Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

cezet_IS Creative Commons License 2019.03.12 0 1 222107

Csak 19mm az a 20, na nem mintha számítana. :D

Nem gond annyira az ET, mert pont az 5x120 miatt az utód típusok / nagytesók felnijeit szokták használni, amik jellemzően ennyivel nagyobb ET-sek.

Persze ízlés kérdése, hogy kinek tetszik valami ilyesmi egy E30 alatt...

Arra sem árt ügyelni, hogy 272mm-es fék van rajta, ellentétben az E30 258-ával, így a fékegyensúly miatt elöl is fejleszteni kell. Az E30-on ez meg csak konzollal megy, ami műszakin biztos bukó, még akkor is, ha esetleg az osztókör változást nem venné észre a szaki.

Tehát szopás van vele, előnye nem sok, ha csak nincs valami libling 5x120 felnije az embernek, amit mindenáron az E30-on szeretne látni. :)

Előzmény: NoFeArnolD (222105)
Lee75 Creative Commons License 2019.03.12 0 0 222106

Szia!

 

A középtengelytől jobbra (a képen) van egy másik tengely, ami nem lyukas.

Annak nekifeszül egy fémnyelv. Az be kell nyomni vissza a "tokjába", akkor az egész szerkezetet el tudod fordítani kb 90 fokkal.

Így lejön az egész az ülésről.

Előzmény: PS_102 (222098)
NoFeArnolD Creative Commons License 2019.03.11 0 0 222105

Azt nem tudom miben lehetne jobb, de cserébe viszont olyan széles +20mm/oldal , hogy tök jó hogy 5x120 csak majd et-ben kb. nem fogsz olyan felnit találni így ami érdemben vállalható. Sokan ki is vették már azóta miután szembejött a valóság :) Nem tudom mi az autód felhasználási célja, utcára én nem kezdenék compact híd projektbe. De ez végülis csak 1 vélemény. ;)

Előzmény: nemes.alex14 (222103)
Tzl Creative Commons License 2019.03.11 0 0 222104

Sziasztok!

Alapjáratos kérdésem lenne.

Több, mint fél év után újra beindítottam a 325i-met, de az alapjárat olyan lett, mintha folyamatosan túráztatnám. 1000 alatt nyom egy akkora gázt, hogy felugrik 2000 fölé, majd hagyja visszaesni, és kezdődik elölről. Ez kb 2-3mp-enként ismétlődik.

Amiket csináltam vele:

- Elsőnek koszos, szoruló alapjárati motorra gondoltam, de hiába pucoltam ki, nem segített. Kimértem elektromosan, az rendben (2x20Ohm), álló motornál szépen beáll kb 1/4-ig zárva állapotba, és csavarhúzóval félretolva, szorulásmentesen tudom odébbnyomni, majd ha elengedem magátol szépen visszaáll az 1/4 pozícióba.

- kimértem a fojtószelep mikrókapcsolóit, az is rendben.

- fallsot úgy látom, nem szív sehol.

- Megnéztem a légmennyiségmérő lapátját, de az is szorulásmentesen mozog.

- a benzinnyomás is állandó.

Milyen ötletetek van még?

 

Köszi előre is.

nemes.alex14 Creative Commons License 2019.03.10 0 0 222103

Sziasztok!

Valaki van köztünk aki rakott már át compact hidat e30 alá? Az osztókör módosításon kívül van más haszna? Mivel jobb mint az e30 tárcsás hídja és futóműve?

Szeretnék poli szilentezni elől és hátul is, de nem tudom hogy lenne-e értelme átalakítani a futóművet.

e30nick Creative Commons License 2019.03.08 0 0 222102

Kicsit mozgatod es kozben huzod lefele a tengelyrol.

Előzmény: PS_102 (222100)
Maty. Creative Commons License 2019.03.08 0 0 222101

Sziasztok, ha van olyan aki az esztergomi "Akkor és most járműkiállítás"-on ki szeretné állítani az autóját az jelentkezzen privátban vagy itt és igyekszem közvetíteni a szervezők felé. Gyári(as) autók a jellemzők. Időpont 2019. Április 30. - Május 1.

Üdv oo()()oo

PS_102 Creative Commons License 2019.03.06 0 0 222100
Köszönöm. Donor ülést szeretnék szétszedni, amiből csak a huzat értékes számomra, úgyhogy nekifeszülök rendesen legközelebb...
Előzmény: NoFeArnolD (222099)
NoFeArnolD Creative Commons License 2019.03.05 0 0 222099

Ha ugy jön szét mint a sportülés (ránézésre igen) akkor erőn kívül másra nem lesz szükség.

https://www.youtube.com/watch?v=VrdwCoTy1i0&t=416s 9:40-nél kapja le a bácsi a mechanikát.

Előzmény: PS_102 (222098)
PS_102 Creative Commons License 2019.03.04 0 0 222098

Előzmény: PS_102 (222097)
PS_102 Creative Commons License 2019.03.04 0 0 222097

Sziasztok,

 

Ha valaki tudja, hogy hogyan lehet leszedni a képen látható háttámla állító bizgentyűt, kérem, segítsen ki egy hogyantovábbal.

 

A zéger gyűrűt már leszedtem, de sehol további csavar, vagy nyom, hogy hogyan tudnám eltávolítani...

Előzmény: PS_102 (222065)
robertodinero Creative Commons License 2019.02.26 0 0 222096

ha valaki kipufogót keres M40B16ra, ezt ne vegye :)

 

https://wab.hu/termekek/termek/bmw-e30-316i-sedan-toruing-1-6-1-8-hatso-kipufogo-dob-1988-tol-1995-ig

 

olcsó húsnak híg a leve

 

fel lehet(ne) rakni, csak beleér mindenbe és a középső dobot is feszíti

 

 

Tzl Creative Commons License 2019.02.11 0 0 222095

Helló,

megvan minden. Kínomban már mindent átmértem többször, és nem egyszer kisípoltattam ezt az eret az ECU csatijában. Sőt, rádugva még az ECU belsejében lévő védődióda is kimérhető. És ha lehúzott csati mellett ezt a pin-jét letestelem akkor világít a visszajelző, szóval csak az ECU vacakolhat.

Annyit sikerült utánaolvasnom, hogy nekem az 1.1-es motorvezérlő van, ami automatikusan, kérés nélkül kivillogja a hibáját gyújtás után 3mp-cel, még csak kérni sem kell a gázpedál pumpálásával, mint az 1.3-asnál, szóval csak az lehet, hogy korábban megölték ezt a kimenetét az ECU-nak.

Belenéztem az ECU-ba, hátha látom azt a tranyót, ami ezt a kimenet vezérli, de ez a 15-s lábnak a vezetékei a NYÁK belső oldalán megy, a két NYÁK között, és ennél jobban nem mertem megbolygatni egy 30 éves elektronikát.

Majd egyszer lehet... :)

Előzmény: e30nick (222093)
Zsland Creative Commons License 2019.02.10 0 0 222094

Köszönöm! Még nem volt alkalmam megmérni, hogy pontosan mennyi is kell, de nem lesz olcsó mulatság, 15 ezer métere.

Előzmény: petrolhead (222090)
e30nick Creative Commons License 2019.02.10 0 0 222093

Aha, nekem is erre a labra van bekotve. Viszont a kabelezes megvan vegig a motorvezerloig? Huzd le az ecu-rol a csatlakozot es nezzel bele, hogy van-e egyaltalan tuske a 15-os pozicioban! Nekem nem volt benne gyarilag.

Előzmény: Tzl (222092)
Tzl Creative Commons License 2019.02.08 0 0 222092

Kivágva a megfelelő rész:

Ez a kis másfél wattos izzó sem fogyaszt sokkal többet, mint egy led, ráadásul a 80-as években nem úgy volt még, hogy a fiókból előkaptam egy ledet kivillogtatni a hibát, szóval én biztos vagyok benne, hogy el kell, hogy bírja az égőt neked is.

Előzmény: e30nick (222091)
e30nick Creative Commons License 2019.02.08 0 0 222091

Muti azt a rajzot! Nekem 4 hengeres van, amiben sosem volt ilyen lampa, de egy ledet kotve a megfelelo labakra teljesen jol mukodik. Azt viszont nehezen tudom elkepzelni, hogy onnan meg tud hajtani egy rendes izzot, ezert lennek kivancsi a rajzra.

Előzmény: Tzl (222089)
petrolhead Creative Commons License 2019.02.07 0 0 222090

Előzmény: Zsland (222080)
Tzl Creative Commons License 2019.02.05 0 0 222089

Sziasztok!

Bekötöttem a 325-ömben a check engine lámpát, de nem világít. Mindent a villamos rajz szerint csináltam, de a motorvezérlő nem adja ki a minuszt a lámpának.

Zöld matricás Bosch van benne, talán 153 végű.

Létezik, hogy a motorvezérlő nem tudja ezt a funkciót? Vagy egyéb hibája lehet?

Van erről bármi tapasztalatotok?

Köszi.

Zsland Creative Commons License 2019.02.01 0 0 222088

Arra gondoltam, hogy első körben lemérem, hogy a motortérbe pontosan mennyi kell, ezeket mindenképpen kicserélem gyári újra. A tank környékieket meg majd meglátom milyen állapotban vannak. 2 éve vettem énis Gatest, de csak a benzinszűrőhez tartozóakat cseréltem. Ezek szerint érdemes lesz azokat is kicserélni, ha ilyen szar a minősége.

Előzmény: cezet_IS (222087)
cezet_IS Creative Commons License 2019.02.01 0 0 222087

Ősszel volt szerencsém megint a kocsi alatt hemperegni és, ha már ott voltam zsinórral lemértem.

Volt is itt téma korábban, hogy mivel horror áron van és csak egész méterben rendelhető, így tudni akartam, pontosan mennyi. Az iS-en ez beleértve a motortéri össze szakaszt is picivel több, mint 3m-re jött ki.

A cikkszáma: 16121180409, ca. 11eft/m.

Én 2016-ban lecseréltem a kissé repedezett gyáriakat, mert kint volt a futómű, lent a tank, akkor már az is legyen új.

Most már tudom, hogy hiba volt. :-/ Hihetetlen mennyire nem tudnak ma már gumit gyártani.

A jónak gondolt Gates csövek két év után szarabbul néztek ki, mint az huszonx év után az eredeti.

Előzmény: Zsland (222084)
e30nick Creative Commons License 2019.02.01 0 0 222086

Mas a 134-nek a toltocsonkja. Letezik atalakito, de azt nem tudod feltenni, mert a gepteto nyitokanak a hataroloja nem fer el tole. Ket lehetoseged van. Kicsereled az erintett csovet R134-es verziora (mashol van rajta a toltocsonk) vagy hagyod a francba az egeszet es keresdel egy zugklimast, akinek van olyan mokolt csove, amivel 134-et tud bekuldeni a 12-hoz valo toltocsonkon. (biztos, hogy mindegyiknek van)

Aztan mas az olaj is, de ha atraksz egy klimat ugyis atmosod es uj olajat teszel bele, az uj olaj meg jo lesz mindkettohoz.

Előzmény: petrolhead (222083)
-Minarik- Creative Commons License 2019.01.31 0 2 222085
Zsland Creative Commons License 2019.01.30 0 0 222084

Köszönöm a válaszokat! Tudjátok esetleg, hogy kb hány méter cső kellhet?

petrolhead Creative Commons License 2019.01.30 0 0 222083

ahogy irod, mindenkepp elobb egyeztess a beszerelovel, es csak az o aldasaval vedd meg a kinezett kosaras cuccot. ha jol tudom cabrional '90 vegen volt a valtas nagylampasra, kerdes, hogy addig milyen futesboxszal szeretlek, mert az biztosan elter, coupe/sedan akkor mar nagylampas volt.
eredeti vin alapjan tudsz nyomozni, hogy mi kerult bele. de az is lehet, hogy egy az egyben bemegy a nagylampas klima is a kislampasba es akkor ezt nem is kell nezni. de pl a vezetekeles biztosan elter akkor is. a motorblokk pedig a kompresszor felfogatasat hatarozza meg, sztem M20-nal ez mind egyforma. kelleni fognak a boxhoz az uj szivacstomitesek, es uj klimahuto a 30eves helyett es uj szaritoszuro javasolt. meg egy dolog: az E30 gyartsakor R12 gazt hasznaltak, manapsag pedig mar csak R134a gazt forgalmaznak, ezert az expanzios szelep biztosan ujabb fajta kell, de nem tudom, hogy ezen kivul mas valtozast hoz-e a gaz fajtaja.

Előzmény: Krapulax5000 (222079)
petrolhead Creative Commons License 2019.01.30 0 1 222082

en a helyedben nem cserelnem ki elore, hanem elvinnem az utakra. ez nem foglal nagy helyet es konnyu kicserelni az ut szelen is. olyat ugysem kapsz, mint a gyari.
benzincsonel mindegy, hogy melyik szekcio cikkszamabol indulsz ki, a "meteraru"-nal fogsz kilyukadni, arra hivatkozik mindegyik, egyforman 9x13mm keresztmetszet.

 

Előzmény: Zsland (222080)
e30nick Creative Commons License 2019.01.29 0 0 222081

ko-csi kft, ha meg letezik.

Előzmény: Zsland (222080)
Zsland Creative Commons License 2019.01.29 0 0 222080

Üdv mindenkinek!

 

Üzemanyag szivattyút szeretnék cserélni a 20i-mben, mivel tudomásom szerint még a gyári van benne. Jelenleg hibátlanul működik, de tervezek vele hosszabb utakra menni és szeretném megelőzni a bajt.

 

Nézegettem a gyárit, de elég húzós áron 120-130 ezerért kapható. Tudtok javasolni valami minőségi alternativát?

 

Valamint egyúttal az összes benzincsövet is kicserélném, valahol olvastam, hogy lehet kapni gyárit, méterre. Ehhez valami cikkszám?

 

Nagylámpás üdvözlettel: Zsolt

Krapulax5000 Creative Commons License 2019.01.23 0 0 222079

Sziasztok!

90-es kislámpás kabrióba (320i) szeretnék utólag klímát beépíttetni. Az újra elég meredek árakat mondtak (600e), ezért bontottban gondolkodom, amiket úgy láttam alkalomszerűen 200-250e körül meg lehet venni. Tudtok olyam műhelyt mondani, ahol megbízhatóan beszerelik, illetve feltehetem a kérdéseimet mielőtt megveszem?

T.

NoFeArnolD Creative Commons License 2019.01.19 0 0 222078

Ez tiszta. Én az átalakito vs pvc cső toldó miatt írtam amit. Az átalakítóra pedig kár volna 50eur-t áldozni fele annyiból megvan a pár, haszonnal.

Cezet! Ha nem akarod a gyári mostanra már vagy 15e/oldal fekhutoket szetvágni akkor a kepeken lathato lemezek is opciok lehetnek. Ebayes találat 75eur volt a pár de már nincs fent. Viszont nem lehetetlen a legyártása sem.

Előzmény: Andriska318is (222074)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!