsda teljesen összenyomta a csonkban, és úgy össze van rogyva a fémház, mintha direkt hatlapfejű lenne. :)

De ami még szomorúbb, újonnan sem lehet kapni. Az összes általam kérdezett online és fizikai üzletben ugyanazt mondták, hogy egy darab jobbost tudnak hozni. Elsőből nincs több elérhető...

Előzmény: e30nick (222231)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!