Belefutottam egy kislámpás Zender köténybe. Eléggé fáradt. Nem az enyém, ha valakit érdekel megadom a srác számát. Van neki egy iX küszöb és szélesítés szettje is.
Viszont az most jutott eszembe, hogy Ohne Laderé is egy 4 hengeresről átépített kocsi, mint az enyém, így még mindig él bennem az a gyanú, hogy valami nem dokumentált jel hiányzik nekik.
15-ös láb. De előtte ellenőrizd le, hogy nem villog-e?
Kimegy a köteggel együtt a motortérbe, és a kerek csatin át kellene folytatódnia a műszerek felé, de ott minden európai kocsinál megszakad.
De nem értem, mert eleve három szállal közvetlenül össze van kötve a műszeregység az ECU-val (fogyasztás, sebesség, gyújtás pozitív), akkor ezt a negyediket miért nem vitték a többivel együtt, miért sétáltatták meg a motortéren keresztül.
Kellett neked megjavitani azt, ami nem is volt rossz!? :D
Ez a cucc amugy direktben a 14 vagy melyik labra van kivezetve az ecura? Nekem egy led van oda felkotve es az tokeletesen mukodik. De most bogarat ultettel a fulembe, hogy ha majd szetszedem az autot, akkor huzzak be neki egy szalat a muszeregysegig.
Kiszedni? Normális vagy? Tudod mekkora munka volt berakni? :)
3 éve, a lakatolás alatt húztam be a vezetéket, meg kerestem foglalatot a műszeregységbe. Akkor még azt hittem, hogy majd megkönnyíti az életemet. :)
Inkább azt találtam ki, hogy megszakítom egy kapcsolóval, és ha kíváncsi vagyok a hibakódra, akkor bekapcsolom és megnézem.
Úgy is az ECU-ból jön a jel, akkor a kesztyűtartó tetejébe bereszelek egy kis fekete billenő kapcsolót. Ott nem is zavaró, nem is látszik, de könnyedén éleszthető.
Lehet egy amerikából jövő motorvezérlőt kellene kipróbálni, mert ott sokkal korábban elkezdték használni a check engine lámpát, és nem gondolom, hogy azok is ész nélkül villognának. Csak azt a vám és áfa miatt nem igazán éri meg megvenni. Pláne nem csak egy próbára.
Ott vajon más cikkszámú motorvezérlőt használtak a 325i-kben?
De ami fontosabb, megjöttem Ohne Ladertől, és megméregettünk mindent.
Kezdem a legnagyobb poénnal: szegény, azt hitte, hogy az ő kocsijában nem villog a check engine. Hát de! Csak nincsen bekötve a foglalat a műszeregységbe! :) Mert miután ráraktunk egy kis égőt az ECU kimenetére, ugyanazt csinálja mint az enyém: szép ütemesen pislog.
Kezdem azt hinni, hogy ez a checkengine villogtatás nem hiba, hanem tulajdonság. :) Nem tudom mit gondoljak ezek után...
Viszont miután kiderült, hogy egy jó ECU is villogtatja a checkenginet, kipróbáltam a tartalék ECU-mat, amit még a bontóplázán rendeltem, de miután láttam, hogy azt is villog, nem is foglakoztam vele tovább, szóval ezt berakva villog, de szabályozza a lambdát!
Tehát összefoglalva, 3-ból 3 motorvezérlő villogtatja a checkenginet, de a lambdát csak egy nem szabályozza, pont az amin már szarrá mértem mindent. :)
Kijelenthetjük, hogy én is fasz voltam, de ez a villogás is érthetetlen.
Nem tudok visszaemlekezni, nem ertek az autokhoz. Nem mondtam meg? :D Csak az e30, meg lassan az e46-ot is kezdem kiismerni.
Viszont csak most esett le, hogy gyujtas szikrarol beszelunk, nem a generator zajrol. Ettol fuggetlenul erdemes azt a kis kondit ellenorizni. Siman megbillegtethet barmilyen digitalis aramkort egy kis tapzaj.
A foldeket is ellenorizted, hogy mennyi feszko esik rajtuk? Ugye ami aram a tapon bejon, az valahol el is kell menjen.
Meg volt a kocsiban egy utólagos indításgátló, ami egy dupla kontaktos relével a befecskendező szelepeket szakította meg, és utolsó ötltetként még ezt is száműztem, de persze nem változott semmi.
Az is közrejátszott a kiszedésében, hogy a 1.3-as vezérlőnek már van egy indításgátló bemenete, ami ha feszt kap akkor se gyújtás se befecskendezés, és ennek a bemenetnek a használata azért szebb megoldás mint egy relé a kábelkötegben. Majd ha már minden jó lesz, akkor erre fogok rákötni.
Azt tudom, hogy van, de hogy az enyémben is benne van-e, azt nem. (Mert eddig talán a generátor volt az egyetlen elektromos alkatrész, amihez nem kellett hozzányúlnom. :) )
Viszont azt gondolom, hogy az a kondi csak a generátor kefezaját hivatott csökkenteni, nem gondolom hogy a gyújtás zavarvédelmét másfél méterrel odébb lévő kondi szűrné. Emlékezz vissza a hagyományos megszakítós gyújtásokban is ott volt a zavarszűrő kondi a kalapács mellett 3 centire.
Szerintem teljesen természetes, hogy a párhuzamosan menő vezetékek zavarják kicsit egymást.
Tegnap megmértem a tápokat megint, és tök jó mindegyik. 4-5Amper mellett is 50mV alatt volt a feszéltségesésük.
Ma már nem terveztem BMW simogatást, holnap megyek Ohne Laderhez méregetni, és ha nem jutok dűlőre, akkor megnézem ezt a kondit is.
Nagyon kíváncsi vagyok a holnapi nem éredményére... :)
Hohoho!!! Ha a szkopot zavarja a szikra, akkor konnyen lehet, hogy az ecu-t is! A generatoron van egy kis kondenzator, talan 47nF erteku. Ha az nincs, vagy nem erintkezik jol az meg tud szorni mindent az autoban eleg rendesen.
Pont ez a cél! Ha van gyenge pontja a kábelkorbácsnak akkor az jöjjön elő.
De komolyan, az ECU 1,5-ös és 2,5-ös vezetékeken kap testet, tápot meg 0,75-ösön. A fényszóróhoz gyárilag is 1-es megy, szóval sokat nem kockáztatok.
Rámérek majd szkóppal is, csak ahogy emlékszem, zavarja a szkópot a gyújtószikra, és gyakorlatilag az ajtózsanéron is tudok gyújtást mérni. :) Úgyhogy pont azt nem látom, hogy impulzusszerűen megrántja-e valamelyik vezetéket.
Ezért gondoltam már arra is, hogy valamelyik táp gyenge, és folyamatosan újraindul az ECU, mert ilyen periódikus hiba kizárt, hogy valami külső jel legyen.
Próbalámpával már néztem a tápokat és a testeket, de jónak tűntek.
De lehet hétvégén megfingatom fényszóró égővel az összes tápvezetéket egyesével, hogy ha valami kontakthiba van valahol, akkor az jöjjön elő.
Mértem már a légtömegmérőt is többször. Mértem műszerrel is, meg tárolós szkóppal is, és én nem láttam semmi rendellenest. Jött szépen a 0-5V az elfordulás függvényében.
De van otthon egy 2 literesbe való komplett légtömegmérőm, lehet egy próba erejéig rádugom.
De érdekes, mert a pl a hőmérő lehúzását se jelzi folyamatos hibalámpával.
Gondolom a lambda fűtés azért megy az ECU egyik kimenetéről, mert egy idő után le is kapcsolja.
A hőmérőket már kimértem az ECU csatiján, és hihető értékek voltak.
Meg ahogy nézem, az enyémben már/még nincsen csati a szívócső alatt. Direktbe jön be az összes befecskendező és hőmérő jel.
Nagyon kíváncsi vagyok már az összehasonlító mérés végeredményére. :)
Szia! Úgy tudom hogy az m20 tényleg nem figyeli a fűtőszálat. Csak ötletelek nekem volt problémám a szìvócsonk alatti kör csatlakozóval itt jön át a motor hő jeladó vezetéke és rossz volt a kontakt és túldúsìtott ráadásul érintkezés meg volt csak nagyobb ellenállás értéket okozott.
Szerintem az 1.3 meg nem tanul, legalabbis nem ugy, hogy leallitott motornal is megmaradjon neki. Meg ha tanulna is es az elfelejtessel lenne baj, akkor is a regi vezerlonel ugyanugy meg kellene jelennie a hibanak.
A szondafutes, ami lejjebb elokerult inditas utan az elso nehany percben izgalmas, utana mar a kipufogogaz tartja melegen a szondat. Amikor bemelegszik a szonda, akkor megjon a jel es raszabalyoz az ecu. A hibakod is kulon van arra, hogy nincs/szar a jel, illetve hogy szakadt a futes.
Mindent egybeveve szerintem kijelenthetjuk, hogy nem a szondaval van a baj.
Az egy nagyon erdekes kerdes, hogy a legtomegmero lehuzasa miert nem ad hibajelet? En ahelyett mar nagyon kiprobalnek egy cseredarabot.
Az nem baj, ha nem ismered az M40-et, mert ez egy M20-as, csak kifogytunk az ötletekből, és ezért jött be az M40. :)
A lambda jel bejön az ECU-ba, és fűtése is van.
Mondjuk azt nem tudom, hogy észrevenné-e, ha megszakad a fűtés, mivel egy relén keresztül fűti. A relé áramát figyeli, de onnan tovább nem tudom.
Mert nem véletlen, hogy a lambda jel testét a szonda házáról kapja az ECU, így azt észreveszi, ha le van húzva a szonda, mert akkor nincsen test a 10-es lábon, de a fűtést max kikövetkeztetni tudja, ha nem soha nem jön meg az értelmes lambda jel.
Mondjuk az egy érdekes szabályozástechnikai eset, mikor egy zárt hurkú szabályozás nyitottként üzemel.
Mert az a baj, hogy egy 30 éves mechanikusan működő légtömegmérő és/vagy benzinnyomás szabályzó simán elmászhat az idők folyamán, csak amíg van lambda jel, addig ezt a hibát kikompenzálja a szabályzó. (nyilván addig amíg a szabályozási tartomány ezt megengedi.)
Ezért aztán sokáig ki se derül, ha pontatlan valamelyik komponens, mert az öntanuló szabályzás kikompenzálja. Ugye teljesen elmászik a szabályzás aszimetrikusan a tartomány szélére, de attól a szabályzott jel még jó lesz.
A gond ott kezdődik, ha valamiért elfelejti a megtanult értékeket és nulláról kezd el szabályozni, visszatérve a szabályozási tartomány közepére, mert akkor egy pontatlan légtömegmérő miatt már pontatlan lesz a kimenet is.
Simán el tudom képzelni, hogy nálam is valami ilyesmi van.
De tovább megyek és azt is elképzelhetőnek tartom, hogy olyan jellegű hibája van, amitől alapból nem is a tartomány közepére áll be, hanem direkt alulra. De ez csak elképzelés.
Mert az is érdekes ahogy priorizálva vannak a hibák.
Mert ha lehúzom a befecskendező szelepeket, akkor a check engine villogás átvált folyamatos fényre, tehát azt fontosabbnak itéli meg mint ezt a rejtélyes hibát, viszont ha a légtömegmérőt húzom le, akkor marad a villogás, tehát ez a hiba már nem fontosabb neki.
Délután lehúzom a lambdát és megyek egy kört.
(Mert eddig csak működés közben húztam le, de olyat még nem csináltam, hogy eleve így indítom.)