Ilyen középkonzolt akkor raktak be, amikor az óracsoportban a fordulatszámmérő helyett analóg óra volt. Ugyanazok a rögzítési pontok, plug&play a balra tolt rádiós verzió.
A BC érdekes kérdés, ETK nem hozza a 16i-hez, de a stekkerlistán meg ott van a 3-2 (316 M10), 3-3 (316i/318i M10 KAT), 3-4 (318 M10), 4-2 (18i M40)...
Jaja a műszeregységen van egy sárga foglalat, abba megy az OBC csatija. Viszont a kérdésem az lett volna, hogy gyárilag szerelték-e bele, mert ugye csak a 316inek volt ilyen "különleges" műszerfala aminek nincs obc helye. Szóval végülis nem a motorra van kihegyezve a kérdés, hanem a felszereltségre illetve az extra lehetőségekre. Kéne vennem egy hathengerest és akkor nem lennék ilyen dilemmákban:D
A rajz alapján az OBC minden jelet a műszeregységtől kap, (ezen felül van néhány plusz relé az indításgátló és a riasztó funkciónak, de gondolom ezek nem létszükségesek) ezért azt gondolom elmegy bármilyen motorral, feltéve ha fullos a műszeregységed, hogy legyen fogyasztás jel.
A mechanikai beépítésről nem tudok mit mondani, de 99%-ra biztos, hogy ha találsz egy olyan panelt, amin van lyuk, akkor a műszerfalban már megvan a fogadója.
Egyébként régebben is érdekelt már ez az OBC dolog, viszont nem találtam róla sok infót. Mármint önmagáról az obcről igen, viszont arról nem olvastam sehol, hogy 316iben volt-e obc és ha volt akkor kettő, hat vagy tizenkét gombos? Egyszer mintha úgy olvastam volna, hogy volt viszont csak 6 gombos, de már nem találom a cikket.
Másrészt mint a legtöbb kismotoros e30ban, nekem sincs a rádió mellett "helye" az obcnek vagy órának, ha tegyük fel találok egy panelt, akkor azt csak bepattintom a helyére és szebb jövőt?
Most olvastam Tzl, Bicky és a te kommentedet, még igazából nem raktam bele semmit meg ilyesmi szóval ettől sikerült megmentenetek, mert azt olvastam ugyan hogy tesznek li-iont bele, de mivel fogalmam sincs melyik milyen elven és hogyan működik ezért megettem:D Találtam végül Ni-cd elemet így nem kérdés melyiket teszem bele. Köszi a szakvéleményt mindhármatoknak:D
Hat en egy dolgot tudok elmondani, hogy az elmult 250ekm alatt akarmit csinaltam, mindig tok fixen 10ekm alatt jutottam el odaig, hogy kialudt az utolso zold led. M40-rol van szo, hatha ez is szamit.
A muszeregysegbe esetleg mehet nimh akksi, de a nicd se beszerezhetetlen. Li-ion tok maskepp mukodik, mas toltest igenyel, stb. Raadasul a 2 nicd cella 2.4V-os feszultsege egy az, hogy alig valtozik a toltes fuggvenyeben, a masik, hogy egy Li-ion cellanak az mar a durva kimerultseg szintjet jelenti. Szarul toltve a li-ion nem kicsit tuzveszelyes. Muszeregysegbe nagyon ne! (a repulosok meg li-po cellakat hasznalnak, nagyon hasonlo, de meg kenyesebb a toltesre)
szoval nem is volt ajanlott km... hmm magat a fejlesztest egyebkent nagyra ertekelem, joval megelozte a korat. de a gyakorlatban nem mukodott. ha betartottam volna, akkor mar kozel 20ekm lett volna az olajban, pedig a hasznalat nem volt nagypapas. pedig ez meg a longlife hulyeseg elotti idoszak (amit a mai technikai szinvonalhoz merve sem tudok komolyan venni). nyilvan leesett az F40, megha nem is tudom fejbol 2mp guglizassal megvan. elteveszetette a hazszamot, legalabb az idoszakot segitettem neki beloni ;)
Pont ez a lényege szervizintervallum kijelzőnek, hogy nincs fix km, felhasználásfüggő ill. éves szerviz van. Véletlenül van itthon egy e30 szervizkönyv 84ből, kifotóztam az első két oldalt. (F40es bmw az aktuális 1er)
Sőt, a lítium akksi egy cellája nagyobb feszültségű, mint a Nicd-ból kettő.
Egy feltöltött lítium akksi eléri a 4 voltot, míg a Nicd 1,4 volt körül van csak. És ugyanilyan arányok vannak kisütve is, úgy hogy egyik sem szereti a mélykisütést.
Szóval, ha gyárilag NiCd van benne, akkor semmiképpen nem jó bele a Lítium.
Esetleg a kettő helyett egy lítium, de ehhez méregetni kellene, ezt látatlanban nem merem kijelenteni.
akkor mostmar irja meg valaki azt is, hogy mi a gyarilag eloirt olajcsere intervallum! mert en is mindig 10e-nel csereltem a regi iskola szerint, es messze voltam meg attol is, hogy a narancssarga led kivilagitson, nemhogy az oilservice. legutobb tesom is elfelejett szolni, hogy csereljuk le 10e-nel a compactban. csak akkor esett le neki, amikor eszrevette, hogy mar elkezdte enni az elhasznaldodott olajat, mert egyebkent sosem eszi. 15ekm-nel jartunk, es 1 zold led meg mindig volt!
Igazán nem vagyok biztos benne hogy, a Li- ion jó választás mert más töltést igényel mint az NiCd a kolégám rpülő modellezik ő mndta, de igazán arról volt szó amikor sok cella van sorba kötve és 0.1 v belül kell kiegynlíteni a feszültségeket. Nkem NiCd ha jól emlékszem GP vagy valami ijesmi közép kategóriás és legalább 15 éve cseréltem ráadásul közvetlenül forrasztva is volt amit nagyon nem szeret meg volt közben egy két éves leállás felújítás alatt. Szerintem úgy is Elektronikai vagy aksis boltba kapsz forrfüles kivitelt kérj tanácsot tőlük remélem jobban értenek hozzá mint mi.
Azt hiszem én is, hogy csak a táv számít neki, bár hogy miért van oda bekötve minden, azt nem tudom:D E28ban azt tudom, hogy ez a board kezeli ezeket az műszereket és van egy gyanúm hogy az E30nál is ez van, mivel múltkor levettem a gyújtást és a fordulatszámmérő 1000 fordulatszámot mutatott és utánanéztem pár helyen, ahol mindenki azt írta hogy elem hiba, gondolom zárlatos vagy ilyesmi és így fals jelet kaphatnak a műszerek.
Éértem, szóval akkor az mindegy hogy a NiCd akku helyett mondjuk Li-iont teszek bele? Személy szerint nem cserélgetném a Nicd elemet három évenként, de mindenhol félnek ezektől az elemektől és mindenki azt mondja hogy ugyan olyan legyen mint amilyen volt. Lehet bevállalom a tudományért és az emberiségért a nagyobb kapacitású li-iont:D
Raadod a gyujtast es kivillannak a ledek. A kilometerek fogyasaval egyre kevesebb. 1 led = 2000km. Ha tulfutsz a 10000-en, akkor eloszor csak a sarga, aztan a piros is vilagit, de mar menet kozben is. Amikor elkezdenek ossze-vissza vilagitani, elfelejtik a kilometert, stb, akor lehet az akksikra gyanakodni.
Van egy csomo akksis ceg, akik forrfuleznek is akksit. Parszaz ft, szerintem jobban megeri, mint forrasztgatni.
Jó is, hogy előjött a műszeregység akkuinak a hibája, mert már akartam én is kérdezni, hogy a rossz akkuk hibajelensége micsoda?
Mert nekem a kis óra az egy évet pontosan kijelzi, kigyullad egy év után, de az olajelhasználtság LEDek nem nagyon mutatnak semmit. Egyáltalán hogyan kellene működnie ezeknek a LEDeknek? Folyamatosan gyulladnak ki, vagy folyamatosan alszanak el? És járómotornál is, vagy csak gyújtáson?
Zetiii!
Szerintem bármilyen elektronikai alkatrész boltban kapható, de ha nem akkor online bárhol.
Sziasztok! Én AA-s méretű ceruza akkut raktam bele akkor még nem kaptam forrfüles kivitelt ezért az elemet kellett forrasztani ami nem ajánlatos de így is legalább 15 éve tökéletesenűködik. Szerintem mindenképpen pontheggesztett forrfülel vegyél két akksit és jó lesz. Üdv mindenhinek
Hali! Elkezdtem óracsoportba való elemek után kutatni, ugyanis nem működik a szervízintervallum kijelzője már mióta megvettem az óracsoportot. Kérdésem az lenne, hogy Magyarországon beszerezhetőek-e ezek az elemek, vagy van esetleg más lehetőség, más fajta elem ami ugyan úgy működik. Ha jól láttam két féle elem létezik, egy kicsit és egy nagy, nekem a nagyobbik kéne. Valami ötlet?
Eladó M40 -es motor komplett hengerfejjel,szívósorral,kábelköteggel,motorkomputer,hátsó híd,kormánymű,ablakemelő,1992-es évjáratú 316 I -ből valók.A motor garantáltan 200.000 km-t futott,beépíthető,működőképes,átépítés mitt lett kiemelve.
Az ár megegyezés szerint.Odadadom amennyiért viszed.
Ha bármire szükségetek van hívjatok ezen a számon.:06 20 433-2000