Most nem irom le a hozzá vezető utat, csak a megoldást. (ha már korábban valaki rájött erre a hibára és leírta, akkor bocs)
Íme:
Az alapjárati motornak el volt fordulva a háza! A piros nyíl ahol állt, mikor szarul szabályzott, és a zöld, ahol most van. (A képen még nem nyomkodtam vissza a füleket)
Azért gáz ez az egész konstrukció, mert semmi sem akadályozza meg elfordulás ellen, csak az az erő amivel a kupak biztosító füleit rányomták az alu öntvényre. És gondolom mindenki úgy veszi ki a helyéről, hogy megfogja a fekete kupakot és kicsavarja a gumi csövekből az egész motort. És ha kicsit laza, már el is fordult!
Úgy kell állnia, hogy a csatlakozó merőleges legyen a csövek síkjára. Ha valami szögben áll, akkor az már nem jó.
És ami az extra szívás, hogy elfordulva villamosan is jó értéket mutat, és mechanikusan sincs semmi kirívó eltérés, ami jelezné a hibát.
Ha valakit érdekel, szívesen leírom részletesebben, hogy mi van a motorban, és mit okoz ez az elfordulás, de nem akarok lenni én az ügyeletes szófosó! :)
Több, mint egy éve vettem, de még két tank benzint sem sikerült vele elautózni, mert először a váltóját kellett szétdönteni, most meg a kasztni van soron, vele párhuzamosan meg a tunningolgatás. Ha meglesz az alapjárat, mehet végre műszakira és lehet hajtani. :) Már nagyon kíváncsi vagyok milyen lett! :)
Akkor ezt a tömítést megrendelem a bmwalkatrész24-ről.
Azt a tomitest en megvennem gyariban. A bardi meg a hasonlok addig jok, amig gyarival egyenerteku alkatreszt tudsz venni, de ha egyszer nincs oda valo tomites, akkor sztem majdnem joval ne kiserletezzel!
Igen, az a túlfeszültség védő relé. Abban van egy 8A-es bizti is, én úgy tudom, hogy inkább az megy ki, nem a zéner dióda. De végülis mindegy, mert az a bizti egy fixen beforrasztott rézdrót, így egy átlag user számára ugyanúgy lehetetlen javítani mint a diódát. Csere az egész relé.
Nekem ez a bizti volt szakadt. De én kivezettem a relé tokon kívülre egy hagyományos késes biztosíték foglaltra, ha még egyszer elszállna könnyű lesz cserélni. :)
De ha ez a relé nem húz be, akkor teljesen halott a vezérlő, mert nem kap tápot. Nekem már él, csak van valami hibája, mert gyújtás után kb 3mp-cel elalszik, majd szinte azonnal vissza is jön a hibalámpa.
De még nem foglalkoztam vele, mert egyelőre keresem, hogy honnan szív fallsot a motor.
Arra rájöttem, hogy azért túrázik fel le a motor, mert zárt pillangónál azt hiszi, hogy motorfék üzem van, ezért 2000 környékén elzárja a benzint, és csak a 1200 környékén adja vissza, és egy végtelen ciklus. :)
Abból a szempontból jó hír, hogy nem motorvezérlő, vagy alapjárati motor, hanem "csak sima" vákuum hiba. De a rossz hír, hogy már ott tartunk, hogy levettük a teljes szivócsonkot, és a függőleges olajvisszavezető cső O gyűrűjeit fogjuk cserélni, mert már más ötletem nincsen. (Ott volt is egy kicsi olajfolyás)
Abban van tapasztalatotok, hogy oda milyen O gyűrű jó? Mert gyárilag valami alakos van benne, de a Bárdi nem tudja hozni, ha ugyanolyan méretűt, de sima körkeresztmetszetűt teszünk be (persze szilikonos hőállót) akkor az ugyanúgy fog tömíteni?
Van egy rele a vezerloegyseg mellett, annak van egy vedodiodaja. Azt valahogy ki lehet utni, ha ugyetlenul bikazzak az autot es utana nem mukodik egyaltalan az abs. En meg sosem lattam ilyen problemat, de olvastam rola. Egy merest megerhet.
Csak az E32 750i munkahenger 120 ezer újonnan ATE márkából, az E36 325i munkahenger pedig 14-5 ezer. :) Egyet már rápróbáltunk és a furat helyek stimmelnek a devanderrel, csak az a kérdés hogy fogja-e működtetni. Ki kell próbálni.
Van most egy IX dupla devanderem amin nincs munkahenger. Elvileg a 25i E36 munkahenger passzol rá, csak a pálcájával kell mókolni hogy jó legyen. Gondolom az elég azért egy 40i fékszetthez. Vagy nem?
Tehát akkor még álló helyzetben ki kell aludnia. Akkor valami statikus gondja van. Azt hallom, hogy gyújtás után megkerregteti a hidraulika egység reléit, és látom a villamos rajzból, hogy ezek a relék kontaktjai vissza vannak csatolva a vezérlőbe. Elsőre kimérem, hogy ezek működnek-e, mert van rá esély, hogy nem, mert hiányzott a műanyag kupak a hidraulika egység tetejéről, és a relék simán kapták a vizet elölről. De előbb legyen normális alapjáratom! :)
Mikor össszeraktuk a futóművet kimértem a szenzorokat. Már nem emlékszem, de 1kOhm alatt volt mindegyik.
A realoem.com opciós listájában nem szerepel az ABS. '86-ban ez extra volt vagy széria?
De minden stimmel a villamos rajzzal, szóval ha utólag is rakták bele, akkor komplett köteggel együtt került bele. (A motort is 2000 környékén cserélték 6 hengeresre, és szerintem kompletten jött a köteg egy ABS-es 325-ból, mert nincsen benne semmi gányolás.)
Fék tervezéskor másodlagos szempont, hogy milyen osztóköre van a donor tárcsának, úgysem találsz olyat, ami módosítás nélkül passzol.
Sokkal fontosabb, hogy milyen síkban fut a tárcsa, nem ér-e bele a porvédőbe, illetve, hogy a tárcsához választott nyereghez tudsz-e egyáltalán konzolt alkalmazni, vagy sehogy nem adja ki.
Egy csigás m50b25-höz kézenfekvő lenne egy 312-es Audi S3 tárcsa E34 540i nyergekkel.
(Nálam hamarosan lesz egy pár ilyen nyereg eladó, leszórva, galvanizálva, új dugattyúval, gumi cuccokkal összerakva, ha érdekelne jelezd.)
A tárcsa eredetileg 5x100, a német már eleve 4x100-ra gyártatja magának, úgy árulja, de az eredetire is rá lehet fúrni a 4x100-at, illetve az agyfuratát 1mm-rel növelni kell. Meg persze kell a konzol, de ez mindenhez kell, ha módosítasz.
Egy ekkora első fékhez illik hátul is növelni, pl. így:
Meg szükség lesz egy nagyobb főfékhengerre is, különben padlóig kell nyomd a pedált, mire történik valami.
Az általad említett megoldások hátránya a szembe dugattyús nyergek alkalmazása, ami szinte biztossá teszi 15-20mm nyomtáv alkalmazását, hogy ne érjenek bele a felni küllőjébe, azzal meg már lehet kilógsz a sárvédő alól.
Elég összetett, több tényezős dolog egy használható "nagyfék" szettet összelegózni, de nem lehetetlen. :)
A linkelt honlapot érdemes átlapozgatni, akkor is, ha nem tudsz németül.
Azóta elolvastam néhány alapjárati troubleshootingot, ahol le volt írva pontosan, hogy hány tized mm-nél kell kapcsolnia. Bevallom ezt ilyen alapossággal még nem ellenőriztem, de az biztos, hogy felengedett gáznál zár a pillangó és kapcsol a kapcsoló, és amint meghúzom a gázt bont a kontakt. Meg megmértem a lehúzott csatit is, és azon ott volt a ECU 5V-ja, szóval a vezetékelés is jó.
Közben leszedtük a pillangó házát, vágtunk alá új tömítéseket, (mert a gyári már elég vacaknak nézett ki), és átnézzük a motor tömítettségét is, mert állítólag a forgattyúsház- és a hengerfej szellőztető irányából az egész motoron áthúzva is tud fallsot szívni. Bár nem gondolom, ha így lenne, akkor miért pörögne fel periodikusan folyamatosan. Mindegy, majd kiderül...
Más:
Még úgy vettem a kocsit, hogy az ABS ki volt iktatva. A jobb hátsó féltengelyen nem volt meg a gyűrű. Azt pótoltam, de ettől még nem lett jó, folyamatosan ég a lámpa. Üzemszerűen hogyan kell ennek a visszajelzőnek működnie? Gyújtáson gondolom egyből kigyullad, de ha minden rendben mikor alszik el? és mikor jön elő menetközben, ha a szenzorokkal van valami?
Annyit, hogy nem eleg a kapcsolonak jonak lenni. A megfelelo pozicioban kell kapcsolnia. A gazbowden is a helyen volt? Az a lenyeg, hogy amikor zar a pillango, akkor a kapcsolonak is zarni kell, de a legkisebb mozditasra mar nem.
Igazából csak a menettulajdonságai miatt gondolkoztam el az 5x120as futóművön, illetve a 30i/30d nagy fékek miatt. Mindenképp szeretném telibe poli szilentekre cserélni az összes szilentet, csak nem tudtam eldönteni hogy lenne-e értelme az 5x120ba belevágni. Utcai használatról beszélünk persze, jelenleg m50b25 van benne, de tervben van hogy megy rá egy csiga, ezért a fékek mindenképp cserések lesznek. 4x100-ban pedig a lehetséges opciók amikről tudok az az rx7 fc nyergek corrado tárcsákkal, vagy a másik lehetőség a porsche boxster nyergek. Persze magasabb árkategóriában van más is, pl. D2 és társaik.. :)
De ha valóban nem éri meg a kínlódást a compact futómű, és még pénzben is jobban jövök ki, akkor marad a gyári futómű poli szilent + a két fék közül valamelyik.
Nem gond annyira az ET, mert pont az 5x120 miatt az utód típusok / nagytesók felnijeit szokták használni, amik jellemzően ennyivel nagyobb ET-sek.
Persze ízlés kérdése, hogy kinek tetszik valami ilyesmi egy E30 alatt...
Arra sem árt ügyelni, hogy 272mm-es fék van rajta, ellentétben az E30 258-ával, így a fékegyensúly miatt elöl is fejleszteni kell. Az E30-on ez meg csak konzollal megy, ami műszakin biztos bukó, még akkor is, ha esetleg az osztókör változást nem venné észre a szaki.
Tehát szopás van vele, előnye nem sok, ha csak nincs valami libling 5x120 felnije az embernek, amit mindenáron az E30-on szeretne látni. :)
Azt nem tudom miben lehetne jobb, de cserébe viszont olyan széles +20mm/oldal , hogy tök jó hogy 5x120 csak majd et-ben kb. nem fogsz olyan felnit találni így ami érdemben vállalható. Sokan ki is vették már azóta miután szembejött a valóság :) Nem tudom mi az autód felhasználási célja, utcára én nem kezdenék compact híd projektbe. De ez végülis csak 1 vélemény. ;)
Több, mint fél év után újra beindítottam a 325i-met, de az alapjárat olyan lett, mintha folyamatosan túráztatnám. 1000 alatt nyom egy akkora gázt, hogy felugrik 2000 fölé, majd hagyja visszaesni, és kezdődik elölről. Ez kb 2-3mp-enként ismétlődik.
Amiket csináltam vele:
- Elsőnek koszos, szoruló alapjárati motorra gondoltam, de hiába pucoltam ki, nem segített. Kimértem elektromosan, az rendben (2x20Ohm), álló motornál szépen beáll kb 1/4-ig zárva állapotba, és csavarhúzóval félretolva, szorulásmentesen tudom odébbnyomni, majd ha elengedem magátol szépen visszaáll az 1/4 pozícióba.
- kimértem a fojtószelep mikrókapcsolóit, az is rendben.
- fallsot úgy látom, nem szív sehol.
- Megnéztem a légmennyiségmérő lapátját, de az is szorulásmentesen mozog.
Valaki van köztünk aki rakott már át compact hidat e30 alá? Az osztókör módosításon kívül van más haszna? Mivel jobb mint az e30 tárcsás hídja és futóműve?
Szeretnék poli szilentezni elől és hátul is, de nem tudom hogy lenne-e értelme átalakítani a futóművet.
Sziasztok, ha van olyan aki az esztergomi "Akkor és most járműkiállítás"-on ki szeretné állítani az autóját az jelentkezzen privátban vagy itt és igyekszem közvetíteni a szervezők felé. Gyári(as) autók a jellemzők. Időpont 2019. Április 30. - Május 1.